10 mīti par SEO optimizāciju

string(5) "maijs"

SEO (Search Engine Optimization) ir viens no digitālā mārketinga terminiem, kas apzīmē dažādu darbību veikšanu mājas lapā un ārpus tās, lai uzlabotu pozīcijas meklētājprogrammās.  

SEO mūsdienās ir ļoti nozīmīgs. Piemēram, lūk, daži interesanti statistikas dati – populārākajā meklētājprogrammā Google ik sekundi tiek izdarīti vairāk kā 60’000 meklējumi un cilvēks vidēji dienā tur veic 3-4 meklējumus. Tāpēc ir svarīgi optimizēt mājas lapu, un ne tikai indeksēties Google, bet arī nokļūt pirmajās lapās, jo, starp citu,  tieši pirmie pieci organiskie rezultāti iegūst 68% klikšķu.

Tomēr cilvēki mēdz bažīties par SEO nozīmi, jo ir dzirdējuši dažādus mītus par to. Šajā bloga rakstā kliedēsim 10, mūsuprāt, populārākos mītus par SEO optimizāciju.

Mīti:

  1. SEO optimizācija ir ātrs process;
  2. SEO optimizācija ir vienreizējs process;
  3. Galvenais ir liels teksta apjoms;
  4. Jo vairāk atslēgvārdu, jo labāk;
  5. Sociālajiem signāliem nav nozīmes;
  6. Meta tagiem nav nozīmes;
  7. Jo vairāk ienākošās saites, jo labāk;
  8. Mājas lapas dizainam un lietojamībai  nav lielas nozīmes;
  9. Google Ads reklāmu izmantošana uzlabo organiskās pozīcijas;
  10. Mājas lapu mobilās versijas ir mazsvarīgas.

SEO optimizācija ir ātrs process | #1 mīts

Vai iespējams ātri nokļūt meklētāju pirmajā lapā? – Jā!

Bet, vai tas būs uz ilgu laiku? – Nē!

Protams, ar dažādiem nevēlamiem paņēmieniem jeb tā saukto Black Hat SEO (Melnās cepures tehnisku) var šo procesu ievērojami paātrināt, bet ieguvums nebūs ilglaicīgs un var ļoti negatīvi ietekmēt visus turpmākos mērķus un darbības.

Black Hat SEO paņēmieni
Attēls: Black Hat SEO paņēmieni

Ikvienam mārketinga speciālistam, uzņēmuma vadītājam vai vienkārši SEO entuziastam ir jāapzinās, ka SEO nav ātrs process. Tikko ielikti jauni raksti nesniedz tūlītēju labumu, jo meklētāju boti, kas atbild par indeksāciju, nepārmeklē mājas lapu nepārtaukti un, ja iepriekš satura regularitāte mājas lapā ir bijusi zema, tad būs jāpaiet laikam līdz boti sāks ar vien biežāk to pārmeklēt. WordPress mājas lapās jaunu ierakstu virzīšanā var palīdzēt XML sitemap generator spraudnis, kas ir vēl viens labs iemesls WordPress mājas labu izstrādei.  XML sitemap (lapas karte) parāda šiem botiem, kādas lapas ir mājas lapā, palīdzot tiem tās atrast un indeksēt. Konkrētais spraudnis ļauj neveikt papildus darbības – uzreiz kā tiek nospiesta poga “publicēt”, meklētājiem tiek nosūtīta jaunā lapas karte.

Plānošana, satura radīšana un publicēšana, saišu veidošana un citas darbības, ir laikietilpīgs process un  vienas lapas optimizācija var ilgt vairākus mēnešus.

SEO optimizācija ir vienreizējs process | #2 mīts

Nē, SEO nav vienreizējs process. Optimizējot mājas lapu un nokļūstot labā pozīcijā meklētājprogrammās, nav garantija, ka šāda pozīcija tagad ilgu laiku saglabāsies. Jāatceras, ka arī citas mājas lapas tiek optimizētas un jebkurā brīdī 1. pozīcija var pārvērsties par 20. vai pat 40. pozīciju.

Mājas lapu sadaļas ir regulāri jāatjauno, lai tās tiktu indeksētas, kā arī, lai apmeklētājiem būtu pieejama aktuāla, svarīga un interesanta informācija. Un, kā jau noskaidrojām, jo neregulārāk mājas lapa tiek aktualizēta, jo retāk to pārmeklē meklētāju boti.

Galvenais ir liels teksta apjoms | #3 mīts

Publicēšu apjomīgāku informāciju nekā konkurenti un pavisam noteikti viņus apsteigšu un iegūšu augstākas pozīcijas,” kāds teica.

Nav noslēpums, ka garas formas saturs var uzlabot pozīcijas meklētājos, bet tas nav vienīgais faktors, kas ietekmē SEO optimizācijas procesu, līdz ar to mājas lapa ar mazāk apjomīgu saturu, bet labākiem citiem faktoriem ieņems labākas pozīcijas.

Galvenie SEO ietekmējošie faktori
Attēls: Galvenie SEO ietekmējošie faktori

Jo vairāk atslēgvārdu, jo labāk | #4 mīts

Šo mītu apgāž jau pirmajā attēlā redzamais, ka atslēgvārdu pārblīvēšana ir viens no Black Hat SEO paņēmieniem, kas nedos ilgtermiņa labumu.

Der atcerēties, ka, pirmkārt, labs atslēgvārdu blīvums 1-2%, tātad katros 100 vārdos, tas pieminēts 1-2 reizes. Otrkārt, katru lapu vēlams optimizēt uz savu atslēgvārdu, ne vienu lapu uz 10 dažādiem, vai 10 lapas uz vienu atslēgvārdu.

Sociālajiem signāliem nav nozīmes | #5 mīts

Patiesībā sociālajiem tīkliem – Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn u.c.-, ir nozīme. Gan meklētājprogramma Google, gan arī Bing izmanto datus no sociālajiem tīkliem, lai noteiktu mājas lapas vērtības un saprastu, kādās pozīcijās tās sarindot.

Sociālo tīklu nozīme nav ļoti liela, bet tomēr ir. Tas ir kā aplis – sociālās aktivitātes sociālie signāli padara saturu redzamu mērķauditorijai, kas iesaistās (dalās, komentē utt.). Jo vairāk cilvēki tiek sasniegti, jo, visticamāk, vairāk ar saturu dalīsies (ja tas būs vērtīgs), līdz ar to tiks iegūtas vairāk ienākošās saites, kam, savukārt, ir būtiska ietekme SEO optimizācijā.

Meta tagiem nav nozīmes | #6 mīts

Meta tagi ir ne tikai nozīmīgi, bet ļoti nozīmīgi, jo palīdz meklētājprogrammu botiem labāk atrast mājas lapas, kas atbilst konkrētiem atslēgvārdiem.

Kopumā tos veido trīs elementi:

  • Title Tag (Meta title) – nosaukums
  • Meta Description – apraksts
  • Meta keywords – atslēgvārdi

Šajos trīs elementos ir svarīgi iekļaut atslēgvārdus, jo tās ir galvenās vietas, kam meklētāji pievērš nozīmi, lai saprastu konkrētās mājas lapas saturu.  Jāatceras, ka nosaukums un apraksts parādās meklētājos, tāpēc tam ir jābūt skaidram, konkrētam, atbilstošam un arī gramatiski pareizam. Arī meta tagu ievietošanai WordPress mājas lapām tiek piedāvāts noderīgs spraudnis – All In One SEO. Kas piedāvā viegli saprotamu un aizpildāmu šo datu ievadīšanu.

WP All In One SEO spraudņa piemērs
Attēls: WordPress All In One SEO spraudņa piemērs

Jo vairāk ienākošās saites, jo labāk | #7 mīts

Vai tā ir? Atbilde ir – gan jā, gan nē.  

Ienākošajām saitēm ir ļoti liela loma SEO optimizācijas procesā, BET ir svarīgi no kādām lapām tās nāk. Saites no mājas lapām, kurām ir ļoti zema autoritāte (page authority), var sniegt negatīvi efektu.

Jo lielāka lapas autoritāte, jo vieglāk arī konkrētajai mājas lapai iegūt labākas pozīcijas, savukārt, ja konkrētajai mājas lapai šī autoritāte ir zema un uz kādu konkrētu atslēgvārdu pirmajās pozīcijās esošajai lapai tā ir augsta, tad tās pārspēt būt sarežģīti.

Mājas lapas dizainam un lietojamībai nav lielas nozīmes | #8 mīts

Kā redzams otrajā attēlā lietotāju pieredze ir viens no SEO optimizācijas ietekmējošajiem faktoriem. Dizains, lietojamība, kā arī citi faktori ir tie, kas nosaka, kāda šī pieredze būs – pozitīva, vai negatīva.

Ja lietotāji, ieejot mājas lapā iegūs sliktu pieredzi, un uzreiz to pametīs, meklētājprogrammām tiks dots signāls, ka mājas lapa nav atbilstoša un tās pozīcijas var kristies.

Lietojamība ietekmē arī to, cik ilgu laiku mājas lapas apmeklētājs tajā parādīs un vai atradīs vēlamo informāciju, ja tas būs sarežģīti, cilvēks neiesaistīsies, nedalīsies, kā arī neradīs konversiju, bet gan izvēlēsies kādu no konkurentiem.

Google Ads reklāmu izmantošana uzlabo organiskās pozīcijas | #9 mīts

Šāda sakarība līdz šim nav pierādīta, līdz ar to var teikt, ka tas ir viens  no mītiem. Nav nepieciešams lietot Google Ads, organisko pozīciju uzlabošanai.

Ar Google Ads kampaņām iespējams ātrāk sasniegt auditoriju, izmantojot plašāku atslēgvārdu klāstu, kā arī saprast labākos atslēgvārdus uz kuriem ir vērts optimizēt lapu.

Tomēr pētījumos ir pierādījies, ka cilvēki dod priekšroku tieši organiskajiem rezultātiem, lai gan labāku konversijas likmi (CRO) veido maksas Google reklāmas. Tātad Google Ads reklāmas var uzlabot konversijas likmi un  palīdzēt atslēgvārdu izvēlē, bet tās neveicinās SEO optimizācijas procesu.

Mājas lapu mobilās versijas ir mazsvarīgas | #10 mīts

Jau rakstā par mājas lapas izstrādes tendencēm 2019. gadā skaidrojām mājas lapu mobilās versijas nozīmi. Un, jā, tā ir arī ļoti nozīmīga, runājot tieši par SEO.

Tā kā pēdējo gadu laikā ir ļoti strauji pieaudzis mobilo ierīču lietojums un meklējumu apjoms no tām, Google pirms gada paziņoja par mobile-first indexing. Tātad izvērtējot mājas lapas, Google boti, galvenokārt, ņem vērā tieši mobilās versijas. Un, ja tāda nav izveidota vai arī ir slikti lietojama, mājas lapas pozīcijas var strauji kristies.

Šie 10 nav vienīgie mīti un katram tie var būt citādi, bet ceram, ka tie palīdzēs labāk izprast SEO procesu.

Galvenais, ko nepieciešams atcerēties, ka no pieļautajām kļūdām vajag mācīties. Dažādu blogu lasīšana un kursu apmeklēšana palīdz kliedēt mītus un labāk saprast, kā strādā meklētājprogrammu algoritmi un ar kuras metodes visveiksmīgāk palīdzēs SEO optimizācijas procesā.

Ja vēlies Sem.lv palīdzību SEO optimizācijas procesā, tad..