Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

10 mīti par SEO optimizāciju

SE0-MITI-2.jpg

Ne visi uzņēmumu īpašnieki līdz galam apzinās, ka ne vienmēr tie uzņēmumi, kuri piedāvā SEO pakalpojumus un garantētus ieguvumus no tā izmantošanas, nav pieskaitāmi pie afēristiem. Bažas rada arī pārāk zemā piedāvātā pakalpojuma cena. Rakstā ir apkopoti galvenie mīti par SEO optimizāciju.

SEO mīts nr.1 – visi SEO optimizētāji ir afēristi

Iespējams, ka pieņemot šo mītu par patiesību, radītais apdraudējums uzņēmumam ir pietiekami liels. Ir jāsaprot, ka līdzīgi ka citās nozarēs, arī SEO optimizēšanā ir atrodami savas nozares profesionāļi un cilvēki, kuriem galvenais nav pakalpojuma kvalitāte, vilšanās gadījumā uzņēmums var nepievērst uzmanību SEO vai izlikties, ka tas ir mīts. Ja Jūsu uzņēmumam par salīdzinoši zemām izmaksām piedāvā veikt SEO optimizāciju, tas nozīmē, ka nepieciešamo uzlabojumu klāsts ir neliels.

SEO optimizētāji ir afēristi?

SEO mīts nr.2 – Google tāpat atrod

Nē, nē un vēlreiz nē. Google neaptver un neatrod pilnīgi visu.  Vairumā gadījumu mājas lapas īpašniekiem ir vēlme izveidot ļoti daudz bezmērķīgu mājas lapas sadaļu, ar tikpat bezjēdzīgu informāciju to aizpildīt un nosūtīt Google indeksācijai. Pēc tam atliek vien cerēt, ka brīnumainā veidā mājas lapa nokļūs augstākajos Google reitingos.

Šī taktika neietver faktu, ka Google un citas meklētājprogrammas nepārtraukti tiek pilnveidotas un tiek radīts tāds pats rezultāts, it kā uz Jūsu mājas lapu skatītos potenciālais klients. Tas nozīmē, ka jebkuru lapas elementu Google apskata gandrīz kā cilvēks Neviens cilvēks nevēlēsies lasīt vienu un to pašu tekstu vai apmeklēt vienādas mājas lapas. Tikai, ja katra mājas lapas sadaļa ir unikāla, tai ir nākotnes  potenciāls.

SEO mīts nr.3 – SEO pietiek veikt tikai vienu reizi

Ir bēdīgi redzēt to, kā mājas lapas, kuram ir lieliski datplūsmas rādītāji, bet ar laiku tie samazinās līdz nullei. Iemesls? Mājas lapas sadaļas netiek atjaunotas, netiek ņemtas vērā meklētājprogrammu algoritma izmaiņas, netiek atjaunots mājas lapas saturs, dizains, ietvertā un aktuālā informācija.

Iespējams, ka SEO optimizācijas veikšana vienu reizi noderēs tikai ļoti maziem uzņēmumiem, bet pārējiem tās nav pieļaujams, ja ir vēlme turpināt attīstīties.

SEO mīts  nr.4 – Iekšējie linki uz resursu vairs nedarbojas

Ja iekšējie linki tiek iegūti dabiskā ceļā, tad Google algoritms, kas paredz neņemt vērā linkus, kuri pāradresē lietotāju uz Jūsu mājas lapu vēl aizvien būs Jums labvēlīgs un ietekmēs vietu reitingā, tādējādi tas norāda uz to, ka Google vēlas sakārtotību arī šajos jautājumos, nevis radīt bailes uzņēmumam un samazināt tā datplūsmas avotus.

SEO mīts nr.5 – ir brīnumainais atslēgas vārds, kuru atrodot ir iespējams nokļūt Google reitinga pirmajā vietā.

Sāksim ar to, ka šāds atslēgas vārds neeksistē, vai arī pieprasījums pēc tā pietuvojas nullei. Kādēļ Jums ir nepieciešama pirmā vieta tādu atslēgas vārdu kategorijā, par kuriem nav intereses? Visvienkāršākais ieteikums ir koncentrēties uz tiem atslēgas vārdiem, uz kuru izmantošanu konkurence ir mazāka, tas palielinās kopējo datplūsmas apjomu.

Atslēgas vārdi mājas lapā.

SEO mīts nr.6 Google ienīst SEO, tādēļ tā darbu neatzīst

Uz šo jautājumu nav viennozīmīgas atbildes, tomēr ņemot vērā faktu, ka Google SEO optimizācijas procesa nodrošināšanai piedāvā GoogleAnalytic, kā arī ir publicējis noderīgus padomus, to nevar uzskatīt par neapstrīdamu patiesību, tomēr tā ir patiesība līdz brīdim, kamēr Google neatrod Jūsu manipulācijas algoritmā vai SEO optimizācijā.

SEO mīts nr.7 – Pēc Google rīkojuma tika iznīcināta mana mājas lapa

Šis iespējams ir pats ļaunākais SEO optimizatora murgs – ierakstīt meklētājā mājas lapas adresi un ieraudzīt, ka tā ir nobloķēta. Kādos gadījumos tas notiek? Gadījumos, kad fiziski nav iespējams radīt unikālu saturu – mājas lapās, kuras uzglabā dziesmu tekstus, banku kalkulatoriem un laika ziņu lapām.

Šādu mājas lapu bloķēšanu gadījumu skaits arvien pieaug, pieaug arī sūdzību skaits Google tehniskajam dienestam. Cilvēki vēlās izprast nobloķēšanas iemeslus. Google atbilde ir šāda: ne vienmēr mājas lapas bloķēšana ir korekta, tādēļ tehniskais dienests veic korekcijas algoritmā.

SEO mīts nr.8 – SEO ir triku kopums

Ir izplatīts viedoklis, ka SEO optimizācija, tas ir darbs muguras smadzenēm, nepieciešams apgūt tikai dažas manipulācijas un SEO izmantošanu var sākt. Ja Jūs domājat tieši tāpat, tad, lūk, ievads SEO:

  1. Unikāla web satura radīšana, kas ieinteresētu klientus un lapas apmeklētājus;

  2. Izveidot cilvēkiem interesantu saturu, kuru viegli apstrādāt meklētājprogrammu robotiem;

  3. Lapas klikšķu skaita palielināšana, tā, lai tas būtu saprotams cilvēkiem;

  4. Pareiza mājas lapas datu strukturācija, lai klients un robots varētu viegli orientēties mājas lapā;

  5. Optimizācija priekš sociālajiem tīkliem;

  6. Lapas uzlabošana ar mērķi iegūt augstāku meklētājprogrammas reitingu;

  7. Tehniskais audits, kura mērķis ir lapas pareizs attēlojums;

  8. Lapas efektivitātes paaugstināšana, palielinot lapas ielādes ātrumu;

  9. Satura apmaiņa ar auditoriju, ar mērķi uzlabot lapas pārskatāmību;

Šie punkti ietver to SEO būtību un zinātni, kuru nemāca augstskolās.

SEO mīts nr.9 – PageRank

PageRank ir Google izgudrojums, kas savulaik deva iespēju meklētājam noteikt lapas reitingu. Tas bija ērti un izdevīgi, bet līdz tam brīdim, kad tika uzsāktas manipulācijas. Kāpēc? Daudzi optimizatori par savu darba būtību uzskatīja lapas reitinga palielināšanu, turklāt ar to ir viegli manipulēt.Pašlaik Google PageRank ir izdalījis kā atsevišķu zinātni, kas ietilpst kopējā algoritmu veidojošo kopumu sastāvā.

SEO mīts nr.10 – Sociālā aktivitāte neietekmē SEO

Daudzi uzņēmumi uzskata, ka pietiekami ir veikt SEO optimizāciju, bet darbības sociālajos tīklos tiek uzskatītas par skolnieku un studentu izklaidi. Kāpēc? Reiz Google teica, ka lapas reitingā netiek izmantota aktivitāte, kas saistīta ar uzņēmuma darbībām Twitter un Facebook. Tā ir puse no patiesības.

Jā, Google neņem vērā uzņēmuma aktivitāti sociālajos tīklos. Bet, domājat, ka uzņēmuma atrašanās, piemēram, Twitter tiks ignorēta? Domāsim loģiski, ja uzņēmums ir populārs sociālajos tīklos, tad arī mājas lapu apmeklējuma skaitam ir jābūt patstāvīgam.

Sociālie mediji un SEO.

Secinājums par SEO optimizāciju

Par patiesību ir jāuzskata gan tas, ka mūsdienu augstskolās nemāca SEO optimizācijas pamatprincipus. Tomēr mūsdienu pasaulē bez mājas lapas, interneta un SEO optimizācijas nav iespējams nodrošināt pietiekami lielu mājas lapas apmeklējumu skaitu.


 Rakstā izmantotais informācijas avots: Mīti par SEO optimizāciju


Aktuāla SEO optimizācijas cena? Jautā, mēs palīdzēsim!