Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Gudrības, kuras web dizaineri var aizgūt no preses

prese
Lai gan pēdējo gadu laikā zināšanas efektīvas mājas lapas radīšanā ir attīstījušās, tomēr pastāv pāris gudrības, ko web dizaineriem der aizgūt no preses ļautiņiem. Galu galā prese un tās mārketings parādījās brīdī, kad tika izgudrotas pirmās drukāšanas ierīces, tieši tādēļ būtu jāieklausās mediju veterānā, kura dizains ir pastāvējis teju jau 500 gadus.

Nav nozīmes, vai strādā ar drukātajiem vai digitālajiem medijiem, dizainera galvenais uzdevums ir izcelt konkrētu zīmolu un veicināt tā komunikāciju ar potenciālo klientu. Zemāk aplūko pāris pieejas, kā preses dizaineri spējuši veikt iepriekš minēto uzdevumu un, ko nenāktu par ļaunu zināt arī web dizaina veidotājiem.

1. Majas lapas dizainā mazāk ir vairāk

Kad tiek maketēts kāds preses izdevums, dizaineriem vienmēr bija jāseko līdzi, cik daudz vietas vēl atlicis, lai ievietotu visus paredzētos reklāmas vai informatīvos materiālus. Ja bija jāpievieno papildus lapaspuse vienas reklāmas dēļ, tas krietni vien palielināja ražošanas izmaksas. Savukārt, web dizaineriem ir neierobežotas iespējas izvietot informāciju mājas lapā – cilvēkiem tikai jāturpina ritināt tālāk. Taču tā darot tu vari riskēt pazaudēt auditorijas uzmanību. Nav nepieciešams cilvēkus “bombardēt” ar pārāk lielu un nogurdinošu informācijas daudzumu.

Tā kā preses maketētājiem nebija daudz vietas, lai rakstītu liriskus apcerējumus par reklamētajiem produktiem, tiem nācās gudrot īsus un konkrētus tekstus, kas nenogurdināja lasītāju un piesaistīja tā uzmanību.

Tādēļ arī web dizaineriem būtu jāaizgūst šī gudrība un jākoncentrējas radīt viena konkrētā mājas lapas ideja vai ziņojums, nevis jāpiegrūž interneta vietne ar pārāk lieliem tekstu blāķiem vai dizaina elementiem. Web dizaineriem vajadzētu vienkāršot dizainu, lai palielinātu tā efektivitāti – ja pārlieku satrauksies par mājas lapas detaļām, tev ir iespēja novirzīties no mājas lapas galvenās domas.

2. Padari mājas lapas skenēšanu vienkāršāku

Kad cilvēki lūkojas avīzē vai žurnālā, viņi cer ātri atrast informāciju, kas viņiem ir noderīga, nelasot pilnīgi visu drukāto mediju. Iztēlojies brošūru, kur viss ir salikts viegli lasāmos punktos. Tieši tā būtu nepieciešams strukturēt tekstuālo saturu.

Mājas lapa nav izņēmums – cilvēki nevēlas patērēt pārāk daudz laika, lai atrastu to, kas tiem šajā brīdī nepieciešams. Atdali tekstu daļas ar virsrakstiem un apakšvirsrakstiem, lai piesaistītu auditorijas acis konkrētas informācijas laukumam. Lieto krāsas vai slīprakstu, lai izceltu svarīgāko tekstu. Rindkopas veido īsas. Lieto fotogrāfijas, lai atdalītu dažādas raksta nodaļas, kā arī pielieto uzskaites punktus, lai izceltu svarīgākās teksta sastāvdaļas.

1-minimal-web-design-w550

Hadson Made piemērs. 

3. Skaidri definē “Aicinājumu uz darbību”

“Aicinājums uz darbību” ir pats svarīgākais elements veiksmīgā mārketinga kampaņā, jo tas pasaka auditorijai, kas tai jādara ar informāciju, kura iegūta lasot konkrēto tekstu. Dienas beigās, avīzē rakstītie teksti ir tikai papīra gabals, bet “aicinājums uz darbību” ir tas, kas pārliecina un piesaista cilvēkus darīt to, uz ko aicinājis prese teksts.

Mājas lapas priekšrocība ir sniegt iespēju veikt konkrētu darbību uzreiz pēc teksta izlasīšanas, piemēram aicinot lasīt tālāk, abonēt e-pasta jaunumus vai iegādāties preci. Nepieciešama tikai poga ar hipersaiti. Taču tu nevari akli pieņemt, ka lasītāji noteikti uzspiedīs uz tev vēlamās pogas vai veiks to, ko esi prasījis. Iespējams konkrētajā dizainā auditorija nemaz nespēs atrast, kur ir jāklikšķina, lai veiktu pieprasīto darbību. Tādēļ visam ir jābūt skaidri definētām un izvietotam.

Atkārtošana ir veiksmes atslēga šajos gadījumos. Presē bieži vien tiek ievietota reklāma ar “aicinājumu uz darbību” teju vai katrā lapā. Gadījumā, ja lasītājs ir ieinteresēts veikt konkrēto darbību viņam informācija nav tālu jāmeklē. Arī web dizaineriem vajadzētu izvietot “aicinājums uz darbību” pogas katrā mājas lapas sadaļā, varbūt pat vairākas reize vienā lapā.

3-call-to-action-w550

CTA piemērs. 

4. Pārbaudi pirms publicē

Liela web vides priekšrocība ir iespēja ātri izlabot pieļauto kļūdu. Taču šai priekšrocībai var būt arī pretējs efekts. Veidojot preses izdevuma dizainu, tev jākoncentrējas, lai nepieļautu nevienu kļūdu. Vienmēr jāpārbauda un jāpārlasa, vai viss ir korekti pirms nodod gala dizainu un tekstus. Ja tiek izdrukāts žurnāls ar kļūdainu reklāmu, atpakaļceļa vairs nav.

Gramatikas kļūdas. 

Tādēļ web dizaineriem nevajadzētu paļauties uz to, ka pieļautās kļūdas varēs izlabot arī vēlāk. Būtu nepieciešams visu pārbaudīt pirms publicēšanas, lai neradītu sliktu iespaidu par konkrēto uzņēmumu. Tekstu pārlasīšana un dizaina pārbaudīšana pirms publicēšanas palīdzēs ietaupīt laiku un naudu, jo pēc tam nebūs jāalgo cilvēki, kas šīs kļūdas novērš.

Pirms izlem par īsto mājas lapas dizainu un tekstiem, runā ar saviem klientiem un noskaidro viņu vēlmes. Kāds dizains viņus uzrunā? Kas kaitina? Kas padara grūtāku teksta uztveršanu? Tas viss ir jādara pirms, nevis pēc dizaina izstrādes.

5. Aktivizē visas lapas apmeklētāja maņas

Kad cilvēks kaut ko piedzīvo pirmo reizi, viņa smadzenes rada atmiņas, kurās tiek iegrāmatotas asociācijas ar konkrēto brīdi. Jo vairāk maņas smadzenes var pielietot uztverot konkrēto notikumu, jo labāk tas saglabājas cilvēka atmiņā.

Drukātajiem medijiem ir fiziski taustāmā priekšrocība, kas vistiešāk ietekmē divas maņas – redzi un tausti. Presē bieži vien tiek integrētas dažādu tekstūru lapas, lai reklāmas materiālu padarītu atšķirīgāku no pārējās informācijas.

5-embossed-print-design-w550

Mājas lapas tekstūra. 

Lai gan web dizainu nav iespējams aptaustīt, tam ir iespēja ietekmēt vairāk par vienu maņu, proti, redzi un dzirdi. Mājas lapā pievienojot audio materiālu, iespējams krietni vien iespiesties cilvēku atmiņā. Audio var parādīties mūzikas formā (kuru ir iespējams izslēgt) vai kā troksnis veicot konkrētas darbības (piemēram, klikšķu skaņas). Audio var būt daļa no video, kurā tieši uzrunāta auditorija.

Galvenais nepadari audio par kaitinošo mājas lapas daļu, izvērtē un ievieto to ar mēru, lai nenovērstu cilvēku uzmanību no galvenā mājas lapas idejas.

6. Neziedo funkcionalitāti izskata dēļ

Pat kreatīvākajiem drukātiem dizainiem ir jāietver kaut kāda daļa praktiskuma, lai spētu sasniegt panākumus. Arī web dizainā nepieciešams praktiskums – radošums ir atslēga, bet mājas lapas funkcionalitāte ir pati svarīgākā web vietnes īpašība.

Tu kā dizaineris nevēlēsies, lai auditorija kļūst apjukusi un tikai dizaina dēļ nespēj noteikt, kurā sadaļā tie atrodas. Ja apmeklētājs nevarēs atrast sev nepieciešamo informāciju, nav nozīmes, cik krāšņs ir web dizains.

6-user-friendly-website-w550

Mājas lapas funkcionalitāte. 

7. Veido dizainu paturot prātā otru mediju

Ir nepieciešami abi mediji, gan internets, gan prese, lai spētu izveidotu sekmīgu mārketinga akciju konkrētam zīmolam. Taču liela daļa web dizaineru pieļauj kļūdu domādami, ka visi materiāli, kas sagatavoti priekš interneta platformas, derēs arī drukātajiem reklāmas materiāliem.

Piemēram, veidojot materiālus mājas lapai, dizaineri izmanto RGB krāsu uzstādījumus, bet presei nepieciešami CMYK uzstādījumi. Līdz ar to pārvēršot objektu no vienas krāsu sistēmas uz otru, rezultātā krāsas drukātajos medijos būs savādākas, nekā mājas lapā.
Tādēļ vienmēr nepieciešams paturēt prātā abus medijus, lai radītu piemērotus vizuālos elementus veiksmīgām mārketinga akcijām.

Secinājumi

Digitālais mediji ir šeit uz palikšanu, taču arī drukātie mediji nav sataisījušies uz promiešanu. Spējot radīt dizainu abiem medijiem, ir lielākas iespējas izstrādāt veiksmīgus reklāmas vai informatīvos materiālus jaunu klientu piesaistei.


Saistītie raksti:

Stiprini komunikāciju ar satura mārketingu

Krāsu tendences web dizainā

16 padomi labākam web dizainam

 


Lasīt vairāk: Web dizains

Rakstā izmantotais informācijas avots: 7 gudrības, kuras web dizaineri var aizgūt no preses


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par web dizaina izstrādi un aktuālākajām tendencēm? Jautā, mēs palīdzēsim!