Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

7 interneta mārketinga “trendi” 2014.gadā

Interneta mārketinga trendi

Internets ir krasi mainījis veidu, kādā informācija tiek “padota tālāk”. Tam savukārt ir milzīga ietekme uz tirdzniecību un mārketingu. Pēdējo gadu laikā notikusi pāreja uz Inbound jeb ienākošā mārketinga pieejām, kamēr klasiskās izejošā mārketinga tehnikas, vairs nestrādā jaunu klientu piesaistē un noturēšanā.

Liela daļa uzņēmēju sekmīgi piesaista jaunus klientus publicējot oriģinālu saturu, tā vietā, lai izplatītu tukšu reklāmu ar nodrāztām frāzēm, solījumiem un sava uzņēmuma slavinājumiem.

Mūsdienās cilvēkiem vajag ko vairāk par tradicionālo reklāmu un klajiem mēģinājumiem tos pielauzt kļūt par klientiem. Jāpielieto citas metodes, lai savaldzinātu savus potenciālos klientus. Aplūko mārketinga “trendus”, kas noteikti būs populāri 2014.gadā. Ņem tos vēro un piesaisti klientus ar pareizo taktiku.

1.Satura mārketings kļūs arvien ietekmīgāks

Viens no galvenajiem veidiem, kā uzņēmumi nostiprina draudzīgas attiecības ar klientiem ir konstanti radot un izplatot vērtīgu saturu caur dažādiem kanāliem. Šāds saturs tipiski iekļauj industrijai relevantu informāciju, kas tiek pasniegta auditorijai interesantā un izklaidējošā veidā. Tā darot, uzņēmums var pakāpeniski iesaistīt auditoriju un iegūt lojālu sekotāju loku.

Pēc Satura Mārketinga Institūta pētījuma, labākās B2B satura mārketinga stratēģijas ir sociālo mediju ieraksti uzņēmuma mājas lapā, e-jaunumu vēstules, gadījuma analīze, video un rakstu pārpublicēšana citās mājas lapās. Pielietojot vienu vai vairākus kanālus satura izplatīšanā, uzņēmums var iekarot pozitīvu reputāciju konkrētajā industrijā, ko pamanīs gan patērētāji, gan sadarbības partneri.

Šis “trends” ierosina to, ka masu mārketings, pielietojot tādas tehnikas kā reklāma televīzijā vai radio kļūst arvien neefektīvākas. Tā vietā labāk koncentrēties uz ienākošo mārketingu, veidojot vērtīgu, piesaistošu saturu, kas izstrādāts konkrētai auditorijai. Smelies pāris noderīgus padomus rakstā “Kā izveidot superīgu satura mārketinga stratēģiju”.

2. Nepieciešams veidot sociālo mediju saturu vairākās platformās

Tikai pāris gadus atpakaļ uzņēmumiem bija ļoti ierobežots skaits ar sociālajiem medijiem, pie kuriem bija jāpiedomā, izstrādājot savas mārketinga stratēģijas. Populārākie bija Draugiem.lv, Facebook un Twitter. Tomēr tagad tā vien šķiet, ka jauni sociālie mediji parādās teju katru dienu.

Kamēr citi turpina pieturēties pie iepriekšminētajiem sociālajiem kanāliem, citi veiksmīgi spējuši pielietot Pinterest, Google+, Tumblr un Instagram platformas, lai radītu pēc iespējas daudzveidīgāku saturu, kas spēj piesaistīt plašāku auditorijas loku. Tādēļ arvien vairāk uzņēmumu sāk eksperimentēt ar vairākiem sociālo mediju kanāliem, lai sasniegtu maksimālākos auditorijas plašumus.

Šī satura dažādība arvien vairāk pierāda, ka pat mazi uzņēmumi izplatot informāciju par savu firmu spēj gūt zīmola atpazīstamību, jo nebaidās eksperimentēt un informatīvi izklaidēt patērētājus, kuriem ir atšķirīgas intereses satura uztverē.

3. Valdīs saturs, kura centrā ir attēls

Tā kā informācija klientiem visapkārt kļūst arvien vairāk, svarīgi savu ideju izteikt skaidri, ātri un iekārojami. Ja aplūkosi iepriekš pieminētos sociālo mediju kanālus, kuri arvien veiksmīgāk iekaro patērētāju simpātijas, tad pamanīsi, ka trim no četriem sociālajiem medijiem ir viena kopīga iezīme – uzsvars uz attēlu. Ļoti strauju popularitāti iekarojušais Pinterest un Buzzfeed savus sasniegumus ieguvuši pateicoties tam, ka viņu saturs tiek veidots ap attēlu vai kādu citu vizuālu elementu.

Sekmīgie bloga ieraksti saņem visvairāk sociālos “šērus”, jo tiem, ir viena būtiska iezīme: satura centrā ir informācijas pastiprinoša bilde, kas veidoto teksta ziņu spēj daudz veiksmīgāk nodot auditorijai. Vēl viens ļoti labs piemērs ir infografikas, kurās ir apvienoti attēli, minimāls teksta apjoms un statistiski dati. Protams, tradicionālie tekstuālie ieraksti nekad pilnībā neizies no modes, bet ir pilnīgi skaidrs, ka papildinot tekstu ar atbilstošiem attēliem un grafisko informāciju tas palīdzēs piesaistīt krietni vairāk cilvēku.

Lai vairāk izprastu vizuālo materiālo nozīmi tekstuālās informācijas papildināšanā, aplūkojiet zemāk minētos rakstus:

Ieliec bildi iekš Facebook!

5 veidi, kā pielietot Instagram mārketingā

Padomi, kā izstrādāt ideālu sociālo mediju ierakstu

4. Interneta mārketingā mazāk ir vairāk

Vēl viens ļoti izteikts “trends”, kas arvien vairāk uzņem apgriezienus dažāda veida saturā – veidot vienkāršu un viegli nolasāmu saturu. Visiem patīk ātra un tieša ziņa. Padomājot par tādām firmām, kā “Apple” vai “Google” skaidri redzams, ka to veiksmes pamatā ir vienkāršība. Arī liela daļa sociālā medija Pinterest pievilcība slēpjas tajā, ka tā ir skaidra, vienkārša un askētiska platforma.

Tā kā apkārt ir daudz informācijas potenciālie klienti ir noguruši no reklāmas, kurā uzņēmumi tā vien kliedz “paskaties uz mani!”. Tagad nepieciešams iet pretējā virzienā. Liela daļa veiksmīgu uzņēmēju saprot, ka nepieciešams mest pie malas tiešu uzmanības pievēršanu savam uzņēmumam, bet vairāk koncentrēties uz kādu nozīmīgu ideju. Kopumā uzvarētāji būs tie, kas savas mārketinga kampaņas pamatā liks klientu vajadzības, intereses un labsajūtu. Tikai caur šo prizmu iespējams sagatavot īsu, koncentrētu ziņojumu konkrētam patērētājam.

5. Mobilām ierīcēm draudzīgs saturs kļūs par nepieciešamību

Tā kā pavisam strauji pieaudzis viedtālruņu un planšetdatoru lietojums, uzņēmumiem ir stipri vien jāpiedomā pie tā, ka saturam jābūt pārlūkojamam no dažāda veida ierīcēm. Pēc žurnāla “Forbes” aplēsēm, “87% no ierīcēm, kuras pārdos līdz 2017. gadam būs viedtālruņi un planšetdatori.”

Vienalga, vai izstrādāsi atsevišķu mobilo mājas lapu, vai responsīva dizaina web lapu, ir svarīgi nodrošināt pozitīvu lietotāju pieredzi jebkāda veida ierīces lietotājam. Pretējā gadījumā ir viegli pazaudēt klientus. Ja nepadomāsi par mobilām ierīcēm draudzīgu mājas lapu, konkurents, kurš to darīs, noteikti spēs piesaistīt daudz vairāk klientu savam uzņēmumam.

6. Saistīto reklāmu izveidošana kļūs par „meinstrīmu”

Šī mārketinga stratēģija pavisam nesen iekarojusi savu popularitāti. Tā darbojas izmantojot interneta pārlūkprogrammu sīkdatnes (cookies), lai izsekotu tās mājas lapas, ko cilvēki visvairāk apmeklē. Piemēram, tiklīdz viņi pamet kādu noteiktu mājas lapu, iepriekš redzētā produkta vai pakalpojuma reklāma parādīsies nākamajā mājas lapā, kuru tas apmeklēs.

Ir diezgan skaidri redzams, kādēļ šī tehnika ir tik ļoti efektīva. Tādā veidā tikai pēc pirmā apmeklējuma iespējams palielināt savu reklāmguvumu līmeni par 2%. Šāda veida reklāma ilgtermiņā palielinās kopējo reklāmguvumu līmeni, jo interneta lietotāji apmeklēs tās mājas lapas, kurās atrodami tādi produkti, par kuriem viņi interesējas. Ar šādu reklāmu palīdzību iespējams palikt cilvēku atmiņā – ik uz soļa atgādinot par produktiem vai pakalpojumiem, par kuriem apmeklētāji interesējas.

Pat, ja pirkums netiek veikts uzreiz, šāds reklāmas veids ir ļoti veiksmīgs ilgtermiņā. Tādēļ ļoti iespējams, ka šī mārketinga tehnika kļūs par ierastu praksi (mainstream) jau no nākamā gada.

7. SEO un Sociālie signāli vēl vairāk mijiedarbosies

Signāliem sociālajos medijos ir tikpat liela nozīme kā tradicionālajām ienākošajām hipersaitēm. Tas ir nenoliedzami, ka mūsdienās signāli sociālajos medijos arvien vairāk ietekmē mājas lapas pozīcijas lielākajos interneta meklētājos. Kā nekā informācija sociālajos medijos ir viens no SEO pamatpilāriem. Tā kā Google un citi interneta meklētāji lietotājiem piedāvā vispopulārākos meklējuma rezultātus par attiecīgajiem atslēgvārdiem, tad populārākie bloga ieraksti un visvairāk „retwītotie” twīti spēcīgi ietekmē mājas lapas pozīcijas interneta meklētājos.

Jo vairāk cilvēku dalās ar konkrēto saturu sociālajos medijos, jo ticamāk, ka konkrētais saturs ir kvalitatīvs – līdz ar to tas palielinās mājas lapas un sociālo fanu lapu apmeklējums. Tātad ir svarīgi piedomāt pie satura kvalitātes un cilvēku uzrunāšanas sociālajās platformās, lai iekarotu Google augstākās pozīcijas – nepietiek tikai ar atslēgvārdu ģenerēšanu mājas lapas iekšējā saturā.

Turklāt sociālie „šēri” ir kā sociālais uzticības apliecinājums no auditorijas puses – uzticības signāls. Ja daudzi cilvēki konkrēto saturu atzīst, tad arī nākamais lasītājs šo saturu, visticamāk, atzīs par vērtīgu. Tādā veidā lasītājs tiek sociāli pamudināts uzticēties konkrētajam produktam vai pakalpojumam – tādā veidā tiek piesaistīti vairāki lojāli klienti.


Saistītie raksti:

Uzlabo zīmola atpazīstamību internetā!

10 Mārketinga baušļi

11 interneta mārketinga stratēģijas


Lasīt vairāk: Mārketinga pieejas

Rakstā izmantotais informācijas avots: Satura Mārketinga Institūta


Radušies papildus jautājumi par web satura izstrādi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas nozīmi satura mārketinga stratēģijā? Jautā, mēs palīdzēsim!