Web dizaina izstrāde dažreiz var šķist kā neiespējamā misija ne tikai jums, bet arī web dizaineriem. Web dizaina vai rebrendinga projektu gala versiju nekad nav iespējams izstrādāt ar pirmo reizi. Gandrīz vienmēr ir nepieciešami nelieli uzlabojumi vai izmaiņas.
Lai atvieglotu web dizaina izstrādes vai rebrendinga procesu, šajā bloga rakstā esam apkopojuši svarīgākos jautājumus, uz kuriem jums ir jāatbild līdz dizaina izstrādes projekta uzsākšanai. 50% jautājumu ir paredzēti, lai noskaidrotu to, ko vēlās jūsu klienti, bet otri 50% palīdzēs nodefinēt jūsu prasības.
Jautājumi pirms web dizaina izstrādes
Pirmo sešu jautājumu mērķis ir noskaidrot to, kādu jūsu uzņēmuma vizuālo identitāti vēlas redzēt klienti pēc rebrendinga vai web dizaina izstrādes procesa.
Kas šķiet saistošs esošajā identitātē?
Pirms web dizaina izstrādes vai rebrendinga projekta uzsākšanas ir svarīgi saprast to, kāds ir jūsu esošo un potenciālo klientu viedoklis par uzņēmuma zīmolu un vizuālo identitāti. Tas ir nepieciešams, jo jauna dizaina izstrāde ne vienmēr nozīme to, ka jūsu uzņēmuma korporatīvā identitāte ir jāveido pilnīgi pretēja esošajai. Jums ir jāsaprot tas, kurus no zīmola elementiem jūs varat atstāt neskartus, kuri ir nedaudz jāuzlabo, bet kuri jāpārveido pilnībā. Jūs taču nevēlaties ieguldīt nelietderīgas korporatīvās identitātes izstrādē.
Kas nešķiet saistošs esošajā identitātē?
Tikpat svarīgi, kā noskaidrot jūsu potenciālo un esošo klientu viedokli par jūsu zīmola labākajiem elementiem, ir svarīgi noskaidrot to, kas jūsu klientiem nešķiet saistošs vai nepatīk. Nosakot to, kas klientus neapmierina, jūs varēsiet noteikt projekta robežas, kas ir jāievēro web izstrādātājam. Iegūtā informācija dos iespēju fokusēties uz vājāko zīmola elementu pilnveidi.
Kāds ir jūsu zīmola stāsts?
Jebkura zīmola veiksmīgas attīstības pamatā ir stāsti un stāstu veidošana, tāpēc web izstrādes un mārketinga aģentūrām ir jādara viss iespējamais, lai iepazītos ar klientu zīmola stāstu. Padomājiet par savu uzņēmumu un zīmolu kā Holivudas režisors, kura uzdevums ir pārveidot kādu visiem zināmu filmu: pirms jaunas filmas izveides jums ir nepieciešams iepazīties ar tās oriģinālu, pretējā gadījumā viss ieguldītais darbs var izrādīties veltīgs.
Zīmoli, kurus jūs apbrīnojat
Par to tiešām nav nekādu šaubu: zīmola izstrāde ir sarežģīts, ļoti radošs temats, tādēļ klientiem bieži vien ir grūti precīzi formulēt savas vēlmes un vajadzības. Padomājiet par tiem zīmoliem, kurus apbrīnojat jūsu un jūsu klienti. Tas var palīdzēt jūsu komandai vai web izstrādātajam izveidot pilnvērtīgāku redzējumu, kā arī palīdzēt jums saprast to, kādas īpašības vai labo praksi jūs vēlaties pārņemt no citiem zīmoliem.
Web dizaina izstrāde: uzņēmuma zīmola asociācijas
Kādas asociācijas rada jūsu esošā korporatīvā identitāte un zīmols? Šo jautājumu uzdodiet sev vai klientiem. Jūsu galvenais uzdevums ir atrast dažus vārdus, kas raksturotu esošo un vēlamo situāciju. Iegūta informācija palīdzēs jūsu komandai vai web izstrādātājam izprast to, kādai ir jābūt jūsu uzņēmuma korporatīvajai identitātei, lai tā sasniegtu izvirzītos mērķus.
Web dizaina izstrāde: zīmola stratēģiskais attīstības plāns?
Kāds ir stratēģiskais zīmola attīstības plāns? Atbilde uz šo jautājumu jums palīdzēs saprast to, vai un kā nākotnē attīstīt zīmolu. Ja uzņēmuma korporatīvās identitātes izstrāde ir uzticēta ārpakalpojuma sniedzējam, šīs atbildes dos iespēju uzsākt un izveidot ilgtermiņa sadarbību, kas vērsta uz turpmāko zīmola attīstību.
Web dizaina izstrāde: kas ir jūsu klienti?
Jums ir jāsaprot, ka uzņēmuma korporatīva identitāte, web dizains un zīmols netiek veidots priekš jums, bet jūsu klientiem jeb mērķauditorijas. Lai izstrādātu mērķauditorijai atbilstošu zīmola identitāti, jums ir jāsaprot, kas ir jūsu klients un jāizveido ideālā klienta profils. Ja jūs nevarat izveidot ideālā klienta profilu, jums ir jāizveido mērķauditorijas profils. Pretējā gadījumā izveidotais zīmols jūsu klientiem nebūs saprotams.
Web dizaina izstrāde: kas ir jūsu tiešie konkurenti?
Līdzīgi kā biznesā, arī attiecībā uz zīmolu jūs varat atrast brīvu nišu. Kāda industrijā jūs darbojaties? Kāda ir jūsu konkurentu zīmolvadības stratēģija? Lielāko daļu no šīs informācijas jūs varat iegūt novērojumu rezultātā, tomēr tā jums palīdzēs ne tikai pievilcīga zīmola izveidē, bet arī dos iespēju neatkārtot jau esošās idejas..
Web dizaina izstrāde: jūsu klientu galvenās problēmas
Par spīti tam, ka jūsu klientu galveno problēmu identificēšana tieši neietekmē jūsu zīmolu, jūs šo informāciju varat izmantot savā labā. Jaunajā vizuālajā koncepcijā jūs varat ietvert to informāciju, kas klienta acīs jūsu vizuālo identitāti identificēs ar potenciālo problēmas risināšanu. Padomājiet par to.
Web dizaina izstrāde: kādēļ izvēlēties jūsu zīmolu vai produktu?
Šis jautājums ir ļoti būtisks, jo palīdz noskaidrot to, kas, jūsuprāt, produktu, pakalpojumu un zīmolu padara unikālu salīdzinājumā ar citiem līdzīgiem. Konkurētspējīga zīmola izstrāde (īpaši piesātinātā industrijā) ir stāsts par diferencēšanu jeb atšķiršanos. Neviens cits izņemot jūs nezina vairāk par to, kas jūsu biznesu un zīmolu padara unikālu.
Web dizaina izstrāde: jaunas mērķauditorijas piesaiste
Vai jūs vēlaties piesaistīt jaunu mērķauditoriju? Pat tad, ja jūs esat detalizēti izplānojis turpmāko jūsu biznesa attīstības modeli, jums ir jāpadomā par to, vai zīmolu nav iespējams izmantot arī kādā citā mērķa klientu grupā. Zīmola vai korporatīvās identitātes projektā ir vērts iekļaut arī šo punktu!
Web dizaina izstrāde: mērķauditorijas pārstāvja profila piemērs.
Web dizaina izstrāde: kas pieņem lēmumus par zīmolu?
Pirmkārt, gan jums, gan ārpakalpojuma sniedzējam (ja plānojat izmantot viņa pakalpojumus) ir jānoskaidro, kas ir atbildīgs par zīmola izstrādi, saskaņošanu un apstiprināšanu. Jums tas ir jāsaprot vēl pirms projekta uzsākšanas, pretējā gadījumā vizuālas identitātes izstrāde un saskaņošana var aizņemt vairāk laika nekā sākotnēji bija iecerēts vai apstāties pavisam.
Web dizaina izstrāde: zīmola apstiprināšana
Kāds ir zīmola apstiprināšanas process? Jūsu galvenais uzdevums ir ne tikai izstrādāt jaunu korporatīvo identitāti, bet arī to veiksmīgi apstiprināt. Jums ir jāsaprot tas, kā tiks izskatīts saņemtais rezultāts, ka notiks atsevišķu zīmola elementu noraidīšanas, saskaņošanas un atkārtotas iesniegšanas process.
Web dizaina izstrāde: sagaidāmais rezultāts
Kāds ir dizaina izstrādes sagaidāmais rezultāts? Ikviens uzņēmums zīmolvadību saprot atšķirīgi. Kādam no jums ir svarīgi, lai ārpakalpojuma sniedzējs piedāvātu idejas, risinājumus, no kuriem jūs varat izvēlēties, jūsuprāt, piemērotāko. Iespējams jūs vēlaties iesaistīties diskusijās. Informējiet par to dizaina izstrādātāju, tas samazinās iespējamo pārpratumu risku.
Web dizaina izstrāde: zīmola virzītāji.
Web dizaina izstrāde: dizaina izstrādes budžets
Atcerieties par to, ka zīmola vai atsevišķu tā elementu izstrādes budžets ietekmēs saņemto rezultātu. Jums ir jāsaprot tas, ka izstrādei atvēlētajam budžetam ir jābūt samērīgam ar izvirzītajam prasībām. Ja jūsu budžets ir neliels, pievērsieties kāda zīmola elementa kvalitatīvai pilnveidošanai.
Web dizaina izstrāde: vizuālās identitātes izstrādes laiks
Jauna zīmola izstrāde ir laikietilpīgs process, tādēļ jau izstrādes sākumā jums ir jāvienojas par paredzamo izstrādes laiku. Ja jūs šo uzdevumu esat uzticējis ārpakalpojuma sniedzējam piedāvājiet un piekrītiet reālistiskam izstrādes laikam. Atcerieties par to, ka dizaina izstrādes laikā iespējams būs nepieciešami arī dažādi uzlabojumi.
Web dizaina izstrāde: secinājums
Web dizaina vai rebrendinga projekta realizēšana ir viens no sarežģītākajiem procesiem. Jūsu uzdevums ir tam sagatavoties, pārdomājot gan projekta organizatorisko procesu norisi, gan saprotot gala patērētāju (jūsu uzņēmuma esošo un potenciālo klientu) vēlmes un intereses.
Aktuāla mājas lapas izstrāde? Sazinies ar mūsu speciālistiem.