Web dizaineriem ir grūti pieņemt to, ka viņu izveidotais un brīnišķīgais mājas lapas dizains ir nederīgs, jo nespēj palīdzēt klientu mērķu sasniegšanā. Katra uzņēmuma galvenais mērķis ir piesaistīt arvien vairāk mājas lapas apmeklētājus jeb potenciālos klientus nesen izveidotajai web lapai.
Jau sen ir pagājuši agresīvā digitāla mārketinga (reklāmas, banneri, uznirstošie logi) efektivitātes laiki. Mūsdienu interneta lietotāji jeb mājas lapas apmeklētāji neatkarīgi no viņu vecuma, sagaida to, lai viņu mājas lapas apmeklējums būtu vizuāli baudāms, bez liekiem un kaitinošiem elementiem. Ir jāatceras, ka pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaugusi reklāmu bloķējošas programmatūras popularitāte.
Kā dizains ietekmē emocijas, pirkuma lēmumu?
Kopš reklāmu bloķējošā programmatūra ir kļuvusi par mārketinga ikdienu, mārketinga speciālistiem nākas domāt arvien jaunus veidus un daudz advancētākus paņēmienus, kā veiksmīgāk reklamēt un pārdot produktus, pakalpojumus vai idejas.
Kā dizains ietekmē emocijas - mūsdienu reklāmas veidi, piemērs.
Viens no šiem instrumentiem ir uz emocijām balstīta dizaina izveide. Tā ir psiholoģiska pieeja dizaina izstrādē, kas paredz to, ka lietotājs jeb potenciālais klients ar konkrētu "enkuru" palīdzību emocionāli tiek piesaistīts uzņēmuma produktam, lai sasniegtu jūsu mājas lapas izvirzītos mārketinga mērķus.
Piemēram, mājas lapa, kuras mērķis ir popularizēt dzērienus, to var darīt divos vienkāršos veidos:
- - Priekšplānā izvirzīt produktu un uzņēmuma zīmolu;
- - Produktu un zīmolu sasaistīt ar konkrētām emocijām.
Kā emocionālais dizains izskatās praktiski? Piemērs. Iedomājaties to, ka jūs pašlaik apmeklējat kāda produkta mājas lapu, jūs tik tikko esat pamanījis attēlu vai īsu video, kurā ir attēlots tas, kā saulainā dienā jaunieši spēlē pludmales volejbolu. Pat tad, ja jūs neesat volejbola fans vai neciešat sportu, jūs ietekmē emocijas, kas rodas tad, kad jūs redzat, kādu prieku jaunieši gūst no šīs volejbola spēles. Emocijas jūs sāk ietekmēt. Pēc tam jūs pamanāt to, ka viens no jauniešiem no somas ir paņēmis aukstu sulu un vēlas to izdzert. kas notiek? Tā iespaidā jūs sāk mocīt slāpes un jūs neapzināti, tūlīt, vēlaties iegadāties sulu, visticamāk to pašu, kuras reklāmu tik tikko redzējāt.
Kā dizains ietekmē emocijas - Maslova piramīda vs emocionālais dizains, diagrammas piemērs.
Padomājiet par to, kāds bija šī attēla vai video patiesais mērķis. Attēla vai video mērķis nav pludmales volejbola vai veselīga dzīvesveida reklamēšana, tā mērķis ir konkrētā zīmola (tas, kuru jūs redzējāt attēla vai video) dzēriena pārdošana. Emocijas jūsu pirkuma lēmumu ietekmē neapzināti. Reklāmas ietekmē jūs sajūtat vasaru, karstumu un slāpes, kuru patiesībā nav, bet tajā brīdī, kad aplūkojat attēlu bija. Emociju dizains ir viens no efektīvākajiem mūsdienu mārketinga trikiem.
Kā dizains ietekmē emocijas - uzņēmuma zīmola elementi, diagramma, piemērs.
Emocionālās iesaistes līmeņi
Jau kopš web 2.0 laikiem, web dizaineri ir pētījuši emociju ietekmi uz to, kā mājas lapas apmeklētājs uztver web lapu. ir jāpiebilst, ka tajā laikā sarežģītas animācijas un vizuālie elementi tikai sāka parādīties interneta vidē. 2005.gadā Ārons Valters publicēja grāmatu "Dizains emocijām" (Designing for Emotion). Šī grāmata ātri vien kļuva populāra, tā ir kļuvusi par vienu no galvenajiem stūrakmeņiem mūsdienu dizaineru apmācībā. Šajā grāmatā Valters identificē trīs emocionālās iesaistes posmus, kas raksturo tipisko mājas lapas apmeklētāju. Šie posmi ir iespaidošana, intriģēšana un iesaiste.
Kā dizains ietekmē emocijas - Web 2.0 tehnoloģija, diagramma, piemērs.
Kā dizains ietekmē emocijas? Viscerālais līmenis. Iespaidošana.
Pirmais iespaids par uzņēmuma grafisko dizainu vai mājas lapu vienmēr ir neapzināts, smadzenes iegūto informāciju apstrādā automātiski. Mājas lapas novērtējums ir pamatots. Apmeklējot mājas lapu, mēs automātiski, jau pirmajās sekundēs nosakām to, vai web dizains patīk vai nepatīk. Balstoties uz pirmo iespaidu, mājas lapas apmeklētājs turpina aplūkot pārējo mājas lapas saturu. Nevienam nav noslēpums, ka labs dizains pozītivi ietekmē potenciālā klienta pirmo reakciju.
Kā dizains ietekmē emocijas - mājas lapas web dizaina paraugs, piemērs.
Kā dizains ietekmē emocijas? Uzvedības līmenis. Intriģēšana.
Ja kaut kas izskatās kvalitatīvs, pievilcīgs vai unikāls, mūsu smadzenes to cenšas analizēt un saprast, kas tas ir un, kā tas darbojas. Tas potenciālo klientu ieintriģē, tādēļ viņš jūtas emocionāli intriģēts par redzēto. Varētu apgalvot, ka otrais solis emocionālā dizaina izveidē ir izveidot tādu dizainu, kas ieinteresētu aplūkot vairāk. Kad mājas lapas apmeklētājs ir ieintriģēts, viņš nespēj pretoties, tādēļ ir gatavs gan ritināt lapu uz leju, gan sekot iekšējiem linkiem vai aicinājumam uz darbību.
Kā dizains ietekmē emocijas - pirkuma lēmuma process, iegādes procesa diagrammas paraugs.
Kā dizains ietekmē emocijas? Reflektīvais līmenis. Iesaiste
Tas ir mūsu kognitīvā domāšanas procesa augstākais līmenis. Reflektīvais līmenis ir tad, kad potenciālais klients analizē un izsaka loģiskus secinājumus par lietām, kuras ir redzējis. Mājas lapas apmeklētājs nonākot šajā līmenī vēlas noskaidrot visu par jūsu uzņēmuma piedāvāto produktu, kā arī to, kādēļ tieši jūsu produkts ir nepieciešams potenciālajam klientam.
Potenciālais klients ar prātu saprot, ka mājas lapas galvenais mērķis ir pārdot konkrēto produktu, tomēr pozitīvo emociju ietekmē viņš šo faktu bieži vien izliekas neredzam. Kā jūs saprotat, emocionālais dizains sevī ietver izpratni par dažādām psiholoģiskajam reakcijām.
Kas jums ir jādara? Pirmkārt, izveidojiet tādu web dizainu, kas mājas lapas apmeklētāju pārsteigs ar savu unikalitāti, pēc tam dodiet iemeslu turpmākai mājas lapas izpētei, bet pašās beigās dodiet iespēju saprast, kāds ir šī mājas lapas apmeklējuma mērķis.
Kā dizains ietekmē emocijas - grafiskais dizains, nekvalitatīvas mājas lapas grafiskā dizaina piemērs.
Turpinājuma pievērsīsimies tikai tiem rīkiem, kas Jums palīdzes emocionālā web dizaina izveidē.
Emocionālā dizaina elementi
Šajā sadaļā tiks aplūkoti tie elementi, kas tiek izmantoti emocionālā web dizaina izstrādes procesā. Dizaineris šos elementus izmanto, lai izveidotu produktu vai zīmolu, kā arī cenšas tos analizēt, lai vēlāk varētu izveidot kvalitatīvu dizainu, kas ietekme emocijas un pirkuma lēmumu.
Kā dizains ietekmē emocijas - zīmols, dažādu zīmolu veidošanas stratēģijas, populāru zīmolu piemērs.
Kā dizains ietekmē emocijas - zīmola grāmata
Pirmais nosacījums, lai jūs, izmantojot emocijas, varētu pārdot zīmolu, jums ir jāapgūst konkrētā zīmola "noteikumu grāmata". Laba un kvalitatīva zīmola grāmata jeb stila pamācība sevī ietver informāciju par krāsām, fontiem, izkārtojuma principiem, mārketinga materiālu izkārtojuma pieļaujamajām un nepieļaujamajām iespējām, kā arī citu, katram uzņēmumam specifiski raksturīgo informāciju.
Kā dizains ietekmē emocijas - zīmola vizuālā identitāte, zīmola piemērs.
Jums ir jāsaprot un jāapzinās tas, ka zīmola vizuāla identitāte jau ir izveidota ar noteiktam emocijām. Daudzi web dizaineri izmanto šīs emocijas un tās pārnes izmantošanai arī pārējos mājas lapas vizuālajos elementos. Kas šādā gadījumā notiek vēlāk? Dizaina izstrādes noslēgumā tiek iegūts viens milzīgs logotips, bet izveidotā mājas lapa nav pamanāma.
Kāda ir vislabākā pieeja? Vislabākā pieeja emocionālā dizaina izveidē ir izmantot zīmola grāmatu kā pamatu (izvēlēties vienu galveno elementu), bet to izmantot nevis priekšplānā, bet kā fonu. Logo izstrādē nemainiet tā galvenos elementus vai nemainiet elementu atrašanās vietu, papildiniet uzņēmuma vizuālo identitāti ar elementiem, kas raksturo jūsu uzņēmumu un sniedz potenciālajiem klientiem vēlamās emocijas.
Kā dizains ietekme emocijas - krāsas un to nozīme
Vispārējā līmenī ikviens no mums (tostarp arī jūsu potenciālie klienti un sadarbības partneri) ir informēti par katras krāsas simbolisko nozīmi. Ir zināms tas, ka sarkanā krāsa simbolizē agresiju un briesmas, zilā krāsa simbolizē mieru un uzticamību, bet zaļā krāsa atļauju, brīvību, kā arī dabu. Laikā, kad jūsu uzdevums ir veidot uz emocijām balstītu web dizainu, ir jāatceras tas, ka noteikto krāsu toņi ir daudz nozīmīgāki nekā "tīrās" krāsas. Piemēram, tumši zilā krāsa un gaiši zila krāsa, kā arī toņi starp tām būtiski ietekmē to, kā potenciālais klients uztvers izstrādāto dizainu. Jūs šīs emocijas varat ietekmēt abos virzienos, krāsu toņi var radīt gan pozitīvas, gan negatīvas emocijas.
Kā dizains ietekmē emocijas - krāsu simboliskā nozīme, piemērs.
Protams, ir jāatceras arī par to, ka krāsu izmantošanu būtiski ietekmē dažādu kultūru attieksme pret krāsām un krāsu simboliskā (tostarp arī vēsturiskā) nozīme katrā valstī. Kādi ir būtiskākie piemēri? Piemēram, Japānā balta krāsa simbolizē skumjas (skumju krāsa), bet dzeltenā krāsa, kas simbolizē prieku Tuvajos Austrumos tiek saistīta ar negatīvām emocijām. Jums ir jāatceras par to, ka pirms dizaina izstrādes ir nepieciešams noteikt jūsu uzņēmuma mērķauditoriju, kā arī uzņēmuma darbības teritoriju un pārliecināties par to, kā jūsu potenciālie klienti un sadarbības partneri uztver konkrētās krāsas un krāsu kombinācijas.
Kā dizains ietekmē emocijas - apkārtējā vide
Vai jūs zinājāt to, ka emociju iesaisti dizainā visbiežāk veicina dažādi ar apkārtējo vidi saistīti un nesaistīti elementi nevis zīmols kā atsevišķs, no citiem elementiem neatkarīgs elements? Jūsu uzņēmuma zīmols ir "jāievieto" noteiktā vidē vai apstākļos, kuros tas tiks visatzinīgāk vai visbiežāk novērtēts no jūsu uzņēmuma potenciālo klientu, klientu, sadarbības partneru vai mājas lapas apmeklētāju puses.
Viens apkārtnes izmantošanas piemērs. Viens no vislabākajiem piemēriem, kas raksturo vides izmantošanu dizaina emociju radīšanā ir atvēsināšanās karstas vasaras dienas laikā. Piekritīsiet, ka šādās dienās reti priekšroka tiek dota karstiem dzērieniem - karstai kafijai, kakao vai vēl retāk tējai. Ikdienā jūs nelietojat aukstus dzērienus. iedomājieties, ka saulainā dienā, jūsu brīvdienā ir radīta piemērota vide (pludmale, saule, karstums) un apstākļi, lai jūs izvēlētos iegādāties aukstu un gāzētu dzērienu.
Šie apstākļi rada uzņēmuma produkta izvēlei labvēlīgās emocijas, jūs šīs emocijas transformējat uz konkrētā dzēriena etiķetes dizainu vai citiem tā elementiem. Šo analoģiju ir iespējams attiecināt uz jebkuru produktu, kā arī uz jebkura produkta dizainu. Piemēram, web izstrādes pakalpojumiem, restorānu vai viesnīcu biznesu u.c.
Ārons Valters, kas ir uzskatāms par vienu no emocionālā dizaina radītājiem, ir teicis šādi: "Emocionālais dizains patērētajos rada ilgstošu piesaisti produktam, viņi ir tik loti iesaistīti, ka ir gatavi par jūsu produktu pastāstīt saviem radiem, draugiem, kolēģiem un garāmgājējiem". emocionālais dizains dod iespēju uzņēmumam ne tikai piesaistīt jaunus ilgtermiņa klientus, bet arī ievērojami palielināt uzņēmuma ienākumus.
Kā dizains ietekmē emocijas - secinājums
Iespējams jūs esat dzirdējis (un tā ir patiesība) par to, ka katra izstrādātā mājas lapa ir stāsts par lietotāja (mājas lapas apmeklētāja) pieredzi - vizuālo jeb grafisko, sajūtu, informācijas vai vienkārši jautrības. Šo pieredzi ietekmē emocijas jeb tas, ko potenciālais klients redz mājas lapā, īpaši tās dizains. Ja jūsu uzņēmuma izveidotā mājas lapa dod iespēju mājas lapas apmeklētājam (potenciālajiem uzņēmuma klientiem) iegūt vismaz vienu pozitīvu pieredzi, viņš neapšaubāmi vēlēsies apmeklēt jūsu mājas lapu atkārtoti, atkal un atkal.
Ir jāatceras, ka regulāri mājas lapas apmeklētāji ir tas, kas nepieciešams, lai radītu noturīgas emocijas, ietekmētu pirkuma lēmumu, kā arī ievērojami paaugstinātu esošo klientu apmierinātību ar jūsu uzņēmuma piedāvāto produktu un jūsu piedāvāto servisu. Pozitīvu emociju ietekmē pirkuma lēmums tiek izdarīts ievērojami biežāk!
Aktuāla mājas lapas izstrāde? Sazinies ar mūsu speciālistiem.