Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Interneta veikalu izveide – interneta tirdzniecības vietas

Tu noteikti esi informēts par to, kādā veidā noris interneta veikala darbība. Interneta veikals ir veikals, kas atrodas interneta vidē. Piemēram, amazon.com ir viens no lielākajiem interneta veikaliem pasaulē. Tomēr šajā bloga rakstā pievērsīsimies vienam no svarīgākajiem interneta biznesa terminiem jeb virtuālajai tirdzniecības vietai un tās attīstībai. Vispopulārākā interneta tirdzniecības vieta ir eBay.com, tomēr arī pieminētais amazon.com ir izveidojis savu virtuālās tirdzniecības vietu.

Kas ir virtuālā tirdzniecības vieta?

Virtuālā tirdzniecības vieta jeb e-komercijas tirdzniecības vieta ir vieta, kas dod iespēju trešajām pusēm pārdot savas preces vai pakalpojumus. Šajā gadījumā par trešajām pusēm tiek uzskatītas privātpersonas, individuālie komersanti vai dažāda lieluma uzņēmumi, kas pārdod preces vai pakalpojumus.

Virtuālā tirdzniecības vieta – definīcija. 

Kā darbojas tirdzniecība internetā, interneta veikalos?

Pretēji tradicionālajam interneta veikalam, virtuālās tirdzniecības vietas nav atbildīgas par preču uzglabāšanu, loģistiku, produktu attēliem, produktu aprakstiem, kā arī norādīto preču cenu. Par to ir atbildīgs preces pārdevējs.  Ir vairāk nekā viens pasūtījuma veids, tomēr, visbiežāk pasūtījumu apmaksa notiek uzreiz, pēc preces pasūtījuma apstiprināšanas.

Attēlu rezultāti vaicājumam “e-commerce cycle”

Interneta tirdzniecības process. 

Interneta tirdzniecības vietā tiek atspoguļota informācija par tirgotāju, piedāvātajām precēm, tiek apkopoti un apstrādāti pasūtījumi, saņemta apmaksa, tiek nodrošināta piegāde, kā arī tiek piedāvāta iespēja atcelt pasūtījumu.

Interneta veikals vs interneta tirdzniecības vieta

Daudzi virtuālās tirdzniecības vietas pārdevēji papildus ienākumu gūšanai izmanto arī tradicionālo interneta veikalu. Tomēr tā ir ierasta situācija. Svarīgākais iemesls, kādēļ virtuālās tirdzniecības vietas ir ļoti pievilcīgas pārdevējiem ir to lielais apmeklējums.

Attēlu rezultāti vaicājumam “e-commerce development”

Interneta veikala izstrādē svarīgie elementi.

Kā zināms, mazo uzņēmumu īpašnieki izjūt lielas grūtības gan jaunu klientu piesaistē, gan nepieciešamā mājas lapas apmeklētāju skaita nodrošināšanā. Turklāt, lai nodrošinātu tirdzniecību, interneta tirdzniecības vietā, pārdevējam nav nepieciešams web hostings, mājas lapa, maksājumu sistēmu integrācija, grāmatvedības uzskaites programmatūra, kā arī citi sarežģīti rīki.

Virtuālās tirdzniecības/ interneta veikala priekšrocības

E-komercijas uzņēmumi, kuri izmanto virtuālās tirdzniecības vietas, iegūst daudzas salīdzinošās priekšrocības:

  • – Iespēja pārdod lielu preču apjomu bez apjomīgiem krājumiem;
  • – Operatīvās darba efektivitātes uzlabošanās;
  • – Iespēja fokusēties uz e-komercijas risinājumu ieviešanu;
  • – Peļņas pieaugums.

Šķiet, ka virtuālās tirdzniecības biznesa modelis sevī ietver win-win stratēģiju, tomēr virtuālās tirdzniecības vietnēm ir daži ļoti nozīmīgi trūkumi.

Virtuālās tirdzniecības/ interneta veikala trūkumi

Virtuālās tirdzniecības vieta nav visideālākais biznesa modelis e-komercijas industrijā strādājošajiem. Tam piemīt nozīmīgi trūkumi, kā, piemēram,

  • Interneta veikals un interneta tirdzniecības biznesa modelis ir divas atšķirīgas lietas. Galvenā problēma ir fakts, ka Jūs neesat vienīgais un galvenais produktu tirgotājs šajā vietnē.
  • – Ir ļoti sarežģīti kontrolēt produktu kvalitāti, jo par to ir atbildīgs tikai preču pārdevējs. Protams, klienti atceras negatīvās lietas. Ja no viena pārdevēja tiks iegādāta nekvalitatīva prece, klients to asociēs ar visu tirdzniecības vietu.
  • – Tomēr viena no konkurētspējīgajām priekšrocībām ir virtuālās tirdzniecības vietas spēcīgais zīmols.

Interneta veikali vs tirdzniecības vietas: secinājums

Par spīti virtuālās tirdzniecības vietas un interneta veikala trūkumiem, daļā pasaules valstu ir izveidots spēcīgs virtuālās tirdzniecības tīkls. Raugoties tālākā nākotnē, izskatās, ka virtuālo tirdzniecības vietu tīkls tikai paplašināsies, tā jau ir industrija, kas ir ieradusies uz palikšanu. Lielākie interneta veikali un virtuālās tirdzniecības vietas ar laiku kļūs vēl nozīmīgākas un lielākas. Arvien svarīgāka kļūs tirgotāju piedāvātās produkta kvalitāte.

Attēlu rezultāti vaicājumam “virtual marketplace”

Virtuālās tirdzniecības vietas/ interneta veikala darbībā iesaistītās puses. 

Virtuālās tirdzniecības vietas pārdevējiem dod brīvību. Ja preču tirgotāju neapmierinās viena virtuālās tirdzniecības vieta, viņš viegli dosies uz kādu citu. Ir jāatceras, ka pakalpojumu sniedzēja maiņa virtuālajā vidē ir bezmaksas.  Tikai lielākās virtuālās tirdzniecības vietas, kuru mājas lapas apmeklējums ir liels, spēs ģenerēt peļņu.

Ir jāatceras, ka jau pašlaik tiek veidoti dažādi virtuālās tirdzniecības biznesa modeļi. Viens no tiem ietver iespēju pārdevējam pašam veidot savas preces un tās pārdot. Šo modeļu attīstības dinamika ir strauja.


Lasīt vairāk: interneta veikals


Raksta izmantotais informācijas avots: virtuālās tirdzniecības vietas.


Saistītie raksti:

Izstrādā brīnišķīgu un veiksmīgu interneta veikalu

Interneta veikals ar spēcīgu SEO

Kā izveidot interneta apģērbu veikalu?

Padomi veidojot pārliecinošu interneta veikalu

2016.gada tendences interneta veikalu izstrādē


Interesē interneta veikala izveide? Jautā, mēs palīdzēsim!