Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Internetveikala izveide: galvenie šķēršļi

Internets ir stāsts par demokratizāciju, tā ir vieta, kur mazie uzņēmēji var konkurēt ar lielajām korporācijām. Tādi uzņēmumi kā Google, Facebook, Twitter, Amazon.com, Ebay šo faktu apstiprina. Tomēr tikai divi no šiem uzņēmumiem tiek uzskatīti par e-komercijas uzņēmumiem, jo, lai kļūtu par e-biznesu, uzņēmumam ir jāpārvar daudzi nozīmīgi šķēršļi. 

Ikviens var izveidot internetveikalu

Vienā no iepriekšējiem bloga rakstiem atbildējām uz jautājumu, kā izveidot interneta veikalu. Ir zināms tas, ka interneta veikala izstrāde aizņem diennakti, tomēr ir cilvēki, kas spēj izveidot internetveikalu pat mazāk kā vienas stundas laikā. Vai internetveikala izstrāde tiešām ir iespējama stundas laikā? Padomā, vai stundas laikā ir iespējams izveidot preču loģistikas sistēmas? Vai ir padomāts par interneta veikala lietojamību?

Kā izveidot internetveikalu?

Internetveikala izveide nav tas pats, kas e-bizness

Internetveikals nav tas pats, kas e-bizness. Tā ir šī raksta būtība. Ir jāsaprot, ka fiziskās preču pārdošanas vietas jeb veikala izstrāde liecina par to, ka uzņēmums vēlas nodarboties ar preču vairumtirdzniecību, tiek uzskatīts, ka informatīvas mājas lapas izstrāde liecina par to pašu. 

Attēlu rezultāti vaicājumam “e commerce vs e business”

Atšķirība starp interneta veikalu un e-biznesu. 

Internetveikals ir tad, kad ir klienti

Šķiet, ka iepriekš tika pieminēts pilnībā viss. Tomēr Jūsu biznesam, lai tas veiksmīgi attīstītos, ir nepieciešami klienti. Šis ir punkts, kurā daudzi jaunie uzņēmēji pieļauj milzīgu kļūdu.  Daudzi izlemj kļūt par e-komercijas biznesa īpašniekiem vēlu vakarā, bet jau no rīta sāk ieguldīt apjomīgos maksas reklāmas pasākumos, kas ir nozīmīgi pirmo klientu piesaistē, tomēr bieži vien ir nepārdomāti un lieki.

Attēlu rezultāti vaicājumam “e business clients”

E-biznesa klientu raksturojums. 

Klienti nenozīmē to, ka ir izstrādāts internetveikals

Tiek pieņemts tas, ka, ja Jums pieder internetveikals un Jums ir klienti, jūsu internetveikalu var nosaukt par biznesu. Bet, ja Jūs maksājat (tieši vai netieši), lai klients iegādātos Jūsu preci vai pakalpojumu, tas nav bizness. šo darbību veiksmīgs rezultāts nebūs bizness.

Attēlu rezultāti vaicājumam “e business clients”

Internetveikala ka biznesa izveides process. 

Atkārtotas pirkums = e-bizness

Iepriekš rakstā pievērsāmies tam, lai noskaidrotu to, kas netiek uzskatīts par internetveikalu jeb e-biznesu. Tagad pievērsīsimies tiem faktoriem, kas apliecina to, ka Jūsu izveidotais uzņēmums ir e-bizness. Dažādās ekonomikās tiek uzskatīts, ka viens no galvenajiem e-biznesa izveides kritērijiem iespējams ir atkārtotais pirkums. Ja klients (vai vairāki) izrāda interesi no Jums atkārtoti iegadāties preci, tas norāda uz vienu no veiksmīgi izveidota biznesa iezīmēm.

Attēlu rezultāti vaicājumam “repeat purchase”

Atkārtotā internetveikala pirkuma diagramma. 

Internetveikala izstrāde un atlēcienu līmenis web lapā

Maksas reklāmas izstrādes mērķis ir ne tikai jaunu klientu piesaiste, bet arī iespējami ilgāks mājas lapas apmeklējums. Tomēr mājas lapas apmeklēšanas laikā daudzi potenciālie klienti piedzīvo ļoti lielu vilšanos vai ir spiesti lūkoties apkārt tik ilgi, līdz jau atrodas konkurentu mājas lapā. Mājas lapas apmeklētāju interesi ir iespējams palielināt ar izvēlētajiem produktiem un to kvalitāti, produktu attēliem un saistošu aprakstu vai citiem līdzīgiem klientu interesi raisošiem instrumentiem.

Attēlu rezultāti vaicājumam “bounce rate is”

Atlēcienu līmenis un internetveikala apmeklēšanas struktūra. 

Internetveikala izstrāde un nauda par katru tranzakciju

Jūsu uzņēmumu ir iespējams uzskatīt par e-biznesu tad, kad Jūs nezaudējat naudu katras tranzakcijas gadījumā. Tiek uzskatīts, ka, viens no galvenajiem interneta veikala izveides priekšnosacījumiem ir ieguldījumi un ieguldītās naudas zaudēšana. Finanšu resursi, kas ir iegūti no investoriem nav salīdzināmi ienākumiem no pamatdarbības jeb klientu pirkumiem

Attēlu rezultāti vaicājumam “e commerce transaction flow”

Internetveikala tranzakcijas posmi preču iegādes laikā. 

Protams, daudzi no jaunajiem interneta veikalu īpašniekiem uzskata, ka investīcijas ir tas, kas ir nepieciešams, lai uzsāktu e-biznesa darbību. E-komercijas profesionāļi uzskata, ka investoru piesaistei ir jākļūst par pārdomātu soli, jo ilgtermiņā tas ietekmēs ne tikai internetveikala klientus, bet arī uzņēmuma īpašniekus. Jums ir jāsaprot, ka izveidotais interneta veikals var kļūt gan vērtīgs, gan ienesīgs, gan pilnīgi pretēji – nederīgs un zaudējumus nesošs.  

Internetveikala izveide: secinājums

Internetveikala izveides pirmajā brīdī šķiet, ka nepastāv šķēršļu veiksmīga ilgtermiņa biznesa izveidei. Tomēr šis viedoklis ir maldinošs. Līdzīgi kā e-komercija veicināja cilvēku paradumu maiņu, lai veicinātu tās attīstību ir nepieciešams ievērot jaunus un līdz šim nezināmus noteikumus. Ir jāatceras, ka Jūsu izveidoto internetveikalu ir iespējams uzskatīt par uzņēmumu tikai tad, kad jūsu izveidotais internetveikals atbilst rakstā minētajiem kritērijiem. Pārējos gadījumos tas nav uzņēmums. Internetveikala izveide ir sarežģīta.  


Lasīt vairāk: interneta veikals


Rakstā izmantotais informācijas avots: Kas traucē kļūt par e-biznesa īpašnieku?


Saistītie raksti:

Svarīgi padomi interneta veikalu izstrādē

Interneta veikalu izveide – interneta tirdzniecības vietas

Izstrādā brīnišķīgu un veiksmīgu interneta veikalu

Interneta veikals ar spēcīgu SEO

Kā izveidot interneta apģērbu veikalu?

Padomi veidojot pārliecinošu interneta veikalu

2016.gada tendences interneta veikalu izstrādē


Interesē internetveikala izveide? Jautā, mēs palīdzēsim!