Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Izplatītākie termini, kuru būtu jāzin ikvienam mārketinga speciālistam.

Mārketinga termini jauktā secībā, kuri jāpārzin ikvienam interneta mārketinga speciālistam.

 

SEO


(Search engine optimization jeb meklēšanas rezultātu optimizēšana.) Tas ir process, kas palīdz ietekmēt mājaslapu parādīšanos meklētājprogrammas rezultātos, neizmantojot maksas reklāmu. Lai to panāktu, nepieciešams optimizēt mājas lapu atbilstoši SEO principiem un labākajai praksei.

 

SEM 

(Search engine marketing.) Meklētāju servisu mārketings, kas ietver sevī maksas reklāmu piem. Adwords, lai uz vēlamajiem atslēgas vārdiem parādītos Jūsu lapa un SEO, lai lapa parādās organiskajos meklēšanas rezultātos.

 

Adwords 


Google maksas reklāmas pakalpojumi, kas ļauj ievietot mājaslapu meklētājprogrammas rezultātu lapā (SERP  – search engine results page). Šie reklāmas pakalpojumi lielākoties balstīti uz atslēgvārdiem.

 

Copywriters 

Raksta pārdošanas un mārketinga materiālus – mājaslapām, epastiem, reklāmas stendiem, brošūrām, katalogiem u.c. Galvenais mērķis ir panākt tas, lai ar uzrakstīto materiālu piesaistītu cilvēkiem uzmanību, lai pārdotu produktus un pakalpojumus.

 

Sales letter 

Pārdošanas vēstule, kas tieši tiek nosūtīts potenciālajam klientam, kurā tiek reklamēts produkts vai pakalpojums. Lai uzrakstītu labu pārdošanas vēstuli, tā jāsāk ar provokatīvu domu un ideju, jātuprina ar galvenajiem faktiem, jānobeidz pārliecinoši ar spēcīgiem argumentiem, kas mudinātu topošo klientu uz pozitīvu tālāko rīcību.

 

Blog 

Tiešsaistes žurnāls vai informatīva tīmekļa vietne, kurā veidotie raksti tiek rādīti hronoloģiskā secībā, sākumā rādot visjaunāko ierakstu. Šajā platformā rakstnieki dalās ar savu viedokli par dažādām tēmām.

 

Sociālie mediji

Tiešsaistes saziņu platformas, kas veltītas kādai kopienu saziņai, mijiedarbībai, informācijas kopīgošanai, sadarbībai.

 

SMM 

Sociālo mediju mārketings. Izmantojot sociālos medijus, mērķis ir palielināt iespēju, ka klients vai topošais klients sasniedz uzņēmumu. Uzdevums ir radīt pievilcīgu saturu, ar kuru lietotājiem būtu vēlme dalīties. SMM ir svarīga arī SMO  – sociālo mediju optimizēšana.

 

Social CRM 

Social customer relationship marketing. Var būt spēcīgs uzņēmējdarbības rīks, ar kuru var iegūt atgriezenisko saiti par zīmolu, uzņēmumu, iegūt atsauksmes, kas var palīdzēt ko mainīt vai uzlabot produktam vai pakalpojumam. Izmantojot sociālos medijus, klientam ir viegli izteikt viedokli par konkrēto uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu.

 

Growth hacking

Inovatīva pieeja izaugsmei. Tās mērķis ir palielināt klientu skaitu un gūt vairāk ienākumu uzņēmumam pēc iespēja sīsākā laikā. Tas sastāvs no dažādu ideju ģenerēšanas, kas var palielināt izaugsmi, organizēšana, novērtējot potenciālo ietekmi un vajadzīgos resursus, testēšana, analizēšana, optimizēšana un tā visa atkārtošana veicot nepieciešamās izmaiņas.

 

Konversijas likme

Tā ir attiecība starp kopējo apmeklētāju skaitu pret to skaitu, kas izpilda vēlamo mērķi mājaslapā piem. veic pasūtījumu, veic pirkumu, veic pieprasījumu utt.

 

ROI

Return on investment jeb ienākumi no ieguldījuma. Nosaka peļņas apjomu no ieguldījuma, salīdzinot ar ieguldījuma izmaksām. ROI tiek aprēķināts: (ieguvums no ieguldījuma – ieguldījuma izmaksas)/ieguldījuma izmaksas. Rezultāts tiek iegūts kā procenti vai attiecība.

 

ROMI 

Return on marketing investment. Novērtē tiešsaistes mārketinga kampaņas vispārējo efektivitāti. ROMI tiek aprēķināts: pieaugums/kampaņas izmaksas; pieaugums=papildus vērtība – kampaņas izmaksas. Rezultāts tiek iegūts procentos vai attiecībā.

 

CTA 

Call to action jeb aicinājums rīkoties. Tas attiecas uz satura daļu, kas mudina cilvēkus uz rīcību, piemēram, var būt links, attēls, poga, teksta rindiņa, uz kuras nospiežot, apmeklētājs tiek novirzīts uz nākamo procesa posmu. CTA var ietekmēt konversijas likmi.

 

CTR

Click through rate jeb vidējais klikšķu skaits. Tas ir svarīgs rādītājs PPC – pay-per-click, maksas reklāmās, kas palīdzēt novērtēt, cik efektīvas ir bijušas kampaņas. Vidējais klikšķu skaits procentuāli nosaka, cik cilvēku, kas redzējuši reklāmu uz tās pēc tam noklikšķina.

 

Lead

Persona vai uzņēmuma pārstāvis, kas ir ieinteresēts jūsu uzņēmuma piedāvājumā, tādā veidā šī persona vai uzņēmums dalas ar savu kontaktinformāciju, tādējādi tiek dota iespēja veidot pārdošanas sarunu ar ieinteresētajām personām un uzņēmumu pārstāvjiem.

 

CPC

Cost per click jeb maksa par klikšķi. Tas attiecas uz faktisko cenu, ko maksā par katru klikšķi PPC mārketinga kampaņās. CPC Adwords formula: reklāmas rangs/kvalitātes rādītāju + 0.01; reklāmas rangs=CPC cena * kvalitātes rādītājs.

 

CPA 

Cost per action jeb maksa par darbību. Kompensācijas modelis, kurā tiek maksāts katru reizi par to, kad apmeklētājs noklikšķina uz saites un veic vēlamo darbību.

 

Sales funnel 

Pārdošanas piltuve. Tas attiecas uz pārdošanas procesu, un var būt sadalīts vairākos posmos, kas atkarībā no pārdošanas modeļa var atšķirties, tomēr viens kopīgais pārdošanas process ir sadalīts 7 fāzēs: izpratnes fāze, intereses fāze, novērtēšanas fāze, lēmuma pieņemšanas fāze, pirkuma fāze, pārvērtēšanas fāze, atpirkšanas fāze.

 

USP

Unique selling proposition jeb unikāls pārdošana piedāvājums. Tas ir faktors, kas atšķir tavu piedāvājumu no konkurentu piedāvājuma jeb kas piemīt tavam piedāvājuma, ko konkurents nepiedāvā.

 

SMART

Specific, measurable, achievable, realistic, time-bond. Labākais veids kā noteikt mērķi, kuram ir jābūt konkrētam, izmērāmam, sasniedzamam, reālam un ar laika ierobežojumu.

 

Wireframe

Mājaslapas izkārtojums, kas parāda, kādi saskarsmes elementi pastāvēs galvenajā lapā, tie ir vienkārši menlbalti izkārtojumi, kuros aprakstīts ir vietnes funkcija, izmērs, konversijas zonas. Tā mērķis ir sākotnēji izprast mājaslapas struktūru.

 

Look and feel

Tā ir vizuāla koncpecija, kas apraksta mājaslapas izskatu un emocionālo norāsu (kādas sajūtas rodas apmeklējot mājalapu). Visbiežāk to veido pirms pašas dizaina izstrādes.

 

Dizainers

Ir speciālists, kas izstrādā dizainus, kas veido formas, struktūras, modeļus ne tikai mākslas darbiem, bet arī dažādām tehnikām un ierīcēm. Ir dažāda veida dizaineri – grafiskais dizainers, web dizainers, kustību grafiskais dizainers, animators, arhitektūras dizainers, interjera dizainers, produktu dizainers, instrukciju dizainers.

 

Frontend programmētājs

Ir speciālists, kas pārvalda vizuālā koda izstrādi jeb tas ir tas, ko lietotāji vispirms vizuāli redz savā pārlūkprogrammā. Pastāv dažādas vizuālās programmēšanas “valodas”, ko izmanto, lai sasniegtu rezultātu.

 

Backend programmētājs

Ir speciālists – funkcionālais programmētājs, kas pārvalda visu, kas saistīts ar lietotājprogrammas servera pusi un visu, kas saistīts ar komunikāciju starp datubāzi un pārlūkprogrammu. Back end programētāji visbiežāk izmanto šādas valodas – Java, PHP, Ruby on Rails, Python un .Net. u.c.

 

Testētājs

Ir speciālists, kas pārbauda mājaslapu no iespējamām kļūdām pirms tā tiek publicēta. Tie pārbaudīta spēja apstrādāt datu plūsmu, mājaslapas drošība, mājaslapas darbība, pārbauda un novērtē atbilstību dizainam utt.

 

Hostings

Pakalpojums, kas ļauj privātpersonām vai organizācijām uzturēt mājaslapu internetā. Pakalpojums nodrošina tehnoloģijas un pakalpojumus, kas vajadzīgi, lai mājaslapu varētu apskatīt internetā. Mājaslapas tiek uzglabātas speciālos datoros, kurus sauc par serveriem.

 

WordPress CMS

Ir pasaulē populārākā satura vadības sistēma, kas rakstīts OOP PHP. 

 

Ekomercija 

Process un risinājums, kas nodrošina produktu pirkšanu un pārdošanu tiešsaistē / internetā.

 

Buyer person 

Ideālā klienta daļēji izdomāts pārstāvis, kas veidots, balstoties uz tirgus izpēti un reāliem datiem par jūsu jau esošajiem klientiem. Tas iekļauj demogrāfiskos datus, uzvedību, motivāciju, mērķus, jo detalizētāk, jo labāk.

 

Bounce rate 

Termins, ko izmanto interneta datuplūsmas analīzē. Tas parāda, cik procentuāli ir to apmeklētāju skaits, kas ienāk mājaslapā un pamet, nevis turpina skatīties citas sadaļas. Tas ir efektivitātes rādītājs.

 

Backlinks

Saites, kuras tiek iegūtas vienas mājaslapas un ievietotas citā mājaslapā. Backlinks veido lielu ietekmi uz to, cik populāra būs mājaslapa meklētājprogrammas rezultātos, tieši tāpēc tie ir tik noderīgi, lai uzlabotu SEO rangu.

 

Banneri

Vizuāla un interaktīva reklāma, kas tiek izvietota dažādās mājas lapās, lai piesaistītu apmeklētāju uzmanību, nodrošinot apmeklētāju plūsmas novirzīšanu uz reklāmas galamērķi – piem. akcijas aprakstu, piedāvājuma vai produkta aprakstu utt.

 

CMS

Content management system jeb satura pārvaldības sistēma. Saistītu programmu kopums, ko izmanto digitālā satura izveidei un pārvaldībai.

 

A/B test

Metode, kā salīdzināt divas mājaslapu vai aplikāciju versijas, lai noteiktu, kurš notiem darbojas labāk. Pēc būtības tas ir eksperiments, kur divas vai vairākas mājaslapas versijas tiek parādītas nejaušiem lietotājiem, un pēc statistiskās analīzes tiek noteikts, kura no versijām darbojas labāk.

 

CRO

Conversion rate optimization jeb konversijas likmes optimizācija. Tas ir sistemātisks process, kā palielināt vietnes apmeklētāju procentuālo daudzumu, kas veic vajadzīgo darbību (piem., nopērk produktu). Šis process ietver izpratni par to, kā lietotāji pārvietojas caur tavu mājaslapu, kādas darbības viņi veic un kas aizkavē mērķa sasniegšanu.

 

KPI

Key performance indicator jeb galvenais darbības rādītājs. Tā ir izmērāma vērtība, kas parāda, cik efektīvi uzņēmums saniedzis galvenos uzņēmumdarbības mērķus.

 

Domēna vārds

Ir mājaslapas vārds, tā ir adrese, caur kuru interneta lietotājs var piekļūt tavai mājaslapai.

 

Retargeting 

Ir metode, ar kuru ekomercijas tirgotāji var atkārtoti piesaistīt  iepriekšējos apmeklētājus, kuri, piemēram, pametuši iepirkuma grozu vai apskatījuši tikai produktu lapas, bet pēc tam mājaslapu pametuši. Aptuveni 2 % no mājaslapas plūsmas konvertē, un retargeting tiek izmantots, lai sasniegtu pārējos 98 %.

 

Geo-targeting

Ģeogrāfiskās mērķauditorijas atlase, kas nozīmē, ka mājaslapas apmeklētājiem tiek piedāvāts dažādas reklāmas vai saturs, kas atkarīgas no apmeklētāja ģeogrāfiskās atrašanās vietas.

 

Google my business

Bezmaksas rīks uzņēmumiem un organizācijām, lai pārvaldītu tiešsaisti Google, tas ir būtisks, jo ļauj parādīties kartēs un meklēšanas rezultātos, kas niedz informāciju par uzņēmumu.

 

Influencer marketing 

mārketinga forma, kurā uzmanība tiek vērsta uz sabiedrībā ietekmīgiem cilvēkiem, nevis mērķa tirgu kopumā. Tas nozīmē, ka caur šiem ietekmīgajiem sabiedrības cilvēkiem, kas spēj ietekmēt konkrētu mērķauditoriju, tiek uzrunāti topošie klienti.

 

Inbound marketing 

Fokusējas uz klientu piesaistīšanu, izmantojot atbilstošu un noderīgu saturu, pievienojot vērtību katrā klienta pirkšanas posmā. Ar šo mārketingu potenciālie klienti var jūs atrast, izmantojot dažādus kanālus, blogu, meklētājprogrammu, sociālos medijus.

 

Meta description

Apraksti, kas rakstīti HTML, kas sniedz kodolīgu mājaslapas kopsavilkumu aptuveni 155 rakstzīmju garumā. Tas parādās SERP zem zilās uzklikšķināmās saites.

 

Title tag 

Ir HTML elements, kas parādās SERP kā galvenais virsraksts meklēšanas rezultātiem, uz kura var uzklikšķināt un nokļūt mājaslapā. Tie ir svarīgi priekš SEO, kopīgošanai, tai kodolīgi jāpastāsta par mājaslapas saturu.

 

Headings

Tas ir virsraksta tags, ko izmanto dažāda lieluma virsrasktu formatēšanai, pastāv H1, H2, H3, H4, H5 utt., atkarībā no tā, cik līmeņos virsraksti ir nepieciešami.

 

Page title

Lapas virsraksts.

 

Long Tail Keywords

atslēgvārdu frāze, kas sastāv vismaz no 3 vārdiem.

 

Link building

Process, kurā tiek panākts, kad citas mājaslapas izmanto tavas mājaslapas linkus, kas ļoti noder SEO.

 

Landing page – viena web lapa, kurā caur kādu kanālu ir nonācis apmeklētājs, lai tiktu izpildīta konversija.

 

Neouromarketing

Mārketinga joma, kas saistīta neiropsiholoģijas mārketinga pētījumiem, kas pēta kognitīvo un emocionālo uztveri uz mārketinga stimuliem, cenšas izprast ar loģisku pamatojumu, kā patērētāji pieņem lēmumus par pirkumu.

 

Natural listings

Mājaslapu saraksts, kas parādās SERP tikai tāpēc, ka meklētājprogrammas algoritms uzskata, ka tieši tas ir saistīts vai attiecas uz uzdoto jautājumu. Natural listings var saturēt arī apmaksātos ierakstus, bet tikai tad, ja tie atbilst tādām pašām prasībām kā natural listings.

 

Lead generation 

Potenciālo klientu iegūšanas process, lai palielinātu pārdošanas apjomu nākotnē.

 

Paid Search 

Maksas interneta reklāma, kurā jūs maksājat par savu mājaslapu, lai to parādītu uz noteiktiem atslēgas vārdiem noteiktās pozīcijās.

 

Usability

kvalitātes pazīme, kas novērtē, cik viegli lietotājam ir lietot mājas lapu un izpildīt nepieciešmao uzdevumu, sasniegt nepieciešamo mērķi. Cik viegli ir uztvert mājaslapu, cik efektīva tā ir, vai to ir viegli atcerēties, vai lietotājam rodas kādas kļūdas mājaslapā, kāds ir lietotāja apmierinātības līmenis par mājaslapu.

 

Webinar

Tiešsaistes sapulce, kas tiek nodrošināta internetā. Ir webināra vadītājs un dalībnieki, kas var arasties vienlaicīgi dažādās pasaules malās un neizejot no savām mājām vai biroja piedalīties sapulcē. Vienlaicīgi var būt no dažiem cilvēkiem, līdz vairākiem tūkstošiem, Šis process ļauj sasniegt lielāku auditoriju ar pēc iespējas zemākām izmaksām.

 

CAC

customer acquisition cost. Cena, kas tiek maksāta, lai iegūtu jaunu klientu. Tā ir kopējo izmaksu dalīšana ar kopējo jauno klientu skaitu noteiktā laika periodā.

 

Customer Journey

Ir ceļš, kā klients nonāk no vajadzības rašanās, izpētes veikšanas, pretendentu atrašanas, atlases procesa un gala izvēles.

On page SEO 

Tehniskās SEO darbības, ko veic mājas lapas kodā, tekstos, lapas struktūrā utt.

Off page SEO

SEO darbības, kas ir ārpus lapas, piem. satura izplatīšana, ārējo linku veidošana, aktivitātes sociālajos medijos utt.