Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Kā ilgāk noturēt apmeklētājus savā mājas lapā?

noturi ilgāk

Tu esi gana smagi nopulējies, lai izveidotu mājas lapu savam uzņēmumam. Tad, kādēļ neviens īsti tavā mājas lapā neuzkavējas un neturpina lasīt tevis sadzejoto saturu?

Problēma varētu būt augsts “atgrūšanas līmenis” (bounce rates). Šo parādību varētu paskaidrot tā – liela daļa no mājas lapas apmeklētājiem, aplūko tikai vienu sadaļu no tavas mājas lapas un web vietni pamet ļoti ātri. Protams, ir vairāki faktori, kas ietekmē, kādēļ cilvēki neturpina aplūkot tavu mājas lapu, bet iespējams rast arī noderīgus risinājumus šajā problēmsituācijā.

Lai noteiktu, vai tavai mājas lapai vispār kaut kas ir jāmaina, lai apmeklētāji web vietnē ilgāk uzkavētos, ielogojies savā Google Analytics kontā. Ja ievēro, ka tavas mājas lapas “atgrūšanas līmenis” ir augstāks par 50 līdz 60 procentiem, vai arī apmeklētāju vidējais mājas lapā pavadītais laiks ir mazāk par vienu minūti, apsver pielietot kādu no zemāk pieminētajiem paņēmieniem, kas palīdzēs lasītāju un pircēju noturēt mājas lapā krietni vien ilgāk.

Multi-mediāls eksperiments klientu piesaistē

Dažāda formāta faili spēj noturēt uzmanību krietni vien efektīvāk, nekā tikai viena veida saturs. Tavi mājas lapas apmeklētāji iespējams nevēlēsies lasīt garus rakstus ar vairāk kā 2 000 vārdiem, taču viņi labprāt ieklausītos šajos vārdos, ja teksts būtu pārveidots video vai audio formātā.

Mēģini piesaistīt cilvēka uzmanību ar dažāda veida saturu, sākot ar iegultajiem video kodiem, bilžu galerijām, audioierakstiem un beidzot ar prezentāciju slaidiem. Neaizmirsti sekot līdzi, kā šie uzlabojumi mājas lapā palīdz noturēt cilvēku uzmanību, lai nākotnē noteiktu, kuru metodi vislabāk izmantot nākotnē.

Veido mājas lapas apmeklētājiem lasāmu saturu

Vai esi kādreiz apmeklējis mājas lapu, kura sastāv tikai no gara, nesadalīta teksta gabala? Vai tu šajā lapā ilgi uzkavējies?

Teksta salasāmība ir ļoti nozīmīgs faktors, kas ietekmē lasītāju uzkavēšanās laiku tavā mājas lapā. Lai padarītu tavu saturu lasāmu, seko zemāk minētājiem padomiem:

a) Sadali rindkopas – vienā rindkopā iekļauj no diviem līdz septiņiem teikumiem;

b) Lieto apakšvirsrakstus, lai sadalītu tekstu daļās;

c) Pievieno pieturas punktus, kad vien tas ir iespējams;

d) Piešķir īpaši svarīgiem vārdiem vai frāzēm citu burtu šriftu vai efektu – “bold” vai “italic”.

Šie padomi šķiet pavisam vienkārši, bet tas rada nedaudz dinamiskāku mājas lapas izskatu, pat ja tās dizainā nav pārāk daudz elementu. Ja pielietosi šos padomus teksts mājas lapas apmeklētājiem vairs neliksies tiks smagnējs un garlaicīgs.

Web lapas saturam pievieno hipersaites

Vēl viens “atgrūšanas līmeņa” paaugstinošs faktors ir nespēja lasītājiem piedāvāt informācijas avotu, papildus lasāmvielu vai saistītu informāciju par konkrētu tēmu. Piemēram, tu apmeklē mājas lapu, kurā meklē atbildi uz jautājumu “Kurš uzvarēja 1997. gada Pasaules čempionātu futbolā?” Iespējams, mājas lapā parādīsies atbilde uz šo jautājumu, bet tur neparādās nekāds pierādījuma, ka šī informācija ir patiesa. Papildini savu saturu ar apstiprinošiem izziņas avotiem un papildus materiāliem par šo tēmu.

Viens no veidiem kā piesaistīt cilvēkus mājas lapai uz ilgāku laiku ir saturā ievietot iekšējās hipersaites, kas ļauj pārslēgties no viena raksta uz otru. Šādi rīkojoties tiek pozitīvi ietekmēti arī SEO rezultāti interneta meklētājos.

Pievieno “saistīto rakstu” spraudni savā blogā (Related Posts)

Viena svarīga piezīme, ja pārvaldi arī uzņēmuma blogu – apsver iespēju iestrādāt blogā tādus spraudņus kā WordPress Related Posts vai Contextual Related Posts. Abi šie instrumenti raksta beigās automātiski pievieno citus rakstus, kas ir saistīti ar konkrēto ieraksta tēmu, lai tavi lasītāj var smelties vairāk zināšanu.

Pamudini web lapas lasītājus uz darbību

Ja tu vēlies, lai lasītāji turpina uzturēties tavā mājas lapā, pajautā viņiem, lai viņi izdara arī kaut ko priekš tevis.

Piemēram, tu vari:

a) ierosināt, lai apmeklētājs aplūko arī citus saistītos rakstus tavā mājas lapā vai blogā;

b) iedrošini viņus atstāt komentārus bloga beigās;

c) vadi viņus pie savas firmas izstrādātajiem video;

d) palūdz viņiem atstāt atsauksmes vai ieteikumus par savu darbības sfēru.

Atceries, tavi mājas lapas apmeklētāji nevar nolasīt tavas domas. Ja vēlies, lai tie veic specifisku darbību, palīdzi viņiem saprast, ko tu vēlies un viņi daudzos gadījumos tev var paklausīt.

Šie padomi un paņēmieni var palīdzēt uzlabot savas mājas lapas produktivitāti un apmeklētāju apmierinātību ar saņemto informāciju, bet, lai sasniegumi būtu vēl iespaidīgāki, veic pilnīgu mājas lapas izvērtēšanu un salīdzini vairāku izmaiņu scenāriju efektivitāti.


Saistītie raksti:

Paņēmieni, kā uzlabot reklāmguvumu līmeni (conversion rate) savā mājas lapā. 1. daļa

10 veidi, kā panākt, ka klienti iemīlēs tavu uzņēmumu

Padari mājas lapas apmeklētāju par pircēju


Lasīt vairāk: Klientu piesaiste

Rakstā izmantotais informācijas avots: Viegli veidi, kā noturēt apmeklētājus ilgāk savā mājas lapā


Radušies papildus jautājumi par mājas lapas izstrādi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas ietekmi jaunu klientu piesaistē? Jautā, mēs palīdzēsim!