Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Kā kļūt par sliktāko dizaineri pasaulē?

Slikts web dizaineris

Ir lieliski, ja nolīgsti labu dizaineri vai firmu, kura tev spēj izstrādāt vēlamo dizaina produktu – logo, mājas lapu, vizītkartes, brošūras, firmas stilu, utt. – lieliskā kvalitātē. Ir daudzas pazīmes, pēc kurām vari spriest, ka nolīgtā firma vai dizaineris teicami ir paveikuši savu darbu un vadījuši produkta izstrādes procesu.

Taču reizēm viss neiet tik gludi. Reizēm nākas pieļaut kļūdu un nolīgt neizdarīgu dizaineri vai nekvalitatīvu dizaina izstrādes firmu, kura sagādās vairāk galvas sāpju, nekā izstrādās kādu jēdzīgu dizaina produktu.

Zemā aplūko tās iezīmes, kas liecina par to, ka dizainerim ir briesmīgas darba metodes un attieksme pret uzdoto projektu. Šo iezīmju uzskaitījumu der aplūkot arī dizaineriem vai dizaina izstrādes firmām, lai pārbaudītu, vai tiem pašiem nepiemīt kāda no šīm ne visai glaimojošajām īpašībām.

Piezīme: Raksts daļēji tiek veidots kā slikta dizainera iekšējais monologs, tādēļ rakstīto vajadzētu uztvert nedaudz sarkastiski.

1. Saņem 50% avansa maksājumu. Tad vilcinies ar dizaina izstrādi (procrastination)

Šis ir pirmais solis, kurš liecina par sliktu dizainera darba procesa kontroli. Ir liels risks, ka ar šīs metodes palīdzību dizaineris vai dizaina izstrādes firma sevi var izdzīt uz neslavas skatuves. Protams, neviens dizaineris neatzīst, ka viņš, patiesību sakot, nekādu darbu nedara. To sauc par aizbildināšanos jeb vienkāršāk – melošanu.

Kā tas izpaužas? Ļaujiet demonstrēt ar piemēru. Vai bieži vien veicat tādas darba aktivitātes, no kurām netiek iegūts nekāds “taustāms” rezultāts? Piemēram, “Es strādāju pie galvenās logo koncepta idejas!” vai arī “Es analizēju biznesa nišas lauku.”, vai “Es sastādu darba izstrādes plānu!”. Aptuveni šādi izskatās šie aizbildinājumi.

Patiesību sakot, slikti dizaineri droši vien nemaz nedara nevienu no iepriekšminētajām lietām. Taču slikts dizaineris neuztraucas, jo skaidri zina, ka spēs kaut ko ātri uzzīmēt vai izveidot pēdējā nedēļā. Viņš pie sevis nodomā: “Visticamāk, klientam tas dizains tāpat patiks. Iespējams, man pat piešķirs piemaksu par lielisko darbu.”

2. Aizmirsti par visiem nospraustajiem izstrādes termiņiem

Slikta dizainera iezīme ir uzskatīt, ka klientam nerūp darba termiņi. Šādi dizaineri pie sevis prāto: “Klientiem termiņi ir vienaldzīgi. Kamēr es tiem izveidoju kaut ko jauku un spīdīgu, nav jāsatraucas par iekļaušanos noteiktos laika termiņos.”.

Šādi dizaineri neņem vērā, ka uzņēmums iespējams plāno promocijas kampaņu vai vēlas izplatīt izdales materiālus pirms šīs kampaņas. Šiem dizaineriem neienāk prātā, ka šīs akcijas ietvaros uzņēmums vēlas sniegt intervijas medijos, izvietot reklāmas vai prezentēt projektu saviem biznesa partneriem. Šādas lietas tiem neiešaujas prātā.

3. Neņem vērā jaunumus dizaina nozarē

“Tev taču nav nepieciešams sekot līdzi jaunumiem dizaina nozarē, tādēļ, ka tu esi tik talantīgs, ka pats spēj veidot dizaina jaunumus.” Šādi dizaineri ir kā Parisa Hiltone dizaina nozarē. Slikta dizainera iezīme ir nevēlēšanās aplūkot citu darbus. Viņi uzskata, ka tas darba produktivitātei nav svarīgi. Viņu egoistiskais un patmīlīgais uzskats bieži vien skan tā: “Citiem būtu jāmācās no manis, nevis otrādāk.”.

4. Lai klients pielāgojas tev kā dizainerim

“Klientiem taču vajadzētu spēt pielāgoties tavām spējām un radošajam redzējumam. Tu esi izcils un foršs dizaineris, klientiem vajadzētu to saprast. Ja, piemēram, Worpress platformā nav iespējams iekļaut sarežģīto, tevis veidoto dizainu, tad tā ir platformas, nevis tava vaina. Klientiem vajadzētu to saprast un ieguldīt vairāk naudas speciāli pielāgotās programmās un platformās, lai mani mākslas darbi varētu iepriecināt pasauli.”

5. Neizvirzi web dizaina projekta mērķus

Mērķi un pieturas punkti ir dīvaina parādība, kuru nozīmi visi pārāk pārvērtē. Kādēļ gan mājas lapu izstrādē būtu jāizstrādā kādi mērķi? Tās ir tikai mājas lapas – vieta, kur dizains var nekontrolēti izpausties. Jo krāsaināk, jo labāk. Mājas lapai nav nekāda cita mērķa kā vienīgi labi izskatīties. Klienti vienkārši vēlas skaistu dizainu, neko vairāk.”

Slikti dizaineri nepiedomā pie dizaina funkcionalitātes un nolasāmības. Viņi pārsvarā koncentrējas uz iespējām mākslinieciski izpausties.

6. Pieprasi pārāk augstu samaksu par web dizaina veidošanu

Slikti dizaineri vai dizaina izstrādes firmas krietni vien iztukšos pasūtītāja maciņu un, iespējams, gala rezultāts nemaz nebūs tik ļoti spīdošs. Lūk, kā šādi dizaineri sastāda cenu saviem pakalpojumiem: Sākumā viņi aprēķina stundas, cik būs jāpavada pie šī projekta un sareizina tās ar savu stundu likmi. Pavisam godīgi tiek paredzēti papildus izdevumi un kopējā summa pareizināta ar divi (bez pamatota iemesla).

7. Neparaksti nekādu vienošanos

“Man nav nepieciešamas nekādas vienošanās vai līgumi. Līgumi tur mani grožos. Tas ir kā cietoksnis.” Šādi dizaineri darbu sāk tikai pēc avansa maksājuma un pat tad, ja viņi darbu nepadara līdz galam, Viņi saņem pusi no summas. Protams, ka viņiem izdevīgāk veikt darbu bez vienošanās – nav nekādu saistību, neviens neko nevar pierādīt, ja darbs netiek paveikts līdz galam. Šajā situācijā tikai pasūtītājs paliek kā pilnīgs zaudētājs.

8. Vienmēr smejies par klienta veco mājas lapas dizainu

“Es esmu eksperts un tikai es visu zinu vislabāk! Nav labāks veids, kā parādīt savu profesionalitāti un zināšanas par dizainu, kā pasmieties par iepriekšējo firmas mājas lapas, logo vai vizītkaršu dizainu!”.

Taču bieži vien šādiem plātīgiem dizaineriem zināšanu bagātība nemaz nav tik liela. Reizēm tas aprobežojas ar šādiem risinājumiem: “Logo iepriekšējā mājas lapas dizainā nav īsti saredzams, es to izveidošu lielāku!” vai arī “Šī krāsa ir galīgi garām, es lietošu tādu krāsu, kura vairāk uzmanību pievērsīs mājas lapas saturam”.

No šiem ieteikumiem īsti netop skaidrs, ko šis dizaineris spēs veikt tavas mājas lapas labā.

9. Lieto “Comic Sans” burtu fontu

“Lai jau tie, tā sauktie “hipster-dizaineri”, turpina ienīst “Comic Sans” burtu fontu. Es kā īstens mākslinieks un inovators šo fontu vienkārši dievinu. “Comic Sans” ir ierasta lieta. Klientiem patīk viss ierastais. Bez tam šis burtu šrifts ir draudzīgs, rotaļīgs un mīlīgs. Tas liek cilvēkiem aiz mīļuma noteikt: “Aww..”, it kā tie tikko būtu ieraudzījuši mazu kaķēnu.”

10. Tiešām padari darbu

Slikta dizainera attieksmi pie šī ieteikuma varētu tulkot šādi: “Jā, jā…vienalga. Kaut kad jau pabeigšu!”

11. Neklausies atsauksmēs un ieteikumos

Slikti dizaineri neņem vērā ieteikumus, jo viņiem šķiet, ka tas apspiež viņu māksliniecisko brīvību. “Klausīties ieteikumos ir bīstami un mainīt kaut ko savā dizainā ņemot vērā šos ieteikumus ir vājuma pazīme. Jebkuram dizainerim jāspēj aizstāvēt savs darbs.”

Slikts dizaineris, neatzīs savas kļūdas un nemainīs neko savā dizainā. Pie tam viņš norādīs, kādēļ tavs viedoklis ir nepareizs. Dizainers to, visticamāk, pamatos šādi: “Tieši tādēļ tu nolīgi mani, lai es tev un tavai firmai izstrādātu dizainu, nevis otrādāk.”.

12. Nenodrošini palīdzību

Slikti dizaineri pēc dizaina nodošanas sarežģījumu gadījumā (ja viņam jau ir 100% samaksāts), nemaz necentīsies atbildēt uz pasūtītāju e-pastiem vai telefona zvaniem, kuros viņu lūgs šo to izmanīt vai atsūtīt citu faila veidu. Dizainers neuzskatīs, ka viņam kaut kas būtu jādara, ja jau projekts ir beidzies.Šādi dizaineri neveiks izmaiņas bezmaksas, pat tad, ja sākotnēji viņu dizains netika pareizi sagatavots. Viņi izliksies pazuduši un bezgala aizņemti ar citām nodarbēm. Savukārt, ja klients piedāvās samaksu, šādam dizainerim vairs nebūs nekādu šķēršļu, lai izdarītu prasīto.

Taču tagad atgriezīsimies realitātē. Tik slikts dizaineris, kuram piemistu visas šīs īpašības nemaz nespētu sev piesaistīt jaunus klientus. Atsauksmes mūsdienās ceļo ļoti ātri. Taču, ja tev kā dizainerim vai dizaina izstrādes firmai piemīt kāds no šiem netikumiem, ir labi, ja centieties pie tiem piestrādāt un vērst visu par labu, lai klients būtu apmierināts un gala rezultātā tiktu izstrādāts teicams dizains ar ko varat lepoties.


Saistītie raksti:

Jautājumi, kurus uzdot mājas lapas izstrādātājiem

Padomi, kas jāņem vērā izvēloties mājas lapas izstrādātāju.

Kas veido lielisku logo dizaineri?


Lasīt vairāk: Mājas lapu izstrāde

Rakstā izmantotais informācijas avots: 13 iezīmes, kā kļūt par briesmīgāko dizaineri pasaulē


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par logo un web dizaina izstrādi? Jautā, mēs palīdzēsim!