Investē jaunas mājas lapas izstrādē – tas ir to vērts!

string(5) "maijs"

Domājot par veidiem, kā veicināt straujāku uzņēmuma attīstību, bieži vien sākotnēji tiek domāts par  mārketinga stratēģijas izstrādi vai pārdošanas mērķu noteikšanu. Protams, šīs lietas ir nozīmīgas ikvienam uzņēmumam, bet tikpat svarīga ir arī profesionāli izstrādāta un kvalitatīva mājas lapa.

Šajā bloga rakstā esam apkopojuši piecus galvenos iemeslus, kādēļ ir vērts investēt jaunas mājas lapas izstrādē.

  1. Lietotāju pieredze (UX);
  2. Konversiju likmes optimizācija (CRO);
  3. Mājas lapu optimizācija meklētājprogrammām (SEO);
  4. Satura nozīme;
  5. Tēls un imidžs.

Lietotāju pieredze | #1 iemesls

Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ ir vērts investēt jaunas mājas lapas izstrādē ir lietotāju pieredzes jeb User Experience (UX) svarīgums. Uzņēmumi nedrīkst ignorēt klientu iepirkšanās paradumus un lēmumu pieņemšanas procesu, jo tieši viņi ir tie, kas nodrošina uzņēmumu pastāvēšanu.

Lietotāju pieredze balstās uz to kā apmeklētājs jūtas, pavadot laiku mājas lapā. Lai veicinātu apmeklētāju vēlmi pavadīt tajā laiku, veikt konkrētas darbības un atkāroti atgriezties, pieredzei ir  jābūt intuitīvai, vērtīgai un patīkamai. To ietekmē teju katra mājas lapas detaļa – lietojamība, dizains, saturs, strukturizācija, kļūdas utt.

Slikta pieredze negatīvi ietekmē uzņēmumu darbību un attīstību. Lai to novērstu un netiktu zaudēti ne esošie, ne potenciālie klienti, ir svarīgi izstrādāt, testēt un pārveidot mājas lapu, koncentrējoties uz lietotāju pieredzi, kā arī pārliecināties, ka mājas lapa ir pielāgota gan stacionāro datoru, gan arī mobilo ierīču un planšetdatoru lietotājiem.

Lietotāju vēlmes attiecībā uz mājas lapām nemitīgi mainās, tāpēc ir būtiski sekot līdzi  un ņemt vērā jaunākās mājas lapu izstrādes tendences, dizaina tendences un patērētāju vēlmes.

Lietotāju pieredzes (UX) ietekmējošie faktori
Attēls: Lietotāju pieredzi ietekmējošie faktori.

Konversiju likmes optimizācija | #2 iemesls

Ikviens uzņēmums vēlas, lai pēc iespējas vairāk klientu, kuri ieiet mājas lapā, izpilda konkrētu darbību, kas var būt, piemēram, produktu iegāde, pieteikšanās jaunumu saņemšanai, naktsmītņu rezervēšana utt. Tātad ikviens uzņēmums vēlas optimizēt konversiju likmi (CRO), jo šis termins apzīmē mājas lapas apmeklētāju procentuālā daudzuma, kas veic vēlamo darbību, palielināšanas procesu.

Konversiju likmes optimizācija ir tieši saistīta ar lietotāju pieredzi, un līdz ar to arī ar mājas lapas mūsdienīgumu, ērtumu un kvalitāti. Pēc iespējas vairāk konversijām būtu jābūt katra uzņēmuma mērķim, un, lai to sasniegtu ir jāinvestē mājas lapas izstrādē un pilnveidē. Veidojot mājas lapu, svarīgi ir ievērot būtiskākos CRO principus.

Jo vairāk pieredzējuši un zinošāki ir mājas lapu izstrādātāji, jo labāks un vērtīgāks rezultāts sagaidāms.

Mājas lapu optimizācija meklētājprogrammām | #3 iemesls

Pēdējā laikā ar vien vairāk dzirdam par SEO (Search Engine Optimization) jeb mājas lapas optimizāciju meklētājprogrammām un tā pieaugošo nozīmi. Lai noturētu vai uzlabotu pozīcijas Google un citos meklētājos, nepietiek tikai ar satura, kur iekļauti atslēgvārdi, radīšanu.

SEO ietekmē ļoti daudz tehnisko faktoru – mājas lapas ātrums, SSL sertifikāta, XML lapas kartes esamība, bojātās jeb neeksistējošās saites u.c.  Un, starp citu, Google, vērtējot un indeksējot mājas lapas, primāri šobrīd ņem vērā tieši mobilo versiju esamību un lietojamību, jo strauji pieaug meklējumu apjoms tieši no šīm ierīcēm.

Līdz ar to ir vērtīgi investēt tādas mājas lapas izstrādē, kas nodrošina labu tehnisko pamatu optimizācijas procesam, tādējādi veicinot uzņēmuma atrašanu un klienta skaita pieaugumu.

Satura nozīme | #4 iemesls

Bieži vien saturs mājas lapas izstrādes procesā tiek atstāts novārtā, jo tiek uzskatīts par maznozīmīgu faktoru, bet patiesībā saturam ir ļoti liela loma ikvienā mājas lapā. Tieši saturs – gan tekstuālais, gan vizuālais, ir tas, kas stimulē apmeklētājus rīkoties un nonākt līdz vēlamās darbības veikšanai jeb konversijai.

Un, kā jau minēts, tam ir arī liela nozīme SEO un CRO procesos. Vislabāk potenciālos klientus pārliecina izcila satura un pārliecinoša web dizaina kombinācija.

  • Vai Tavas mājas lapas saturs virza tās apmeklētājus soli pa solim līdz mērķis?
  • Vai tas nodod pareizo vēstījumu esošajiem un potenciālajiem klientiem?

– Ja nē, tad ir vērts padomāt par jaunas mājas lapas izstrādi vai esošās atjaunošanu, lai izveidotu mājas lapu ar viegli pārvaldāmu, atjaunojamu un kvalitatīvu saturu.

Kvalitatīvu saturu raksturojošas iezīmes
Attēls: Kvalitatīvu saturu raksturjošās iezīmes

Uzņēmuma tēls un imidžs | #5 iemesls

Mūsdienās mājas lapa, ir arī nozīmīgs elements uzņēmuma vai privātpersonas tēla un imidža veidošanā.  Profesionāla, lietotājiem draudzīga un gaumīga mājas lapa var ievērojami uzlabot reputāciju, savukārt pretēja – to sagraut. Lai mājas lapa pēc iespējas vairāk stiprinātu imidžu, iesakām dizainā izmantot uzņēmumam raksturīgas krāsas, saturu vērst uz klientu un radīt profesionālu iespaidu, atpoguļojot paveikto, kā arī atsauksmes.

Novecojusi vai neprofesionāla mājas lapa nespēj veiksmīgi sasniegt mērķus un noturēt potenciālo klientu uzmanību.

Ja esi gatavs investēt jaunas mājas lapas izstrādē, kas veidos gan labu lietotāju pieredzi, gan arī veicinās CRO un SEO procesus, kā arī reputācijas uzlabošanos, tad..