Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē?

Straujiem soļiem tuvojas jaunais gads. Šis ir laiks, kad uzņēmuma īpašnieki un vadītāji sāk domāt par veidiem, kā veicināt straujāku uzņēmuma attīstību nākamajā gadā. Iespējams, tiek izstrādāta jauna mārketinga stratēģija vai noteikti pārdošanas mērķi, bet vai jūs esat aizdomājies par to, kādā veidā ir iespējams izmantot digitālā laikmeta priekšrocības jūsu uzņēmuma attīstībā? Šajā bloga rakstā esam apkopojuši piecus galvenos iemeslus investēt jaunas mājas lapas izveidē. 

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē?

Jaunas mājas lapas izveides iemesls nr.1

Vai jūsu esošā mājas lapa nodrošina lielisku lietotāju pieredzi? Ik gadu palielinās mobilā interneta lietotāju skaits. Tirgus analītiķi prognozēja, ka 2014.gadā mobilā interneta lietotāju skaits pārsniegs klasiskā interneta lietotāju skaitu, analītiķiem izrādījās taisnība, tomēr tas notika jau 2013.gada beigās. 2015.gada jūlijā tika veikts pētījums, kurā tika aprakstīti interneta lietotāju paradumi. Pētījuma rezultāti atspoguļoja to, ka mobilo ierīču lietotāji internetu šajās ierīcēs izmanto vidēji 4,3 stundas, bet stacionāro ierīču lietotāji internetu šajās ierīcēs izmanto tikai 2,8 stundas. Šie pētījumu rezultāti apliecina to, ka pirkuma lēmums tiek pieņemts atrodoties nepārtrauktā kustībā, starp citām nodarbēm, meklējot piemērotāko produktu vai atbilstošāko pakalpojuma sniedzēju.  

Attēlu rezultāti vaicājumam “mobile website users”

Kādēļ investēt mājas lapas izveidē: statistikas dati par mājas lapas apmeklējumu plūsmas avotiem. 

Kādēļ to var uzskatīt par iemeslu investēt jaunas mājas lapas izveidē? Jums ir jāsaprot tas, ka jūsu uzņēmums kā pakalpojuma sniedzējs nedrīkst ignorēt klientu iepirkšanās veidus vai veidus, kā tiek pieņemts pirkuma lēmums. Jums ir jādomā par pareizu mājas lapas pozicionēšanu. Jūsu galvenais uzdevums ir pārliecināties par to, ka jūsu mājas lapa nodrošina vislabāko lietotāja pieredzi ne tikai stacionāro datoru lietotājiem, bet arī mobilo ierīču lietotājiem. 

Pretējā gadījumā jūs riskējat zaudēt savus potenciālos klientus un arī jūsu ilgi veidoto biznesu. Pat tad ja jūsu mājas lapa ir responsīva, tās apmeklējumu skaits ir stabils, visticamāk tā ir veidota pirms dažiem gadiem un ir novecojusi. Mājas lapu izstrādē ir parādījušās jaunas tendences. Šobrīd galvenais uzsvars mājas lapu izstrādē tiek likts uz mobilās mājas lapas apmeklētājiem draudzīgas web lapas izstrādi.

Attēlu rezultāti vaicājumam “mobile website users”

Kādēļ investēt mājas lapas izveidē: mobilās mājas lapas lietotāju paredzamās darbības. 

Arī meklētājprogrammu roboti augstāk novērtē mobilajiem lietotājiem pielāgotās web lapas, kas atbilst jaunākajām tendencēm. Ko tas nozīmē? Iepriekš google vai citas meklētājprogrammas roboti mājas lapas novērtējumu veica, balstoties uz to, kā mājas lapa tiek atspoguļota stacionārajās ierīcēs. Šobrīd Google algoritmā dominē mobilās ierīces. Tas nozīmē to, ka gadījumā, ja jūsu mājas lapa nav draudzīga mobilajam lietotājam, visticamāk, citi mājas lapas lietotāji to neatradīs.

Jaunas mājas lapas izveides iemesls nr.2

Vai jūsu mājas lapas saturs nodot pareizo vēstījumu jūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem? Bieži vien web izstrādes projektos mājas lapas saturs tiek novērtēts kā maznozīmīgākais mājas lapas elements. Tomēr tieši pretēji, tas ir viens no visnozīmīgākajiem mājas lapas elementiem. Kādēļ? Lielākoties tādēļ, ka mājas lapā ietvertie vārdi (saturs) ir tas, kas stimulē potenciālos klientus kļūt par jūsu klientiem. Potenciālos klientus pārliecina izcila satura un pārliecinoša web dizaina kombinācija.

Attēlu rezultāti vaicājumam “website elements”

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē: klientiem saistošas mājas lapas elementi.

Kādas ir galvenās problēmas mājas lapās?

  • Mājas lapas un to saturs netiek regulāri atjaunots, tas potenciālajiem klientiem rada priekšstatu par stagnējošu biznesu. Turklāt, šāda mājas lapa nespēj sniegt vajadzīgos signālus mājas lapas apmeklētajam, lai viņš nešaubīgi kļūtu par klientu.
  • Mājas lapas saturs atgādina apgalvojumu un aktu kopumu. Piemēram, “Mūsu uzņēmums tika izveidots 2009.gadā un piedāvā dizaina pakalpojumus vidējiem uzņēmumiem”.  Šo apgalvojumu vietā jums ir jācenšas fokusēties uz klientu problēmām un viediem, kurus jūsu uzņēmums piedāvā, lai šo problēmu atrisinātu. 

Kādēļ to var uzskatīt par iemeslu investēt jaunas mājas lapas izveidē? Jums ir jāatceras par to, ka mājas lapas saturs ir interneta karalis. Veiksmīgākais mājas lapas saturs ir saturs, kurš ir atraktīvs, viegli lasāms un uztverams, kā arī palīdz potenciālajam klientam pieņemt pareizo lēmumu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “website content”

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē: mājas lapas satura elementi.

Mājas lapas izstrādes vai atjaunošanas projekts ir jāuztver kā lieliska iespēja uzlabot mājas lapas saturu vai pilnībā atjaunot vēstījumu jūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem. Jums ir jāizveido viegli pārvaldāms, viegli atjaunojams un jūsu potenciālajiem vai esošajiem klientiem nozīmīgs mājas lapas saturs

Jaunas mājas lapas izveides iemesls nr.3

Vai mājas lapas apmeklētāji spēj atrast informāciju, kas ir nepieciešama, lai pabeigtu darbību? Jūsu uzņēmuma mājas lapai ir jāmainās līdz ar potenciālo klientu, kuru jūs vēlaties piesaistīt. Padomājiet par to, vai mājas lapas apmeklētāji spēj atrast viņiem vērtīgu vai nozīmīgu informāciju? Vai atrastā informācija ir pietiekami vērtīga un konkurētspējīga, lai sazinātos ar jums? Iespējams jūsu mērķauditorija jeb mārketinga mērķiem izveidotie klientu profili ir dažādi. Vai katrs no šiem cilvēkiem spēj atrast viņam svarīgāko jūsu uzņēmuma mājas lapā

Attēlu rezultāti vaicājumam “website structure”

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē: mājas lapas struktūras paraugs.

Kādēļ to var uzskatīt par iemeslu investēt jaunas mājas lapas izveidē? Ja jūsu mērķauditorija jūsu mājas lapā nespēja atrast viņiem nepieciešamo informāciju, iepriekš izveidotā vietne ir uzskatāma par neefektīvu, to ir nepieciešams pārveidot. Lai izvairītos no šādas situācijas, mēs iesakām jums izveidot lietotāju profilus vai mērķauditorijas profilu vēl pirms mājas lapas izstrādes.  Pēc lietotāju profilu izstrādes jūs sapratīsiet, kādā veidā ir iespējams organizēt informāciju jūsu mājas lapā, lai tā sasniegtu jums vēlamo rezultātu. 

Jaunas mājas lapas izveides iemesls nr.4

Vai mājas lapā un citos mārketinga kanālos tiek izmantots video? Jūs noteikti esat dzirdējis par to, ka video ir viens no svarīgākajiem ienākošā mārketinga stratēģijas elementiem. HubSpot veiktais pētījums 2017.gada sākuma apliecina to, ka 69% mājas lapas apmeklējuma veido video saturs vai cits interaktīvais mājas lapas saturs. Vērtīgu, noderīgu un izklaidējošu video izveide un publicēšana Youtube u.c. sociālo mediju kanālos ir viens no veidiem, ka palielināt mājas lapas apmeklētāju skaitu, īpaši tagad, kad video izveide ir kļuvusi vienkārša.

Attēlu rezultāti vaicājumam “top marketing channels”

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē: svarīgākie mārketinga kanāli.

Kādēļ to var uzskatīt par iemeslu investēt jaunas mājas lapas izveidē? Jums ir jāatceras par to, ka video kā viens no ienākošā mārketinga stratēģijas elementiem ar katru gadu kļūs arvien nozīmīgāks. Video iekļaušana mājas lapā kļūst arvien populārāka. Kādēļ? Pareiza video izmantošana nodrošina lielāku potenciālo klientu iesaisti un straujāku pirkuma lēmuma pieņemšanu. Vai jūs piedāvājat iegādāties produktu vai pakalpojumu? Pamēģiniet izveidot video materiālu, kura tiek skaidrots produkts, tā īpašības, izmantošanas priekšrocības un lietotāju pieredze. Pievienojiet video savā mājas lapā, labi pamanāmā vietā. Tas palīdzēs paaugstināt mājas lapas reklāmguvumu līmeni

Jaunas mājas lapas izveides iemesls nr.5

Vai jūs esat izstrādājis skaidri saprotamu digitālo stratēģiju? Digitālā stratēģija ir nepieciešama jūsu uzņēmuma veiksmīgas attīstības nodrošināšanai. Ja pašlaik jūsu uzņēmumā vēl nav izstrādāta digitāla stratēģija, ir pienācis pēdējais laiks, lai to izstrādātu. Digitālā stratēģija ir process, kura laikā tiek definēti specifiskie uzņēmuma mērķi, vīzija, iespējas un aktivitātes, kas ir jārealizē, lai panāktu maksimālo atdevi no digitālajām iniciatīvām. Vienkāršāk, tas ir plāns, ar kura palīdzību uzņēmums par sevi (savu darbību, produktiem) paziņo interneta vidē.  

Attēlu rezultāti vaicājumam “digital strategy”

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē: digitālās stratēģijas piemērs. 

Piemēram, jūs esat florists. Jūsu uzņēmuma digitālā stratēģija ietvers tādus elementus kā:

  • – regulārus ierakstus sociālo mediju portālu, piemēram, Facebook, Twitter, uzņēmuma lapās, dalīšanos ar jaunākajiem produktiem, paveiktajiem darbiem, notikumiem, lai veicinātu klientu iesaisti un pirkuma lēmuma pieņemšanu sekotāju vidū.
  • video izveidi sociālo mediju kanālam Youtube un uzņēmuma mājas lapai, lai informētu potenciālos klientus par produktu un tā priekšrocībām.
  • – kvalitatīvu un mērķauditorijai saistošu bloga rakstu izveidi un publicēšanu uzņēmuma mājas lapā, lai veicinātu potenciālo klientu aktivitāti un mājas lapas apmeklētāju skaita pieaugumu. 
  • – iknedēļas jaunumu nosūtīšanu izveidotajam potenciālo klientu vai klientu sarakstam, lai informētu par īpašajiem piedāvājumiem, atlaidēm, kā arī mājas lapā ievietoto saturu.

Kā jūs redzat, šis punkts ir stāsts par mājas lapas satura izveidi un tā publicēšanu dažādos mārketinga kanālos. 

Attēlu rezultāti vaicājumam “website marketing”

Kādēļ investēt jaunas mājas lapas izveidē: mārketinga kanāli, ar kuriem ir saistīta uzņēmuma web lapa.

Kādēļ to var uzskatīt par iemeslu investēt jaunas mājas lapas izveidē? Tas ir viens no jaunas mājas lapas izveides iemesliem, jo jūsu jaunā mājas lapa būs jūsu publicētā satura epicentrs, vieta, kurā notiks satura izveide, publicēšana un novērtēšana. Jums ir jāatceras par to, ka jūsu izveidotais saturs var tikt izmantots visos iepriekšminētajos mārketinga kanālos. Visām digitālajām aktivitātēm ir jāved jūsu potenciālais klients uz uzņēmuma mājas lapu, kurai ir jābūt profesionāli izveidotai (dizains, saturs, funkcionalitāte) un potenciālajam klientam viegli uztveramai un saprotamai. Jūsu mērķis ir potenciālos klientus pārliecināt kļūt par jūsu klientiem. 

Jaunas mājas lapas izveide – secinājums

Jums ir jāsaprot tas, ka mūsdienās mājas lapa ir viens no galvenajiem  mārketinga elementiem, mājas lapa ir tā, kas spēj pārliecināt potenciālo klientu iegādāties jūsu produktu vai pakalpojumu, vai tieši pretēji pārliecina iegādāties jūsu konkurenta produktu. Cerams, ka rakstā minētie pieci iemesli ir pārliecinājuši jūs par to, ka ir nepieciešams investēt profesionālas un kvalitatīvas mājas lapas izveidē. Novecojusi mājas lapa vairs nespēj sasniegt izvirzītos biznesa mērķus un piesaistīt jaunu klientu uzmanību. Ja jūs ņemsiet vērā raksta pieminēto, neapšaubāmi tas dos iespēju palielināt ne tikai mājas lapas apmeklētāju skaitu, bet arī jaunu klientu un atkārtoto pirkumu skaitu. 


Lasīt vairāk: mājas lapu izstrāde


Rakstā izmantotais informācijas avots: 5 iemesli, kādēļ investēt mājas lapas izstrādē


Saistītie raksti:

Jautājumi, uz kuriem atbildēt pirms web dizaina izstrādes

Iedvesmojošs web dizains

Ko mājas lapas apmeklētāji vēlas redzēt uzņēmuma web lapā?

Kā dizains ietekmē pirkuma lēmuma pieņemšanu?

Kā web dizains ietekmē emocijas pirkuma lēmuma pieņemšanas procesā?

Vizuālās identitātes izstrādes pamats

Zīmola veidošanas stratēģija


Ir aktuāla mājas lapas izstrāde? Jautā, mēs palīdzēsim!