Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Kas veido lielisku logo dizaineri?

Logo dizains

Lai arī cik neparasti tas izklausītos, visi dizaineri nevar būt labi logo dizaineri. Ir vairāki profesionāli dizaineri, kuriem logo veidošana ir vājā vieta. Logo izstrādes process, vismaz profesionālā līmenī, pieprasa daudzveidīgu prasmju klāstu, kam dažos gadījumos pat nav nekāda sakara ar pašu vizuālo dizaina pusi.

Ja esi dizaineris, kurš vēlas saprast un specializēties industrijas identitātes izstrādē, šajā ierakstā varēsi atklāt, vai tev piemīt nepieciešamās īpašības, lai spētu veikt logo dizainera darbu. Savukārt, ja esi uzņēmums, kurš vēlas noalgot logo izstrādātāju, šis raksts spēs sniegt skaidrāku skatu uz logo izstrādes procesa īpatnībām.

Kas veido izcilu logo?

Pirms ķeramies pie galvenā raksta temata, sākotnēji jādefinē, kādas sastāvdaļas nepieciešamas, lai izstrādātu izcilu logo. Galu galā saprotot, ko sevī ietver labs logo, būs vieglāk definēt, kādas rakstura un profesionālās īpašības nepieciešamas, lai spētu ikdienā izstrādāt un stiprināt uzņēmumu vizuālo identitāti.

Vienā teikumā, labs logo ir atbilstošs mērķim, pielāgojams dažādiem izmēriem un materiāliem, svaigs, viegli uztverams un atmiņā paliekošs. Zemāk redzamajā diagrammā iespējams redzēt laba logo dizaina galvenās sastāvdaļas.

relevants + ikonisks + universāls = labs logo

Vai raugoties uz augstāk redzamo diagrammu prātā jau radusies skaidrība, kādas prasmes nepieciešamas, lai veiksmīgi spētu darboties logo izstrādē?

Viens no veidiem, kā rast atbildi uz šo jautājumu ir analizēt katru no šīm sastāvdaļām atsevišķi. Piemēram, ar kādām prasmēm jābūt apveltītam dizainerim, lai izstrādātu ikonas veida logo? Katrā ziņā pieredzējis dizainers sapratīs, kā veidot ikonas, bet ir ļoti daudzi aspekti, kas ikonu padara par labu logo.

Kā jau iepriekš minēts, logo veidošana nav tikai vizuālā dizaina izstrāde. Lasi tālāk un sapratīsi, ko tas nozīmē.

Esi lielisks pētnieks logo izveidē

Viena no nozīmīgākajām prasmēm logo dizaina izstrādes procesā ir spēja atrast relevantu un noderīgu informāciju. Padomā par to: nezinot klienta uzņēmuma un nozares detaļas, specifiku, mērķauditoriju, vēsturi, kā tu spēsi radīt logo, kurš izcelsies konkurentu vidū?

Tam taču domātas aptaujas, vai ne?

Tas ir pareizs domu gājiens, bet patiesība ir tāda, ka lielākā daļa mazo uzņēmēju klienti un vadītāji, nezina, kādas atbildes jāsniedz uz šāda veida aptaujām, lai dizainerim no tā būtu kāds labums. Lielākajai daļai pasūtītāju, nemaz nav iepriekšsagatavoti dati par savu uzņēmumu, vai to, kāda veida logo tie vēlas.

Tas ir informācijas iztrūkums, kas ir liels šķērslis, lai izveidotu piemērotu logotipu. Zinot, kur meklēt informāciju un, ar kādām metodēm to iegūt ir ļoti nozīmīga prasme logo dizaineru ikdienā.

Konceptuālā domāšana

Tiklīdz dizainers ir ieguvis visu nepieciešamo informāciju, kas saistīta ar konkrēto projektu, nepieciešams datu kopumu izanalizēt, lai varētu definēt projekta vērtības un mērķus.

Lai to varētu izdarīt, dizaineram nepieciešams pielietot, piemēram, “breinstorminga“, prāta karšu, krāsu riteņa un attieksmes dēļu analīzes metodes. Tādā veidā iespējams definēt identitātes problēmu, lai radītu konceptu logo dizainam.

To laikam ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt!

Protams, izstrādē nepieciešams ieguldīt daudz praktiskā darba, bet tiklīdz dizainerim ir skaidra vīzija par uzņēmuma identitātes problēmu, viņš var atrast risinājumu, kurš ir gan vizuāli pievilcīgs, gan konceptuāli savienots ar šo identitātes problēmu.

Domā par to šādā veidā: logo bez koncepta ir logo bez dvēseles.

Spējai domāt konceptuāli ir milzīga nozīme logotipa izstrādē, kurš būs gan vizuāli, gan konceptuāli saistīts ar pasūtītāja uzņēmumu. Logo koncepts ir veids, kā atrast radošus un inovatīvus veidus identitātes veidošanai.

Plāno logo izstrādi uz priekšu

Ar unikālo logo risinājumu savās rokās dizainerim vien atliek parūpēties par to, lai konkrētais logo dizains būtu universāls. Lai to paveiktu, nepieciešama spēja visu plānot uz priekšu.

Izklausās vienkārši, vai ne? Būtībā raugoties uz visu kopumā, šī ir vieglākā prasme, ko apgūt.

Pamatā dizaineram vienmēr jāpatur prātā logo pielietošanas veidi. Vai logo iederēsies mājas lapas dizainā? Kā ar Twitter konta attēlu? Kā logo izskatīsies uz krāsainas papīra brošūras? Protams, nevar aizmirst par vizītkartēm! Kā ar liela izmēra plakātiem? Kā logo izskatīsies samazinātā veidā uz suvenīru pildspalvas? Kā ar T-krekliem?

Ja logo spēj pielāgoties visiem augstākminētajiem gadījumiem un nezaudē savu nolasāmību un kvalitāti – darbs ir paveikt godam!

Esi labs komunikators

Lielākā daļa apgalvos, ja spējat nodot savu ziņu tālāk plašai auditorijai ar lieliem panākumiem, tā nav tikai lieliska prasme logo dizaineriem, bet jebkuram dizainerim. Būtībā, jebkuram un jebkurā karjerā.

Tā ir taisnība. Taču ir iemesls, kādēļ logo dizaineriem jābūt labiem komunikatoriem. Logo dizainera uzdevums ir radīt galveno un redzamāko stāstu jaunajiem klientiem. Logo dizainerim ir jāizglīto, kā arī jārada interese.

Cilvēki ik dienas dibina jaunus uzņēmumus un cer gūt lielus panākumus. Tomēr lielai daļai jauno uzņēmumu vadītāju ir visai maza sajēga par to, kādu lomu biznesā spēlē vizuālā identitāte, kuras centrā ir logotips. Ne visi apzinās logo nozīmi biznesa panākumu gūšanā.

Te neliels izaicinājums…

Kad pie logo dizainera vēršas kāds, kurš nav visai izglītos vizuālas identitātes jautājumos un tās nozīmīgumā, logo dizainerim jāpielieto savas komunicēšanas prasmes, pārliecinot uzņēmēju izstrādāt veiksmīgu logotipu, kas nesīs panākumus un slavu ne tikai uzņēmumam, bet pašam logo radītājam.

Dizaineri bieži vien neievēro šo soli, jo tas ir ļoti laikietilpīgi izglītot cilvēkus par logo nozīmi, tomēr tas ir vērtīgi uzņēmējiem, kuri noteikti apsvērs iespēju izstrādāt profesionāla izskata logotipu. Pamatā, uzņēmējam logo būtu jāizstrādā kopā ar dizaineri, jo tikai tādā veidā iespējams radīt izcilu logotipu.

Secinājumi

Pamatā logo veidošana ir pielīdzināma puzles šķetināšanai, kurai iespējami vairāki risinājumi. Daži no tiem būs izcili, citi ne tik ļoti. Taču nezinot, kādas prasmes nepieciešamas, lai šo puzli risinātu, visu padara par ļoti grūtu uzdevumu. Tādēļ nepieciešamas ik dienas stiprināt un apgūt šīs prasmes, lai gala rezultātā izstrādātu veiksmīgu, atpazīstamu un noturīgu logo.


Saistītie raksti:

Minimālie logo dizaina paraugi

Vizuāli iedvesmojoši identitātes projekti

Vienkārši padomi firmas logo izstrādē 


Lasīt vairāk: Logo un firmas stils

Rakstā izmantotais informācijas avots: Kas veido izcilu logo dizaineri?


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par izcila logo dizaina izstrādi? Jautā, mēs palīdzēsim!