Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Logo izstrādes process

Logo izstrādes process

Varētu likties, ka logo izstrāde ir viegls process un veiksmīgu logotipu spēj radīt jebkurš. Ja jau firmas “Nike” logo izskatās pēc vienkārša “ķeksīša” un tas ir viens no atpazīstamākajiem logo pasaulē, tad, cik gan sarežģīti ir radīt jaunu firmas logotipu?

Taču viss nav tik vienkārši. Lai izstrādātu logotipu, kuram ir pamatīgs “ikoniskais” potenciāls, logo dizainerim jāveic pamatīgi sagatavošanās un izstrādes darbi, lai radītu atpazīšanas zīmi, kuru jaunie klienti nespēs aizmirst.

Kā tiek izstrādāts uzņēmuma logo?

Zemāk vari aplūkot logo izstrādes procesa posmus, kuriem noteikti jāiziet cauri, lai uzņēmuma logo izceltos starp konkurējošām firmām, lieliski ietvertu firmas galveno domu, kā arī simpatizētu jaunajiem klientiem.

Pamatā, logo izstrādes sākumposms ir izmeklējošs. Sākumā jāuzdod ļoti daudz jautājumi logo pasūtītājam, jāaizzina uzņēmuma vēsture un darbošanās sfēra, kā arī jāapzina potenciālie klienti. Nedrīkst aizmirst arī par konkurentu izpēti un analīzi.

Tad iegūtie dati jāpārvērš logo konceptā, kurš jāuzskicē uz papīra. Logo dizainerim jāspēj iegūt iedvesmu no visiem iespējamajiem avotiem – interneta, grāmatām, vides instalācijām, plakātiem, mūzikas, utt. Tad jāpiedomā pie dizaina elementiem – krāsām, burtu šrifta, izmērs, formas. Tikai tad iespējams sagatavoto logo atrādīt klientam, kurš sniegs savu vērtējumu un nepieciešamības gadījumā pieprasīs veikt dažas izmaiņas. Tikai tad logo ir gatavs.

Logo design process

Infografika: kā notiek logo izstrāde?

Bez tam, lai izstrādātu logo ar dziļu domu nepietiek tikai uzrakstīt firmas vārdu ar interesantu burtu fontu. Daži logo dizaineri īpaši pacenšas un logo vizualizācijai piešķir īpaši dziļu nozīmi, kas ļoti precīzi raksturo logo pasūtītāju. Iespējams, esi redzējis kādu no šiem logotipiem un nemaz nenojauti, kādu apslēpto nozīmi tie ietver.

Zemāk aplūko spilgtākos logo piemērus ar slēpto nozīmi.

Baskin-Robbins logo

1953. gadā Baskin-Robbins uzsāka salīdzinoši inovatīvu saldējumu ražošanas biznesu, klientiem piedāvājot 31 atšķirīgu saldējuma garšu. Cipars 31 tiek iekļauts oriģinālajā firmas logo starp vārdiem Baskins un Robbins.

Kādēļ 31 saldējuma garša, jūs jautāsiet? Firmas dibinātāji vēlējās, lai cilvēki katru dienu veselu mēnesi varētu ēst atšķirīgas garšas saldējumus.

Baskin-Robbins logo

Sun Microsystems logo paraugs

Šo logo izstrādāja Vaugans Pratts, Stratfordas Universitātes datorzinātņu profesors. Tas ir “Ambigram” veida logo, kas tipogrāfiski ļauj salasīt logotipa vārdu no dažādiem virzieniem. Vai redzi vārdu “SUN” ierakstītu dažādos virzienos?

Sun Microsystems logo paraugs.

Uzņēmuma Amazon logotips

Amazon logo droši vien ir viens no pazīstamākajiem logo interneta vidē, ņemot vērā, cik daudz cilvēki ik dienas iepērkas šajā portālā. Ja ieskatās vērīgāk, redzams, ka bultiņa zem vārda Amazon, sākas pie burta “A” un beidzas pie burta “Z”. Tas simbolizē, ka uzņēmums saviem klientiem piedāvā preces no a līdz z. Apakšā redzamā bultiņa nedaudz atgādina smaidu, kas rotā cilvēku sejas saņemot konkrēto pasūtījumu no Amazon mājas lapas. Redzams, ka šajā logo ietvertas pat vairākas slēptās nozīmes.

Uzņēmuma Amazon logotips.

Le Tour de France logo

Šajā logo noslēpies riteņbraucējs, kurš veidots no burta “R” un “U”.

Le Tour de France logo.

Sony Vaio logo

Sony Vaio logo ir viens no labākajiem apslēptās nozīmes logo piemēriem, ko iespējams saprast tikai tad, ja cilvēkam ir nedaudz padziļinātākas zināšanas par datoru darbību. Logo kreisā puse izskatās pēc neliela vilnīša, kas simbolizē analogās tehnoloģijas. Logo labā puses sastāv no cipariem “1” un “0”, kas ir divi cipari, ko pielieto datoru programmēšanā.

Ja prātojat, ko nozīmē saīsinājums VAIO, tas ietver vārdus – Video Audio Intelligent Organizer.

Sony Vaio logo.

Toblerone logo

Šīs slavenā Šveices šokolāde firmas logotipa kalnu ainavā paslēpusi lācēnu. Šie kalni atrodas uz robežas starp Šveici un Itāliju, taču tas īsti neizskaidro, kādēļ logo ir noslēpies lācis. Patiesību sakot, Toblerone ir ciemats, kur gardā šokolāde oriģināli tika ražota un šīs pilsētiņas simbols bija lācis. Tādēļ tas tika apslēpts firmas logotipā.

Toblerone logo.

MyFonts logo paraugs

MyFonts mājas lapā iespējams iegādāties dažādus burtu šriftus, ko cilvēki darinājuši paši savām rokām. Tādēļ arī MyFont logo vārds “My” nedaudz līdzinās rokas formai. Tas ir vienkāršs, bet ļoti viegli nolasāms dizains.

MyFonts logo paraugs.

Fedex logo

Fedex logo noslēpusies bulta, kas radīta no logo negatīvās daļas. Bultiņa simbolizē ātro piegādi un precīzo servisu. Skaidri nolasāms un atmiņā paliekošs dizains.

Fedex logo.

Kā redzams, logo izstrāde ir sarežģīts process, lai iegūtu vēlamo rezultātu. Tādēļ nepieciešami profesionāļi, kuri logo izstrādei pieiet nopietni un izzina visu, lai spētu radīt teicamu, atšķirīgu un veiksmīgu uzņēmuma logotipu.

Ja tev vai tavai firmai nepieciešams izstrādāt jaunu logo, vērsies pie SEM komandas logo izstrādes meistariem!


Saistītie raksti:

Kas veido lielisku logo dizaineri?

Minimālie logo dizaina paraugi

Firmas logo nozīme biznesa veidošanā


Lasīt vairāk: Logo un firmas stils

Rakstā izmantotais informācijas avots: Logo izstrādes karte

Apslēptā logo nozīme


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par logo izstrādes procesu? Jautā, mēs palīdzēsim!