Logo izveide – ekspertu padomi

Vai jūs zināt to, kas ir nepieciešams, lai izveidotu lielisku logo dizainu? Lieliska logo izstrāde sevī ietver dizaina prasmes, teorētiskās zināšanas, kā arī prasmes īstenot ideju. Logo izstrāde nav vienas minūtes jautājums. Ikviens grafiskais dizaineris teiks, ka jēgpilnai logotipa izstrādei ir nepieciešams laiks.  Protams, ir jāsaprot, ka logo dizains ir tikai neliela daļa kopējā uzņēmuma zīmolvadības stratēģijā.

Logo izveide – izproti savus konkurentus!

Pirms uzsākt logo dizaina izstrādi, jums ir jāpārliecinās par to, vai esat pareizi veikuši mērķa tirgus un uzņēmuma mērķauditorijas izpēti. Atcerieties, ka logo izstrādātājam ir jāsniedz informācija arī par jūsu uzņēmuma galvenajiem konkurentiem.

Attēlu rezultāti vaicājumam “apple and its competitors logo”

Logo izveide – uzņēmums un tā konkurentu izveidotie logo, Apple INC. piemērs. 

Salīdziniet un izpētiet jūsu konkurentu logo. Šīs izpētes rezultātā jūs nonāksiet pie secinājuma par to, kādu zīmolvadības stratēģiju turpmāk izvēlēties, lai ieinteresētu konkrēto tirgus sektoru. Bieži vien tas palīdz radīt mārketinga un pārdošanas veicināšanā nepieciešamās vizuālās asociācijas. Tomēr ir jāatceras, ka pasaulē atpazīstamākie zīmoli ir tādi kļuvuši pateicoties tendenču ignorēšanai un nestandarta domāšanai.

Logo izveide – pareizo jautājumu uzdošana

Stratēģijas izstrāde ir kļuvusi par vienu no galvenajiem zīmolvadības procesiem. Stratēģijas nozīme un praktiskais pielietojums ir atkarīgs no konkrēta projekta mērķa, tomēr tās izveide sākas ar pareizo jautājumu uzdošanu. Mūsdienās logo izstrādes stratēģija ir jāveido daudz detalizētāka, nekā tā tika veidota iepriekš.

Attēlu rezultāti vaicājumam “branding strategy”

Logo izveide – zīmola stratēģijas izveide, zīmola stratēģijas elementi. 

Sākotnēji, tiek uzdoti seši ļoti vienkārši jautājumi, uz kuriem uzņēmuma īpašniekiem vai mārketinga speciālistiem ir jāspēj atbildēt:

  • – Kādēļ ir izveidots uzņēmums?
  • – Kādēļ mēs darām to, ko darām? Kā tas tiek darīts?
  • – Kas mūsu uzņēmumu atšķir no tā konkurentiem?
  • – Kādēļ ir jāpārdod šis produkts?
  • – Kādas ir uzņēmuma vērtības?
  • – Kāda ir uzņēmuma personība?

Logo izveide – cieņa pret esošo identitāti

Jauna logo izveide bieži vien izraisa neapmierinātību ne tikai potenciālo klientu, bet arī uzņēmumu īpašnieku acīs. Kāds ir šīs situācijas patiesais iemesls? Ir svarīgi saprast, ka logo izstrādātājam nav pilnībā jāpārveido (jāizveido jauns) jūsu logotips, ja jūs to nevēlaties. Logo izstrādātājam ir jāatceras par to, kas ir izveidots iepriekš un, kā viņu izveidotais dizains iederēsies kopējā uzņēmuma zīmolvadības stratēģijā.

Attēlu rezultāti vaicājumam “audi logo development”

Logo izveide – logo dizaina attīstība gadu gaitā, Audi piemērs, 1909 – 2009.

Logo izveide – elastība logo izstrādes laikā

Pēc logotipa izveides stratēģijas izveides, jums logo koncepcija nav jāuzskata par vienīgo iespējamo. Starp stratēģiju un izstrādi ir ļoti daudz variēšanas iespēju. Logo izstrādē izvēļu un iespēju skaits ir praktiski neierobežots. Dažas konceptuālas, stratēģijas idejas var lieliski darboties teorijā, bet praksē (pēc logotipa izveides) nesasniegt vēlamo rezultātu, tādēļ visā izstrādes laikā ir ļoti būtiski saglabāt elastību.

Attēlu rezultāti vaicājumam “bad logo example”

Logo izveide – nekvalitatīvi izstrādāta logo dizaina piemērs. 

Logo izveide – logo ir tikai viens no elementiem

Logo izstrādes laikā jums ir jāatceras par elastību, ka arī jāsaprot tas, kā jaunais uzņēmuma logotips mijiedarbosies ar jūsu zīmolu, sākot no iepakojuma līdz klientu apkalpošanai. Atcerieties, ka tipogrāfija ir viens no būtiskākajiem logo izstrādes elementiem. Vai nav interesanti, ka pasaulē atpazīstamākie zīmoli ir noformēti vārdi. Tipogrāfija tiek izmantota, lai nodotu zīmola vēstījumu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand elements”

Logo izveide – zīmola svarīgāko elementu uzskaitījums.

Logo izveide – saglabājiet vienkāršību!

Vai jūs zinājāt, ka veiksmīga logo izstrādes pamatā ir daži vienkārši noteikumi? Pirmais un iespējams vissvarīgākais no tiem ir vienkāršība. Padomājiet par jūsu nesen izveidoto logo koncepciju un darbu pie tās realizēšanas. Jūs vēlaties, lai izveidotais logotips palīdzētu daudz vienkāršāk un ātrāk palielināt uzņēmuma atpazīstamību, kā arī palielinātu uzņēmuma apgrozījumu un peļņu. Vai jūs domājat, ka ļoti neliela logotipa attēlošana uzņēmuma mājas lapas kājenē palīdzēs? Diez vai.

Attēlu rezultāti vaicājumam “nike logo png”

Logo izveide – vienkārša logotipa piemērs, Nike logo. 

Lielisks veids, kā panākt vienkāršību izstrādātā logotipa koncepcijā ir vienkāršot tā elementus, līdz tiks iegūta kāda pamatforma. Esiet uzstājīgi. Vai jūs vēl arvien atpazīstat jūsu logotipu arī pēc tam, kad tas ir ieskicēts divu minūšu laikā? Kuras ir uzņēmuma logotipa unikālākās īpašības? Ir jāatceras, ka jo vienkāršāks ir logo dizains, jo vieglāk to iegaumēs jūsu uzņēmuma potenciālie un esošie klienti.

 Logo izveide – uzņēmuma vizuālā personība

Ja logotipa izveidē esat nolēmis izmantot jau esošu burtu fontu, jums ir jāsaprot, ka logo izveide ar to nebūt neapstājas. Lai izveidotu unikālu uzņēmuma zīmola vizuālo identitāti, Jums ir jāizmanto ne tikai fantāzija, bet arī krāsu palete, balss tonis un citi līdzīgi elementi.

Attēlu rezultāti vaicājumam “google logo typeface”

Logo izveide – burtu noformējuma piemēri, Google logotipa piemērs. 

Burtu noformējumam līdzīgi kā krāsām piemīt sava simboliskā nozīme. To ir vērts noskaidrot vēl pirms izstrādes uzsākšanas. Piemēram, plati burti liecina par autoritāti un specializēšanos, kamēr plāni par individuālu pieeju klientu problēmu risināšanā. Ja logotipa izveides pamatā ir tipogrāfija, īpašu pieskaņu varat radīt, izmantojot atstarpes, stilizējiet burtu saplūšanas vietas, lai tos padarītu progresīvākus.

Logo izveide – ilustrācijas un logotips

Nevienam nav šaubu par to, ka Coca-Cola izveidotais logo dizains gadsimta laikā nav zaudējis savu mūsdienīgumu. Bieži vien eksistējoša fonta izmantošana nedod iespēju atbilstoši un mērķauditorijai saprotami atspoguļot uzņēmuma un zīmola galveno vēstījumu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “coca-cola logo png”

Logo izveide – ilustrācijas un logotips, Coca-Cola izveidota logotipa piemērs. 

Kā izveidot vairākām paaudzēm viegli uztveramu logotipu? Ekspertu padoms ir ļoti vienkāršs: neizmantojiet jau esošus burtu fontus. Unikāls, uzņēmuma zīmolam pielāgots un nedaudz ilustrēts burtu fonts dos iespēju izveidot vienu no spēcīgākajiem un atpazīstamākajiem logotipiem jūsu industrijā.

Logo izveide – burtu kombinācijas jūsu uzņēmuma labā

Vai jūs esat dzirdējis par to, ka iniciāļi tiek plaši izmantoti ne tikai parakstos vai kāzu ielūgumu dekorēšanā, bet arī uzņēmuma zīmola reprezentēšanā. Kvalitatīvi noformēti, uzņēmuma iniciāļi var kļūt par vienu no vienkāršākajām, bet efektīvākajām uzņēmuma emblēmām. Šī parādība ir īpaši izplatīta modes industrijā un modes namu reklamēšanā.

Attēlu rezultāti vaicājumam “V&A logotype example”

Logo izveide – iniciāļu izmantošana logo dizainā, V&A logotipa piemērs. 

Nereti visveiksmīgākie logotipi tiek izveidoti nejaušības vai negaidītas idejas rezultātā. Ja logo izstrādi nevēlaties uzticēt profesionālim, pamēģiniet sava zīmola nosaukumu aplūkot dažādos burtu fontos, iespējams, ka pamanīsiet kaut ko patiesi vērtīgu.

Logo izveide – krāsu aplis

Vai jūs esat dzirdējis par tā dēvēto krāsu apli? Ja jā, tad jūs zināt par to, kāda ir tā nozīme dizaina izveidē. Krāsu teorijā tiek skaidrots tas, ka krāsu aplis ir viens no svarīgākajiem rīkiem, kas tiek izmantots pareizai krāsu kombinēšanai. Krāsu apli 1666 gadā izveidoja Ī.Ņūtons. Visbiežāk tiek izmantots krāsu aplis, kurā ir ietvertas 12 krāsas.

Attēlu rezultāti vaicājumam “color wheel”

Logo izveide, krāsu aplis, krāsu sadalījums krāsu aplī. 

Par primārajām krāsām tiek uzskatītas sarkanā, dzeltenā un zilā, bet sekundārās krāsas, kas tiek iegūtas divu primāro krāsu kombinācijā ir zaļā, oranžā un violetā krāsa. Pārējās krāsas tiek iegūtas jaucot primārās un sekundārās krāsas. Krāsu aplis un zināšanas par krāsām logo izveidē tiek izmantotas, lai atrastu savstarpēji harmoniskas krāsas.

Logo izveide – unikāls burtu fonts vai forma

Ja jūs vēlaties, jūs, sadarbībā ar uzņēmuma logo izstrādātāju, varat izveidot unikālu burtu fontu, kas paspilgtinās jūsu uzņēmuma korporatīvo identitāti, tostarp logotipu. Šajā gadījumā logotips būs daļa no vienotas zīmola komunikācijas stratēģijas.

Attēlu rezultāti vaicājumam “shell logo example”

Logo izveide – formas logo dizainā, Shell piemērs. 

Iespējams, tikpat bieži esat redzējis logotipus, kuri ir atpazīstami pateicoties tā unikālajai formai, nevis uzņēmuma nosaukumam. Jūs varat iegādāties īpašumtiesības ne tikai kādam noteiktam burtu fontam, bet arī formai. Padomājiet, vai kāds uzdrošināsies izmantot Apple logotipu?

Logo izveide – formu psiholoģija

Dzeltens trīsstūris, sarkans kvadrāts un zils aplis ir kādas dizaina skolas simbols. Tas pierāda to, ka logo dizaina izveidē ir iespējams izmantot dažādus principus. Ir daudzi vizuālie elementi, kuru izmantošana grauj iepaisu par uzņēmuma zīmolu. Eksperti iesaka izvairīties no “mākonīšu” (paredzēti ideju parādīšanai) vai globusu (starptautiskās stratēģijas, sadarbības atspoguļošana) izmantošanas.

Attēlu rezultāti vaicājumam “shape in logo”

Logo izveide – formas un logotipi, populārāko logotipu piemērs.

Formu psiholoģija pēdējo gadu laikā ir attīstījusies ārpus mums pierastā. Logotipa forma un krāsa var būtiski samazināt uztveres īpatnības, kas ir radušās kultūras un valodas barjeru dēļ. Tiek uzskatīts, ka gaišas un dzeltenas krāsas ir vairāk piemērotas trīsstūra formai, bet vēsie, zilie toņi ir piemēroti apļa formai.

Logo izveide – negatīvais laukums

Vai jūs zinājāt, ka negatīvā laukuma izmantošana var būt efektīva ne tikai web izstrādē? Profesionāla negatīvā laukuma izmantošana var pozitīvi ietekmēt to, kā potenciālie klienti uztvers uzņēmuma izstrādāto logotipu. Bieži vien negatīvais laukums tiek izmantots, lai paspilgtinātu izveidotos logotipa elementus, piemēram, formu vai burtu fontu. Profesionāli izmantots, negatīvais laukums dod iespēju izveidot potenciālajam klientam saistošāku, vieglāk uztveramu un vieglāk iegaumējamu logotipu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “negative space in logo”

Logo izveide – negatīvais laukums logo izstrādē, FedEx izstrādāta logo piemērs. 

Logo izveide –  klasiski melnbaltais

Logo izstrādē galvenais uzsvars tiek likts uz krāsām, tādēļ izstrādātāji nereti aizmirst par to, ka daļa no veiksmīgākajiem logo ir izveidoti monohroni, izmantojot krāsu paletes kontrastus. Protams, arī tad, ja jūsu izveidotais logo sevī ietver košas krāsas, logo izstrādātājam ir jāpiestrādā arī pie baltās un melnās krāsas balansa.

Attēlu rezultāti vaicājumam “black white logo”

Logo izveide – melnā un balta krāsa logo, BLACKHAWK logistics izveidotā logo piemērs. 

Ja krāsas jūsu uzņēmuma dizainā tiek izmantotas, lai radītu noteiktas asociācijas, padomājiet par to, kā jūs varat atspoguļot zīmola vēstījumu tad, ja šīs krāsas netiek izmantotas. Dažreiz tas var nozīmēt to, ka jums ir jāmaina kontrasts starp dažādiem dizaina elementiem tā, lai vēl joprojām tie atspoguļotu sākotnējo vēstījumu.

Logo izveide – logo izveides psiholoģija

Iepriekš pieminētais negatīvais laukums ir tikai viens no veidiem, ar kura palīdzību ir iespējams panākt neviltotu smaidu potenciālo klientu sejās. Krāsu psiholoģija un tās sniegtās priekšrocības ir apbrīnojamas, protams, krāsu izvēlei ir izšķiroša loma tajā, kādas zīmola asociācijas tiks radītas potenciālajam klientam neatkarīgi no tā, kāds ir izstrādātais logotips.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand associations”

Logo izveide – zīmola asociācijas, Nike logotipa piemērs. 

Logo izveide – krāsu izmantošana noskaņas radīšanā

Jūs jau noteikti esat dzirdējis par to, ka izvēlētā krāsu palete rada noteiktas asociācijas. Krāsas logo dizainā nav paredzētas tikai estētisku sajūtu radīšanai, bet arī lai uz potenciālo klientu iedarbotos ar krāsu psiholoģiju. Katrai krāsai piemīt sava simboliskā un asociatīvā nozīme.

Attēlu rezultāti vaicājumam “colors meaning”

Logo izveide – krāsu nozīme dizainā, piemērs. 

Atcerēsimies krāsu apli. Vienkāršā līmenī, siltie krāsu toņi, piemēram, sarkanā un dzeltenā ir košas, pamanāmas un sniedz enerģiju jeb aicinājumu uz konkrētu darbību. Pretēji tam, vēsie krāsu toņi, piemēram, zilā un zaļā krāsa rada uzticamības, miera un stabilitātes iespaidu. Krāsu izmantošana ir īpaši svarīga runājot par zīmolu emocionālā līmenī (tas, ko potenciālais klients jūt aplūkojot logo) un praktiskā līmenī (uzņēmuma vieta industrijā).

Logo izveide – dzīvīgums logo izstrādē

Mūsdienu modernajā pasaulē vairs nepietiek ar statiski izstrādātu un kaut kur iepriekš redzētu logotipu. Potenciālie klienti saskata tikai nepabeigtu dizainu. Ir vērts padomāt par to, kādā veidā ir iespējams atdzīvināt logo dizainu. Iespējams ir nepieciešams piesaistīt tādu dizaineri, kurš spēj izmantot animācijas un grafikas priekšrocības.

Attēlu rezultāti vaicājumam “animated logo example”

Logo izveide – animēta uzņēmuma logo piemērs.

Logo izveide – gatavība klientu kritikai

Pēdējo gadu laikā sociālie mediji un internets ir kļuvuši pieejami gandrīz ikvienam, tādēļ gandrīz katram cilvēkam ir izveidojies savs priekšstats par kvalitatīvu un nekvalitatīvu dizainu. Klienti nemanāmi pierod pie uzņēmuma izstrādātās vizuālās identitātes, tādēļ bieži vien pretojās pārmainām.

Attēlu rezultāti vaicājumam “logo rebranding before and after”

Logo izveide –  neveiksmīga rebrendinga piemērs. 

Šis ir īpaši svarīgs fakts tiem uzņēmumiem, kuri vēlas veikt rebrendingu. Perfekti izstrādāts zīmols nav tikai izstrādātais logo dizains, bet arī pārējie vizuālie elementi, piemēram, nesen ievietotais produkta attēls jūsu uzņēmuma Twitter kontā. Bieži vien attēls ir tas, kas rada pirmo un arī pēdējo iespaidu par jūsu uzņēmumu.

Logo izveide – secinājums

Biezi vien uzņēmuma vizuālās identitātes izstrādātāji (logo izstrādātāji) seko aktuālākajām nozares tendencēm, lai izveidotu kvalitatīvu un mērķauditorijai saprotamu logo dizainu. Logo izstrāde ir tikai viens no  koproratīvā brendinga stratēģijas elementiem, logo ir jāveido saskaņā ar pārējiem zīmola elementiem.


Lasīt vairāk: Logo un firmas stils


Rakstā izmantotais informācijas avots: ekspertu padomi logo dizaina izveidē


Saistītie raksti:

Logo izstrādes process

Vienkrāsaini foni mājas lapu izstrādē

Minimālisms logo un firmas stila dizaina izstrādē

Nepieciešama logo un vizītkaršu izstrāde? Apskati korporatīvās identitātes spilgtākos paraugus.


Ir aktuāla logo izveide? Jautā, mēs palīdzēsim!