Sabiedriskās attiecības

Ne vienmēr ir nepieciešams milzīgs budžets, lai uzņēmuma sabiedrisko attiecību kampaņa izdotos un piesaistīju jaunus klientus vai arī jaunus biznesa sadarbības partnerus. Galvenais nepieciešams izstrādātu un pārdomātu plānu pirms ķerties klāt pie kampaņu organizēšanas.

Ielūkojies 10 noderīgos sabiedrisko attiecību kampaņu veidošanas padomos un liec medijiem runāt par savu uzņēmumu:

1. Kāds ir reklāmas kampaņas stāsts?

Apdomā, par ko tu vēlies stāstīt sabiedrībai? Kādai globālai vai lokālai problēmai vēlies pievērst viņu uzmanību? Kā tavs stāsts izcelies starp pārējiem? Kāds būs šis atšķirīgais fokuss, kurš būs interesants medijiem un sabiedrībai?

2. Stāsts NAV par tevi un tavu uzņēmumu.

Sabiedrisko attiecību kampaņai nav jākoncentrējas uz tiešu uzņēmuma reklamēšanu. Tā nav reklāma, bet pasākums ar pievienoto vērtību - piedāvā kaut ko sabiedrībai. Piemēram - jaunas prasmes, padomus, aktivitātes vai produktus.

3. Spēlē uz emocijām.

Cilvēki labāk spēj uztvert, sasaistot iespaidus ar noteiktām emocijām. Kādas emocijas izraisīs tava kampaņa? Vai tā palīdzēs trūkumcietējiem vai uzlabos apkārtējo vidi, vai arī saliedēs cilvēkus kopīgā pasākumā?

4. Pārzini savu mērķauditoriju.

Velti laiku, lai izzinātu savas mērķauditorijas motivācijas, aprakstu un vajadzības, lai spētu pieskaņot nepieciešamās kampaņas aktivitātes konkrētajiem cilvēkiem. Tādā veidā tev ir lielāka iespēja piesaistīt savus potenciālos klientus.

5. Preses relīze nav vienīgais veids kā informēt.

Preses relīze ir salīdzinoši ierasts paņēmies, kā pasākumu organizatori informē medijus par to norisināšanos. Taču tava kampaņa piesaistīs daudz vairāk apmeklētāju, ja par to uzrakstīs aprakstu. Tādēļ mēģini izstrādāt kampaņu ar jaunu pieskaņu, lai žurnālisti paši par to vēlētos uzrakstīt.

6. Veido īsus un regulārus ziņojumus.

Jau pirms gaidāmā pasākuma regulāri informē un atgādini apkārtējiem par gaidāmo kampaņu.

7. Ziņošanai izvēlies atbilstošos medijus.

Izpēti, kādi mediji tev būtu piemērotākie un izdevīgākie, lai varētu sasniegt mērķauditoriju.

8. Dod personisku pieskaņu.

Velti laiku, lai tuvinātos savai auditorijai, atbildi uz e-pasta vēstulēm, kritiku, ierosinājumiem. Izplati ar kampaņu saistītus materiālus sociālajos medijos. Izsludini nelielus konkursus.

9.Nospraud kampaņas gala datumu.

Izplāno kampaņu un paredzi laiku un resursus neparedzētiem gadījumiem.

10. Vai izvēlētais laiks ir piemērots tavai kampaņai?

Pat ja tava uzņēmuma PR kampaņa ir izcili izplānota, tā negūs panākumus, ja nenorisnāsies atbilstošā gada laikā vai diennakts stundā.

Cerams, ka šie 10 padomi sabiedrisko attiecību kampaņas izstrādē palīdzēja tev saprast tās nozīmību un ķerties klāt pirmās kampaņas izstrādei. Atceries, uzņēmuma veiksmes pamatā ir ne tikai labs produkts, bet arī labas atsauksmes.


Lasīt vairāk: Reklāmas triki


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas nozīmi komunikācijā ar klientu? Jautā, mēs palīdzēsim!