telefonkomunikacija_ar_klientu.jpg

Pirmkārt, ir svarīgi apzināties, ka tas, vai Jūsu kārotais darījums ar sadarbības partneriem notiks ir atkarīgs tikai un vienīgi no Jūsu pārdošanas nodaļas menedžera prasmēm un iemaņām. Tomēr, lai palielinātu iespējamību iegūt vēlamo sadarbības līgumu ir noderīgi izlasīt rakstā minētos ieteikumus kļūdu novēršanai telefonsarunās ar klientu.

Kā zināms, biezi vien uzņēmumu no sadarbības līguma šķir tikai viens telefona zvans. Tomēr tikai 15% gadījumos notiek darījums. Iemesls - visbiežāk par pārdošanas menedžeri tiek pieņemts cilvēks bez atbilstošām spējām un pieredzes.

Kas Jūs esat? Es Jūs nepazīstu

Bieži vien cilvēki ar nepietiekamu pieredzi pārdošanā uzsāk lietišķo komunikāciju ar vārdiem: "Labdien, uzņēmums X, Jūs atstājāt pieteikumu, sakiet, lūdzu…" Diemžēl lietotājs pieteikumu neveic tikai Jūsu uzņēmumā, bet gan vēl daudzos citos.

Lai klients saprastu uzreiz par ko ir runa ir nepieciešams pareizi pateikt to, kas Jūs esat, kāda uzņēmuma vārdā un ar kādu mērķi tiek veikts jūsu zvans. Piemēram šādi: "Labdien, Jāni! Jums zvana Pēteris no uzņēmuma X. Mūsu darbības sfēra ir mājas lapu izstrāde un uzturēšana. Šodien Jūs aizpildījāt pieteikuma anketu par mājas lapas izstrādi mūsu mājas lapā X". Precizēšanai jānotiek līdz brīdim, kad klients atbildēs, ka viņš atceras par ko ir šis stāsts.

Klients nezin, kas Tu esi.

Pieklājība nemaksā daudz, bet var sniegt daudz ko

Vispareizākais ir katru sarunu uzsākt ar frāzi: Vai Jums tagad ir iespēja runāt? Ja šis jautājums netiks uzdots, tad klients pēc aptuveni 3-4 minūšu runāšanas var palūgt Jums pārzvanīt, bet tad Jums nāksies visu atkārtot no jauna. Veiksmīgas sadarbības pamats ir cieņa pret klientu un viņa laiku. Šis likums ne vienmēr ir attiecināms uz aukstajiem zvaniem, katrs gadījums atkarībā no biznesa industrijas ir jāskata individuāli.

Cilvēkam viņa vārda nosaukšana ir cilvēcības sajūtas radīšana

Cilvēka vārds - vārds, kas liek pievērst uzmanību tam, kas to izrunā.

Cilvēka spēja saklausīt un uztvert informāciju palielinās. Biezāk sauciet klientu vārdā, tas atbrīvos Jūs no nepieciešamības atkārtot informāciju vairākkārtīgi. Kuram gan nepatīk, ja viņu uzrunā vārdā?

Nekādas liekvārdības

Ē-ē-ē, it kā, hallo - tie visi vārdi ir parazītvārdi, kurus klients sadzird it īpaši, turklāt tas norāda uz iespējamu speciālista nekompetenci. Bieži vien tas norāda uz to, ka menedžeris nepārzina produktu kuru pārdod. Vēl viens nekompetences rādītājs ir vārdu izmantošana deminutīva formā, piemēram, sekundīti, anketiņu utt.

Pārspēj potenciālo klientu gaidas

Ļoti bieži ir novēroti gadījumi, kad klients vai uzņēmums zvana uzņēmumam, ilgi skaidro radušos problēmu, bet tad tiek pateikts, ka Jūs tiekat savienots ar kādu citu nodaļu. Jums jāgatavojas sākt savu stāstu no jauna. Kompetents darbinieks nekad klientam neliks atkārtot teikto, bet gan galveno zvana domu pārstāstīs kolēģim. Ja ir iespējams, ir nepieciešams paaugstināt menedžera kompetenci un uzticēt nianses, kuras samazinās gaidīšanas laiku abām pusēm.

Klients gaida labu pārsteigumu.

Secinājums

Ir svarīgi atcerēties, ka klientam vienmēr ir taisnība, tomēr kompetents menedžeris, kurš spēs atbildēt uzreiz uz visiem klienta jautājumiem, spēs izveidot labu priekšstatu par uzņēmumu un tā kompetenci, nodrošinās iespēju uzņēmumam iegūt daudz vairāk klientus un veiksmīgi attīstīties.


Rakstā izmantotais informācijas avots: 8 galvenie noteikumi telefonsarunai ar klientu.


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par Mājas lapu izstrāde nozīmi jaunu klientu piesaistē? Jautā, mēs palīdzēsim!