Amerikāņu biznesmenis un izgudrotājs Tomas Edisons nerunāja par internetu un mājas lapām, kad teica: "Es neesmu izgāzies. Esmu atradis 10 000 paņēmienu, kuri nestrādā.". Tomēr šāda patiesība visnotaļ var attiekties arī uz mājas lapu izstrādi.
Ir vairāki paņēmieni, ar kuriem panākt, ka mājas lapas lasītājs klikšķina cauri tavai vai uzņēmuma mājas lapai un veic nepieciešamās darbības. Taču, ja mājas lapu izstrādē pielietosi paņēmienus, kuri nestrādā tad potenciālo klientu uzmanības plūsma var virzīties uz konkurējošā uzņēmuma web vietnes pusi.
Tu taču nevēlies pieļaut, ka lielāko uzmanību klienti velta konkurentu mājas lapu apmeklēšanai?
Paņēmieni, kurus vajadzētu ignorēt web izstrādē
Kas tad ir tas, kas aizbaida lasītāju no mājas lapas? Iemeslu saraksts varētu būt diezgan garš un daudzveidīgs, gluži tāpat kā cilvēku DNS. Kas tīk vienam, kritīs uz nerviem otram. Visiem, protams, nav iespējams izpatikt, tomēr eksistēt kopīgas iezīmes mājas lapā, kuras nokaitinās lielāko daļu interneta vides lietotājus.
Izvairoties un novēršot šīs kļūdas, ātri vien pamanīsiet, ka apmeklējuma statistika uzlabojas un apmeklētāji būs daudz apmierinātāki ar jūsu izstrādāto mājas lapu.
Kļūda #1 - Mājas lapa nav tava prioritāte.
Mājas lapas hipersaites ir bojātas. Saturs novecojis. Apmeklētāji bieži neielūkojas tavā mājas lapā.
Risinājums šai drūmajai situācijai ir atvēlēt mājas lapas pārvaldīšanai vairāk laika. Pārlūko savu kalendāru un atzīmē laiku vai konkrētas dienas, kad izanalizēt esošo mājas lapu, novērtēt nepieciešamās izmaiņas, veidot jaunu un svaigu saturu.
Kļūda #2 - Wen lapas saturs ir novecojis.
Šī kļūda daļēji tika pieminēta iepriekšējā punktā, bet to ir vērts iegaumēt atkārtoti. Vecas ziņas nevienu neinteresē. Obligāti pārliecinies vai uzņēmuma kontaktinformācija, produktu un pakalpojumu apraksti, atrašanās vieta un cenas ir atbilstošas šī brīža situācijai. Varbūt pakalpojumu cena ir augusi kopš tā brīža, kad publicēji produktu un pakalpojumu izmaksas uzņēmuma mājas lapā?
Seko līdzi šai informācijai, lai nezaudētu klientu uzticību. Klientam būtu ļoti nepatīkami atskārst, ka mājas lapas informācija pavisam atšķiras no tās, ko skaidrojiet tiem klātienē. Viņš būtu gaužām apmulsis.
Kļūda #3 - Neskaidra navigācija un informācijas izvietojums.
Tu būtu pārsteigts uzzinot, cik daudz cilvēku gūst informāciju no mājas lapas pirms vēršas pie jums personīgi. Viņi salīdzina preču cenas, aplūko atrašanās vietu, iegūst kontaktinformāciju. Tā vietā, lai visu klientiem svarīgo informāciju padarītu grūti atrodamu, sadali to dažādās un skaidri definētās kategorijās. Piemēram, sadaļas "Par mums", "Cenas", "Kontakti" utt..
Kļūda #4 - Pārāk daudz "spīguļu".
Mirgojošas bildes un pogas, kuras spīguļo kā Ziemassvētku eglītes gaismiņas. Animēts teksts un virpuļojoši reklāmas baneri. Tas viss novērš uzmanību no galvenā mērķa - pārliecināt un pārdot.
Ar visiem kustīgajiem un spīdīgajiem mājas lapas elementiem tu tikai satrauc lasītāju un novērs tā uzmanību. Šo kļūdu var novērst aizvietojot "spīguļus" ar statiskiem un grafiskiem elementiem, kuri ir saskaņoti ar kopīgo mājas lapas dizainu un krāsu toni.
Kļūda #5 - Mājas lapas saturs ir galīgi garām.
Ja cilvēki vēlētos lasīt grāmatu viņi vērstos pie daiļliteratūras plauktiem vietējā bibliotēkā. Tādēļ mājas lapā neveido garus un garlaicīgus romānu tekstus. Tam cilvēkiem nav laika.
Veido savu web saturu īsu, konkrētu un izglītojoši izklaidējošu. Bloga ierakstiem vajadzētu pieturēties pie 500 - 700 vārdus gariem tekstiem, neaizmirstot tos dalīt 3 - 4 rindkopās.
Kļūda # 6 - Mājas lapas ielādei nepieciešama vesela mūžība.
Vai zini, kas notiek, ja mājas lapas ielāde aizņem pārāk daudz laika? Cilvēki piespiež pogu "Back" un dodas apmeklēt konkurentu mājas lapu, kur strādā daudz ātrāk. Tādēļ novērš šo problēmu pirms pārbaudi mājas lapas apmeklētāju pacietības izturību.
Kļūda #7 - Mājas lapas tekstu ir grūti salasīt.
Vienmēr ir jāpārliecinās, vai būs iespējams uzņēmuma cildinošos tekstus salasīt. Pārliecinies, lai kontrasts starp mājas lapas fonu un teksta krāsu ir pietiekams, lai rakstu zīmes būtu skaidri nolasāmas. Fonts, kas tekstus padara līdzīgus ēģiptiešu hieroglifiem arī diez ko nepalīdz.
Aplūko, kādus burtu šriftus pielieto populārākās mājas lapas. Ja cilvēki šajās lapās turpina atgriezties, tad jau lasītājs spēj ļoti skaidri nolasīt šo informāciju.
Labo pieļautās kļūdas un uzlabo apmeklējuma statistiku
Brīdī, ka novērs visas iepriekšminētās kļūdas tu parādi mājas lapas apmeklētājiem, ka tev rūp viņu vajadzības. Ja apmeklētāji redz, ka esi tiem panācis soli pretī, viņi noteikti vairāk sāks ieteikt tavu uzņēmumu saviem tuviniekiem un draugiem.
Jo vairāk ļaudis pieminēs tavu uzņēmumu interneta vidē, jo lielāka iespēja piesaistīt jaunus klientus, kuri būs ieinteresēti uzņēmuma piedāvātajos produktos vai pakalpojumos.
Tiklīdz esi novērsis pieminētās kļūdas, aizsūti klientiem e-pasta ziņojumu informējot, ka mājas lapas dizains un izskats ir mainījies. Atgādini par sevi tiem, kuriem tava mājas lapa sākotnēji likusies ne visai pievilcīga un saprotama. Veic aptauju par apmeklētāju skatījumu uz jauno mājas lapu. Noskaidro, ko vēl vajadzētu uzlabot uzņēmuma interneta vietnē. Izmanto šo iespēju
Saistītie raksti:
Izplatītākās mājas lapas izstrādes kļūdas
Lielās kļūdas mājas lapu izstrādē
Kas aizbaida apmeklētājus no tavas mājas lapas?
Lasīt vairāk: Mājas lapu izstrāde
Rakstā izmantotais informācijas avots: 8 lietas, kas nenoturēs apmeklētāju tavā mājas lapā
Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas izstrādi un kļūdu novēršanu? Jautā, mēs palīdzēsim!