Uzņēmuma nomelnošana

Sociālie mediji ir patvēruši neierobežotas iespējas, kā uzņēmēji var komunicēt ar saviem klientiem interneta vidē. Tagad iespējams klientiem jautāt viņu atsauksmes un viedokļus par uzņēmuma produktiem un pakalpojumiem.

Taču ir gadījumi, kad uzdot tāda veida jautājumus, situācija var izvērsties nelabvēlīga mājas lapas īpašniekam. Reizēm viedokļu jautāšana var būt pielīdzināma Pandoras lādes atvēršanai. Ir reizes, kad komentāri un klientu atsauksmju e-pasti ir iedvesmojoši, taču reizēm šie viedokļi un komentāri var kaitēt uzņēmuma tēlam.

Uzņēmums "McDonald`s" šo skarbo pieredzi jau kārtējo reizi izpelnījās ar Twitter "hashtag" promocijas akciju #UnwrapWhatsFresh, kurā centās popularizēt jauno produktu McWraps. Drāma ap #McStories "hasgtagu" Twittera vidē jau ieņēmusi arvien negatīvāku nokrāsu, jo tā vietā, lai McWraps kļūtu populārāks, sociālo mediju lietotāji sarkastiski internetā izplatīja ierakstus, ko tad īsti viņi vēlētos "izsaiņot" (vārda spēles ar vārdu "unwrap" - no angļu val.). Tas varbūt bija jautri pašiem sociālo portālu lietotājiem, bet pašam "McDonald`s" tas labu slavu nenesa.

Preču tirgošanas "liel-portālā", Amazon atrodami vairāk kā 4 000 negatīvi komentāri par Hutzel 571 Banānu smalcināšanas ierīci, pamatā noniecinot un izsmejot šo preci. Tieši šī produkta atsauksmes negatīvi atsaucās uz pašu Amazon mājas lapu, pilnībā aizēnojot portāla galveno ziņojumu.

Ko tad iesākt uzņēmumam, kad komunikācija ar interneta lietotājiem iziet ārpus kontroles?

Pirmkārt, izspēlē iespējamos scenārijus

Kad plāno mārketinga plānu produkta, mājas lapas, projekta vai pakalpojuma popularizēšanā, tev viss jāpārdomā vairākus soļus uz priekšu. Novērtē visus iespējamos veidus, kā auditorija varētu interpretēt uzņēmuma izsūtīto ziņojumu pašā sliktākajā gadījumā. Ja jau savlaicīgi apiesi slikta iznākuma scenāriju, izvairīsies no lielas uzņēmuma nomelnošanas akcijas.

Ja kāds ir apvainojis tavu uzņēmumu, seko plūsmai un nenoslēdzies

Nav nekā gļēvulīgāka, kā pilnībā noslēgties no komunikācijas ar klientiem, ja internetā kāds apvainojis tavu firmu vai pakalpojumu kvalitāti. Tā vietā, lai dzēstu nepatīkamu saturu, atsauces un komentārus, iesaisties diskusijās, paskaidro radušos problēmu un mēģini vērst par labu kāda cilvēka slikto pieredzi, kas tam radusies sadarbojoties ar tavu uzņēmumu. Parādi sava uzņēmuma cilvēcisko pusi.

Ja komentāri paliek pārāk rupji un aizskaroši, tev ir visas tiesības šāda veida saturu dzēst no saviem sociālo mediju portāliem vai uzņēmuma mājas lapas. Vienkārši saglabā atklātības politiku. Stāsti par to, kā procesi notiek tavā firmā un brīdini agresīvos komentētājus, ka nepiedienīgs saturs tiks dzēst no mājas lapas.

Pajautā sev: "Vai sociālo mediju kampaņa ir tā vērta?"

Pirms lec iekšā produktu promocijas akcijās iekš sociālajiem medijiem, izvērtē, vai konkrētā akcija tam ir piemērota. Vai tas ir labākais formāts? Saprotams, ka ir vērts izraisīt pozitīvu reakciju firmas mērķauditorijas vidū, bet vai sociālo mediju platformas ir piemērotas konkrētam produktam un gadījumam. Uzņēmumam uzsākt lietot sociālajos medijos ir tas pats, kas doties uz ballīti kailam - par tevi tiks izteikti komentāri un ne vienmēr tie būs glaimojoši.


Saistītie raksti:

Rīko darba sapulces, kuras vēlēsis apmeklēt visi darbinieki

Kā darba vietu padarīt jautrāku?

Kā motivēt savus darbiniekus?


Lasīt vairāk: Padomi biznesam


Rakstā izmantotais informācijas avots: Ko iesākt, ka cilvēki nomelno tavu uzņēmumu interneta vidē?