Ienākošais mārketings

Tā kā dzīvojam aktīvā sociālo mediju lietošanas laikā, arī metodes, ar kādām piesaistām jaunu klientu uzmanību ir stipri vien atkarīgas no šīm sociālo portālu platformām. Inbound Marketing jeb ienākošais mārketings ir metode, kas tiek pielietota, lai piesaistītu jaunus klientus nepielietojot klasisko un uzbāzīgo uzņēmuma tiešās reklamēšanas tehniku (reklāma TV, internetā, radio, presē) jeb Outbound Mārketing (izejošais mārketings).

Kas ir ienākošais jeb inbound mārketings?

Ienākošais mārketings nozīmē to, ka nevis uzņēmums uzbāzīgi cenšas izziņot potenciālajiem klientiem par savu eksistenci, bet gan klients pats atrod tavu firmu, meklējot kādu noteiktu produktu vai pakalpojumus. Ienākošā mārketinga pieeja padarījusi tradicionālo izejošā mārketinga stratēģiju salīdzinoši neefektīvāku. Arī izmaksas, pielietojot ienākošā mārketinga stratēģiju, ir krietni vien mazākas.

Steidzīgajā ikdienā cilvēki nevēlas tapt pārtraukti ar kaitinošām reklāmām par tēmām, kuras viņus nemaz neinteresē. Tas ir lieks produktīvā laika patēriņš. Attīstoties tehnoloģijām un interneta iespējām, cilvēki paši var izvēlēties un abonēt informāciju, kura tiem ir svarīga. Tieši tādēļ tavam uzņēmumam nebūs izdevīgi ieguldīt līdzekļus, lai izsūtītu "spamu" vēstules saviem potenciālajiem klientiem. Tas laiks jau sen ir pagājis.

Ja mūsdienās vēlies piesaistīt jaunus klientus, tev nepieciešams veidot kvalitatīvu, interesantu un auditorijai noderīgu informāciju. Nepieciešams aizvietot uzbāzīgo reklāmas saturu ar auditorijai noderīgu, praksē pielietojamu informāciju. Piemēram, aizstāj kaitinošo TV reklāmu ar pamācošiem interneta video. Tā vietā, lai apzvanītu klientus, izveido atraktīvu mājas lapas saturu. Pielietojot ienākošā mārketinga stratēģiju, uzņēmumam nepieciešams radīt saturu, kuru lasītāji vēlēsies abonēt, lejuplādēt un nodot tālāk saviem tuviniekiem.

Būtībā, tu vari klaigāt, cik gribi par to, cik tavs uzņēmums ir satriecošs un pretimnākošs, nevienu tas neinteresēs. Tas ir paredzami, ka stāstīsi par savu uzņēmumu to labāko. Mūsdienās auditorija ir attīstījusies un vairs nav tik lētticīga, tādēļ uz tiešo reklamēšanos tā skatīsies diezgan skeptiski.

Tieši tādēļ ir jāveido uzticama saikne ar auditoriju sociālajos tīklos, radot uzticamu un objektīvu saturu, interesējoties par klientu vajadzībām, jautājot viņu viedokli, kā arī daloties ar noderīgiem informācijas resursiem. Ja piekopsi iepriekšminēto procesu, tu kā magnēts piesaistīsi izglītotus un tiešus klientus. Tev kā uzņēmējam vairs nav jāiznieko finansiālie un laika resursi, lai pētītu un pielietotu izejošā mārketinga taktiku. Pielietojot Inbound Marketing klienti paši tevi atradīs.

Ienākošā mārketinga kampaņas trīs galvenās sastāvdaļas

Lai veiksmīgi pielietotu un pārvaldītu Inbound Mārketinga taktiku, obligāti jāatceras šīs trīs galvenās mārketinga stratēģijas sastāvdaļas - Saturs, SEO un Sociālie portāli.

Tabula ienākošais mārketings

SEO, saturs un sociālie mediji

1) Saturs - ir ienākošā mārketinga kampaņas sirds. Tieši saturs ir tas, ko klienti uzskata par vērtīgu, tādēļ tie iegriezīsies tavas firmas mājas lapā un sekos tavām aktivitātēm sociālajos portālos. Saturs sevī ietver - blogu, video, e-grāmatas, pamācības, utt..

2) SEO - seo optimizācija jeb Interneta meklēšanas rezultātu optimizācija (Search Engine Optimization) ļauj interneta lietotājam vieglāk atrast tavas firmas radīto saturu. Jo veiksmīgāk pielietosi atslēgvārdus uzņēmuma mājas lapā, jo augstākas pozīcijas ieņemsi lielākajos interneta meklētājos.

3) Sociālie portāli - vispiemērotākā vieta, lai veiksmīgi dalītos ar uzņēmuma radīto saturu ir sociālo mediju platformas. Tā pat kā cilvēki veido attiecības ar citiem cilvēkiem sociālajos portālos, tāpat uzņēmums var stiprināt attiecības un lojalitāti ar saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem. Jo vairāk klientu uzmanības pievērsīsi iekš Twitter, Facebook, Draugiem.lv, Pinterest, Linkedin vai Foursquare, jo vairāk klientu piesaistīsi.

Izpildot iepriekšminētos ienākošā mārketinga stratēģijas punktus, atceries veikt datu analīzi. Pārbaudi, cik veiksmīgs un saprotams ir uzņēmuma radītais un izdalītais saturs. Kādas ir tavas auditorijas iezīmes - kas tiem ir svarīgs, kāds ir to vidējais vecums, kādas tēmas ir tiem aktuālākas, utt.

Galvenās atšķirības starp Inbound un Outbound mārketingu

Mārketinga stratēģiju atšķirības

Pielieto ienākošā mārketinga stratēģiju - piesaisti jaunus klientus, veido firmas atpazīstamību un ietaupi līdzekļus!


Saistītie raksti:

Mazbudžeta interneta mārketinga stratēģijas

5 veidi, kā pielietot Instagram mārketingā

11 interneta mārketinga stratēģijas


 Lasīt vairāk: Mārketinga pieejas


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par Mājas lapu izstrāde nozīmi ienākošā mārketinga stratēģijas plānošanā? Jautā, mēs palīdzēsim!