Attēls spēj pateikt vairāk nekā 1000 vārdu. Infografika sevī apvieno vārdus un attēlus, līdz ar to tas ir vēl vērtīgāk. Infografiku veidošana kļūst arvien populkārākā - tās arvien vairāk publicē presē, interneta portālos un arī reklāmas plakātos. Infografika ir pateicīgs veids, kā svarīgus un apjomīgus datus pārvērst pievilcīgā un viegli prezentējamā informācijā. Kopš 2009. gada (pēc Google Trends statistikas), infografiku bums iezadzies visu nozaru datos, lai tos pārvērstu acīm tīkamā un informatīvā darbā.
Aplūko kādas priekšrocības piedāvā infografiku izveide, ne tikai apjomīgu datu atspoguļošanā, bet arī klientu plūsmas piesaistē savai mājas lapai.
Kas īsti ir infografika?
Infografika tiek definēta kā informatīva ilustrācija, kura veidota ar vārdu un attēlu elementu kombinācijām. Infografikas forma var veidoties kā karte, grafisks zīmējums, zīme, strukturāls zīmējums vai interaktīva aplikācija.
Infografiku iespējams veidot par visdažādākajām tēmām. Sākot no kāda uzņēmuma sasniegumiem beidzot ar dažādu zeķu krāsu salīdzināšanu. Tomēr kopumā no visa plašā infografiku tēmu loku izkristalizējas četri galvenie temati, kādās informācija tiek vizualizēta.
1. "Stāvokļa infografika" - šī infografika koncentrējas atspoguļot, kādā stāvoklī attīstības posmā atrodas kāda firma, produkts vai stils. tiek norādīts arī uz uzņēmuma sasniegumiem un apbalvojumiem, faktiem. Bieži vien šī tipa infografikās tiek atspoguļota attīstības līkne, apgrozījuma apjoms, vai popularitātes līmenis;
2. "Mācīšanās avots" - infografikā ir doti padomi vai norādes, kā sasniegt kādu noteiktu mērķi. Piemēram, atbilstoši šim rakstam varētu veidot infografiku: "Kā piesaistīt klientus ar infografikas palīdzību?";
3. "Salīdzinošās jeb kontrastu infografikas" - šajās infografikās tiek salīdzināti konkurējošie produkti, uzņēmumu vai būtnes. Salīdzināšanu infografikā var veidot par humoristiskām tēmām, apskatot atšķirības, piemēram, starp tēju un kafiju, utt.
4. "Evolūciju infografikas" - infografikas parādā kādas parādības attīstīšanās posmus. uzsvars tiek likts uz vēsturiskajām izmaiņām, ietekmi uz mūsdienām, utt.
Kādēļ infografikas izveide ir noderīga?
1. Cilvēki informāciju efektīvāk spēju uztvert vizuālā ceļā. Tieši tādēļ atspoguļot sarežģītus un apjomīgus datus ar krāsainiem attēliem un grafiski pievilcīgu procesu vizualizāciju, ir labākais veids, lai noturēt auditorijas uzmanību.
2. Infografika veicina izpratni par apkārt notiekošajiem procesiem daudz pārskatāmākā veidā. Infografika ir lieliska platforma, kur liela daļa svarīgi un nozīmīgi dati var ieraudzīt dienasgaismu;
3. Labi izveidota infografika uzrādīsies arī interneta meklēšanas rezultātos, nodrošinot lielāku apmeklētāju plūsmu Jūsu mājas lapai;
4. Ziņas par noderīgu infografiku izplatīsies zibens ātrumā. Vizuāli pievilcību, bet tai pat laikā noderīgu informāciju cilvēki noteikti izplatīs tālāk;
5. Cilvēki pavadīs vairāk laika Jūsu mājas lapā. 2007. gada "acs-izsekošanas" pētījums (eye-tracking) parāda, ka attēli un infografikas preses izdevumos piesaista vienlīdzīgu uzmanības apjomu. Vērā ņemami ir arī tas, ka 87% no tiem, kuri ierauga infografiku, arī izlasa tajā rakstīto tekstu.
Varbūt arī tavam uzņēmumam ir kaudze ar noderīgiem, interesantiem un neparastiem datiem? Vēlies apjomīgo informāciju parādīt arī saviem klientiem un mājas lapas auditorijai?
Lasīt vairāk: SEM infografikas
Lasi vairāk par infografikas priekšrocībām un izpausmes iespējām.
Varbūt datu pārvēršana infografikā var palīdzēt? Mēs varam palīdzēt ar infografiku izveidi.