Kas ir interneta mārketings?
Interneta mārketings, kas daudziem pazīstams arī kā digitālais mārketings, ir mārketinga virziens, kura aktivitātes notiek interneta vidē. Interneta mārketinga galvenais uzdevumus ir veicināt produktu un pakalpojumu tirdzniecību un uzņēmuma atpazīstamību tieši interneta vidē. Tas ir viens no izdevīgākajiem mārketinga instrumentiem, ja rēķina ieguldījumu pret apgrozījuma pieaugumu vai ROMI (return on marketing investment).
Interneta mārketingam ir vairāki virzieni:
1) meklēšanas mārketings vai tā saucamais SEM (serch engine marketing) ar ko galvenokārt tiek apzīmēts Google Adword pakalpojums, kad Jūsu reklāma parādās pie konkrētā, Jūsu izvēlētā atslēgas vārda ievades google.lv mājas lapā, Jūs maksājiet par katru apmeklējumu, un katrs apmeklētājs ir Jūsu potenciālais klients, jo viņš ierauga Jūsu reklāmu tikai tad, kad interesējās par Jūsu produktu vai pakalpojumu. Piemēram apmeklētājs, kas ievada autoserviss - redzēs tikai autoservisu reklāmas, un ja Jūs piedāvājiet skaistumkopšanas pakalpojumus, viņš Jūsu reklāmu neredzēs);
2) SEO ( un mājas lapu optimizācija vai angl. serch engine optimization), kad mājas lapa tiek virzīta dabiskajos google rezultātos, šie rezultāti ir stabili un mainās ļoti reti, par apmeklējumu Jūs nemaksājat pilnīgi neko, vienīgās attiecināmās izmaksas par pakalpojumu, kas Jūsu mājas lapa virza top 10 pozīcijām, ja tā pašlaik tur vēl nav. Ja Jūsu mājas lapa ir jauna vai esošā nav atrodama starp top pozīcijām, tad ir jāizdara zināmas darbības, lai tur nokļūtu. Google rezultātus sakārto pēc sava algoritma, un to pilnībā atklājis nav neviens, bet eksperimentējot ir iegūti rezultāti, uz kā pamata tad notiek SEO darbs.
Interneta mārketinga sastāvdaļa - mājas lapa
Svarīgi, lai Jūsu mājas lapā būtu teksts par Jūsu produktu vai pakalpojumu, svarīgi, lai informācija regulāri atjaunotos un uz Jūsu mājas lapu vestu saites no citām lapām, jo vairāk saites, jo augstāka mēdz būt pozīcija uz Jūsu galvenajiem mājas lapā dominējošajiem atslēgas vārdiem. Ja pašiem nav laika nodarboties ar regulāru informācijas atjaunošanu, variet to uzticēt uzņēmumiem, kas ar to nodarbojas. Arī mēs piedāvājam šādu pakalpojumu - 20 LVL + PVN/mēn. līdz 8 informācijas atjaunošanas, galerijas papildināšanas un aktivitātēm sociālajos medijos.
Interneta mārketings ietver arī tādus virzienus kā baneru reklāmas konkrētos portālos, e-pasta mārketings, video mārketings. Par cik interneta mārketings ir vizuālā un tekstuālā informācija, tad svarīgi ir piesaistīt talantīgus dizainerus, tekstu autorus - žurnālistus, lai sasniegtu maksimālos pārdošanas rezultātos no plānotās kampaņas.
Mārketings un reklāma nav izdevumu pozīcija, tā ir investīcija, kas, ja tiek pareizi veikta, vienmēr atmaksājas ar uzviju.
Lasīt vairāk: Mārketinga pieejas
Ir aktuāla Mājas lapu izstrāde? Jautā, mēs palīdzēsim!