Interneta veikala izstrāde - ja esi nonācis pie šī raksta, tad noteitki, ka tas ir aktuāls jautājums, ar kuru, iespējams, iepriekš nemaz neesi saskāries. 

Interneta veikala izstrāde - galvenie izaicinājumi.

Vienā no iepriekšējiem bloga rakstiem atbildējām uz jautājumu, kāds ir interneta veikala izstrādes process. Un te atkal ir jautājums par to vai Jūs pērkiet jau gatavu produktu ar gatavu dizainu vai šis dizains un Jūsu prasības ir specifiskas, un gluži kaut kas gatavs, nepielāgots Jums nederēs.

Ir jāatbild uz šādiem jautājumiem:

1) Kāds ir plānotais produktu skaits? Tie ir daži desmiti, simti, tūkstoši vai pat desmitiem un simtiem tūkstošu.
2) Kādi ir meklēšanas filtri, pēc kuriem produktus būtu ērti atfiltrēt, piem. pēc ražotāja, jaudas, cenas, krāsas, izmēriem utt.
3) Kādas ir plānotās maksājuma sistēmas, kuras Jūs piedāvāsiet saviem klientiem kā norēķinu veidu, tās ir dažādas un katra ar saviem plusiem un mīnusiem.
4) Kādi ir plānotie piegādes veidi - pakomāti, pasts, kurjers, kā šie servisi nosaka cenu aprēķinu - atkarībā no svara, produkta izmēriem un piegādes vietas.
5) Pārdošanas process plānots vietējā vai starptautiskā mērogā? Izejot no tā ir jāsaprot nodokļu politika ES un ārpus ES valstīs, sistēmai tas ir jāsaprot, atkarībā no iegādes vietas, notiek nodokļu atšķirīga aprēķināšana.
6) Vai ir plānota sasaiste ar noliktavas programmu, kas ļauj mājas lapā parādīt aktuālos atlikumus - pretējā gadījumā var veidoties situācija, kad klients apmaksā produktu, kas nav uz vietas, attiecīgi Jūs nevarēsiet klientma to piegādāt un klients paliks neapmierināts un nauda būs jāskaita atpakaļ.
7) Dizaina jautājums - vai Jums tiešām der tipveida dizains vai tomēr Jums ir nepieciešams internetveikals ar dizainu, kas ir veidots atbilstoši Jūsu zīmola vai uzņēmuma krāsām un stilam, to ir būtiski saprast, jo izejot no tā ievērojami mainās darba apjoms.

Interneta veikala izstrādes izmaksu atmaksāšanās - no kā tas ir atkarīgs?

Lai notiktu darījumi, ir nepieciešami klienti. Kā Jūs plānojiet tos piesaistīt? Apmeklējumam jābūt regulāram un pietiekoši apjomīgam, lai sāktu veidoties pirmie darījumi. Ir daudz dažādas formulas pēc kurām var veikt dažādus aprēķinus un prognozes, bet princips ir viens - par šo jautājumu svarīgi ir domāt patstāvīgi. No katriem 100 apmeklētājiem, kas ieinteresēti Jūsu produktos, veiks x pasūtījumus un šo x sauc par konversijas likmi. Konversijas likme ir atkarīga no Jūsu produktu konkurētspējas - cena, kvalitāte, pieejamība, piegādes nosacījumi utt., kas nozīmē, ja ja Jūs tirgosiet plaši izplatītu un plaši pieejamu preci par cenu, kas ir augstāka nekā citiem, tad Jūsu konversijas likme Jūsu internetveikalā būs zemāka (pie vienādiem visiem pārējiem nosacījumiem), jo ne tikai tas ir vienīgais un noteicošais faktors.

Tad, kad Jums ir skaidra konversijas likme vidējā, Jūs variet plānot mārketinga budžetu, jo Jums ir zināmi ieņēmumi no vienas pārdotās vienības un Jūs variet aprēķināt viena apmeklētāja piesaistes izmaksas kopējo apmeklējumu dalot ar mārketinga kampaņas budžetu, piem. 1000 apmeklētāji atnāca uz Jūsu internetveikalu un kampaņa Jums izmaksāja piem. 200 eur, kas nozīmē, ka viens apmeklējums Jums izmaksāja 0.2 eur jeb 20 centus.

Pieņemsim, ka Jūsu internetveikala konversija ir 2 %, tad no 1000 apmeklējumiem bija 20 pirkumi. Un ja tīrā peļņa no viena produkta piem. Jums ir  50 eur, tad kopējā peļņa šajā gadījumā veidojas 20x50 - 1000 eur, no kuriem 200 eur bija mārketingam un atlikums jeb tīrā peļņa ir 800 eur, attiecīgi Jūsu ROI (return on investment) ir 400 %.

Ja interesē dtealizētāk šie aprēķini - sazinies ar mūsu speciālistiem info@sem.lv ar norādi "vēlos aprēķinus savam internetveikalam".

interneta veikala izstrāde

E-biznesa klientu raksturojums. 

Tas, ka Jums ir veikta interneta veikala iztrāde, nenozīmē, ka Jums jau ir klientu rinda.

 

interneta veikala izstrāde

Internetveikala ka biznesa izveides process. 

Atkārtotas pirkums = veiksmīgs interneta veikals

Tagad pievērsīsimies tiem faktoriem, kas apliecina to, ka Jūsu izveidotais uzņēmums ir veikmsīgs. Dažādās ekonomikās tiek uzskatīts, ka viens no galvenajiem e-biznesa izveides kritērijiem iespējams ir atkārtotais pirkums. Ja klients (vai vairāki) izrāda interesi no Jums atkārtoti iegadāties preci, tas norāda uz vienu no veiksmīgi izveidota biznesa iezīmēm.

 

interneta veikala izstrāde

Atkārtotā internetveikala pirkuma diagramma. 

 

Internetveikala izstrāde un atlēcienu līmenis web lapā

Maksas reklāmas izstrādes mērķis ir ne tikai jaunu klientu piesaiste, bet arī iespējami ilgāks mājas lapas apmeklējums. Tomēr mājas lapas apmeklēšanas laikā daudzi potenciālie klienti var piedzīvot vilšanos, īpaši, ja ir kādi šķēršļi vai grūtības noformēt pasūtījumu, līdz klients jau atrodas konkurentu mājas lapā. Mājas lapas apmeklētāju interesi ir iespējams palielināt ar izvēlētajiem produktiem un to kvalitāti, produktu attēliem un saistošu aprakstu vai citiem līdzīgiem klientu interesi raisošiem instrumentiem.

interneta veikala izstrāde

Atlēcienu līmenis un internetveikala apmeklēšanas struktūra. 

Interneta veikala izstrāde un nauda par katru transakciju

Jārēķinās ar to, ka katra transakcija, kas notiks mājas lapā kā pasūtījuma apmaksa, maksās noteiktu % kā komisija par maksājuma apstrādi, un komisija ir atšķirīga dažādiem maksājumu sistēmu nodrošinātājiem, tāpēc ar to ir jārēķinās, papildus izmaksas ierēķinot cenā vai kā savādāk tās kompensējot. Tādas sistēmas nodrošina piem. Paypal, paysera, un daudzi citi.

internetveikala izstrāde

Internetveikala tranzakcijas posmi preču iegādes laikā. 

 

Interneta veikala izstrāde: secinājums

 Internetveikala izveide ir izaicinājums un jo lielākas ir Jūsu ambīcijas, specifiskas prasības, jo lielāks būs šis izaicinājums.
Ir ļoti daudz nianses, kuras var ietekmēt šo procesu, tāpēc mūsu secinājums ir viens, vieglāk šajā izaicinājumā Jums būs, ja Jums blakus būs kāds, kas ir pieredzējis šos jautājumus risināt un ir saskāries ar visām niansēm.


Interesē internetveikala izveide? Raksti mums.