Konkursu akcijas Twitter portālā nav nekāds retums. Taču, kā Mājas lapu izstrāde var sasniegt labākos rezultātus Twiter konkursa ietvaros?
Pārsvarā Twitter konkursa mērķis ir celt sekotāju skaitu šajā portālā vai apmeklējuma statistiku citās web lapās. Savukārt, jauni sekotāji tava uzņēmuma Twitter kontam ir jauna potenciālā mērķauditorija, kuru ir iespējams daudz vieglāk sasniegt ar jauniem ziņojumiem. Jaunie sekotāji veiksmīgi palīdz tavas firmas ziņojumus izplatīt tālāk citiem Twiter un sociālo portālu apmeklētājiem, kā arī viņu atsauksmes kalpos par spēcīgu reklāmu un cels tava uzņēmuma uzticamību mērķauditorijas acīs.
Twitter konkursa rīkošanas laikā neaizmirsti savākt pēc iespējas vairāk konkursa dalībnieku kontaktinformāciju, lai iespējams nākotnē tos padarītu par sava uzņēmuma klientiem. Kontaktinformāciju iespējams viegli iegūt, ja Twitter konkursa ietvaros norādi, ka nepieciešams aizpildīt nelielu anketu tavas firmas mājas lapā vai blogā.
Pastāv daži iedarbīgi paņēmieni, kā piesaistīt jaunus sekotājus Twiter konkursa ietvaros.
1. Izvirziet skaidru Twitter konkursa mērķi
Pirmkārt, saproti, kādēļ tu rīko Twitter konkursu - Ko tu centies panākt ar šo konkursu? Vai centies iegūt jaunas idejas? Vai tikai papildināt sekotāju loku? Varbūt tavs mērķis ir piesaistīt interneta lietotāju uzmanību savai personīgajai vai firmas mājas lapai? Iespējams tavs uzņēmums ir radījis jaunu produktu, par kuru gribas izplatīt informāciju tālāk?
Kā redzams, Twitter konkursam var būt vairāki mērķi un gala rezultāti. Tieši tādēļ nepieciešams jau konkursa sākumā noteikt, ko vēlies panākt ar Twitter konkursu, lai rakstītu attiecīgos "twītus", piesaistītu "īstos" sekotājus un beigu beigās atrastu jaunus un lojālus klientus.
Jo skaidrāks būs Twitter konkursa mērķis, jo būs iespējams sasniegt labākus konkursa kampaņas rezultātus.
2. Uzmanīgi izvēlies konkursa galveno balvu
Tieši pie šī punkta liela daļa Twitter konkursa rīkotāju pieļauj vislielāko kļūdu. Balvai būtu jāatbilst konkursa mērķim. Ja centies piesaistīt jaunus sekotājus savas firmas Twitter kontam, nebūtu diez ko pareizi konkursa uzvarētājam piešķirt lielas naudas balvas. Piemēram, ja balvā piedāvāsi 500Ls, piesaistīs daudz sekotājus, bet tie noteikti nebūs tava mērķauditorija (vismaz lielākā daļa ne). Lielākā daļa sekotāju, veidos komunikāciju ar šo Twitter konkursu (un 500 Ls balvu), nevis ar tavu uzņēmumu personīgi.
Ne vienmēr veiksmīgs rezultāts sasniedzams ar lielām naudas summām. Piemēram, ja tava mērķauditorija ir dažādi mākslinieki, Twitter konkursā par galveno balvu drīzāk izvēlies kādu populāru un autora parakstītu grāmatu vai mākslas darbu, utt. Pamatā, balvai vismaz daļēji jābūt saistītai ar tava uzņēmuma specifiku.
Kad veido Twiter konkursa plānu, jāatceras divas lietas:
1. Iedrošini cilvēku, kuri ir ieinteresēti vai darbojas tavas firmas biznesa nišā;
2. Nepiesaisti cilvēkus, kuriem neinteresē tava firmas biznesa niša (viņi tev nebūs lietderīgi).
Tas varētu šķist pašsaprotami, bet tie ir ļoti svarīgi aspekti, kad formulē Twitter konkursa mērķi, tekstuālo un vizuālo informāciju, kā arī brīdi, kad izvēlies galveno balvu. Izvēloties balvu, kura būs pievilcīga tieši tavai mērķauditorijai, nesīs konkursam veiksmīgāku gala rezultātu.
Vēl viens veids, kā radīt kņadu ap tavas firmas Twitter konkursu ir veidot sadarbību ar kādu no saviem sadraudzības uzņēmumiem. Tava firma var būt kā Twitter konkursa rīkotājs, bet balvu sponsorē sadarbības uzņēmums. Šādā veidā ne tikai piesaisti sekotājus savam Twitter kontam, bet radīsi atpazīstamību arī savām partnera firmām, kas stiprina veiksmīgu biznesa sadarbību.
Labāk gan šāda veida konkursos atturēties no sevis izcelšanas, bet koncentrēt vairāk uzmanību uz uzņēmumu, kurš sponsorē galveno balvu. Uzrakstiet par šo firmu sava uzņēmuma blogā un ziņojiet par tā aktivitātēm arī savā Twitter kontā.
Kad sadarbības firma ievēros, cik ļoti tu reklamē un atbalsti viņu uzņēmumu, tie paši arī sāks iesaistīties Twitter konkursa popularizēšanā. Jo vairāk viņi reklamēs tavu Twitter konkursu, jo vairāk sekotāju un potenciālo klientu tu iegūsi.
3. Seko līdzi konkursa kampaņas gaitai sociālajos tīklos
Tas ir pašsaprotams solis vadot jebkuru Twitter konkursu. Nav tikai svarīgi redzēt, ka sekotāju skaits aug, bet arī beigu beigās izanalizēt sekotāju statistiku, izplatītās informācijas apjomu utt. Tev ir jāatrod piemērots instruments, ar ko pārvaldīt un ērti aplūkot visus konkursa "retwītus", citus izplatīšanas kanālus, komunikāciju ar sekotājiem. Tu vari lietot tādu instrumentu kā HootSuite vai HubSpot, lai izmērītu un pārlūkotu "retwītu" un sekotāju statistiku.
Kad tavs Twitter konkurss ir noslēdzies, sazinies ar konkursa uzvarētāju, cik ātri vien iespējams. Tiklīdz uzvarētājs ir atbildējis, paziņo par to arī citiem tava Twitter konta sekotājiem - cilvēkiem ir svarīgi apjaust, kas ir uzvarējis. Ir svarīgi sagaidīt uzvarētāja atbildi, lai noskaidrotu, vai tas ir īsts cilvēks. Ja nav, balva tiek piešķirta jaunam uzvarētājam.
Ja pārāk ilgi novilcināsi uzvarētāja paziņošanu, taviem sekotājiem sāks zust ticība, ka konkurss ir bijis īsts. Tādēļ nekavējies - rīkojies operatīvi. Jau konkursa sākumā norādi, cik ilgā laikā konkursa uzvarētājam ir jāatbild uz paziņojumu, lai "klusuma" gadījumā izlozētu citu uzvarētāju.
Tiklīdz uzvarētājs ir atrasts, ir laiks to nosvinēt! Publiski sveic uzvarētāju ne tikai Twitter kontā, bet arī savā mājas lapas blogā vai Facebook, Draugiem.lv lapā. Padariet uzvarētāja paziņošanu par lielu notikumu, jo vairāk publicitātes tu iegūsi ar šo konkursu, lielākus panākumus gūsi arī nākamajos konkursos.
Kad konkurss ir noslēdzies, iedziļinies konkursa rezultātos. Mēģini izdarīt secinājumus, ko darīji pareizi, kas varbūt nedaudz piekliboja.
Pamatā atbildi uz šiem jautājumiem:
1. Vai mērķi tika sasniegti?
2. Kas strādāja un, kas nenostrādāja?
3. Ko varētu darīt labāk nākamajos konkursos?
Jo vairāk secinājumus izdarīsi pēc šī konkursa, jo mazāk kļūdas pieļausi izstrādājot nākamo Twitter konkursu.
Lasīt vairāk rakstus: Sociālie mediji
Rakstā izmantotais informācijas avots: Kā izstrādāt veiksmīgu Twitter konkursu?
Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par Mājas lapu izstrāde nozīmi sociālo mediju izmantošanā? Jautā, mēs palīdzēsim!