Klientu iepazīšana

Klienta iepazīšana un tā vēlmju izzināšana ir būtiska pārdošanas stratēģijas priekšrocība. Informāciju, kuru iegūsi no saviem klientiem tev palīdzēs izstrādāt labāku mārketinga stratēģiju. Kas ir tavi klienti? Kādas ir to vajadzības un intereses? Tie ir galvenie jautājumi, uz kuriem tev ir jāspēj atbildēt, lai izstrādātu tiešu piesaistes stratēģiju īstās mērķauditorijas virzienā.

Skaidra atbilde uz šiem jautājumiem ne tikai palīdzēs veidot labāku komunikāciju ar klientiem, bet būs iespējams saprast kādus pakalpojumus vai produktus būtu jāizstrādā tavam uzņēmumam, lai saglabātu un piesaistītu arvien jaunus interesentus.

Tomēr, lai spētu atbildēt uz augstāk pieminētajiem jautājumiem ir jāsāk ar pavisam cita jautājuma sastādīšanu - kādā veidā tu vari labāk iepazīt savus klientus?

Zemāk aplūko vairākus veidus, kā iepazīt savus klientus.

Iegūsti demogrāfisko informāciju par klientiem

Ja vēl neesi noskaidrojis, kāds ir tavu esošo klientu vidējais demogrāfiskais stāvoklis (vecums, dzimums, atrašanās vieta, utt.), tas ir pirmais, kas būtu jāpievieno savai klientūras datu bāzei. Aplūko savus klientus sociālajos medijos, vēro komentārus savā mājas lapā, utt.

Veido esošo klientu aptaujas

Izdali aptaujas anketu saviem klientiem un noskaidro viņu domas, par kādu produktu vai pakalpojumu. Tā noskaidrosi, kādi uzlabojumi veicami produktu piedāvājumam, kā arī pamata demogrāfisko informāciju par klientu.

Uzņēmuma bloga veidošana

Komentārus, kurus saņem pie saviem ierakstiem ļaus izanalizēt, kāda veida cilvēki lasa tavas mājas lapas informatīvos materiālus. Tādā veidā sapratīsi, kas tiem tīk un, kas ne tik ļoti.

Tirgus izpētes uzņēmumu piesaiste

Tu protams vari nolīgt tirgus izpētes speciālistu, ja tev tam ir atvēlēti līdzekļi, bet pašam nav laika ar to nodarboties.

Sociālie tīkli klientu izpētei

Sociālie mediji ir lieliski piemērota vieta, lai izzinātu savus klientus. Tu vari izzināt daudz no klientu sociālajiem profiliem - demogrāfisko informāciju un kāda veida komunikāciju tie veido ar tavu firmu. Sociālo portālu platforma ir ideāli piemērota arī aptauju veikšanai.

Seko līdzi klientu sūdzībām un uzslavējumiem

Apkopo visus ziņojumus (e-pasta, bloga komentārus, sociālo mediju ierakstus, utt.) un izveido tabulu, kurā ir apkopotas sliktās un labās atsauksmes par tavas firmas darbu.
Tādā veidā varēsi novērst nepilnības un vairāk koncentrēties tajā virzienā, ko klienti norādījuši kā pozitīvāko.

Klausies, ko saka tavi klienti

Galvenais ir klausīties. Ņem vērā visu, ko saka tavi klienti. Izanalizē to un rīkojies. Taču, ja kaut kas nav skaidrs - vienkārši pajautā. Klienti, kuriem ir svarīgs labs serviss, sniegs savu viedokli, lai saņemtu arvien kvalitatīvāku apkalpošanu un produktus.

Seko nozares "trendiem" un piesaisti jaunus klientus

Izpēti, kādi jauninājumi un "trendi" valda tavā biznesa nozarē. Tādā veidā varēsi atsvaidzināt savu piedāvājumu, kā arī paredzēt, kādas būs klientu vajadzības nākotnē.

Līdzko esi apkopojis visu nepieciešamo informāciju par klientu vajadzībām, iemācies to. Kad esi iepazinis savu klientu, tu vari pielāgot savu biznesu tā vajadzībām. Rodot atbildes uz iepriekšējiem jautājumiem būsi līderis savā biznesa nozarē, jo spēsi paredzēt klientu vajadzības tagad un nākotnē. Iepazīstot savus klientus, vari viņus darīt laimīgākus, līdz ar to lojālākus tavam biznesam.


 Lasīt vairāk rakstus: Klientu piesaiste

Rakstā izmantotais informācijas avots: 8 veidi, kā labāk iepazīt savu klientu


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par Mājas lapu izstrāde un logo nozīmi jaunu klientu piesaistē? Jautā, mēs palīdzēsim!