socilie_mediji
Vēlies panākt, lai interneta lietotāji sāk rosīties ap tavu uzņēmumu sociālajos medijos? Taču nevēlies tērēt pārāk daudz? 

Ja tā, tad turpinājumā lasi trīs biznesa līderu stāstus par to, kā viņi novadījuši sekmīgas sociālo mediju mārketinga akcijas. Noskaidro, kādas tehnikas tie izmantoja, lai pievērstu cilvēku uzmanību uzņēmuma firmas zīmolam.

Turpinājumā viņu padomi.

1. Sociālajos medijos dari to, ko cilvēki atcerēsies!

Komunikācija sociālajos medijos, ja pie tās ir veiksmīgi piestrādāts, spēj veidot uzticību un produktīvas attiecības starp zīmolu un mērķauditoriju. Džeofa Aleksandera "Wow Bao" uzņēmums nodarbojas ar Āzijas tehnikā tvaicētu maizīšu tirgošanu Čikāgā. Aleksandera firma piesaistīja nacionālu uzmanību daloties ar sliktajām klientu recenzijām un padarīja tās par spilgtākajiem, kā arī atmiņā paliekošākajiem firmas momentiem.

2010. gadā kāds klients ceļā uz "Wow Bao" biznesa pusdienām Twitterī ierakstīja: "Vai kāds var pateikt, vai šī vieta ir tik briesmīga, kā norāda interneta atsauksmes?" Šo ziņu ievēroja paši "Wow Bao" un atbildēja ar laipnu žestu, proti, bezmaksas pusdienām. Kāds žurnālists tajā brīdī piefiksēja šo apmaiņu (twīts pret pusdienām), publicēja ziņu "Associated Press" un firma "Wow Bao" ieguva zīmola atpazīstamību ar viena vienīga twīta palīdzību.

"Mazās lietas patiesībā ir tās lielās lietas, kad runa ir par sociālajiem medijiem," norāda Deivs Brauns, Ņujorkas eksperimentālās mārketinga aģentūras MKG digitālās stratēģijas direktors. Viņa firma radīja populāras akcijas sociālajos medijos tādiem uzņēmumiem kā "Evian" un "NBC Universal".

Brauns pierunā un izskaidro sociālo mediju nozīmi saviem klientiem, lai tie nākotnē spētu veidot veiksmīgu komunikāciju ar mērķauditoriju. Piemēram, firmai "Evian" iesakot veidot veselīgas un atlētiskas firmas tēlu, Facebook platformā izstrādājot jautājumu un atbilžu čatu ar tenisa zvaigzni Mariju Šarāpovu.

Brauns norāda, ka uzņēmumiem saviem faniem un klientiem jāspēj piedāvāt papildus vērtības, vienalga vai komunikācija notiek interneta vidē vai klātienē. Iespējams tavai firmai nav tik ievērojams budžets, lai nolīgtu slavenību firmas tēla veidošanai, bet tad sāc vismaz ar mazumiņu - piedāvā bezmaksas pusdienas Twitter topa sekotājam, dāvā simboliskas balvas aktīvākajam Facebook fanam, vai arī vadi auditorijai saistošus seminārus.

2. Iesaisti aktivitātēs savu mājas lapas sekotāju!

Uzņēmumi ir izvērsuši tradicionālo sociālo mediju lomu visdažādākajos virzienos. Daži zīmoli lieto Facebook platformu kā savu reklāmas plakātu, bet Twitteri kā sarunu veidošanas punktu (atbildot uz jautājumiem un komentējot aktuālākos notikumus sabiedrībā).

Aizvadītā gada Maiami "Wine & Food" festivāla laikā firma "Evian" noalgoja ilustratoru, kurš iemūžināja pasākuma brīžus dažādās skicēs, kuras pēcāk tika ievietotas Twitterī kā notikuma apraksts.

Brauns piebilst: ""Tiešraides ilustrāciju twītošana" bija jautrs un kreatīvs veids, kā notvert pasākuma noskaņu un popularizēt uzņēmuma moto "live young". Brauns izbauda spēlēšanos ar interakcijas iespējām gan fiziskajā, gan digitālajā pasaulē.

3. Seko līdzi un īsteno tā brīža "trendus" (zeitgeist)

Vēl vienu veiksmīgu piemēru komunikācijā ar auditoriju demonstrē firma "Red Mango`s", kura 2011. gada vasarā prezentēja jauno "Honey Badger" jogurta garšu. Šī notikuma laikā, Dens Kims, saldētā jogurta tirdzniecības ķēdes dibinātājs, Youtube uzdūrās ļoti populāram video - Crazy Nasty Honey Badger, kuru bija aplūkojuši vairāk kā 56 miljoni cilvēku. Brīdī, kad firma "Red Mango`s" izstrādāja jauno medus garšas jogurtu, viņi to nosauca par "Honey Badger" populārā video jeb "trenda" dēļ.

Apmeklētāji, kuri atpazina šo populāro video klipu, fotografēja jauno jogurtu un publicēja fotogrāfijas ar komentāriem savos sociālajos portālos, tādā veidā ievērojami ceļot firmas zīmola popularitāti. Brīdī, kad šis produkts kļuva gana pazīstams, "Red Mango`s" izveidoja paši savu Honey Badger klipu, fonā atstājot audiofailu no oriģinālā video. Pēc tam "Honey Badger" jogurts kļuva par populārāko no visiem franšīzes produktiem.

Kā norāda firmas darbinieki - šī parodija teju neko nemaksāja. Kad runa ir par mārketingu jādomā ārpus kastes. Aplūko kādi "trendi" figurē sociālajos medijos un tavs uzņēmums noteikti radīs pieeju kā to izmantot produktu vai zīmola popularizēšanā.


Saistītie raksti:

Infografika: pamācības sociālo mediju lietošanā

Foursquare biznesa aplikācija!

5 veidi, kā pielietot Instagram mārketingā


Lasīt vairāk: Sociālie mediji

Rakstā izmantotais informācijas avots: 3 veidi kā savu firmas tēlu padarīt pazīstamu sociālajos medijos


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par korporatīvās identitātes elementiem? Jautā, mēs palīdzēsim!