Lai gan cilvēkiem labāk tīk lūkoties uz attēliem un video, tomēr teksts ir neatņemama mājas lapas sastāvdaļa. Taču jābūt uzmanīgam, lai uzrakstītu saistošus, koncentrētus un dinamiskus tekstus, lai lasītājam būtu aizraujoši iepazīties ar mājas lapas "saimnieku".
Izstrādājot mājas lapas tekstus, atceries:
1) veidot īsus teikumus, vārdus un rindkopas;
2) aprakstīt vienu ideju (galveno domu) vienā rindkopā;
3) pielietot "apgrieztās piramīdas" rakstīšanu - svarīgākos secinājumus raksti sākumā;
4) lietot vienkāršus vārdus (lai rokā nav jāņem enciklopēdija);
5) mērķēt web lapas tekstus uz uzticamības veidošanu nevis pārdošanu;
6) izmantot uzskaitījumu sarakstus - punkts nr.1, nr.2 ...;
7) svarīgākos vārdus izcelt ar atšķirīga biezuma burtiem;
8) bagātināt tekstu ar hipersaitēm;
9) rakstīt nozīmīgus, saprotamus virsrakstus.
***
Veido kvalitatīvāku mājas lapas saturu.
Lai labāk izprastu, kādus tekstus ievietot savā mājas lapā, nepieciešams saprast, kas svarīgs ir taviem lasītājiem. Aplūko, kā cilvēki lasa jeb "skenē" mājas lapas tekstuālo informāciju.
Lasīšana internetā prasa pārāk lielu piepūli!
Tekstu lasīšana datora ekrānā ātri vien nogurdina lasītāju acis. 25% cilvēku internetā lasa daudz lēnāk, nekā grāmatas vai brošūras.
Tieši tādēļ mājas lapas saturam ir jābūt 50% īsākam, nekā "printētajai informācijai".
Lasītāji "skenē" mājas lapas tekstus.
79% interneta lietotāju drīzāk "izskanē" mājas lapas tekstu, meklējot svarīgākās frāzes, terminus un hipersaites. Daudz retāk cilvēki izlasa tekstu no sākuma līdz beigām.
Tieši tādēļ nepieciešams svarīgākās frāzes vai vārdus izcelt. Kā arī atceries veidot uzskaitījumu sarakstus.
Lasītāji internetā ir nepacietīgi.
Internetā viss notiek ātri. Arī lasītājs cenšas pēc iespējas ātrāk iegūt informāciju un doties tālāk savās dienas gaitās. Tiem nav laika lasīt visu garo teksta "blāķi" ar plašajiem skaidrojumiem.
Tekstam ir jābūt dinamiskam, informatīvam un īsam. Kā nekā tev ir tikai 10 sekundes, lai piesaistītu lasītāja uzmanību. Savukārt, 55 sekundēs lasītājam jau radīsies priekšstats un izpratne par tavu uzņēmumu.
Tieši tādēļ svarīgākā informācija vienmēr ir jāraksta teksta sākumā.
Lasītāji internetā ir ļoti skeptiski.
Ticams teksts, bez jebkādiem izskaistinājumiem ir viens no veidiem, kā piesaistīt lasītāja uzmanību. Ir jāveido uzticams iespaids par savu uzņēmumu. To var izdarīt ar vienkāršiem, skaidriem un no klišejiskām frāzēm atbrīvotiem tekstiem.
Kā arī pievieno hipersaites, ja nepieciešams atsaukties uz kādu informācijas avotu. Tā lasītājs tiešām var pārliecināties, ka tavs rakstītais ir patiesība.
Lasītājs ignorē Informācijas pārbagātību.
Mūsdienīgs cilvēks ikdienā cieš no informācijas pārbagātības. Dienas laikā viņš ir dzirdējis neskaitāmus faktus, skaitļus un gudrus skaidrojumus. Nenogurdini lasītāju ar pārbagātu un sarežģītu informāciju. Neradi grūtības uztvert tekstu. Veido īsas rindkopas, skaidrus virsrakstus un viegli saprotamus vārdus.
Ņem vērā iepriekšminētos faktorus, kas ietekmē interneta lasītāju uzmanību lasot informāciju globālajā tīmeklī. Radi uzmanības piesaistošu, dinamisku un interesantu saturu! Lai izdodas!
Lasīt vairāk rakstus: Mājas lapas teksti
Rakstā izmantotā informācija: Kā rakstīt saistošos mājas lapas tekstus?
Ir aktuāla Mājas lapu izstrāde? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas elementiem? Jautā, mēs palīdzēsim!