Reklāmguvumu līmenis

Iepriekšējā Sem bloga ierakstā tika pieminēts, kas tad īsti ir reklāmguvumu līmenis jeb "konversijas līmenis", kas ir procentuāla izteiksme, kas norāda, cik daudz no mājas lapas apmeklētājiem veic to darbību, ko mājas lapas īpašnieks ir iecerējis. Dažos gadījumos tā var būt produkta iegādāšanās, citos pieteikšanās e-pasta ziņojumiem. Atkarīgs no mērķa.

Taču, ar kādiem paņēmieniem panākt, ka reklāmguvumu līmenis mājas lapā paaugstinātos? Piedāvājam aplūkot šos paņēmienus vairākās rakstu daļās, lai arī tu varētu uzlabot savas mājas lapas atpazīstamību un gūtu lielāku peļņu.

Atceries, tev nav jāpielieto visi rakstā pieminētie paņēmieni. Iespējams, tavā gadījumā pietiks, ja izmantosi tikai vienu no tiem. Izvērtē, kas tavā situācijā derētu vislabāk.

Konversijas līmenis: Tava "peļņas celšanas" instrumentu kaste

Pašā sākumā tev ir jāizvēlas kādu no mājas lapas sadalītās-testēšanas paņēmieniem. Sadalītā-testēšana būtībā nozīmē to, ka, piemēram, tu izstrādā divus mājas lapas dizaina vai saturiskos paraugus un pēti, kurš no šiem variantiem labāk piemērots tavai mērķauditorijai. Veicot šāda veida testēšanu pirms mājas lapas publicēšanas, iespējams izvairīties no nepatikšanām, kad bezatbildīgi publicē neatbilstošāko mājas lapas dizaina versiju, kas var kaitēt tavam uzņēmuma tēlam.

1. A/B sadalītā testēšana - Daudzos gadījumos viss, kas nepieciešams ir vienkārši salīdzināt varianta "A" un "B" iezīmes, atšķirības un priekšrocības, tādā veidā izvēloties piemērotāko mājas lapas dizaina versiju.

2. Vairāku elementu testēšana - kuru no programmām izvēlēties, lai pārbaudītu vairākus mājas lapas elementus un to efektivitāti? Šīs ir vienas no izplatītākām platformām, kur to dara: Visual Website Optimizer, Optimizely, Adobe Test&Target, Sitespect, un Google Analytics Content Experiments (bezmaksas). Lai uzzinātu vairāk par programmām, to iespējām un izcenojumiem, aplūko vairāku programmu salīdzinājuma tabulu.

Sadalītās-testēšanas programmas kļuvušas ļoti advancētas un var krietni vien atvieglot tavu dzīvi mājas lapas efektivitātes izpētē. Zemāk turpini aplūkot citus noderīgus instrumentus un paņēmienus, lai tavs mājas lapas mārketings strādātu produktīvi:

3. Google AdWords - AdWords ir vērtīgs rīks, lai novērtētu tiešu cilvēku interesi par tavu reklāmu vai mājas lapu, taču šo instrumentu var lietot arī sadalītās-testēšanas veikšanai, piemēram, izveidojot divas identiskas reklāmas ar atšķirīgām web adresēm (URLs). Tad tikai atliek vērot rezultātus.

4. Tiešsaistes čats (Live chat) - daži no interneta vidē atrodamajiem instrumentiem var izanalizēt un pateikt daudz ko par taviem mājas lapas apmeklētājiem, kuri vēl nav kļuvuši par taviem klientiem. Piesaisti šo apmeklētāju uzmanību un neļauj tiem klīst pa tavu mājas lapu bez iemesla. Piesaisti ļaudis ar Tiešsaistes čata palīdzību.

5. Mājas lapas analīzes instruments - piemēram, "Site Overlay" iestatījums tev dod iespēju aplūkot, kurās mājas lapas zonās apmeklētāji labprāt uzklikšķina un, no kurām sadaļām tie izvairās.

6. Lietojamības tests - šo testu izmanto, lai pārbaudītu, cik ērti ir izmantot tavu mājas lapu. Vai tā ir saprotama. Uzaicini pāris cilvēkus, kas nav lietojuši tavu mājas lapu un veic testu, novērtējot viņu reakciju un to, cik ērti un ātri viņiem ir lietot tavu web lapu.

7. Te ir atjautīga pieeja: "Iesaki draugam" (Refer-a-Friend) programmā iespējams konkrēto produktu ieteikt draugiem un paziņām sociālajos medijos, pie ieraksta pievienojot nelielu aprakstu vai uzaicinājumu iegādāties produktu. Ja tev ir pieeja šim saturam, izmanto to, lai analizētu pircēju atsauksmes, kā arī pielieto tos jaunu pārdošanas tekstu rakstīšanā - tie būs mērķauditorijas pašu vārdi, līdz ar to tie var veiksmīgāk nostrādāt uz jauniem klientiem.

8. Acu kustības izsekošana (Eyetracking) - šis instruments parāda, uz kuriem mājas lapas elementiem apmeklētājs labprāt skatās un arī uzklikšķina. Tā tu noteiksi, kas tavu klientu uzrunā vairāk un, kas, savukārt, atgrūž. Lai izsekotu acu kustībām nepieciešama speciāla programma. Jauns uzņēmums "GazeHawk" savā darbā pielieto parastās web kameras, lai veiktu acs kustības izsekošanas procesu par saprātīgu samaksu.

9. Metode "Ātrā atbildes sniegšana" - kad cilvēks ir aplūkojis mājas lapu 5 sekundes, pajautā, viņam, kas bija pirmais, kas tam iekrita acīs. Tādu testu veic katrā mājas lapas sadaļā. Tā noskaidrosi, kas ir piesaistošais mājas lapā un, kas nav.

10. Klikšķu karte - kas seko līdzi vietām, kur apmeklētāji tavā mājas lapā visvairāk uzklikšķina. Ir divas lieliski piemērotas programmas šim nolūkam - Crazy Egg un ClickTale. Šīs programmas tev dod iespēju redzēt tās mājas lapas daļas, uz kurām apmeklētāji visvairāk uzklikšķina, kā arī uzrāda to, cik tālu lapa tiek paritinātu uz leju.

11. Aptaujas - Tavi klienti zina, kādēļ viņi pasūtīja tavā mājas lapā redzamo preci vai pakalpojumu. Kā arī viņi zina, kādēļ viņi gandrīz to neizdarīja. Pajautā viņiem par iepirkšanās pieredzi. Lieliski piemērot būs kāds no aptauju rīkiem, kas viegli atrodams gan pašmāju, gan ārvalstu portālos.

12. Sadarbības sacensība - tas ir paņēmiens, kurā jūs konkurentiem pārdodat produktus no savas mājas lapas. Šis paņēmiens daudz ko var iemācīt par konkurentiem un viņu reklāmguvumu līmeni. Šāds eksperiments ir sevišķi noderīgs, ja konkurents piesaista vairāk klientu nekā tavs uzņēmums. Šādā veidā tu vari noskaidrot - kādēļ tā?

Paņēmieni, lai domātu kā  web testēšanas meistars

Zemāk aplūko pāris paņēmienus, kā iegūt pareizo domāšanas iestatījumu, lai spētu testēt savu mājas lapu un tās dizaina elementus:

13. Pārstāj strīdēties ar kolēģiem par to, kas kuram mājas lapā patīk vai nepatīk. Ja tava darba komanda izsaka šaubas, vienkārši pārbaudi mājas lapu! Tavai mantrai vajadzētu skanēt tā: "Ļauj klientam teikt savu viedokli un pēc tā es arī vadīšos!"

14. Domā par sava biznesa un mājas lapas attīstību kā par nemitīgi mainīgu lielumu. Izmaiņas notiek vienmēr, vai nu tu to vēlies vai ne. Tev atliek to pieņemt. Konstanti testējot mājas lapu un skatoties uz jaunākajām tendencēm varēsi saglabāt vai iegūt līdera pozīcijas savā biznesa nišā.

15. Iemācies vēl vienu mantru. Kad tavi kolēģi vai darbinieki iebilst mājas lapas izmaiņām, atgādini tiem, ka tas ir tikai eksperiments, lai "mācītos no tā, kas varētu notikt", nevis ilgtermiņa lēmums. Šī tad arī būs vēl viena gudrība, ko paturēt prātā: '"Tas ir tikai eksperiments! Tas ir tikai eksperiments!"

16. Kopē to, kas strādā (ar saprātīgiem ierobežojumiem). Ja pamani, ka kādam no tava uzņēmuma konkurentiem kāds testēšanas veids vai mājas lapas izmaiņa ir nesusi panākumus, nekavējies! Nokopē šo paņēmienu un ievies to arī savā mājas lapā.

17. Noslēdz derības ar kolēģiem, kādas mājas lapas izmaiņas vai testēšanas paņēmiens nesīs lielākos panākumus tavam uzņēmumam. Sacensības gars nelielās devās ir veselīga parādība darba kolektīvos, tādēļ noskaņo visus uz sacensību viļņa, pārbaudot vai izmainot mājas lapu no visām iespējamajām pusēm. Jo vairāk metodes izmantosi, jo vairāk kļūdu būs iespējams novērst.

18. Noalgo profesionālus cilvēkus mājas lapas testēšanas procesam. Tieši mājas lapas pārbaudīšana un variantu salīdzināšana ir pats nozīmīgākais process mājas lapas izstrādē un biznesa popularizēšanā, tādēļ komandu šim uzdevumam būtu jāatlasa pēc īpašiem principiem:

a) piesaisti labākos darbiniekus, paturiet šo informāciju uzņēmuma iekšienē;

b) noalgo ekspertus un paturiet šo informāciju uzņēmuma iekšienē;

c) vērsies pie cilvēkiem, kas jau ir sasnieguši labus rezultātus mājas lapu testēšanā un to mārketingā.

19. Iecel sava uzņēmuma labāko pārdevēju (vai pats par tādu kļūsti). Tava mājas lapa ir tava uzņēmuma elektroniskais pārdevējs. Mājas lapas priekšrocība ir spēt apkalpot un pārdot preces vairākiem tūkstošiem cilvēku vienlaicīgi. Tomēr tikai personiska pārdošanas pieeja spēs nest labus pārdošanas rezultātus. Tādēļ sava uzņēmuma iekšienē jāatrod labs pārdevējs, kurš varētu uzlabot mājas lapas pārdošanas funkcijas un iespējas, lai lapas apmeklētājs kļūtu par tavu pircēju.

Tādēļ pārdošanas teksti un produktu attēli sākotnēji būtu jāmēģina pārdot cilvēkam klātienē. Pārbaudi savus darbiniekus šajā uzdevumā un noskaidro, kurš no viņiem klātienē spēj uzrādīt vislabākos pārdošanas rezultātus. Sekmīgāko iecel par mājas lapas pārdošanas guru un uzticies viņa viedoklim, ja tas vēlas pielāgot vai mainīt kādu no mājas lapas dizaina elementiem.

20. Netestē mazās lietas. Testē lielas, nozīmīgas mājas lapas sastāvdaļas. Šādai pieejai ir divas priekšrocības:

a) Tu ātrāk iegūsi rezultātus (tā ir statistika)

b) Tādā veidā ātrāk spēsi pārmainīt lielos mājas lapas trūkumus, kas auditorijai patiešām traucē, neiedziļinoties sīkumos un pārlieku sevi nenoslogojot.

21. Testē izmaiņas divos posmos:

a) Salabo "sabojāto" mājas lapas elementu (to, ko atklāj lietojamības testa laikā). To ir vērts darīt vispirms tādēļ, ka tas ir ātrāks veids kā sasniegt ātrus uzlabojumus.

b) Pēc tam testē jaunas idejas, kas var ievērojami veicināt biznesa izaugsmi.

22. Nesatraucies par pagaidu reklāmguvuma līmeņa kritumu. Ja tests ir neveiksmīgs, tā ir tikai viena slikta diena uzņēmuma ikdienā. Ja tests ir veiksmīgs, tu iegūsti "zelta atslēgu" nākotnes sasniegumiem.

23. Nenoslēdz testu pārāk ātri! Pārliecinies, ka tev ir pietiekami daudz datu. Daži mārketinga eksperti apgalvo, ka pietiek vien ar divām nedēļām, lai iegūtu visus nepieciešamos rezultātus, citi atkal saka, ka nepieciešams iztestēt vismaz 30 mājas lapas elementu veidus. Taču kopumā te nepastāv viens pareizais laika vai datu apjoms, galvenais ir pielietot pareizos statistikas noteikšanas instrumentus:

a) Sadalītajai-testēšanai izmanto AdWords reklāmas.

b) Sadalītajai-testēšanai pielieto vairāku elementu testēšanas programmu. Pielieto programmu, kurā ir iestrādāts specifisks datu kalkulators. Šis uzstādījums noteiks, vai tevis ievāktie dati ir uzticami un pilnīgi, vai tev nepieciešams iegūt vairāk informācijas precīzam rezultātam.

Seko līdzi rakstu sērijai un uzzini par vairākiem noderīgiem paņēmieniem, kā uzlabot reklāmguvumu līmeni savā mājas lapā.


Saistītie raksti:

Kas ir reklāmguvumu līmenis (conversation rate) interneta mārketingā?

10 veidi, kā panākt, ka klienti iemīlēs tavu uzņēmumu

Padari mājas lapas apmeklētāju par pircēju


Lasīt vairāk: Reklāmguvumu līmenis


Rakstā izmantotais informācijas avots: Paņēmieni, kā uzlabot reklāmguvumu līmeni (conversion rate) savā mājas lapā


Radušies papildus jautājumi par Mājas lapu izstrāde? Vēlies uzzināt vairāk par kvalitatīvas mājas lapas ietekmi uz reklāmguvumu līmeni? Jautā, mēs palīdzēsim!