Iepriekšējos Sem bloga ierakstos jau aprakstīts, kas tad īsti ir reklāmguvumu līmenis jeb "konversijas līmenis". Tā ir procentuāla izteiksme, kas norāda, cik daudz no mājas lapas apmeklētājiem veic to darbību, ko mājas lapas īpašnieks ir iecerējis. Dažos gadījumos tā var būt produkta iegādāšanās, citos pieteikšanās e-pasta ziņojumiem. Atkarīgs no mērķa.
Turpinām aplūkot dažādus paņēmienus, ar kuru palīdzību ir iespējams panākt reklāmguvumu līmeņa paaugstināšanos. Aplūko iepriekšējos padomus raksta pirmajā daļā - Kā uzlabot mājas lapas reklāmguvumu līmeni? 1. daļa.
Atceries, tev nav jāpielieto visi rakstā pieminētie paņēmieni. Iespējams, tavā gadījumā pietiks, ja izmantosi tikai vienu no tiem. Izvērtē, kas tavā situācijā derētu vislabāk.
Uz ko jāfokusējas, lai paaugstinātu konversiju?
24. Labākā vieta, no kuras sākt ir identificēt vājos mājas lapas un mārketinga stratēģijas ķēdes posmus. Uzskicē vispusīgu mārketinga plāna pārskatu. Sākot ar produkta reklamēšanu, beidzot ar pēdējo pirkumu.
Šajā procesā iekļauts:
a) Tava reklāmas pieeja;
b) Pārdošanas spēki;
c) Mājas lapas sākumlapa;
d) Mājas lapas produktu sadaļa;
e) Pasūtīšanas lapa;
f) Klientu apkalpošanas speciālisti;
g) Iepakojums un piegāde.
25. Pārbaudi tās lietas, ko tavs "lietojamības" testeris norādīja kā aspektus, kas būtu jāmaina (Tu taču veici iepriekšējo lietojamības testu, vai ne?)
Konkretizē savu galveno ziņojumu pirms kaut ko maini vai uzsāc
26. Kāds ir tava uzņēmuma pozicionējums? Galvenā ideja? Citiem vārdiem sakot, kas tavu uzņēmumu padara atšķirīgu no taviem konkurentiem? Vai esi kādreiz salīdzinājis sevi ar konkurentiem? Uzraksti pāris galvenās idejas un pārbaudi tās - ļauj mājas lapas apmeklētājiem izlemt, kurš no pozicionējumiem viņiem šķiet visuzrunājošākais.
27. Izcel piecus punktus jeb idejas, caur kurām vēlies komunicēt ar saviem klientiem un mājas lapas apmeklētājiem. Tiem ir jābūt tādiem informatīvajiem punktiem, kurus tu vēlētos, lai apmeklētāji atceras un iemācās pēc tavas mājas lapas apmeklēšanas.
28. Atceries, ka tavu mājas lapu apmeklē dažāda tipa cilvēki. Tādēļ tev jāspēj rakstīt viņiem visiem (tas attiecas arī uz vizuālajiem materiāliem). To vieglāk būs izdarīt, ja veidosi informāciju, balstoties uz klientu arhetipiem (reizēm saukti par "personāžiem"). "Klientu arhetips" ir viens cilvēks, kas tiek izmantots, lai reprezentētu noteiktu apmeklētāju grupu, ar noteiktām iezīmēm.
Tu vari lietot īstus cilvēkus, veidojot šos apmeklētāju arhetipus. Piemēram, klientus, kurus tu labi pazīsti un to īpašības varētu atbilst noteiktai klientu grupai.
Tu vari izvēlēties kādu no izdomātiem tēliem, kuri ietver noteiktas grupas īpašības. Brīdinājums: ja izvēlies lietot izdomātu tēlu rakstura iezīmes, atceries tās balstīt uz tavu mājas lapas apmeklētāju izpratni. Mazliet piezemēti, mēs taču nedzīvojam pasaku zemē.
29. Katrā mājas lapas sadaļā pārliecinies, ka zini, kādi ir "apmeklētāju nolūki" šajā sadaļā. Piemēram, daži apmeklētāji iespējams lapā ielūkosies, lai izdarītu pirkumu, daži no tiem vēlēsies atrast klientu atbalsta informāciju, citi vēlēsies rast iespēju strādāt tavā uzņēmumā.
Tā vietā, lai vienkārši mēģinātu uzminēt apmeklētāju nodomus, aptaujā viņus, lai būtu 100% pārliecināts par viņu mērķiem un interesēm. 4Q tool bezmaksas instruments tev palīdzēs aptaujas izveidē.
30. Pārbaudi visu! Tik tiešām. Pārbaudi visu. Tev taču interesē arī sīkāks paskaidrojums, vai ne?
31. Identificē, kurš produkts piesaista visvairāk cilvēku, kuru no tiem pērk visvairāk, un tad novieto to mājas lapas sākumlapā redzamā vietā.
32. Virsraksti ir ļoti svarīgi! Ja apmeklētāju neuzrunā virsraksts, kādēļ, lai viņš lasītu tālāk?
Virsrakstā izsaki galveno ieraksta domu, kas:
a) ..definē labumus, ko iegūs klients, nevis produkta labajās īpašībās;
b) ..ierosina, ka rezultāts būs ātrs un kvalitatīvs;
c) ..ir ticama un ietver kaut kāda veida atsauci, pierādījumu;
d) ..ir tieša.
33. Tas, KO tu pasaki ir daudz svarīgāk, nekā tas, KĀ tu pasaki. Tu sasniegsi lielāku efektu, ja nomainīsi centrālo ziņojuma domu, nevis pamainīsi vietā vecā ziņojuma vārdus. Šeit īsti nevar panākt, ka klienti dzird tavu uzrunas toni, tādēļ nepieciešams uzticēties vārdiem.
34. Ja nezini, kā aprakstīt sava produkta iezīmes, definējot tos kā klienta ieguvumus, pamēģini šo pieeju: Iedomājies, ka mājas lapas apmeklētājs aplūko ieraksta virsrakstu un pie sevis jautā: "Kādēļ man vajadzētu par to uztraukties, interesēties?". Tad tu mēģini šo šaubīgo klientu pārliecināt, nosaucot produkta labumus un priekšrocības.
35. Grūti izdomāt saistošus virsrakstus? Aizņemies ierakstu virsrakstus no preses (Cosmopolitan, Reader`s Digest un MSN,com), jo tie lieto pēc formulas sastādītus virsrakstus, kas lielākoties konstanti arī strādā. Piemēram MSN virsrakstu "Septiņas patiesības par ADHD, kuras tu iespējams nezināji". Aizstāj vārdu "ADHD" ar sava produkta nosaukumu un tu esi izdomājis saistošu virsrakstu.
36. Apmeklētāji sauklim zem tava uzņēmuma logo pievērsīs tikpat lielu vērību, kā tavam firmas nosaukumam. Tādēļ pārliecinies, ka esi skaidri definējis savu saukli, lai klientiem uzreiz top skaidrs, kas ir tava prioritāte, ar ko tu nodarbojies, utt.
37. Salīdzini augstās un zemās cenas. Tas tādēļ, ka ne jau vienmēr klienti meklē produktu par lētāko cenu.
39. Pārbaudi "nestandarta cenas". "Nestandarta cenas" ir summa, kas beidzas ar "7" vai "9". Produkti ar šādām cenu zīmēm tiek pārdoti vairāk, par precēm, kuru cenu beigās ir skaitlis "0". Iespējams tu nebūsi tik naivs, lai uzķertos uz šādu cenu, bet citi tomēr to darīs.
Šāda prakse ir pierādīta jau vairākas reizes. Ja esi iegādājies produktu par 15,99, kādu summu tu nosauksi stāstot savam draugam, par cik nopirki konkrēto preci? Lielākoties nosauktā summa būs 15. Tāpat darbojas smadzenes uzķeroties uz šim cenām.
40. Testē dažādus piedāvājumus, piemēram:
a) Bezmaksas demo versija (abonements) uz vienu mēnesi
b) Pēc vienu, otru saņem bez maksas
c) Maksā pa daļām
d) Atlaides uzticamākajiem klientiem
e) Pērc tagad, maksā vēlāk
f) Pirmais bezmaksas
Galvenais, dari visu iespējamo, lai produkts nonāktu klientu rokās. Riskē. Izplati pēc iespējas vairāk, daļa no klientiem noteikti atgriezīsies pie tevis kā patstāvīgie pircēji.
41. Liela daļa pircēju aiziet no tavas lapas, jo viņi nevar nopirkt to, ko vēlas. Atbilde ir - sāc pārdot to, ko klienti vēlas. Vismaz sāc iepazīties, ar to, ko klienti visvairāk meklē. Pārdod to, kas bieži nav atrodams citur. Apjautājies.
42. Pievieno garantiju, vai pārbaudi vairākus to variantus.
43. Pievieno apmierinātu klientu atsauksmes. Kopumā, video atsauces ir daudz labākas par tekstuālu atsauksmi. Taču, ja tādas ir tavas iespējas, vismaz pievieno klienta fotogrāfiju, lai atsauksme ir personīgāka un uzrunājošāka jaunajiem klientiem.
44. Attīsti sistemātisku pieeju, kā iegūt klientu atsauksmes. Trenē savus pārdevējus, lai tie iegūst atsauksmes no uzņēmuma klientiem, vienalga, vai atsauksme ir laba, vai slikta. Sūtu klientiem e-pastus un palūdz tiem izteikt savu viedokli par uzņēmuma produktiem.
45. Testē vairākus "aicinājumus-uz-darbību". Tu vēlies, lai klients veic konkrētu darbību? Tad uzaicini , pamudini viņu uz to! Pamēģini tiešos "aicinājumus-uz-darbību", piemēram, "Pērc tūlīt un iegūsti 10% atlaidi!", vai nedaudz neitrālākus aicinājumus, kā piemēram, "uzzini vairāk".
46. Pamēģini izveidot "aicinājums-uz-darbību" pogu glītu un redzamu. Lielas, spožas un krāsainas pogas spēj daudz labāk uzrunāt apmeklētājus, nekā vienkārša hipersaite.
47. Pārbaudi vairākus iemeslus (pamatojumus), kādēļ klientiem būtu jārīkojas nekavējoties. Labs veids, kā to panākt - ievietot laika limitu noteiktam piedāvājumam. Piemēram, "Piedāvājums beidzas trešdien!" vai arī "Tikai 5 dienas līdz akcijas beigām", vai "Palikušas tikai 20 koncerta biļetes", utt. Tas gan nav ierosinājums melot saviem klientiem. Esi patiess. Uzticība ir svarīgāka par lētu reklāmas triku.
48. Liec "pareizajiem" elementiem izcelties. Tu to vari panākt vairākos veidos:
a) Lieto "bold" tekstu.
b) Lieto "Italic" tekstu.
c) Izcel svarīgos vārdus.
d) Lieto ar roku zīmētas anotācijas, kas vienmēr izcelsies starp pārējo informāciju.
e) Izcel svarīgās sadaļas ar gaumīgiem uzmanības piesaistošiem elementiem
Arī turpmāks seko līdzi rakstu sērijai un uzzini par vairākiem noderīgiem paņēmieniem, kā uzlabot reklāmguvumu līmeni savā mājas lapā.
Saistītie raksti:
Kā uzlabot mājas lapas reklāmguvumu līmeni (conversion rate)? 1. daļa
Kas ir reklāmguvumu līmenis (conversion rate) interneta mārketingā?
Padari mājas lapas apmeklētāju par pircēju
Lasīt vairāk: Reklāmguvumu līmenis
Rakstā izmantotais informācijas avots: Paņēmieni, kā uzlabot reklāmguvumu līmeni (conversion rate) savā mājas lapā
Radušies papildus jautājumi par Mājas lapu izstrāde? Vēlies uzzināt vairāk par kvalitatīvas mājas lapas ietekmi uz reklāmguvumu līmeni? Jautā, mēs palīdzēsim!