Mūsdienās uzņēmumi ar saviem klientiem lielākoties komunicē interneta vidē. Tomēr ikdienā ar neskaitāmo e-pasta vēstuļu apmaiņu ir ļoti grūti ikreiz uzrakstīt perfektu un pārdomātu ziņojuma tekstu. Tomēr liela daļa uzņēmumi cenšas kā nu māk, lai interneta vidē piesaistītu jaunus apmeklētājus savai mājas lapai, fanus savai Facebook vietnei un sekotājus Twitter kontam.
Taču dažas komunikācijas metodes ir gaužām neefektīvas. Varētu teikt, ka tās pat ir kaitinošas. Kā norāda Dorija Oldsa, New York City interneta komunikāciju konsultante, ir dažas interneta komunikācijas metodes, kas padara kopējos komunicēšanu internetā gaužām neefektīvu. Oldsa ir strādājusi ar simtiem mazo uzņēmēju, palīdzot tiem izstrādāt mājas lapas un mācot tos kļūt par ģēnijiem sociālo mediju pārvaldīšanā. Viņa cenšas izārstēt savus klientus no zemāk minētajām interneta komunicēšanas sērgām.
1. Sociālo mediju auditorijas uzrunas toņa kurlums
Piemēram, e-pasta vēstuļu ziņojuma tekstus ir ļoti viegli pārprast, jo bieži vien nav iespējams nolasīt tekstā noslēpto uzrunas toni. Īsu e-pasta ziņojumu rakstīšana var palīdzēs ietaupīt laiku, bet tai pat laikā variet radīt iedomīga un skarba uzņēmuma darbinieka iespaidu.
Jums nevajadzētu censties pārsālīt savu e-pasta atbildi ar "smaidiņu emocijām", tomēr pirms nosūtīšanas būtu nepieciešamība pārlasīt un pārskatīt vēstules saturu, pārliecinoties, ka atbildes tonis nav bērnišķīgs, bet profesionāli draudzīgs.
Nav jābaidās lietot nedaudz maigāku uzrunas formu vēstules sākumā. Piemēram, sveiciena teksti "Sveiks, Jāni!" vai "Ir jauki no jums atkal saņemt ziņu, Marij!" ir daudz draudzīgāks veids kā iesākt e-pasta saraksti. Arī vēstules beigās pieminēt "Paldies!" vai "Ar labākajiem sveicieniem" ir gaužām ātrs uzdevums, bet tas kopumā vēstuli padarīs daudz personiskāku tās saņēmējam.
2. Mājas lapas reklamēšanas slimība
"Daži uzņēmumi domā, ka sabiedrība ir bezgala ieinteresēta tajā, ko dara viņu firma. Taču patiesībā tā nav," norāda Oldsa. Ja visi jūsu sociālo mediju ziņojumi (tvīti un ieraksti) ir saistīti vienīgi ar uzņēmumu un tā darbībām, auditorija ātri vien novērsīsies no jūsu Twitter konta vai fanu lapas.
Oldsa stāsta, ka pamatā pieturas pie viens-pret-seši likuma sūtot sociālo mediju ziņojumus. Tikai viens ziņojums vai tvīts no sešiem izsūtītajiem var būt tiešā uzņēmuma reklāma (promocija). Arī sūtot e-pasta vēstules, atceries saņēmējam piedāvāt kaut kādu vērtību, ne tikai sava uzņēmuma reklāmu. Tas var būt kvalitatīvs saturs, bezmaksas programma, noderīgi semināri, utt..
Oldsa iesaka izmantot savu mājas lapu un citas sociālās platformas, lai celtu arī citu uzņēmumu un indivīdu saturu. Tādā veidā iespējams piesaistīt sekotājus no citiem uzņēmumiem, kā arī palīdzēt stiprināt sadraudzības saites ar potenciālajiem biznesa partneriem.
3. Negatīvs prāta stāvoklis
Neviens nevēlas lasīt ierakstus, kuros rakstītājs nemitīgi "cepās" un sūdzas par kādu problēmu. Neviens nevēlas, ka viņa diena tiek sabojāta ar negatīviem un ļauniem ierakstiem. Ja regulāri veido šāda veida komunikāciju ar savu auditoriju, tu vari gaužām sabojāt sava uzņēmuma imidžu.
Interneta komunikācijas konsultante Oldsa tic, ka sociālo mediju ierakstos arī uzņēmumam ir iespējams būt personiskam. Tomēr tam vienmēr nav jābūt negatīvam viedoklim. Ja ik dienas dalies ar autentisku saturu par uzņēmuma pārdomām, tas padara firmu daudz cilvēciskāku auditorijas acīm. Cilvēkiem ir vieglāk personificēt uzņēmumu un tā mērķus.
Uzņēmuma sociālo portālu ierakstiem ir liels spēks un ietekme uzņēmuma tēla veidošanā. "Kādēļ tev rakstīt par to, ka esi izmisis, lai iegūtu jaunus klientus? Vai arī nomelnotu kādu uzņēmumu? Vai arī minētu, ka slaisties darbā, jo tev tas nepatīk. Vai tev patiktu, ka to izlasa uzņēmuma auditorija? Ja nevēlies, lai cilvēki to lasa, neliec to internetā!" Stāsta Oldsa.
Saistītie raksti:
Kā padarīt firmas tēlu atpazīstamu sociālajos medijos?
Nekaitini mājas lapas apmeklētājus!
Komunikācijas tehnikas mājas lapu izstrādē
Lasīt vairāk: Sociālie mediji
Rakstā izmantotais informācijas avots: 3 kaitinoši interneta komunikācijas ieradumi, ko vajadzētu mainīt.
Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas nozīmi komunikācijā? Jautā, mēs palīdzēsim!