Korporatīvās identitātes konceptu varētu pielīdzināt personas identitātes veidošanai. Kādēļ uzņēmumam ir nepieciešama sava identitāte? Tādēļ, ka tāpat, kā individuālā identitāte, tā atšķir tevi no citiem - to, kā tu uzvedies, kā ģērbies, kā sasveicinies. Korporatīvā identitāte veido atšķirīgo uzņēmuma būtību, padara to unikālu un redzamu noteiktajā biznesa nišā.
Uzņēmuma identitāti, visbiežāk, izsaka caur vizītkartēm, firmas logotipa, vienota dizaina veidlapām un vēstuļu noformējuma, apsveikuma kartītēm, brošūrām, uzņēmuma mājas lapu un cita veida atribūtiem, kas parāda uzņēmuma atšķirīgās iezīmes un individualitāti. Protams, korporatīvā identitāte izpaužas arī caur ne tik tverami materiāliem priekšmetiem, bet arī caur komunikācijas stila, apkalpošanas pieejas un biznesa vadības principiem.
Taču kādēļ tas viss ir svarīgi un būtu nepieciešams tavam biznesam?
Konkurence ir nežēlīga. Kad pircējs meklē kādu produktu vai pakalpojuma sniedzēju, bieži vien korporatīvā identitāte ir tā, kas rada klientā pārliecību, ka tieši viena konkrēta firma ir uzticamākā un profesionālākā savā jomā, nekā pārējās. Un reizēm runa nemaz nav par zemākām izmaksām, bet atpazīstamu un sevi pierādījušu zīmolu.
Aplūko trīs galvenos un nozīmīgākos kritērijus, ko pārdomāta korporatīvā identitāte var sniegt tava biznesa attīstības labā.
Korporatīvās identitātes atšķirības un kvalitātes stiprināšana
Satiekot kādu nepazīstamu cilvēku, tieši pirmais iespaids ir tas, kas veido mūsu viedokli par konkrēto indivīdu. Pirmajam iespaidam ir vislielākais iespaids un mūsu uztveri. Cilvēks uztver to, ko redz, dzird, sajūt un izdara secinājumus par tikko satikto personu.
Tieši tādēļ arī uzņēmuma prezentējošam un acīmredzamākajam atpazīstamības elementam, proti, firmas logo, ir jāraisa auditorijā labs un patīkam pirmais iespaids. Šajā gadījumā izskatam ir nozīmē.
Jo pārdomātāks un profesionālāks izskatīsies Jūsu firmas logotips, jo kvalitatīvāku un patīkamāku pirmo iespaidu uzņēmums radīs.
Klientu lojalitāte
Logotips un formas stils nav tikai dizains un vizuālie elementi. Tā ir uzņēmuma pārliecība un vērtības, kuras tiek iemūžinātas grafiskajos elementus, kurus saliekot kopā rodas šī atšķirības zīme. Klientiem redzot, uzņēmuma vērtības un attieksmi caur šiem korporatīvās identitātes instrumentiem - logotipa, veidlapām, apsveikuma kartītēm, T-krekliem, automašīnu apdruku, viņos veidojas uzticība konkrētajai firmai un tās sniegto pakalpojumu kvalitātei.
Ilgtermiņa noturība
Ja uzņēmuma identitāte klientos raisīs pozitīvas un spēcīgas emocijas, viņos šādas sajūtas paliks uz ilgu laiku. Pārdomāta korporatīvās identitātes izstrāde radīs kvalitatīvas firmas iespaidu ilgtermiņā, tādā veidā nostiprinot līdera pozīcijas savā biznesa nozarē.
Nevajag sēdēt uz vienreizējas veiksmes lauriem. Korporatīvā identitāte tāpat kā skaistas mēbeles, ir jāatjauno un jāatbrīvo no putekļiem, lai tās saglabātu savu pievilcību. Pat, ja tavam uzņēmumam ir izstrādāts logo un viss pārējais korporatīvās identitātes komplekts, bet tas ir noticis pirms pieciem vai desmit gadiem, varbūt ir laiks šo to atsvaidzināt?
Aplūko SEM logo portfolio sadaļu un iespējams tev radīsies iedvesma, uzlikt savam uzņēmumam jaunu seju.
Lasīt vairāk: Logo un firmas stils
Rakstā izmantotais avots: Kas ir korporatīvā identitāte un kādēļ tā ir svarīga?
Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par korporatīvās identitātes elementa - logo izstrādi? Jautā, mēs palīdzēsim!