Lietojamības testēšanas metodes: uzdevumu modelēšanu un lietotāju pirkuma ceļu. Šajā rakstā koncentrēsimies uz nano-lietojamību. Nano-lietojamības tests ir vismazākais no lietojamības testiem, tas ietver tikai viena lietotāja testēšanu. Tas ir viens no visvienkāršākajiem veidiem, kā iegūt pieredzi lietotāju testēšanā. Tam nav nepieciešami apjomīgi resursi vai ieguldījumi. Tas nenozīmē to, ka lietotāju testēšanai ir nepieciešami ievērojami finanšu resursi.

Nano lietojamības testēšana - kāpēc izvēlēties?

Nano-lietojamība, protams, nav piemērota visiem uzņēmumiem. Ja uzņēmums nevar atvēlēt finanšu līdzekļus lietojamības testēšanai vai tam nav pieejami citi nepieciešamie resursi, šis lietojamības testēšanas veids dod iespēju veikt lietotāju izpēti.  Tas nozīmē to, ka pat vismazākais ar mājas lapas izstrādi un uzlabošanu saistītais projekts var tikt uzlabots. Šo mājas lapas lietotāju izpētes metodi ir iespējams nosaukt arī par "gorillas testēšanu", arī iepriekš apskatītais apraksts to tikai apstiprina.

Lietojamības testēšana - process nano-līmenī

Kāds ir lietojamības testēšanas process, izmantojot šo metodi? Labā ziņa ir tā, ka nano-lietojamības testēšanas process ir ļoti vienkāršs. To var veikt ļoti īsā laika posmā. Lietojamības testēšanas process sastāv no pieciem vienkāršiem soļiem.

Solis nr.1. Ir nepieciešams atrast kādu, kurš ikdienā izmanto Jūsu produktu un ir ieinteresēts tā kvalitātes uzlabošanā. Šis cilvēks var būt jebkurš. Jums nav jāizstrādā ļoti stingri noteikumi lietojamības testēšanas dalībnieka atlasei. Vienkārši izvēlieties kādu.

Solis nr.2. Noskaidro, vai izvēlētais cilvēks piekrīt tam, ka Jūs viņu novērosiet produkta izmantošanas laikā. Novērošanu var veikt jebkādā veidā. Mājas lapas lietotāja novērošanu var veikt ne tikai mājās, bet ari birojā, kafejnīcā vai parkā. Lietojamības testēšanu var veikt arī attālināti, izmantojot dažādus saziņas rīkus. Vienīgais noteikums, Jums ir jāredz un jānovēro tas, kādā veidā un kā lietotājs izmanto un novērtē Jūsu produktu (šajā gadījumā mājas lapu).

Solis nr.3. Novērošanas laikā Jums ir jāliek lietotājam veikt viens uzdevums, izmantojot Jūsu mājas lapu.  piemēram, veikt zvanu no mājas lapas, sameklēt nepieciešamo informāciju, veikt pasūtījumu vai aizpildīt kontaktformu (u.c.). Nav nozīmes tam, kāds ir uzdevums, galvenais ir likt web lapas lietotājam kaut ko darīt.

Solis nr.4. Pēc tam Jūsu uzdevums ir apsēsties, klusēt un novērot. Neuzdot un neatbildēt uz lietojamības testēšanas dalībnieka jautājumiem. Nesniegt nekādas instrukcijas. Vienkārši novērot!

Solis nr.5. Visbeidzot, pēc novērojumu pabeigšanas ir nepieciešams apkopot iegūtos rezultātus. Kādas ir mājas lapas apmeklētāja atsauksmes? Kāda jauna un noderīga informācija ir iegūta?

Nano lietojamības testēšana - priekšrocības un trūkumi

Jā, nano-lietojamības testēšanas rezultāti ir ļoti vienkārši, vispārīgi un ierobežoti, tomēr tas ir labāk kā nekas. No otras puses, tavam uzņēmumam ir iespēja izzināt mājas lapas apmeklētāja uzvedību, to analizēt un nonākt pie atziņām, par kurām iepriekš Mājas lapu izstrāde neaizdomājās. Šie rezultāti ir patiesi, īpaši tad, ja iepriekš mājas lapas apmeklētajam vai produkta izmantotājam nav bijusi saskarsme ar Jūsu uzņēmuma produktiem. Zemāk attēlā aplūko arī citas lietojamības testēšanas metodes.

 

Otrs svarīgākais nano-lietojamības izmantošanas ieguvums vai priekšrocība ir tā, ka šī ir lieliska metode tiem uzņēmumiem, kuri nepārtraukti, mārketinga nolūkos, vēlas pilnveidot web lapu un padarīt to draudzīgu mājas lapas apmeklētājam. Turklāt, lietojamības testēšana un sagatavošanās darbi nano-lietojamības testēšanai aizņem pavisam nedaudz laika.  Tas ir lielisks veids, kā cilvēkam bez iepriekšējām apmācībām, koučinga vai atbilstošas izglītības veikt ļoti vienkāršu mājas lapas lietojamības novērtēšanu. Tavs uzdevums ir sagatavoties un izpildīt iepriekš pieminētos piecus soļus.

Kopsavilkums par nano-lietojamību

Kādi ir galvenie secinājumi par nano-lietojamību? ir jāsaprot tas, ka nano-lietojamības testēšana visticamāk netiks veikta samērā bieži. To nav ieteicams veikt pārāk bieži! Kaut gan, Ja jūsu uzņēmuma lietojamības budžets ir ierobežots vai mājas lapas izstrādes projekta izpildes termiņu ir ļoti īsi, šīs lietojamības testēšanas metodes izmantošana ir labāka nekā vispār nekādas lietojamības testēšanas neveikšana, kā arī neapmierinātība ar web izstrādes rezultātiem un mājas lapas sniegumu.


Saistītie raksti:

Kas ir lietojamība?

Lietojamības testēšanas kritēriji.

Lietojamības testēšanas rīki.

Cik maksā mājas lapas izstrāde?


Ir aktuāla mājas lapas izstrāde vai lietojamības testēšana? Sazinies ar mūsu speciālistiem.