Ir tikai viena iespēja atstāt pirmo iespaidu. Potenciālo klientu viedoklis par Jūsu biznesu rodas jau pāris sekunžu laikā. Tieši logo būs tas, kas pamatā veidos klientu nostāju pret Jūsu biznesu. Tas ir pirmais, ko viņi ieraudzīs ienākot pa biroja durvīm, apmeklējot firmas mājas lapu vai aplūkojot uzņēmuma ražoto produkciju. Brīdī, kad klients tiek iepazīstināts ar biznesu, logo vienmēr tiks asociēts ar uzņēmumu, vai arī otrādāk - ieraugot firmas logo, klientam prātā nāks konkrēts firmas nosaukums. Firmas logo ir Jūsu biznesa seja, pamats atpazīstamībai un pirmais iespaids. Tieši tādēļ jāpievērš uzmanība izvēloties un izstrādājot savas firmas atpazīstamības pamatu.
Galvenie logo izstrādes elementi
Logo ir jābūt vienkāršam, atpazīstamam, atšķirīgam un efektīvam uzņēmuma būtības iemiesojumam, lai klientiem ir skaidrs, ar ko firma nodarbojas. Katram firmas logo elementam jābūt rūpīgi analizētam un paskaidrotam, lai tie auditorijai raidītu pareizo ziņojumu. Efektīva logo dizaina izstrāde sastāv no vairākiem elementiem - krāsu gammas, stila, izmēra, formas un burtu fonta. Katram no šiem elementiem ir sava nozīme, lai paskaidrotu klientiem uzņēmuma galveno ziņojumu.
Logo krāsa
Logo krāsai ir ārkārtīgi liela nozīme, komunicējot ar auditoriju. Katrai krāsai ir atšķirīga ietekme uz patērētāju uztveri. Katra krāsa iemieso un izraisa atšķirīgas emocijas. Piemēram, ēdināšanas iestādes, ne tikai ļoti rūpīgi izvēlas firmas logo krāsu salikumus, bet arī piemeklē atbilstošās krāsas arī iekštelpu noformējumā. Klienti dodas uz restorāniem, lai gardi paēstu, tādēļ šajā gadījumā logo krāsai apmeklētājos ir jāizsauc apetīte. Ja krāsa ir izvēlēta veiksmīgi, tad klienti arī pasūtīs vairāk un vairāk maltītes, tādā veidā veicinot noteiktā restorāna peļņu un stabilitāti tirgū.
Savukārt, finanšu un banku sektorā, logo ir jāizraisa pavisam cita veida emocijas. Finanšu nozarē krāsām jāiemieso stabilitāte, uzticamība un profesionalitāte, ko visspēcīgāk var panākt konservatīvs krāsu salikums (piemēram, tumši zilā un sarkanā krāsa). Logo krāsu izvēle reizēm ir tik veiksmīga, ka patērētāji spēj atpazīt attiecīgo firmas nosaukumu, tikai un vienīgi ieraugot noteiktu krāsu salikumu.
Logo dizaina stils
Tāpat kā logo krāsai, arī firmas zīmola stils definē uzņēmuma ziņojumu sabiedrībai. Logo stils parāda, kāds ir uzņēmums: konservatīvs vai moderns, ikdienišķs vai formāls, dārgs vai par izdevīgām cenām, draudzīgs vai ekskluzīvs, utt. Logo stils parāda uzņēmuma attieksmi, būtību un komunikācijas veidu ar klientiem.
Ja logo tiek iekļauts firmas nosaukums, arī burtu fonts jāizvēlas atbilstoši uzņēmuma būtībai.
Logo izmērs
Arī logo izmēram ir nozīme, jo tam jāsaglabā vienāda nozīme un atpazīstamība, vienalga, cik lielā apjomā uzņēmuma logo ir redzams. Vai logo būtu ievietots lielā reklāmas plakātā, uz izkārtnes vai izprintēts uz apsveikuma kartītēm.
Kopumā, pārdomāti izstrādāts logo spēj ietekmēt biznesa attīstību daudz vairāk, nekā liela daļa cilvēku to apzinās. Rūpīgi apdomājot, izvērtējot dažādos firmas logo elementu savienojumus, uzņēmēji var izstrādāt veiksmīgu pirmā iespaida veidotāju, kurš stiprinās klientu uzticību un atpazīstamību biznesa nozarē.
Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par logo izstrādes iespējām? Jautā, mēs palīdzēsim!