Logo ir daļa no uzņēmuma vizuālās identitātes. Tas nav tikai maznozīmīgs uzrakstīts vārds vai ikona, kā citiem mēdz šķist.
Patiesībā ļoti labi izstrādāts logo un visa vizuālā identitāte kopumā var būt viens no galvenajiem uzņēmuma veiksmes faktoriem. Cilvēka smadzenes attēlus uztver 60’000 reižu ātrāk nekā vārdus. Tas nozīmē, ka labi vizuālie materiāli, tai skaitā logo, palīdz konvertēt apmeklētājus ātrāk un efektīvāk.
Gluži tāpat kā mājas lapām, arī logo izstrādē ir vērojamas jaunas tendences, ko vērts ņemt vērā tiem, kas plāno izstrādāt savam uzņēmumam pirmo logo vai mainīt un padarīt mūsdienīgāku esošo.
Un, lūk, piecas nozīmīgas logo izstrādes tendences šim gadam:
- Minimālisms;
- Ģeometriskas formas;
- Elementu pārklāšanās;
- Optiskā ilūzija;
- Responsivitāte.
Minimālisms | #1 Logo izstrādes tendence
Minimālisms ir viena no aktuālākajām tendencēm šobrīd. Visā pasaulē daudzi uzņēmumi, pazīstamu zīmolu īpašnieki, piemēram, ebay, Starbucks u.c., pārveido logo, atbrīvojoties no vairākiem elementiem tajos, atstājot minimālistiska stila logo bez liekām detaļām.
Šādā stilā veidoti logo ir praktiskāki un piemērotāki mobilajām ierīcēm, jo tos ir vieglāk pielāgot un labi izskatās dažādos izmēros. Turklāt vienkārši, minimālistiski logo ir arī ļoti veiksmīgi integrējami mārketinga un vizuālās identitātes materiālos!
Minimālistiski logo iet roku rokā ar ģeometriskiem logo, jo minimālisms un ģeometrija ir tās lietas, kas palīdz dizaineriem radīt vienkāršus un elegantus logo.
Ģeometriskas formas | #2 Logo izstrādes tendence
Labs logo nav tikai vienkāršs elements, bet īpašs uzņēmuma simbols. Katrai ģeometriskajai formai ir sava simboliskā nozīme, līdz ar to ģeometrisku formu iekļaušana logo dizainā ir aktuāla arī šogad. Piemēram, ilustrētajā vārdnīcā norādīts, ka aplis simbolizē bezgalību, mūžību un pilnību.
Veidojot ģeometriskus logo, šobrīd aktuāli ir arī nebaidīties no košām krāsām, kas tos padarīs dzīvākus un baudāmākus.
Pērn pie jauniem, vēl ģeometriskākiem logo tika vairākas Google programmas. Arī sem.lv komanda praksē seko līdzi jaunākajām tendencēm, piemēram, ģeometriskās formas tika izmantotas Iecavas un Krimuldas novadu logo izstrādē.
Ģeometriskas formas palīdz vienkāršot sarežģītas figūras un padara logo vieglāk uztveramus.
Elementu pārklāšanās | #3 Logo izstrādes tendence
Elementu pārklāšanās piešķir logo dualitāti un tos padara dinamiskākus. Veidojot šādus logo, dizaineri mēdz eksperimentēt ar elementu caurredzamību vai burtu atstatumu, tā radot jaunas formas un interesantas krāsas.
Šī gada sākumā logo nomainīja populārais apģērbu zīmols ZARA. Jaunajā logo pārklājas tā burti, kas izsaucis plašu dizaineru kritiku, bet patērētāju domas dalās. Jebkurā gadījumā, tas ir pievērsis plašu sabiedrības uzmanību jau tā pazīstamajam uzņēmumam un tā zīmolam.
Logo, kuros pārklājas tā elementi, kļūst ar vien aktuālāki un tiek uzskatīti par ļoti interesantu risinājumu, kas var dot iespaidīgu rezultātu.
Optiskā ilūzija | #4 Logo izstrādes tendence
Vēl viena logo izstrādes tendence ir optiskās ilūzijas radīšana. Šī tendence ietver dažādas ilūzijas - deformācijas, attēlu, krāsu u.c. Veidojot šādus logo, dizaineri manipulē, spēlējas ar perspektīvām un ēnojumiem, izjaucot robežas starp 2D un 3D dimensijām.
Logo, kas rada optisko ilūziju, piesaista cilvēku uzmanību, jo rada vēlmi tajos ieskatīties ilgāk un vairākas reizes, lai izprastu attēloto ilūziju, līdz ar to tie ir interesantāki, intriģējošāki un atmiņā paliekoši.
Optiskā ilūzija ļauj interesantā veidā apvienot vairākus elementus. Piemēram, fonda ”Mākslai vajag telpu” logo interesantā veidā atspoguļots burts M, kas vienlaicīgi rada arī ilūziju par telpu, savukārt Edgeboard optiskajā logo apvienoti abu vārdu sākumburti, kas vienlaicīgi atspoguļo arī sienu, ietver abus burtus un burtiski atspoguļo malu (edge).
Šādu logo ieviešana prasa drosmi, un tie pārsvarā tiek radīti radošiem projektiem un uzņēmumiem.
Responsivitāte | #5 Logo izstrādes tendence
Responsīvi logo mainās atbilstoši ekrāna izmēriem, pielāgojas vietai, kur tie atrodas. Mazos ekrānos tie tiek atspoguļoti bez liekām, sīkām un sarežģītām detaļām, pieņemot, ka tāpat tiks atpazīti.
Mūsdienās ļoti strauji mainās ekrānu izmēri, līdz ar to viena logo versija vairs nav ideāli piemērota visām tā izvietošanas vietām. Ņemot vērā, ka šobrīd jau līdz pat 70% interneta aktivitātes tiek veiktas tieši no mobilajiem telefoniem, uzņēmumiem ar sarežģītiem, detaļām bagātiem logo nopietni jāapsver responsīva logo izveide.
Vērojot straujo tehnoloģiju attīstību, nākotnē jau iespējams mājas lapas tiks skatītas caur viedajiem pulksteņiem vai brillēm, līdz ar to logo responsivitāte kļūs ar vien nepieciešamāka.
Jau zināmiem zīmoliem, piemēram, Coca-Cola, Walt Disney u.c., responsīva logo izveides process ir vienkāršāks, jo cilvēki jau gadu gaitā tos atpazīst pat pēc sīkākās detaļas. Gan ļoti populārajiem, gan ne tik populārajiem zīmoliem svarīgi izmēģināt visus radītos variantus, pārliecinoties vai tie izpilda mērķi.
Apmeklējot vietni http://responsivelogos.co.uk un samazinot tās izmērus, iespējams uzskatāmi redzēt, kā šie logo darbojas.
Ja domā par jaunas mājas lapas, logo un/vai vizuālās identitātes izstrādi, tad piesakies uz tikšanos!
Atceries, ka profesionālas mājas lapas un logo izveide ir nozīmīgs solis tēla uzlabošanas un zīmola atpazīstamības veicināšanas ceļā!