mājas lapa

Katrs uzņēmējs vēlas, lai viņa mājas lapa ir vislabākā, visefektīvākā un, lai tā piesaista vairāk klientu salīdzinājumā ar konkurentu mājas lapām. Veiksmīga mājas lapa sevī ietver radošu pieeju, saprotamu navigāciju un informatīvu, kā arī atraktīvu web saturu (video, foto, infografikas, noderīgus pētījumus).

Tomēr vēl aizvien globālajā tīmeklī ir sastopamas  neskaitāmas mājas lapas, kuras nespēj sasniegt izcilus panākumus jaunu klientu piesaistē, tikai un vienīgi tādēļ, ka uzņēmuma mājas lapā tiek pieļauta kāda no šīm, rupjajām un visbiežāk sastopamajām kļūdām mājas lapas dizaina izstrādē.

Ņem vērā šīs kļūdas un nepieļauj tās sava uzņēmuma mājas lapas izveidē.

Pārblīvēta mājas lapa nav veiksmīga mājas lapa.

Nav nekādas nepieciešamības visu savu svarīgo un mazāk svarīgo uzņēmuma informāciju sabāzt vienā web lapā. Tas ne tikai sajauks galvu lapas apmeklētājiem, bet padarīs kopējo mājas lapas dizainu nesaprotamu un ne visai pievilcīgu. Web lapā nepieciešams atstāt to sauktos "baltos laukumus" (white space), lai lasītājs spētu vizuāli nodalīt, kur beidzas viens informatīvais bloks un, kur sākas nākošais.

Grūti atrodami mājas lapas satura jaunumi

Ja mājas lapā izteikta loma ir jaunumiem, tad tiem ir jābūt izvietotiem tā, ka apmeklētājs skaidri var saskatīt, kas ir mainījies, kopš viņa pēdējā mājas lapas apmeklējuma. Ja piemēram, Jūsu uzņēmums raksta blogu, parūpējieties, lai lasītājs spētu atrast ceļu uz Jūsu ierakstiem. Nepieciešams pievērst uzmanību tam, lai mājas lapas ieraksti būtu sadalīti kategorijās, lai atvieglotu apmeklētāja satura pārlūkošanu.

Neatrodamās hipersaites (linki)

Hipersaites jeb "linki" ir viens no vitāli svarīgākajiem mājas lapas elementiem. Tie bagātina saturu un palīdz arī Jūsu mājas lapai ierindoties interneta meklētāju augstākajās pozīcijās. Tomēr mājas lapas saturā ievietotie "linki" ir jādara redzami un atšķirīgi, lai lasītājs var saprast, ka uzspiežot uz konkrētā teksta, viņš nonāks citā interneta resursā.

Ir divi nosacījumi "linku" veidošanā: Pirmkārt, izcelt "linkus" ar citu teksta krāsu vai pasvītrojumu un otrkārt, neizmantojiet šādu pašu krāsu vai pasvītrojumu tekstos, kuri nav hipersaites. Tādā veidā Jūs nemaldināsiet mājas lapas apmeklētājus.

Nepareizs attēlu formāts mājas lapā

Ja mājas lapas saturā ievietosies nepareiza formāta attēlus, tie interneta vidē var deformēties un radīt neprofesionālas mājas lapas un uzņēmuma tēlu. Nepareizs faila formāts var pasliktināt, piemēram, fotogrāfijas kvalitāti.

"Noklusējuma režīms" mājas lapas nosaukumos

Programmējot mājas lapu, katra lapa ir kā dokuments. Katram dokumentam ir savs nosaukums, lai to varētu atrast. Ja katra mājas lapas iekšlapa nav nosaukta vārdā, kurā izmantoti konkrētie uzņēmuma nozares atslēgas vārdi, web lapu nebūs iespējams sekmīgi atrast interneta lielajos meklētājos.

Dod katrai lapai savu, ar uzņēmuma nozari saistītu nosaukumu.

Neatrodama mājas lapu navigācija

Sadaļu navigācijai ir jābūt acīmredzamai un skaidri saprotamai. Sadaļu nosaukumiem jābūt skaidri definētiem. Ja mājas lapas lasītājs nevar atrast sev svarīgo informāciju, viņš būs neapmierināts un konkrētā uzņēmuma mājas lapu visticamāk pametīs. Nevienam nepatīk tērēt savu dārgo laiku .

Burtu fonta izmēru atšķirības mājas lapā

Pārliecinies, vai visi ieraksti ir rakstīti saprotamā un vienādā šriftā (izņēmums, protam, ir virsraksti un citi uzmanības piesaistoši teksti), lai mājas lapas stils būtu vienots. Burtu izmēram jābūt tik lielam, lai jebkurš mājas lapas apmeklētājs tekstu varētu skaidri izlasīt. Var piedāvāt iespēju arī mainīt burtu izmēru pašam mājas lapas apmeklētājam.

Neskaidrs mājas lapas mērķis

Mājas lapas apmeklētājam, ienākot mājas lapā, jau pāris sekunžu laikā ir jārodas priekšstatam, ar ko konkrētais uzņēmums nodarbojas, ko tas piedāvā, vai kādu ideju pārstāv. Lasītājam nav intereses (protams, ne visos gadījumos) klaiņot pa mājas lapas sadaļām un saprast, kas šajā mājas lapā vispār notiek.

Nesaderīgu krāsu lietojums mājas lapu izstrādē

Neliec lasītājiem aizžmiegt acis, kad tie ierauga tavu mājas lapu. Centies izvēlēties saskanīgas, nevis spilgtas un savā starpā nesaderīgas krāsas. Tas nenozīmē, ka mājas lapas dizainam ir jābūt pelēcīgam un garlaicīgam, bet ir jāatrod līdzsvars starp krāsām un jāsaprot, kuri krāsu toņi savā starpā nerada vizuālu konfliktu.

Neliec reklāmas web satura vidū

Reklāmai vajadzētu būt nodalītai no pārējā mājas lapas satura. Kurš lasītājs vēlētos pārtraukt lasītā teksta rindiņu, apstājoties pie reklāmas, kas ziņo par akciju "pērc vienu ... un otru saņem bez maksas!". Kā arī pievērs uzmanību, vai reklāmas hipersaišu izskats ir atšķirīgs no ierakstu "linkiem".

Protams, katrs mājas lapas izstrādes gadījums ir individuāls, bet galvenais ir tas, vai mājas lapas lasītājam Jūsu uzņēmuma mājas lapa liksies pievilcīga. Ja izvairīsieties no augstāk minētajām mājas lapas izstrādes kļūdām, Jūsu lapa katrā gadījumā kļūs daudz pievilcīgāka jauno un esošo klientu acīm.

Ir  aktuāla  jaunas mājas lapas izveide? Sazinies ar mūsu  speciālistiem.