Tūkstošiem uzņēmumu mājas lapu vidū eksistē tikai pāris, kuras patiesi sekmīgi spēj piesaistīt jaunus klientus un uzrunāt interneta lietotājus. Veiksmīgas uzņēmuma web lapas izstrādes pamatā ir sekmīga, uz mērķauditoriju vērsta, komunikācija, kura balstās uz "pareizo dizainu", uzrunas formu un uzmanības pievēršanu svarīgai informācijai. Bez pareizās komunikācijas pieejas ar mērķauditoriju, firmas mājas lapa, visticamāk, panākumus interneta vidē negūs.
Šajā aprakstā norādītas pāris komunicēšanas tehnikas, kuras pielietojot, iespējams sekmīgi uzrunāt sava uzņēmuma mērķauditoriju. Ir vērts dažas komunicēšanas metodes ņemt vērā, jo tad vismaz smagais darbs pie mājas lapas izstrādes, atmaksāsies ar apmeklējuma statistikas palielināšanos un jaunu klientu piesaisti.
Parādi uzņēmuma klientiem svarīgāko
No sākuma definē, ko Tu tiešām vēlies pastāstīt lapas apmeklētājiem. Ko vēlies izcelt un, uz ko liksi uzsvaru? Šādi sapratīsi, kas ir prioritārās ziņas Tava uzņēmuma mājas lapā un, kam tieši vēlies pievērst klientu uzmanību. Piemēram, ja vēlies pārdot kādu noteiktu produktu, Tava prioritāte būs konkrētais produkts. To nepieciešams mājas lapā sevišķi izcelt, lai klienti produktu tiešām iegādātos. Pie preces norādi arī cenu un specifikācijas aprakstu, lai klients var koncentrēties uz lēmumu šo produktu iegādāties.
Neļauj mājas lapas saturam "pazust" web dizainā
Izstrādājot un plānojot mājas lapu, vienmēr prātā jāpatur, ka tajā ievietotais saturs ir svarīgāks par web dizainu. Nav iespējams efektīvi komunicēt ar auditoriju, ja lapas dizains "apēd" visu web saturu un lasītājs nevar saprast, ko īsti konkrētā mājas lapa piedāvā. Tādā gadījumā Tavam uzņēmumam ir skaista, bet tukša mājas lapa. Tomēr tas nenozīmē, ka dizains nav nozīmīgs komunikācijā ar lapas apmeklētājiem, bet tam ir jāvērš auditorijas uzmanība uz saturu un jāatvieglo nepieciešamās informācijas sekmīgu atrašanu.
Veido draudzīgu mājas lapu savai mērķauditorijai
Tu droši vien domā, ka tavu Mājas lapu izstrāde apmeklēs ne tikai potenciālie un esošie klienti, bet arī citi interneta vidē "sērfojošie" cilvēki. Tā, protams, ir taisnība, bet pats galvenais mājas lapu izstrādē, ir parūpēties, lai uzņēmuma web lapu šķistu pievilcīga, saprotama un ērti lietojama Tavai mērķauditorijai, nevis visiem interneta lietotājiem. Ja mēģināsiet koncentrēties uz plašu un nedefinētu auditoriju (kurā iespējams nav meklējami Jūsu klienti), visdrīzāk, mājas lapa neuzrunās nevienu.
Vienkāršo mājas lapas navigāciju
Katrā gadījumā, mājas lapas komunikāciju atvieglo, ja tajā nav nekādu nesaprotamu ziņojumu vai parādības, kas var novērst lasītāja uzmanību. Ja Tavs uzņēmums un, līdz ar to arī firmas mājas lapa, koncentrējas uz vairākām lietām vienlaicīgi, strukturējiet lapas saturu tā, lai lasītāji izprot, katru no šīm lietām. Veidojiet kategorijas, vai vizuāli saprotamus nodalījumus starp dažādiem pakalpojumiem, produktiem un ziņojumu veidiem.
Skaidrs ziņojums apmeklētāju uzmanības noturēšanai
Neradi mājas lapas apmeklētājiem galvassāpes. Komunicē ar tiem ar skaidru mērķi, ziņo par galveno mājas lapas ideju ar pievilcīgiem vārdiem vai vizuāliem elementiem. Šādā veidā iespējams noturēt lapas apmeklētāju uzmanību un radīt viņos vēlēšanos aplūkot vairāk mājas lapas satura.
Skaidriem jābūt ne tikai tekstiem, bet arī attēliem un grafiskajiem elementiem, tiem nevajadzētu būt maldīgiem, bet gan atbilstošiem mājas lapas kopīgajai tematikai.
Izmanto tikai to, kas izraisa spēcīgas klientu emocijas
Brīdī, kad jāizvēlas, kuru no neskaitāmajām bildēm vai tekstu citātiem ievietot mājas lapā, centies lemt par labu tiem attēliem, infografikām, video vai tekstiem, kuri spēj cilvēkos izraisīt spēcīgas emocijas. Izvēlētos tikai labāko un spēcīgāko, iespējams, ne tikai apmeklētājos raisīt emocionālu pieķeršanos Tavas mājas lapas saturam, bet tādā veidā spēsi arī skaidrāk saprast, kādu web dizainu izvēlēties.
Svarīgo padari redzamu potenciālajiem klientiem
Ja Tavs svarīgais ziņojums nav īsti skaidri saredzams, tā eksistencei būtībā nav nekādas nozīmes. Patiesību sakot, ziņojums ir nevērtīgs, jo tas gluži vienkārši ir neredzams. Savu ziņu iespējams izcelt ar lieliem un skaidri salasāmiem burtiem. Vērtīgi izmantot arī video, kurš pievērš klientu uzmanību svarīgajam ziņojumam.
Izsakies īsi
Interneta lasītāji netērē daudz laika, lai lasītu Tava uzņēmuma ierakstus. Tātad nodrošini, lai vismaz apraksta sākuma tie var saprast, par ko tajā būs runa, radot viņos interesi. Ja raksts nav māksliniecisks un nav nepieciešams izmantot kaudzi epitetu, lai uzburtu pareizo sajūtu, centies izteikties īsi, lai nenogurdinātu savus klientus.
Nepielādē savu mājas lapu pilnu ar apjomīgu saturu. Jo lapas saturs būs pārskatāmāks, jo vairāk no satura klienti izlasīs un sapratīs.
Profesionāla izskata mājas lapas izveide
Lai gūtu klientu uzticību un spodrinātu sava uzņēmuma tēlu, nepieciešams izstrādāt profesionāla izskata web dizainu. Tādā veidā Tu pārliecini lapas apmeklētājus, ka Tavam uzņēmumam tiešām var uzticēties.
Unikāla web lapas personība
Piešķir savai web lapai unikālu personību, padari to atšķirīgu ar kādu vizuālu elementu, frāzi, tēlu. Radi mājas lapu ar kuras krāsām, attēliem vai saukļiem mērķauditorijai ir viegli asociēties.
Ņem vērā kādu no veiksmīgas mājas lapas komunikācijas pieejām un piesaisti jaunus klientus savam biznesam.
Lasīt vairāk: Klientu piesaiste
Lasi vairāk par veiksmīgas mājas lapas komunikāciju ar mērķauditoriju
Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par Mājas lapu izstrāde? Jautā, mēs palīdzēsim!