Teju vai katram mūsdienīgam cilvēkam ir mobilais telefons. Cilvēki tos izmanto, lai būtu sasniedzami, lai kārtotu darījumus, lasi lasītu savus e-pastus un kavētu laiku, skatoties video internetā. Telefons ir lielisks veids, kā sasniegt sava uzņēmuma klientus un stiprināt komunikāciju ar tiem. Ar mobilā mārketinga akcijām iespējams informēt klientus, piesaistīt jaunus patērētājus un izplatīt ziņas par atlaidēm, jaunākajiem piedāvājumiem savā uzņēmumā. Tomēr attīstoties tehnoloģijām, proti, telefona modeļiem kļūstot bagātākiem ar lietošanas iespējām, var mainīties uzņēmuma pieeja un taktikas mobilā mārketinga akcijās.
Arvien vairāk cilvēki sāk izmantot un novērtē arī viedtālruņu (smartphones) iespēju bagātību. Pēc statistikas datiem, ik gadu Latvijā pieaug viedtālruņu lietotāju skaits. Novērots, ka katrs ceturtais mobilā telefona pircējs, izvēlās iegādāties viedtālruņi un "gudro telefonu" lietotāju skaits tikai turpina pieaugt. Lielākā daļa viedtālruņu īpašnieki lieto internetu telefonā. Pēc ārzemju pētījuma, divas trešdaļas viedtālruņu lietotāju internetu telefonā izmanto katru dienu.
Ņemot vērā datus par cilvēku mobilā telefona izmantošanas paradumiem un viedtālruņu tehniskajām iespējām, uzņēmumam parādās arvien jaunas iespējas un varianti, kā veidot komunikāciju ar saviem klientiem mobilā mārketinga ceļā.
Nosūti viedtālruņiem draudzīgus e-pastus
Ja kādreiz lasot, e-pastu telefonā bija patīkami, ja tas ir pielāgots mobilā telefona parametriem, tagad e-pasta ziņojumu adaptēšana viedtālruņa ekrāna un tehniskajiem parametriem kļuvusi par teju vai nepieciešamību. It sevišķi, ja vēlies veidot uzņēmuma mārketinga akcijas.
E-pasta ziņojumam jābūt īsam, saprotamam un uzrunājošam, jo telefonā lasīt elektroniskā pasta ziņojumus ir nedaudz grūtāk, ierobežotā ekrāna laukuma dēļ.
Veido e-pasta ziņojuma dizainu vienkāršu, bet interesantu. Neaizmirsti ievietot sava uzņēmuma mājas lapas adresi un sociālo portālu adreses (Facebook, Draugiem.lv, Twitter, utt.), lai lasītājs var tūlītēji aplūkot, kas ir Jūsu uzņēmums un iepazīties ar Jūsu piedāvājumu.
Uzņēmuma mājas lapu var skaidri aplūkot arī telefonā
40% no ASV viedtālruņu lietotājiem, salīdzina pakalpojumu un produktu cenas pirms izdara pirkumu. Ja Jūs nepiemērojiet uzņēmuma mājas lapas apskati mobilajā telefonā, Jūs varat pazaudēt ievērojamu auditorijas loku un ienākumu pieaugumu. Pārbaudiet, vai aplūkojot uzņēmuma mājas lapu mobilajā telefonā, iespējams bez grūtībām atrast firmas kontaktinformāciju un to automātiski iespējams pievienot lietotāja kontaktiem.
Atalgojiet klientus izmantojot SMS mārketinga akcijas
Reizēm lielāks pamudinājums klientiem reaģēt uz uzņēmuma mārketinga akciju un kaut kāda veida atalgojums. Izdomājiet veidu vai bonusu, ko klients iegūs apmeklējot Jūsu uzņēmumu. Piemēram, ja Jums pieder Picas restorāns veidojiet akciju "2 bezmaksas lielie dzērieni ar lielo picu, ja nosūtīsiet SMS ar tekstu LIELA PICA uz numuru 1234". Šādā veidā Jūs ne tikai piesaistiet cilvēkus savam uzņēmumam, palieliniet ienākumus un reklamējiet savu uzņēmumu, bet Jums ir iespēja iegūt kontaktus, lai veidotu nākamās mārketinga akcijas;
Esiet sasniedzams ar QR kodiem
Visbiežāk, klientiem apmeklējot Jūsu uzņēmumu līdzi ir mobilais telefons, nevis pierakstu lapiņas. Izvietojiet QR kodus (quick response code- ātrās atbildes kods) gan savā uzņēmumā, gan bukletos, gan reklāmās un e-pasta ziņojumos, tādā veidā klientiem ir iespējams ātrāk aplūkot Jūsu uzņēmuma mājas lapu, "pierakstīt" e-pasta adresi, iegūt kontaktinformāciju, vai telefonā saglabāt noteiku uzņēmuma informatīvo materiālu (tekstu, attēlu, video).
QR kodā variet veidot kā atlaižu kuponu, kuru uzrādot viedtālrunī, var iegādāties noteikto akcijas produktu.
Veido sociālo tīklu fanu loku
Jūsu sociāli aktīvie klienti, visticamāk, apmeklē arī Facebook, Twitter un Draugiem.lv savā mobilajā telefonā. Interesants un amizants vizuālais elements, tā var būt fotogrāfija, plakāts vai video, pie kura pievienot "sekošanas" pogu. Nebaidieties aicināt klientus sekot savām aktivitātēm sociālajos tīklos. Varat atalgot savus sekotājus un ziņu izplatītājus ("retvītotājus") ar īpašām atlaidēm vai priekšrocībām.
Pamudini klientus rakstīt atsauksmes
Klientu atsauksmes ir uzticamākā reklāma citiem patērētājiem. Pamudiniet klientus, savos viedtālruņos atzīmēties, kur viņi atrodas un, uzraksta, ko tie domā par Jūsu uzņēmumu (kā viņi to vērtē). Piemēram, izvietojiet klientu apkalpošanas punktā pamudinošu uzrakstu - "Vai esat apmierināts ar servisu? Izsakiet savas domas!". Viedtālruņu lietotāji var novērtēt un atzīmēt savu atrašanās vietu caur adresi Google Places, kur viņi var novērtēt Jūsu uzņēmumu un stāstīt par to arī citiem.
Piebremzē ar SMS mārketinga apjomu
Nekaitini savus klientus. Nesūti viņiem SMS un e-pasta ziņojumus katru dienu. Mārketinga akcijas ir veiksmīgākas, ja atgādiniet par savu uzņēmumu maksimums reizi nedēļā, labāk 2-3 reizes mēnesī. Ja sūtīsiet ziņas retāk, klienti jutīs, ka zaudē iespēju iegūt kaut ko vērtīgu. Pie tam, tiem nav ne jausmas, kad nākamreiz gadīsies iespēja iegūt Jūsu uzņēmuma akcijas produktus vai pakalpojumus.
Balvas uzticamiem klientiem
Atalgojiet savus uzticamākos klientus. Nosūtiet SMS vai e-pasta ziņojumus ar sevišķiem atlaižu kuponiem, speciālo piedāvājumu privilēģijām, utt. Tādā veidā klients jūt ka ir īpašs un nozīmīgs un tas noteikti pamudinās kļūt par Jūsu uzņēmuma klientu arī savus draugus.
Lasīt vairāk: Mārketinga pieejas
Informācijas avoti
Lasi vairāk par mobilā mārketinga padomiem:
Seši padomi mobilā mārketinga padomi, veidojot komunikāciju ar klientiem.
5 mobilā mārketinga padomi, lai palīdzētu uzņēmuma SMS kampaņai.
Ir aktuāla Mājas lapu izstrāde? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas nozīmi mārketingā? Jautā, mēs palīdzēsim!