Brendings

Parasti pirmais, kas iešaujas prātā domājot par firmas zīmola popularizēšanu jeb brendingu ir kultivēts priekšstats, ka par zīmolu var saukt tikai tādus logo kā firmām "Apple", "Nike" vai "Laima".

Taču realitātē, brendings neietver tikai firmas logo. Brendings identificē visus uzņēmuma elementus, ar kuriem iespējams izveidot patstāvīgu firmas vai produktu identitāti. Interneta avotos norādīts, ka firmas zīmols ir "pati vērtīgākā uzņēmuma kapitāla ieguldījuma daļa.".

Iespējams, tas izklausās nedaudz pārspīlēti, tomēr ņemot vērā mūsdienu sīvos konkurence apstākļus, šis apgalvojums arvien vairāk jāpieņem par patiesību. Veicinot zīmola atpazīstamību ir iespējams izcelties starp konkurējošajiem uzņēmumiem, tieši tādēļ uzņēmuma brendingam ir liela nozīme.

Tādas firmas kā "Apple", brendingu uztver ļoti nopietni, jo viņi saprot zīmola atpazīstamības veicināšanas pasākumu nozīmību. "Apple" lielāko daļu savu peļņu iegūst pateicoties pārdomātajiem produktu popularizēšanas un vizuālā stila uzlabošanas pasākumiem.

Varētu likties, ka “Apple” veiksmīgais brendings saistāms tikai ar lielo kapitālu un finansiālo brīvību, kā rezultātā iespējams radīt veiksmīgas zīmola popularizēšanas akcijas. Tomēr, patiesību sakot, viss slēpjas platformās, caur kurām iepazīstiniet klientus ar saviem produktiem, pakalpojumiem un firmu kopumā. Tādēļ jebkurš spēj veidot ietekmīgu zīmola atpazīstamības akciju bez ievērojamiem finanšu līdzekļiem, jāspēlē tikai uz īstās “prezentēšanas skatuves”.

Mājas lapa – brendingam piemērotākā platforma

Mūsdienās viena no piemērotākajām zīmola atpazīstamības veidošanas platformām ir uzņēmuma mājas lapa. Mājas lapa ir ideāli piemērota platforma, lai iepazīstinātu klientu ar savu firmu, sniegtu tiem informāciju par piedāvātajiem produktiem, kā arī radītu priekšstatu par uzņēmuma stilu un darba metodēm.

Taču ir svarīgi atcerēties, ka uzņēmuma mājas lapa nav tikai brendinga platforma, uz kuras prezentēt uzņēmuma logo, nosaukumu un stilu, bet mājas lapa pati par sevi ir daļa no firmas zīmola atpazīstamības veidošanas pasākumiem.

Tādas firmas kā “Apple” apzinās, ka mājas lapa ir brendinga paplašinājums. Tādēļ viņi firmas mājas lapā tik pārdomāti izstrādā produktu vizuālo noformējumu un aprakstu. Taču vairāki uzņēmumi vēl aizvien uzskata, ka mājas lapa ir vieta, kur pavirši “iemest” firmas kontaktinformāciju un aptuveno produktu aprakstu, pārāk paļaujoties uz klātienes tirgošanos un apkalpošanu.

Kā mājas lapa stiprina uzņēmuma zīmolu?

Zemāk aplūko, kā mājas lapa spēj ietekmēt uzņēmuma brendinga elementus.

Uzņēmuma vārds ir zīmola pamatā

Firmas vārda prezentācija ir tikpat svarīga reālajā dzīvē, cik interneta vidē. Ja mājas lapā ir piestrādāts pie SEO, tad ierakstot lielajos interneta meklētajos konkrētas firmas vārdu, mājas lapas adresi vai piedāvāto produktu un pakalpojumu atslēgas vārdus, mājas lapa spēs veikt brīnumdarbus uzņēmuma zīmola atpazīstamības veidošanā.

Protams, daudz vērtīgāk, ja cilvēki uzreiz vēršas pie jūsu uzņēmuma mājas lapas, taču labāk sakumā nodrošināties, ka uzņēmuma mājas lapu var atrast pēc saistītajiem atslēgas vārdiem. Ja vēlies, lai klienti pa tiešo griežas pie jūsu uzņēmuma mājas lapas, parūpējieties, lai mājas lapas adresi var viegli iegaumēt.

Ja uzņēmuma vārds parādās interneta vidē – mājas lapā, sociālajos medijos vai pat ziņu portālos, tas lieliski izcels jūsu vārdu starp konkurējošajām firmām, kurām vēl nav sava mājas lapa. Bez tam mājas lapa palīdzēs interneta lietotājiem daudz vieglāk atrast jūsu uzņēmumu, lai veidotu ar jums sadarbību klātienē.

Galvenais apgalvojums un uzņēmuma nozīme

Uzņēmuma galveno domu iespējams pasniegt kā klātienē, tā arī interneta vidē. Adaptācija ir ļoti viegla. Vēl viena mājas lapu priekšrocība ir iespēja daudz ātrāk savākt datus par potenciālajiem klientiem un pieskaņot galveno uzņēmuma ziņojumu to vajadzībām.

Ar mājas lapu iespējams veikli un galvenais ātri savākt apmeklētāju demogrāfiskos datus, kā arī iztestēt vairākus mājas lapas dizaina variantus, lai noteiktu, kāds mājas lapas izskats potenciālajiem pircējiem vairāk iet pie sirds. Zinot visus šos datus ir daudz vieglāk nostabilizēt uzņēmuma galveno domu, lai tādā veidā uzrunātu attiecīgo mērķauditoriju.

Uzņēmuma dizaina stils

Ir ļoti svarīgi saglabāt konsekventu uzņēmuma dizaina stilu visās brendinga platformās. Arī mājas lapas izskatam jāatbilst kopējai uzņēmuma vizuālajai prezentācijai. Tikai tā uzņēmums var izskatīties profesionāls konkurentu vidū.

Tā kā mājas lapa pamatā var būt pirmā vizuālā platforma, ko potenciālais klients ieraudzīs, tai ir jāspēj sniegt pārliecinošs iespaids par kopējo uzņēmuma būtību un vizuālo prezentāciju.

Logo

Logo, kas ir ievietoti interneta vidē jābūt atpazīstamiem, pielāgojamiem un viegli nolasāmiem. Nedrīkst aizmirst arī par logo pieskaņošanu sociālo mediju “avatāru” fotogrāfijām. Tātad logo jābūt ikoniskam.

Ikonas pamatā ir uzņēmuma logo koncentrētā versija, kas sarežģīto padara par vienkāršo.

Tādas logo ikonas kā Twitter “putns” vai Facebook “f burts” ir viegli nolasāmi zīmola simboli, ko viegli var izmantot interneta pārlūku cildnēs. Ka arī logo ikonas ir viegli izmantot mobilajās aplikācijās, lai ar viedtālruņu un planšetdatoru lietotāji daudz vieglāk un ātrāk varētu piekļūt jūsu uzņēmuma mājas lapai.

Logo ikonu izveide ir lielisks veids, kā vairot uzņēmuma zīmola atpazīstamību sociālajā vidē, kur ziņas iespējams izplatīt neiedomājamos ātrumos, kā arī sasniegt lielu apjomu potenciālās auditorijas.

Tādēļ, ja tavs uzņēmums neizmanto nevienu no sociālajiem medijiem ir pēdējais laiks to darīt! Izmanto Facebook, Twitter vai Draugiem.lv, lai izplatītu ziņas par savu uzņēmumu. Tas ir lielisks veids kā korporatīvo tēlu tuvināt auditorijai cilvēcīgā veidā.


Apzinies savas mājas lapas nozīmi zīmola atpazīstamības veidošanā! Izstrādā savam uzņēmumam atbilstošu web dizainu.

Ja vēlies radīt teicamu un radoša dizaina mājas lapu savam uzņēmumam, vērsies pie SEM komandas un mēs noteikti tev varēsim palīdzēt!


Saistītie raksti:

Nepieciešama logo un vizītkaršu izstrāde? Apskati korporatīvās identitātes spilgtākos paraugus.

Kas ir korporatīvā identitāte? Kādēļ tā ir vajadzīga?

Firmas stils sociālajos medijos


Lasīt vairāk: Logo un firmas stils

Rakstā izmantotais informācijas avots: Pielieto mājas lapu, lai stiprinātu firmas zīmolu


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas dizaina ietekmi uz firmas zīmola stiprināšanu? Jautā, mēs palīdzēsim!