Daži cilvēki domā, ka "brendings" (zīmola popularizēšana) ir nenormāli dārga aktivitāte, ko var atļauties tikai lielākās un bagātākās kompānijas. Savukārt, citi tic, ka visam pamatā ir iepriekšsagatavota stratēģija, kuru spēj īstenot ar radošām vadīšanas spējām apveltīti indivīdi.
Iepriekšējos apgalvojumos slēpjas liela daļa patiesības, taču tie ir mazākā daļa no lielā "brendinga" kopskata. Pastāv vismaz viens zīmola popularizēšanas aspekts, kas ir tik vienkāršs, ka to pat bērns varētu īstenot nesagādājot lielas izmaksas.
Te tiek runāts par "interneta brendingu"(online branding).
Dažāda veida un ietekmes uzņēmumi var iesaistīties interneta lietošanas pieredzē, ne tikai izstrādājot firmas mājas lapas, bet paplašinot savu atpazīstamību caur sekundārām web lapām, piemēram, sociālajiem medijiem un kompānijas blogu. Tieši šajā brīdī, kad esi apzinājis dažādās globālā tīmekļa platformas, uzņēmumam būtu jāizstrādā pārdomāta "online branding" stratēģija.
Zemāk aplūko pāris padomus, kā to izdarīt.
Izproti, kas ir tava zīmola pamatā
Uzņēmuma zīmols ir kas vairāk par nosaukumu un logo. Tā ir filozofija, konkrēts veids vai pieeja, kā persona vai uzņēmums sevi pasniedz auditorijai, parādot savas vērtības, kas, savukārt, noved pie jaunu klientu piesaistes un ieņēmumu palielināšanas.
Ar pareizi izstrādātu "brendinga" stratēģiju, uzņēmumam rodas iespēja palielināt konkrētā zīmola vērtību iezīmes tā produktos vai pakalpojumos, gala rezultātā radot vizuālus tēlus, kuri ietver zīmola prezentētās vērtības.
Citiem vārdiem sakot, "brendings" palīdz pārliecināt cilvēkus, kuri saskaras ar jūsu firmas zīmolu, ļaujot tiem noticēt, ka produktu vai pakalpojumu vērtība ir lielāka, nekā tās ir patiesībā. Piemēram, automašīnas ražotājs "Aston Martin" rada daudz lielāku vērtību iespaidu par "Volkswagen" kaut gan abas firmas prezentē vienu produkta pamatfunkciju - tikt no punkta A uz B.
Atšķirība starp īsto un uztverto vērtību ir "brendinga" rezultāts.
Protams, pastāv daudzi ļoti dārgu izmaksu pasākumi, ar kuriem variet panākt veiksmīgus rezultātus popularizējot sava uzņēmuma zīmolu. Taču pat pašu ekstravagantāko produktu "brendinga" taktika ir balstīta uz viena vienīga koncepta - konsekvenci jeb prezentēšanas atkārtošanu.
Konsekvence ir "brendinga" esence
"Brendinga" pamatā ir ziņojuma atkārtošana atkal un atkal, lai nostiprinātu konkrētu ideju potenciālo patērētāju prātos.
Cilvēki asociē "Aston Martin" automašīnas ar Džeimsu Bondu un luksusa dzīvi, kaut arī šīs firmas automašīna parādījās tikai vienā no vairākām filmas daļām, kurā piedalās slavenais Britu aģents. Pamatā, šis auto tika internacionāli un konsekventi popularizēts, lai cilvēki sāktu asociēt auto modeli ar konkrēto tēlu arī pārējās filmas daļās.
Džeims Bonds pozē ar "Vintage Aston Martin" auto filmas "Skyfall" ietvaros
"Aston Martin" ļoti veiksmīgos veidos pielieto "brendingu" radot iespaidu, ka nav iespējams atvienot šo zīmolu no luksusa precēm un greznā dzīves veida idejas. Zīmols ļoti perfekti der kopā ar minētajām vērtībām.
"Brendings" digitālajā pasaulē
Internets ir atvēris kanālus mazajiem uzņēmējiem, lai radītu zīmola vērtības par daudz zemākiem finansiālajiem līdzekļiem. Pat neatkarīgi profesionāļi var sevi prezentēt (brand themselves), ar iespēju sasniegt teju tikpat iespaidīgus rezultātus kā lielas ietekmes uzņēmumi.
To uzņēmumiem un indivīdiem vajadzētu paturēt prātā, lai nebaidītos veidot konsekventu "brandinga" stratēģiju globālā tīmekļa ietvaros, lai radītu labu pirmo iespaidu. Te iespējas aprobežojas ar iztēli.
Profilu konsekvence (jeb lietotājvārda konsekvence)
Kad firma reģistrējas kādā no sociālajiem portāliem, tā rada sākumpunktu interakcijai ar potenciālajiem klientiem. Viens no galvenajiem sociālo portālu interakcijas elementiem ir lietotājvārds. Piemēram, mūsu komanda Twiterī atpazīstama ar vārdu @Semlv.
Izvēlēties lietotājvārdu sociālajos medijos ir ļoti nozīmīgs solis. Labāk visos sociālajos medijos izvēlēties vienu lietotājvārdu. Tikai izmatojot vienu lietotājvārdu atkārtoti starp dažādām sociālajām platformām, iespējams veidot zīmola konsekvenci interneta vidē. Turklāt šis viens vārds būs galvenais, ar kuru klienti tevi spēs atpazīst interneta tīmeklī.
Protams, labāk izvēlēties lietotājvārdu, kas ir tāds pats vai līdzīgs mājas lapas adreses nosaukumam, taču, ja lietotājvārds jau ir aizņemts, improvizē, bet nesarežģī nosaukumu.
Vēl viens padoms, vienmēr sociālo portālu aprakstā ievieto uzņēmuma mājas lapas nosaukumu, lai klientiem būtu iespējams veidot ar firmu ciešākas sadarbības saites.
Vizuālā zīmola konsekvence (jeb logo konsekvence)
Vizuālā "brendinga" aspekts neietver tikai uzņēmuma logotipu, bet, jāatzīst, ka tas ir vizuāli centrālais elements. Jebkurā komunikācijas gadījumā lieto vienu un to pašu logo paraugu.
Kā jau iepriekš norādīts, logo nav vienīgais vizuālais komunikācijas elements. Patiesībā, pateicoties sociālo mediju popularitātei, arvien populārāki kļūst alternatīvie firmu logotipi, kas speciāli piemēroti sociālajiem portāliem. Protams, firmas identitātes krāsas saglabājas, bet forma tiek pieskaņota sociālo mediju prasībām, lai nezustu zīmola nolasāmība.
"Skype" logo un "Skype" Twittera foto
Balss konsekvence
Kā jau minēts, pateicoties sociālajiem medijiem klientiem ir dota iespēja veidot iepriekš nebijušu komunikāciju ar sev tīkamiem zīmoliem. Tas, savukārt, dod iespēju uzņēmumiem uzlabot tiešo komunikāciju un celt zīmola lojalitāti. Kā to izdarīt? Piemēram, parādot uzņēmuma personību caur bloga ierakstiem, jaunumu ziņojumiem un ierakstiem Twitterī.
Vai tu varēji iedomāties šāda veida komunikāciju pirms interneta parādīšanās?
Atkārtosim vēlreiz - zīmoliem jābūt konsekventiem. Tādēļ pat mazajiem uzņēmējiem ar krietni vien niecīgāku skaitu darbinieku ir jāspēj atrast laiks un cilvēki, kuriem uzticēt komunicēšanu ar klientiem caur sociālajām platformām vai firmas mājas lapu.
Kā noteikt savas firmas balss toni? Domājams, ka komunicēšanas manieri iespējams definēt pēc uzņēmuma būtības. Vai esat nopietns un konservatīvs uzņēmums? Vai vairāk izklaides organizēšanas firma? Vai arī nodarbojaties bērnu izglītošanu?
Veidojiet biznesa nišai atbilstošu komunikāciju - nopietnam uzņēmumam nopietni fakti, kamēr ballīšu rīkotāji var pieturēties pie slenga vārdiem un jautrām piezīmēm.
Veidot "brandingu" ideju
Konsekvence ir "brendinga" esence. Kamēr sekosi augstāk minētajiem padomiem, tava uzņēmuma zīmola popularizēšanas stratēģija būs veiksmīga par tiem, kuri šos noteikumus neievēros. Taču patiesais "brendinga" spēks parādās brīdī, kad asociējat savu uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu ar konkrētu ideju.
Daudzi populāri zīmoli piekopj šo piegājienu. Citreiz ideja ir tiešāka, citreiz abstraktāka. Piemēram, "Nike" ar "Just do it" kampaņu, "Adidas" ar "Greatness", vai firma "Apple" ar "Think different" un "L`Oreal" ar "Because You`re Worth It". Šis saraksts ir bezgalīgi garš. Varētu likties, ka tie ir tikai logo papildinoši izteicieni, bet patiesību sakot, tie spēcīgi ideju nesēji, kuri prezentē firmas būtību un attieksmi pret savu klientu.
Secinājumi
Laiks, kad cilvēki paļāvās uz žurnāliem un avīzēm, lai spriestu par konkrēta zīmola kvalitāti un vērtībām ir sen aizgājis. Mūsdienās internets ir kļuvis par pirmo vietu, kur cilvēki lūko uzzināt vairāk par konkrēto produktu, pakalpojumu vai zīmolu.
Tādēļ pielāgojies sociālo mediju un interneta prasībām, lai spētu dibināt veiksmīgu komunikāciju ar saviem klientiem.
Saistītie raksti:
Stiprini komunikāciju ar satura mārketingu
Mazbudžeta interneta mārketinga stratēģijas
Lasīt vairāk : Mārketinga pieejas
Rakstā izmantotais informācijas avots: Uzlabo zīmola atpazīstamību internetā!
Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par Mājas lapu izstrāde uzņēmuma zīmola stiprināšanā? Jautā, mēs palīdzēsim!