Logo ir vizuālas formas reprezentācija tavam uzņēmumam. Logo kļūst par tavas firmas ikonu. Galvenais mērķis, kas vizuālajai ikonai ir jāveic, ir iespiesties klientu atmiņā, lai katru reizi ieraugot firmas logo, tie iedomātos par tavu uzņēmumu. Logo šis uzdevums ir jāspēj veikt vairāku gadu garumā, lai nostiprinātu stabilas kompānijas iespaidu.
Lai izveidotu veiksmīgu firmas logotipu, nepieciešams aplūkot iespējamos logo veidus un vizuālās izstrādes padomus.
Trīs logotipu veidi
Teksta logo: Šāda veida logotips pamatā sastāv no burtiem, kuriem piemeklēts firmai atbilstošs fontu stils.
Daži no piemēriem: Facebook, Twitter logotips
Facebook logotips.
Twitter logotips.
Burtiska ilustrācija: Šis ir viens no izplatītākajiem logo veidiem. Tā pamatā ir izveidot biznesam atbilstošu simbolu un to savienot ar firmas nosaukumu. Piemēram, ja vadīsi pīrādziņu bodi, tavs logo sastāvēs no bulciņas, krāsaina vai kūciņas attēla un firmas nosaukuma.
Burtiskas ilustrācijas piemērs.
Abstraktās grafikas: Šis logo sastāvēs no abstrakta simbola, kuram nav nekādas nozīmes. "Nike" ķeksītis ir perfekts piemērs šim logo veidam.
Abstraktas grafikas piemērs.
Kāds ir izcils logotips.
1. Vienkāršs un saprotams.
Logo dizaina izstrādes gadījumā tik tiešām ir jāpielieto teiciens "Mazāk ir vairāk!". Pārāk sarežģīti logotipi, kuri veidoti vairākās kārtās un ir izraibināti kā dzeņa vēders, diezgan grūti iespiedīsies klientu atmiņā.
Veiksmīgi logo izskatās vienkārši, svaigi un "elpojoši" (tādi, kuri nerada saspiestu iespaidu). Jāpārdomā arī krāsas, kuras izmantosiet. Jo vairāk krāsas izvēlēsieties, jo dārgāk būs to printēt uz reklāmas materiāliem. Ieteicams izvēlēties divas līdz trīs krasas.
2. Atmiņā paliekošs.
Klientiem nav daudz laika. Tavam uzņēmuma logo ir pavisam nedaudz laika, lai iespiestos klientu atmiņā. Tieši tādēļ logo ir jābūt viegli saprotamam. Izvēlies vienkāršas formas un simbolus. Izvairies logotipā ietvert veselas gleznas ainavu.
3. Stabils (Neseko "trendiem").
Tiklīdz esi izvēlējies logotipu dizainu, nemaini to. Ja skriesi līdzi katram jauninājumam logo dizainu lauciņā, tava firma nekad nenonāks līdz gatavam logotipam. Nemainīgs logo rada iespaidu par stabilu, nobriedušu un uzticamu uzņēmumu.
4. Universāls.
Nepieciešams izstrādāt logo, kurš nezaudēs savu formu un izskatu, ja tas tiks izveidots melnbaltajā versijā. Logo ir jābūt viegli printējamam uz jebkuriem reklāmas materiāliem - krūzītēm, kalendāriem, t-krekliem, utt. Iespējams, ka tavam uzņēmumam nav nepieciešamības pēc visiem iepriekš nosauktajiem priekšmetiem, tomēr labāk pārbaudīt, vai logo izskatīsies labi uz tiem, gadījumā, ja apstākļi mainītos.
Labāk izstrādāt logo, kurš gan augstumā, gan platumā ir līdzīgos izmēros. Ja logo būs vairāk horizontāls, to būs grūti printēt uz noteiktiem priekšmetiem.
5. Ar atbilstošu nozīmi.
Piedomā par savu biznesa industrijas nolasāmību logo dizainā. Izstrādā logo, kas ir saistīts ar tavas biznesa nozares priekšmetiem, krāsām vai apstākļiem.
Piemēram, ja vadi ar finansēm saistītu uzņēmumu, tev būtu nepieciešams pieturēties pie konservatīvā stila. Savukārt, ja vadi bērnu ballītes, izmanto daudzas krāsas, smieklīgus burtu fontus, lai pievērstu tieši bērnu uzmanību.
6. Bez bilžu sagatavēm.
Iespējams bilžu sagatavju bibliotēkā (clip art) esi atradis "pareizo" attēlu savam logo. Tomēr labāk izvairies no šāda lēmuma. Kāpēc? Tādēļ, ka logo izskatīsies lēts, neprofesionāls un nepārdomāts. Domājams, ka tavs uzņēmums vēlas pierādīt pretējo.
Radi logo zīmējumu no jauna. Parādi, ka tavs uzņēmums ir profesionālis savā nozarē.
Cerams, ka šie "logo padomi" palīdzēja saprast, uz ko jākoncentrējas izstrādājot savas firmas vizuālo ikonu. Ja vēl nevari uzburt savas firmas logo izskatu, ielūkojies SEM logo darbu krātuvē.
Lasīt vairāk rakstus: Logo un firmas stils
Rakstā izmantotā informācija: Vienkārši padomi logotipu izstrādē
Ir aktuāla logo izstrāde? Vēlies uzzināt vairāk par uzņēmuma logo izstrādes iespējām? Jautā, mēs palīdzēsim!