Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Mājas lapas dizaina izveides pamats

majas_lapa_logika.jpg

Mājas lapu izstrāde ir komplicēts uzdevums. Lai iegūtais rezultāts būtu veiksmīgs ir nepieciešams adaptēt dažādas sabiedrības idejas, lai apmierinātu tās vajadzības. Loģikas loma šajā gadījumā ir izveidot  mājas lapu, kura liktos pievilcīga no pirmā acu skatiena. Jūs saprotat, ka daudzi lietotāji jau pirmajā sekundē nosaka to, vai viņiem ir iepatikusies mājas lapa. Ir patiess uzskats, ka, ja mājas lapa neiepatiksies pirmajā tās apskates sekundē, drīz vien tā tiks aizvērta.

Iemesls izmantot loģiku izstrādājot mājas lapu

Tad kādēļ tai ir nepieciešams būt tik perfektai, lai ar pirmo reizi spētu ietekmēt cilvēku prātus? Mūsu smadzenes ir unikālas, ar to palīdzību saprot attēlus un sajūtas. Ja Jūs pateiksiet vārdu, Jūsu prāts izveidos attēlu. Šis stereotipu pilnais attēls, kurš ir radies no šī vārda vienmēr liks justies komfortabli, kad atrodaties blakus iedomātajam objektam. Šis fenomens attiecas uz visu, ko jūs spējat iedomāties, arī mājas lapām.

Loģika un web izstrāde.

Stereotipiskais priekšstats par web izstrādi

Smadzenes izveido specifisku priekšstatu par to, kā būtu jāizskatās konkrētai mājas lapai. Piemēram, kāds attēls tiek izveidots Jūsu prātā, kad es pasaku vārdu savienojumu sociālie mediji? Ja Jūsu uzskats saskan ar vairākuma cilvēku uzskatu, tad jūsu atbilde ir Facebook. Lūk, šādi darbojas mūsu prāts. Vienkāršoti, ja Jums kāds stāsta par mājas lapu, Jūs  automātiski iedomājaties kādu attēlu un sagaidāt, ka iedomātais attēls pastāv arī realitātē. Jūs noteikti būsiet sarūgtināts, ja ieraudzīsiet mājas lapu, kura būs pretēja Jūsu izvirzītajām gaidām.

Tas mājas lapu veids, kurš jums šķiet pazīstams ir prototipiskās mājas lapas.  Tās ir mājas lapas, kuras uzrunā nevis ar loģiku, bet ar emocijām. Vairāku gadu garumā veiktajos pētījumos ir izpētīts, ka mūsu redze pielāgojas emocionālajai sapratnei un vēlas saņemt sajūtas. Tajā brīdī, kad mēs redzam objektu, mēs neapzināti veicam otro lēmumu par to, vai redzētais mums patīk vai nē. Tā ir prāta adaptācija vairāku gadsimtu garumā, kas veidojusies no tiem senajiem laikiem, kad cilvēkam neticamā ātrumā paskatoties uz kādu priekšmetu bija jāizvēlas, vai tas bija drošs vai nē.

Web izstrāde un stereotipi.

Web dizaineris šo uzdevumu var izpildīt daudz dažādos veidos, bet pamatu pamatam ir jābūt vienam. Jo vienkāršāka un pievilcīgāka būs mājas lapa, jo biežāk tā tiks atvērta un apskatīta. Tā apmeklētājs iegūst iespēju sajusties komfortabli, bet sarežģītākām mājas lapām,  šis noteikums ir sarežģītāk izpildāms.

Vēl jo vairāk mājas lapai ir jābūt pēc iespējas komunikablākai.  Vēstījumam ir jābūt izceltam un skaidram. Cilvēkam uzreiz ir jāsaprot, ko viņš redzēs mājas lapā. Tas pārliecinās potenciālo klientu, ka viņš atrodas pareizajā vietā, bet tikai pēc tam tiks pievērsta uzmanība mājas lapas dizainam.

Mājas lapas virzīšana

No otras puses ir daži padomi par mājas lapas virzīšanu. Mājas lapas pamata struktūra ir svarīga. Pētījumu rezultāti norāda, ka cilvēki vienmēr skatās uz mājas lapas augšējo kreiso stūri. Šī pozīcija ir perfekta priekš logo izvietošanas. Lapas navigācijai ir jābūt skaidri redzamai lapas augšā vai augšējā kreisajā stūrī. Šāds izkārtojums atbilst jau iepriekš pieminētajam par cilvēka stereotipisko domāšanu, kura ir vērsta uz to, lai cilvēks ieraugot mājas lapu justos komfortabli. Arvien vairāk pētījumos ir pierādīts, ka šāda veida izkārtojumus arvien biezāk aplūko potenciālie klienti.

Mājas lapas apmeklētāju skaita palielināšana.

Vēl jo vairāk visi mulsinošie mājas lapas elementi ir jānoņem. Tas nozīmē, ka ir nepieciešams samazināt reklāmu un skaņu efektu skaitu. Jāatceras, ka cilvēka uzmanība koncentrējas tikai uz šo brīdi. Dizaina izstrādē ir jānodrošina arī funkcionāla pieeja, lai klients netērētu veltīgi savu laiku atgriežoties bezjēdzīgās mājas lapu direktorijās.

Secinājums

Loģika mājas lapas izstrādē ir nepieciešama, lai potenciālajos klientos – mājas lapas apmeklētajos raisītu asociatīvo domāšanu un pierasto māju sajūtu. Dodiet apmeklētajām piederības sajūtu. Viņam ir jāsaprot tas, kur viņš atrodas un kādi būs viņa ieguvumi.


Rakstā izmantotais informācijas avots: Loģika un veiksmīgs web dizains


Radušies papildus jautājumi? Vēlies izveidot mājas lapu vai uzlabot esošās web lapas dizainu? Jautā, mēs palīdzēsim!