TOP 3 mājas lapas izstrādes tendences 2019. gadā

string(8) "aprīlis"

Mūsdienās vērojama ļoti strauja tehnoloģiju attīstība. Par uzvarētājiem kļūst tie, kuri seko līdzi aktualitātēm un mainās!

Ņemot vērā faktu, ka šobrīd pasaulē ir vairāk kā 4 miljardu interneta lietotāju, mājas lapu būtiskums uzņēmumu darbībā un attīstībā pieaug. Ar vien vairāk cilvēku izvēlas iepazīties ar produktiem un pakalpojumiem internetā, jo tā ir ātrāk un vienkāršāk!

Lai veicinātu uzņēmumu attīstību, iegūtu jaunus klientus, nezaudētu esošos un saglabātu konkurētspēju, ir svarīgi sekot līdzi jaunākajām mājas lapas izstrādes tendencēm un iespēju robežās pielāgoties tām!

Mēs, sem.lv komanda, vēlamies izcelt šīs TOP 3 tendeces, ko vērts apsvērt mājas lapu izstrādes procesā 2019. gadā:

  1. Mājas lapu mobilā versija;
  2. Čatboti;
  3. One-page mājas lapas.

Mājas lapu mobilā versija | #1 tendence

Par mājas lapu mobilās versijas nozīmīgumu runāts arī pērn, bet 2019. gadā tās nozīme turpina pieaugt. Dati liecina, ka 48% lietotāju uzskata – ja uzņēmuma mājas lapai nav mobilā versija, tad tai vienkārši nerūp bizness un klienti.

Mājas lapu nepeiciešams pielāgot mobilajām ierīcēm, vairāku iemeslu dēļ:

  • Lai noturētu un uzlabotu lapas pozīciju meklētājprogrammās (SEO)

Strauji pieaugot mobilo meklējumu apjomam, populārākās un biežāk lietotās meklētājprogrammas Google pārstāvji pērn oficiāli paziņoja par mobile-first indexing jeb primāri ņemt vērā tieši mobilo versiju, izvērtējot un pozicionējot mājas lapas. Līdz ar to uzņēmumiem, kuriem nav mājas lapas mobilā versija, pozīcijas krītas.

Un te der atcerēties joku..

“What’s the best place to hide a dead body? -The second page of Google!”

  • Lai uzlabotu lietotāju pieredzi (UX)

Daļa mājas lapas apmeklētāju ir esošie un potenciālie uzņēmuma klienti, kuru dēļ ir nepieciešama mājas lapu izstrāde.

Neviens, ieejot mājaslapā no mobilās ierīces, nevēlas ieraudzīt lapu, kurā uzreiz nav ātrā un pārskatāmā veidā atrodama vēlamā informācija un kur viss ir jāpietuvina un jāattālina neskaitāmas reizes. Slikās pieredzes dēļ apmeklētājs bez ilgas domāšanas var atstāt lapu un dot priekšroku konkurentiem, kuriem ir mobilā versija.

Express pasta mājas lapas vecās un jaunās mobilās versijas salīdzinājums
Attēls: Express pasta iepriekšējā versija un sem.lv izstrādātā jaunā mobilā versija
  • Lai optimizētu konversijas likmi (CRO)

Tiem, kuriem šis jēdziens ir svešs – konversijas likmes optimizācija ir sistemātisks process, ko veic ar mērķi palielināt vietnes apmeklētāju procentuālo daudzumu, kas veic vajadzīgo darbību (piem., nopērk produktu vai piesakās jaunumu saņemšanai).

Ja mājas lapai nebūs mobilā versija, tad liela daļa klientu, kas tajā būs iegājuši tieši no mobilajām ierīcēm, nekonvertēsies un uzņēmums negūs labumu.

Un, starpcitu, 2018. gadā 52,5% no visa internetā saņemto un nosūtīto datu apjoma veidoja tieši mobilo ierīču dati.

Čatboti | #2 tendence

Čatbots

Šobrīd lielu pircēju un patērētāju daļu pārstāv tā sauktā mileniāļu jeb Y paaudze, kuru viena no raksturiezīmēm ir zemais pacietības līmenis. Vairums šīs paaudzes pārstāvji ir pieraduši, ka visu ir iespējams dabūt tūlīt, bez ilgas gaidīšanas, tāpēc uzņēmumiem vairāk kā jebkad ir jādomā par nepārtraukta un mūsdienīga klienta servisa nodrošināšanu.

Lai to paveiktu, ar vien vairāk uzņēmumu klientu servisa pilnveidei sāk izmantot čatbotus – mākslīgā intelekta robotus, kas komunicē ar mājas lapas apmeklētājiem un palīdz tiem atrisināt problēmas. Tā ir iespēja nodrošināt  pilnvērtīgu servisu 24 stundas diennaktī un 7 dienas nedēļā bez papildus darba spēka.

HubSpot veiktais pētījums atspoguļoja, ka 57% respondentu ir ieinteresēti saņemt atbildes tūlītēji tiešsaistes čatā.

One-page mājas lapas | #3 tendence

Sem.lv one-page mājas lapa
Gifs: Sem.lv one-page māja lapa

Gan aplūkojot citu izstrādātās mājas lapas, gan ņemot vērā pašu pieredzi, noteikti pēdējā laikā ir pamanāms ievērojams one-page mājas lapu pieaugums.  

One-page jeb vienas lapas mājas lapās visa informācija ir atrodama, ritinot kursoru, nevis veicot daudz klikšķu, kuru rezultātā citreiz gadās apmaldīties un pat pazust lapu labirintos.

Mājas lapu izstrādātājiem ir jāņem vērā patērētāju uzvedība, jau minētais mileniāļu pacietības trūkumus, patērētāju vēlme pēc ātras un ērtas pieredzes, kā arī dažādos pētījumos pierādītie fakti. Piemēram, ka vidēji apmeklētāji izlasa tikai 20% no lapā atrodamā satura.

Kvalitatīvas one-page lapas ir labs veids, kā minēto īstenot, jo tiek pasniegta tikai būtiskākā informācija īsā, ātrā, vienkāršā un saprotamā veidā.

Ja Tava mājas lapas ir novecojusi un neatbilst jaunākajām tendencēm vai Tev ir bizness, kas šobrīd alkst pēc jaunas mājas lapas,  tad..

..jo profesionāla mājas lapu izstrāde ikvienam klientam, ņemot vērā viņu vēlmes un liekot lietā  gan mūsu specifiskās zināšanas, gan mīlestību pret darbu, ir mūsu aicinājums!