Uzņēmējdarbības spēcīgākais instruments: Mārketinga plāns

Biznesa plāns

Patiesību sakot, pats spēcīgākais mazā uzņēmēja mārketinga instruments ir pārdomāti veidots un izstrādāts mārketinga plāns. Mārketinga plāns nav sauss, atskaitei līdzīgs dokuments, kurš jāveido, tikai tādēļ, ka tas bieži tiek pieminēts visās biznesa vadības grāmatās. Mārketinga plāns ir biznesa pamatā, tas ir plāns, kā sasniegt Tavus potenciālos klientus un ieinteresēt viņus ar savu piedāvājumu. 

Mārketinga plānā (bieži vien to uzrakstot tikai uz vienas lapas puses) iespējams atbildēt uz tik nozīmīgiem jautājumiem kā:

 

Kas ir tavs uzņēmums?

Ar ko tas nodarbojas?

Kam tas ir nepieciešams?

Kā tu plāno sagrābt klientu uzmanību?

Kad tu plāno to sagrābt?

Kā tu plāno par to samaksāt?

 

Ar izstrādātu un pārdomātu mārketinga plānu iespējams šos jautājumus izprast pašam, nostiprināt sava uzņēmuma organizācijā un prezentēt tos saviem klientiem.

 

Tomēr liela daļa mazo uzņēmēju uzreiz sāk rīkoties, lai piesaistītu jaunos klientus, nevis velta laiku, lai pārdomātu, kā efektīvāk to izdarīt. Tomēr tieši plānošana un pārdomāta mārketinga plāna sastādīšana palīdz atvieglot ieguldīto darbu ilgtermiņā un ļauj paredzēt iespējamos sarežģījumus.

 

Lai izveidotu spēcīgu, pārdomātu un efektīvu mārketinga plānu un prastu to izmantot jaunu klientu piesaistē un biznesa peļņas veicināšanā, seko šiem septiņiem soļiem:

Pirmais mārketinga plāna solis: Nosakiet savu mērķauditoriju

Izanalizē, ar kādiem klientiem visvairāk tu veido sadarbību. Izdibini un apraksti, kāds ir šo klientu bizness, kādas ir to prasības, kas to nozarē ir specifisks. Sastādi tāda klienta aprakstu, ar kuru tiešām vēlētos veidot sadarbību.Tad kārtīgi aplūko, kādi ir tavi pārējie klienti un izvērtē, vai tie iekļaujas tava “ideālā klienta” kategorijā. Ņemiet vērā vecumu, dzimumu, ienākumu līmeni, dzīves vietu, izglītības līmeni, hobijiem, paradumiem. Jo precīzāks ir Jūsu mērķauditorijas raksturojums, jo vieglāk ir sasniegt šo mērķauditoriju ar iespējami zemākām izmaksām.

Katra mērķauditorija pērk savu iemeslu dēļ – vieni prestiža dēļ, citi izdevīguma dēļ, turpretī kāds garantijas dēļ. Tiem, kas pērk prestiža dēļ, neinteresē tik daudz cena vai garantijas. Tie, kas pērk dēļ izdevīguma, nav tik būtiska cena. Tāpēc ir būtiski zināt Jūsu klientu, tad ir vieglāk to uzrunāt.

 

Otrais solis: Veido atšķirīgu biznesa pozīciju – savu unikālo pozicionējumu

Saproti, kādā biznesa sfērā tieši tavs uzņēmums izpaužas vislabāk un pastāsti savai mērķauditorijai, ka tieši tava firma konkrēto pakalpojumu spēj veikt tā, kā neviens cits to nevar – kvalitātes vai atšķirīgās pieejas dēļ.

 

Tā varētu būt kāda apkalpošanas servisa niša, vai neparasts pakalpojums, iespējams, tas ir īpašs produkta iepakojums.

Kā saprast, kas taviem klientiem varētu patikt? Vienkāršākais veids, kā to izdarīt ir, piezvanīt trīs vai četriem klientiem un uzdot jautājumus: “Kādēļ Jums patīk sadarboties ar mums?” vai “Kādēļ Jūs iegādājaties mūsu produktus?”.

 

Trešais mārketinga plāna solis: Kodola ziņojums

Katrās pārrunās ar saviem klientiem, centies iekļaut un paskaidrot tos argumentus, kādēļ viņiem būtu vērts sadarboties ar Jūsu uzņēmumu. Uzsver un atkārto to, kādas priekšrocības un bonusus klients iegūs.

 

Ceturtais mārketinga plāna solis: Mārketinga informatīvās platformas pārveide

Pārveido un atjauno sava uzņēmuma sociālo mediju profilus un firmas mājas lapas izskatu (tai skaitā saturu, fotogrāfijas, uzrunas formu), lai tas atbilstu atšķirīgajam biznesa pozicionējumam un kodola ziņojumam.

 

Piektais mārketinga plāna solis: Atrast pareizo reklamēšanās pieeju

Pārliecinies, ka visas uzņēmuma reklāmas, tai skaitā tās, kuras ir ievietotas sludinājumu portālos un medijos, ir izstrādātās balstoties uz firmas izaugsmes perspektīvu bāzes, nevis vienkārši cenšoties asinskāri pārliecināt klientus pirkt Jūsu uzņēmuma produktu.

 

Jums ir jāatrod veids, kā izglītot produktu patērētāju pirms pārdodiet tam savu preci. Klientam ir jābūt sajūtai, ka Jūsu firmas produktam ir kāda noteikta veida pievienotā vērtība. Klients jūt, ka bez paša produkta, viņš no darījuma ieguvis ko vairāk – noderīgu informāciju, patīkamas emocijas, iespēju kādam palīdzēt, utt.

 

To nav iespējams izdarīt ar pāris reklāmām vietējā apriņķa avīzē. Tavai uzņēmuma reklāmai jāveicina klientos interesi uzdot jaunus jautājumus un noskaidrot papildus informāciju par piedāvāto produktu. Tikai tad Jūs varat uzsākt produkta vai pakalpojuma pārdošanas akciju.

 

Sestais mārketinga plāna solis: Veido sadarbību un izpēti konkurenci

Apzini tos uzņēmumus, kuri strādā ar Jums interesējošo mērķauditoriju un nodibini sadarbību ar šiem uzņēmumiem. Sadarbības ceļā varat paplašināt savu kontaktu loku un piesaistīt jaunus klientus. Bieži vien biznesa partneri var ieteikt jūsu uzņēmumu saviem klientiem, ja paši nespēj piedāvāt patērētāju prasīto produktu vai pakalpojumu.

 

Septītais mārketinga plāna solis: Seko līdzi kalendāram, plāno savu laiku

Lai izpildītu sešus iepriekšminētos soļus un liktu tiem sekmīgi darboties, Jums jāveido laika plāns. Ja plānosiet laiku un uzstādīsiet gala termiņu uzņēmuma mārketinga akcijai, tad būs iespējams saprast cik laikietilpīgs ir katrs no sagatavošanas darbiem.

 

Liela daļa mazo uzņēmēju, veidojot mārketinga akcijas, nepaspēj visu paveikt paredzētajā laikā, jo sākumā neapzinās, cik daudz laika nepieciešams veltīt katram no ieplānotajiem sagatavošanas darbiem.

 

Nav jāstrebj karstu. Reizēm labāk ir veikt darbu gausāk, bet ar apdomu, paredzot iespējamos sarežģījumus. Nav nepieciešamības akli sasteigt mārketinga akciju, tādā veidā iespējams ciest neveiksmi – zaudējot ieguldītos līdzekļus un sabojājot uzņēmuma reputāciju.


Ja Jūsu uzņēmuma mārketinga plāns būs skaidri definēts un pārdomāts, tad būs iespējams veidot spēcīgus un stingrus mārketinga akcijas pamatus, kuri cels firmas atpazīstamību, veicinās peļņu, kā arī piesaistīs jaunus un uzticamus klientus.

SEM.LV speciālisti Jums palīdzēs – definēt Jūsu mērķauditoriju, izejot no tā analizēs to prasības, veiks konkurentu analīzi, pret konkrēto mērķauditoriju definēs Jūsu konkurētspējīgo priekšrocību, definēs mērķauditoriju, izpētīs tirgu, veiks potenciālo klientu aptauju, veidos uzņēmuma vai produkta zīmolu, sastādīs plānu, kā sasniegt Jūsu mērķauditoriju un organizēs mārketinga aktivitātes. Zvaniet vai sūtiet e-pastu – pirmā konsultācija 1 h garumā BEZMAKSAS.


 Lasīt vairāk: Mārketinga pieejas
Šeit apskati informācijas avotu par mārketinga plānu.