Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Minimālisms logo un firmas stila dizaina izstrādē

Minimālisms

Jebkurš uzņēmums vēlas būt pamanāms un atpazīstams. Vienalga vai uzņēmumam ir lielisks apkalpošanas serviss, kvalitatīvs produkts vai teicami pakalpojumi, jebkura firma ar visiem spēkiem cenšas iekarot savu klientu sirdis.

Sajūtas un attieksme, ko klients izrāda pret konkrētu firmu, nav svarīgi tikai indivīdam, bet arī uzņēmumam. Uzņēmuma, kā arī to produktu un pakalpojumu popularitātes panākumi atkarīgi ne tikai no pārdošanas rādītājiem, bet arī no firmas zīmola atpazīstamības.

Ikviena kompānija, kura vēlas kļūt veiksmīga savā biznesa nozarē pievērš ārkārtīgu uzmanību un finanšu līdzekļus firmas zīmola veidošanai. Galu galā nav iespējams noturēt klientu pie sevis, ja viņš ir bezgala vienaldzīgs pret tavu uzņēmumu.

Brendings ir sajūta. Uzņēmuma zīmola vizuālais aspekts spēj radīt emocijas potenciālajiem klientiem, lai tie spētu atcerēties konkrētu uzņēmumu un nolemt, vai tā sniegtie pakalpojumi viņam ir nepieciešami.

Vizuālais zīmols un tā nozīme (visual branding)

Brīdī, kad domā par savu iemīļotāko firmu (vai zīmolu) tevī raisās sajūtas, ko asociē ar konkrēto uzņēmumu. Piemēram, Vovlo firma asociējas ar drošību, Google ar inovācijām, bet “Nike” tenisa kurpes ar teicamiem atlētiskajiem panākumiem.

Brendings strādā vislabāk, ja tas ko klienti domā un asociē ar firmu ir līdzīgs tam, ko firma pati par sevi domā un ar kādu domu sevi prezentē. Dizaineri ļoti nopūlas, lai radītu atpazīstamu un oriģinālu firmas vizuālo identitāti, lai iedvestu klientiem noteiktas sajūtas un ziņojumus par konkrēto firmu.

Daži cilvēki kļūdīgi uzskata, ka vizuālā identitāte tiek apzīmēta tikai ar firmas logo, taču tā ietver daudz, daudz vairāk. Vizuālais zīmols ir firmas logo, krāsas, produktu iepakojums, būtībā jebkas, uz ko iespējams paskatīties.

Kā zināms, cilvēki ir ļoti vizuālas būtnes. Ja viņi to neredzēs, viņi to arī nesajutīs. Ja viņi to nesajutīs, uzņēmumam būs daudz grūtāk izveidot kvalitatīvu komunikāciju ar saviem potenciālajiem klientiem. Auditorija nereaģēs uz firmas zīmolu, ja tas neuzrunā viņu vizuālās gaidas. Bieži vien, vizuālais zīmols ir pirmā iespēja “noķert” cilvēku uzmanību, lai radītu tiem noteiktas sajūtas par konkrēto firmu.

Taču, kas notiek, ja klients redz vizuālo identitāti, bet sajūtas, kas to pārņem pilnībā atšķiras no tām, ko uzņēmums cenšas viņam iegalvot? Ko darīt, ja cilvēks ieraugot konkrētu zīmolu, saprot, ka viņam par šo firmu nav nekādas intereses?

Šādos gadījumos kompānija, visticamāk, ir pazaudējusi vienu no potenciālajiem klientiem. Vizuālais zīmols un tā izstrāde var krietni vien palīdzēt vai arī graut uzņēmuma kopējo tēlu. Tādēļ jāstrādā nopietni, izpētot nozari un saprotot savu mērķauditoriju.

Kādēļ minimālisms logo dizainā?

Minimālisms ir paņēmiens, kuru dizaineris pielieto, lai tiktu vaļā no visa liekā un nevajadzīgā savā dizainā un atstātu tikai pašus svarīgākos elementus. Pēc jaunākajām tendencēm spriežot, minimālais dizains iezadzies ne tikai web dizainā, bet arī produktu iepakojumu dizainā un firmas zīmolu vizualizācijās. Minimālisms iezogas it visur.

Daži varētu apgalvot, ka radīt minimālu dizainu ir viegls uzdevums, taču spēt atteikties no dažādām “liekajām” un “izskaistinošajām” detaļām ir salīdzinoši grūt darbs. Jāspēj atmest liekos elementus, bet dizainam tai pat laikā jābūt pilnīgam un nolasāmam. Ja atsakies atmet neīsto dizaina elementu, kopējais vizuālais tēls var zaudēt savu būtību un nolasāmību. Minimālisms koncentrējas uz dizaina pamatiem – balanss un negatīvais laukums, kā arī burtu fonts un ierobežota krāsu palete.

Uzņēmumi arvien vairāk izvēlas pielietot minimālisma dizainu zīmolu vizualizācijās un firmas identitātes veidošanā. Tas, visticamāk, skaidrojams ar to, ka minimālisms atgriežas kā jauns “trends“, ko visiem gribas izmēģināt un redzēt, ko tas spēj veikt.

Piemēram, “Starbucks” ir pamanījuši minimālisma dizaina stila uzplaukumu un tādēļ cenšas pieskaņot firmas logo un citus vizuālos materiālus šim dizaina paņēmienam. Minimālisms pats par sevi ir ideāli piemērots, lai izceltu svarīgākās vērtības firmas vizuālajā identitātē. Kāda gan jēga no visiem izskaistinājumiem, dekorējumiem, dažādiem burtu šriftiem, kuri neietver uzņēmuma stāstu un būtību? Kādēļ gan pievienot tik daudz izskaistinošo elementu un riskēt padarīt zīmolu nenolasāmu? Savukārt, minimālisms visu padara vienkāršu, skaidru un nolasāmu.

Tā kā minimālisma dizains nav pārsātināts, tas pašam cilvēkam dod iespēju padomāt un sajust konkrētās firmas sūtīto ziņojumu. Minimālismā ir vietas pārdomām. Vienkāršais dizains, formas un krāsas daudz vieglāk ļauj konkrēto dizainu atcerēties.

Vēl viena minimālisma stila priekšrocība zīmola vizualizācijas veidošanā ir spēja saglabāt konsistenci. Lai auditorija uzņēmumu uztvertu nopietni un atcerētos ilgtermiņā, vizuālajam zīmolam jābūt konsekventam. Kaudze ar dažādiem logo, dizaina veidiem un krāsām nepalīdz veidot firmas zīmolu, kurš būs atmiņā paliekošs. Ar minimālismu iespējams koncentrēt uzmanību uz konkrētu lietu, konkrētu elementu, konkrētu ziņojumu.

Minimālisma dizaina koncepts un piemēri

Minimālisms ir lielisks dizaina stils. Tā spēja padarīt zīmolus pazīstamus, atmiņā paliekošus un konsekventus, kas ir pamats vizuālās identitātes panākumiem. Zemāk aplūko minimālisma dizaina piemērus un iedvesmojies modernizēt arī sava uzņēmuma logo un vizuālo identitāti.

Design Miami korporatīvā identitāte

Design Miami firmas stils.

Diētiskās “Coca-Cola” dizaina piemērs

Diētiskā “Coca-Cola” – korporatīvā identitāte. 

Minimālisma stilā izstrādāto logotipu piemēri

Minimalist effect in maximalist market. 

Uzņēmuma Evian minimālisma stilā izveidotais logo. 

M&M firmas stils.

Fruita Blanch – uzņēmuma dizains

Fruita Blanch produkta dizains. 

Further dizaina piemērs

Further iepakojuma dizains.

Grounded Owl vizītkartes

Grounded Owl uzņēmuma vizītkartes paraugs. 

Jacu Coffee vizuālā identitāte

Uzņēmuma Jacu Coffe vizuālā identitāte. 

Sm/les for M/les dizaina paraugs

Sm/les for M/les produkta un iepakojuma dizains. 

Sm/les for M/les firmas stils. 

Light & Dark ground coffee firmas stils

Light & Dark ground coffee iepakojuma dizains. 

Miller 64 Light beer (before & after)

Miller 64 Light beer firmas stila izmaiņas. 

Moira Dolina whiskey vizuālā identitāte

Moira Dolina whiskey uzņēmuma korporatīvā identitāte. 

Pentagram logotips

Pentagram vizuālās identitātes piemērs. 

Pentagram vizuālā identitāte. 

Pepsi produkcijas pudeles

Pepsi produkcijas logotipu paraugi. 

StumbleUpon logo

StumbleUpon izstrādātais logo

 

Cerams, ka šie minimālisma stilā izstrādātie logotipi Tevi iedvesmoja jauna logo izstrādei. Atceries uzņēmuma veiksmes pamata ir gaumīga korporatīvā identitāte.


Saistītie raksti:

Logo izstrādes process

Vienkrāsaini foni mājas lapu izstrādē

Nepieciešama logo un vizītkaršu izstrāde? Apskati korporatīvās identitātes spilgtākos paraugus.


Lasīt vairāk: Logo un firmas stils

Rakstā izmantotais informācijas avots: Kādēļ uzņēmumi arvien vairāk sliecas uz minimālismu dizainā?


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par logo izstrādi minimālisma stilā? Jautā, mēs palīdzēsim!