Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Kas ir reklāmguvumu līmenis (conversion rate) interneta mārketingā?

Reklāmguvumu līmenis

Kad tiek lietots termins “reklāmguvumu līmenis” ar to tiek domāts, cik procenti no mājas lapas apmeklētājiem sasniedz mājas lapas īpašnieka uzstādīto mērķi. Iespējams, šo terminu labāk varēs paskaidrot zemāk redzamā shēma.

Mājas lapa un reklāmguvumu līmenis

RGL

Mājas lapa un reklāmguvumu līmenis.

Pamata mērķi, visbiežāk, iekļauj pirkumu veikšanu, informatīvas veidlapas aizpildīšanu, pieteikšanos jaunumu ziņojumu saņemšanai e-pastā, lietotāja konta izveidošanu, aplikāciju lejupielādi utt.

Vienalga, kāda būtu darbība, ko vēlies, lai tavas mājas lapas apmeklētājs veiktu, tā ir darbība, ko tev būtu lietderīgi izmērīt un optimizēt, lai nākotnē to izpildītu arvien vairāk cilvēku.

Kas ir reklāmguvumu līmenis?

Tavas mājas lapas reklāmguvumu līmenis ir procentuāla attiecība, uz darījumiem web lapā, kuri tiks pabeigti (notiks konversija: piemēram, no apmeklētāja uz pircēju).

Pabeigtu darījumu definē katra mājas lapas īpašnieka redzējums. Ne visiem ir svarīgs viens mērķis. Piemēram, ja tavs mērķis ir, lai cilvēks abonē jaunumu ziņojumus savā e-pastā, tad pabeigtais darījums notiks brīdī, kad kāds no mājas lapas apmeklētājiem pieteiksies šiem ziņojumiem. Tad tu vari mērīt reklāmguvumu līmeni, nosakot, cik procentuāli liela daļa no apmeklētājiem veiks šo darbību.

Reklāmguvumu līmeņa optimizācija ir…

…strukturēta un sistemātiska pieeja, lai uzlabotu mājas lapas apmeklētību;

…informatīvs ieskats – specifisks, analītisks un balstās uz apmeklētāju atsauksmēm;

…lielums, kas ir definēts no mājas lapas unikālajām vajadzībām un mērķiem;

…sekošana līdzi mājas lapas apmeklētības statistikai un šo datu pielietošana, lai uzlabotu mājas lapas elementus un saturu.

Reklāmguvumu līmeņa optimizācija nav…

…balstīta uz minējumiem un nojautām;

…balstīta uz bagātīgāk maksājošo cilvēku viedokļiem

…masīva apmeklētāju iegūšana, kas nebalstās uz kvalitatīvu nākotnes sadarbību un komunikāciju.

Kā izmērīt reklāmguvumu līmeni?

Lai izmērītu reklāmguvumu līmeni, nepieciešam lietot datu izsekošanas aplikācijas. Interneta vidē atrodamas vairākas dažādas datu izsekošanas programmas, piemēram, vari izmantot kādu no standarta aplikācijas “log analysis” paketēm.

Papildinājumā, lai palīdzētu tev novērtēt un izsekot reklāmguvuma līmenim, izmanto “Vertster” instrumentu, kurā iestrādāta spēcīga reklāmguvuma līmeņa izsekošanas sistēma.

Kādēļ reklāmguvuma līmeņa optimizēšana ir tik nozīmīga?

Iemesls nr.1.: Vienmēr pastāv vieta uzlabojumiem.

Nav nozīmes, cik lielisks un pārdomāts ir tavas mājas lapas dizains, nav nozīmes, cik daudz apmeklētājus tu spēj pārvērst pircējos, vienmēr ir iespēja atrast veidu, kā šo darījumu izpildes procesu padarīt patīkamāku gan mājas lapas apmeklētājiem, gan mājas lapas īpašniekam.

Iemesls nr.2.: Apmaksātā meklējumu rezultātu nišā konkurence un izcenojumi kļūst arvien saspringtāki.

Naudas tērēšana nav atbilde. Reklāmguvuma līmeņa optimizācija (RLO) strādā ar to, kas tavā mājas lapā jau ir iestrādāts, kas palīdzēs noteikt problēmas sakni un atrast metodes, ar kurām tās novērst.

Protams, tu vari tērēt lielu naudu, lai tava uzņēmuma mājas lapa ierindotos augstākajos interneta meklējuma rezultātos, bet, ar RLO spēsi atrast, kuri mājas lapas elementi neuzrunā apmeklētājus. Tad varēsi šos elementus nomainīt un piesaistīt jaunus apmeklētājus un klientus ilgtermiņā.

Iemesls nr.3.: Optimizācijas pamatā nav tikai apmeklētāju pārvēršana klientos

Tā nav tikai apmeklētāju pārvēršana klientos. Tie ir cilvēki, kas apmeklē tavu mājas lapu un atbalsta tavu biznesu, kā arī nodrošina vislabāko mārketingu ilgtermiņā.

Iemesls nr.4.: Pamatā tas ir bezmaksas pasākums

Reklāmguvumu līmeņa optimizācija balstās uz datiem par pašreizējo mājas lapas apmeklējumu. Tas nozīmē, ka tu netērē papildus naudu, lai piesaistītu jaunus apmeklētājus, bet izvēlies labākas metodes, lai šo apmeklētāju plūsmu pārvērstu pircējos.

Optimizācija palielinās to apmeklētāju skaitu, kas turpina atgriezties tavā mājas lapā un sāks tajā ieguldīt līdzekļus, kas efektīvi nodrošinās ari jaunu klientu piesaisti.

Iemesls nr.5.: Reklāmguvumu līmeņa optimizācija palielina ieņēmumus

Tavs ieņēmumu līmenis ir savienots ar reklāmguvumu līmeni uzņēmuma mājas lapā. Ja reklāmguvumu līmenis ir labs, arī ieņēmumi palielināsies.

Iemesls nr.6.: Tu kļūsi vērtīgāks uzņēmums savā biznesa nišā

Optimizējot mājas lapas reklāmguvumu līmeni tu ne tikai piesaistīsi jaunus ieņēmumus, bet izpelnīsies augstākas klases vietu starp konkurējošajiem nišas uzņēmumiem.

Iemesls nr.7.: Ar optimizētu reklāmguvumu līmeni vari efektīvāk uzrunāt mājas lapas apmeklētājus.

Tā kā būsi izanalizējis, kas tavu mērķauditoriju uzrunā, kādu informāciju tie meklē u.c. iezīmes, tev būs priekšrocība šo informāciju sniegt ātrāk, nekā konkurējošo uzņēmumu mājas lapas.

Kā uzņēmumi spēj dubultot savu reklāmguvumu līmeni?

Kāds ir tavas mājas lapas pašreizējais reklāmguvumu līmenis? 5%? 10%? Tev nav ne jausmas? 10% reklāmguvumu līmenis nozīmē to, ka no 10 mājas lapas apmeklētājiem, deviņi ar tukšām rokām dodas prom no tavas mājaslapas. Vai tu tiešām netici, ka varētu samazināt šo skaitli vismaz 8 no 10?

Skaties uz to visu no cita skatu punkta: Lai dubultotu savas mājas lapas reklāmguvumu līmeni, tev nepieciešams uzlabot reklāmguvumu līmeni iekš reklāmām, sākumlapas, produktu lapas, iepirkšanās groza par 19%.

Šādi uzlabojumi, iespējams, šķiet neiespējami, bet, piemēram, lai uzlabotu savas sākumlapas reklāmguvumu līmeni par 25% tev nepieciešams tikai 2,7% uzlabojums katrā no zemāk minētajiem mājas lapas aspektiem:

Uzņēmuma sauklis

Mājas lapas nosaukums

Iepazīšanās teksts

Piedāvājumu saturs

Tava garantija

Tava un uzņēmuma fotogrāfija

Mājas lapas salasāmība

Mājas lapas lietojamība

Mājas lapas navigācija

Piedāvātie produkti

Cenu politika

“Premium” pakas pircēju piedāvājums

Klientu atsauksmes

“Aicinājumi uz darbību” logi

Mājas lapas izklājums

Preces atgriešanas politika

…Un saraksts vēl var turpināties

Vai tagad palielināt reklāmguvuma līmeni par 25% šķiet tik nesasniedzami? Domājams, ka ne.


Saistītie raksti:

Padari mājas lapas apmeklētāju par pircēju

Kā labāk iepazīt savu klientu?

20 viegli veidi, kā piesaistīt ļaudis savai mājas lapai


Lasīt vairāk: Reklāmguvumu līmenis


Rakstā izmantotie informācijas avoti: Sadalītās-testēšanas 101: Ātra pamācība reklāmguvuma līmeņa optimizācijā

Kā aprēķināt reklāmguvuma līmeni?

Kādēļ reklāmguvuma līmeņa optimizācija ir tik svarīga?


Radušies papildus jautājumi par mājas lapas optimizāciju? Vēlies uzzināt vairāk par kvalitatīvas mājas lapas ietekmi uz reklāmguvumu līmeni? Jautā, mēs palīdzēsim!