Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

SEO – esi atrodams internetā!

SEO

Ja tu un tava mājas lapa nav atrodama Googlē, var teikt, ka neesi atrodams nemaz. Apmeklētāji tevi neredz un nezina par taviem inovatīvajiem produktiem, kvalitatīvajiem pakalpojumiem un satriecošo uzņēmumu kā tādu, tikai un vienīgi tādēļ, ka neizmanto īstos paņēmienus Google meklētāja augsto pozīciju iekarošanā.

Lai tava mājas lapa apsteigtu konkurentus un meklēšanas rezultātos parādītos augstākā pakāpē, tev jeb pareizāk sakot, tava uzņēmuma mājas lapai, ļoti cītīgi jāpiekopj kāda no SEO (Search Engine Optimization) jeb meklētājprogrammu optimizācijas stratēģijām. SEO efektīvi palīdz tavai mājas lapai piesaistīt jaunus klientus, padara tevi redzamu interneta vidē un palīdz apsteigt konkurentus.

Aplūko noderīgās SEO stratēģijas. Liec tās lietā un Google tevi noteikti pamanīs:

Ar atslēgvārdiem bagāti mājas lapas nosaukumi

Katra mājas lapa iekšlapa ir kā atsevišķa grāmatas nodaļa. Kā nodaļa ar jaunu nosaukumu. Katrs šis nosaukums parādās atsevišķās iekšlapas adresē jeb hiperlinkā, kuru Google atpazīst ar lielāku svarīguma pakāpi, nekā vienkāršus mājas lapas tekstus.

Dod katrai lapai savu vārdu, neatstāj nosaukumu “noklusējuma” (default) režīmā. Katrā mājas lapas nosaukumā lieto tos atslēgvārdus, kuri raksturo tavu biznesa nozari un uzņēmumu. Piemēram, ja tava firma ražo sudraba skrūves un tas ir tas, ko cilvēki arī meklē, tad mājas lapas nosaukumā nelieto tikai sava uzņēmuma vārdu, piemēram, “Rolteks”.  Sasaisti sava uzņēmuma nosaukumu ar konkrēto produktu, ko interneta lietotāji varētu meklēt, piemēram, “Sudraba skrūves – Rolteks”.

Pievieno birkas (tag) mājas lapu ierakstiem

Kad veido ierakstus savā māja lapā, neaizmirsti tiem pievienot arī atbilstošus “tagus” jeb birku nosaukumus, kuri ietver tava biznesa atslēgvārdus. Piemēram, pie ieraksta Rotaļlietu mājas lapā, būtu piemēroti ievadīt birkas vārdus, kuri saistāmi ar šo nozari, piemēram, “rotaļlietas”, “plīšu dzīvnieki”, “attīstošās rotaļlietas”, u.c. vārdi.

Iekļauj atslēgvārdus web ierakstu virsrakstos

Interneta meklētāji atpazīst un sevišķi labi spēj atrast “īstos” atslēgvārdus, kuri ir ievietoti virsrakstos un apakšvirsrakstos, tādēļ atceries, veidojot ierakstus sava uzņēmuma mājas lapā noteikti norādīt, kurš ir raksta virsraksts (Heading 1) un apakšvirsraksts (Heading 2). Google neatpazīs, ka tas ir virsraksts, ja tas būs uzrakstīts tādā pašā režīmā kā pārējais raksta teksti.

Īstie atslēgvārdi pirmajās ieraksta rindiņās

Interneta meklētāji visvairāk “uzmanības” pievērš katra raksta iesākumam (pie atrastajiem rakstu rezultātiem parādās arī pāris teikumi no paša raksta), tādēļ ir vērts tieši raksta sākumā ievietot atbilstošos atslēgvārdus. Protams, nav jāveido bezsakarīgi ieraksti, kuri tieši pirmajos divos teikumos būs pārblīvēti ar attiecīgajiem atslēgvārdiem, nenodrošinot kvalitatīvu saturu. Nav jēgas pārspīlēt un aizbaidīt savus lasītājus.

Lieto atslēgvārdus hiperlinkos

Googlei patīk hiperlinku adreses. Centies pēc iespējas vairāk savās saitēs ievietot īstos atslēgvārdus, vai arī ievieto savā mājas lapas saturā hipersaites no citiem resursiem, kuros būtu attiecīgie atslēgvārdi. Ja vēlies ievietot hiperlinku noteiktā teksta teikumā vai vārdā, atceries izvēlēties tādu vārdu, kurš raksturo tavu biznesa nozari. Piemēram, gadījumā, ja firma nodarbojas ar siera ražošanu, teikumā: “[..] jau senlatvieši ir izmantojuši ķimenes šajā noteiktajā siera receptē.”, piemērotāk hiperlinku būtu ievietot vārdā “siers” vai “siera recepte”, jo šie vārdi ir tie, kuri raksturo konkrēto uzņēmuma nodarbošanos.

Kāp augstāk Google meklētājā ar video, audio un foto

Ja attiecīgie atslēgvārdi būs ievietoti virsrakstos, zem kuriem slēpjas video, foto vai audio fails, Google šāda tipa meklēšanas rezultātus uzskatīs par daudz svarīgākiem, nekā parastus ierakstus vai pat mājas lapu nosaukumus. Jūs taču esat ievērojuši, ka reizēm tieši pirmajos rezultātos ierindojas kāds video no mājas lapas youtube.com vai vimeo.com?

Google Adwords: ceļš uz mājas lapas redzamību

Ja nav vēlēšanās ļoti bieži ģenerēt jaunu, ar konkrēto biznesa nozari saistītu saturu, vienmēr par Google meklēšanas rezultātiem var veikt attiecīgu samaksu.  Google AdWords ir veids, kā apskatīt, kurš atslēgas vārds Jūsu biznesa nozarē tiek meklēts visaktīvāk un kurš nē. Aplūkojot statistiku, iespējams izvēlēties attiecīgo atslēgas vārdu vai vārdus, ar kurus uzrakstot, tieši Jūsu uzņēmums meklēšanas rezultātos parādīsies pirmais.

Mūsdienās biznesa redzamībai internetā ir ļoti liela nozīme. Jo vairāk cilvēki ieraudzīs Jūsu uzņēmuma mājas lapu, jo lielāka iespēja piesaistīt jaunus klientus un līdzi tiem arī finansiālo attīstību. Padari sevi redzamu internetā ar SEO!


Lasīt vairāk: SEO

Izmantotais  raksta avots: Web mārketings: kā popularizēt savu mājas lapu


Ir aktuāla SEO optimizācija? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas izstrādi? Jautā, mēs palīdzēsim!