Aktuāli! Konsultācija par esošās mājas lapas uzlabošanu!

Septiņas “Apple” pamācības, radot pārliecinošu web saturu

apple saturs

Atzīsti, tu būtu bezgala laimīgs, ja ik mirkli pie tava uzņēmuma stāvētu gara pircēju rinda vai arī nemitīgi būtu jāapstrādā neskaitāmie preču pasūtījuma interneta veikalā. Tomēr patiesība ir tāda, ka nākas krietni pasvīst, lai pievērstu cilvēku uzmanību konkrētam produktam vai pakalpojumam. Būs patiesi jānopūlas, lai panāktu, ka klients tiešām nopērk produktu.

Vai tu kādreiz neprāto, vai nav kāds vieglāks veids, kā to visu panākt? Vēlies uzzināt, vai nepastāv kāda īpaša metode, kas novērš klientu aizvirzīšanos no tavas firmas mājas lapas? Vai tu vēlētos uzzināt to paņēmienu, kas mājas lapas apmeklētājus padara par taviem pērkošajiem klientiem?

Ja atbilde ir “Jā!”, tad zemāk aplūko septiņas firmas “Apple” pamācības veidojot saturu interneta vidē, tādā veidā nostiprinot spēcīgas komunikācijas saites ar saviem klientiem un tik tiešām arī pārliecinot tos iegādāties firmas produktus.

 1. pamācība – Raksti priekš skenētājiem

Vai zini, kādi ir interneta vides apmeklētāju lasīšanas paradumi? Patiesību sakot, viņi nemaz nelasa. Teksts internetā pārsvarā tiek skenēts vai arī tam ir uzmests paviršs skatiens.

Atsaucoties uz Džeikoba Nielsena pētījumu, tikai 16% no respondentiem izlasa interneta tekstu vārdu pa vārdam; 79% respondentu skenē cauri tekstam atlasot individuālus vārdus vai teikuma daļas.

Kā iespējams rakstīt priekš cilvēkiem – skeneriem? Firmas “Apple” rakstnieki seko šiem trim noteikumiem:

1. Raksti virsrakstus ar lieliem burtiem, lai izceltu vienu galveno domu.
Galvenais produkta apraksts iekļauts vien divos teikumos: “MacBook Pro with Retina display. The world’s highest resolution notebook.”

2. Ieinteresē cilvēku-skeneri! Ik pēc pāris rindkopām ievieto kādu apakšvirsrakstu, lai ieintriģētu lasītāju. Apakšvirsraksta piemērs – Why you’ll love an iPad. (Kādēļ tu iemīlēsi iPad).

3. Seko “Apgrieztās piramīdas” principam. Iesāc ierakstu vai rindkopu ar pašu svarīgāko informāciju, kam seko nedaudz mazsvarīgāki paziņojumi. Pašai nesvarīgākai informācijai jābūt rakstītai teksta beigās. Šāda raksta struktūra ir nepieciešam, jo pat gadījumā, ja lasītājs izlasa ieraksta sākuma daļu, viņš nav palaidis garām būtiskāko informāciju un sapratis galveno paziņojuma domu.

inverted pyramid

“Apgrieztās piramīdas” princips: Virsrakstā pateikts, ka klaviatūra ir ar izgaismotiem taustiņiem (backlit). Pirmajā teikumā pateikts, ka klaviatūra ir pilna izmēra. Šie ir divi galvenie raksta teikumi.

4. Uzraksti saistošus pieturas punktus. Tomēr jāteic, ka Stīvs Džobss savās prezentācijas nelietoja uzskaites punktus. Viņš centās atturēties no tradicionālā Power Point izskata.

Galvenais padoms:

Netērē mājas lapas apmeklētāju laiku. Ātri pastāsti, kas tu esi ierakstu virsrakstos. Katram rakstam centies veidot ieintriģējošus apakšvirsrakstus. Taču, ja nedomā, ka prezentēšanas mākā esi tik inovatīvs kā Stīvs Džobss, izmanto skaidri definētus uzskaites punktus. Tie atvieglo uztvert informāciju.

2. Pamācība – Raksti arī priekš lasītāja.

Firmas “Apple” intriģējošie apakšvirsraksti vairāk vai mazāk pavedina skenētāju kļūt par teksta lasītāju.

Padari šo lasīšanas procesu viņiem patīkamu:

* Īsi paragrāfi. Veido atsevišķu rindkopu jau pēc pāris teikumiem.

* Īsi teikumi. Jo īsāk izteiksies, jo vairāk tevi sapratīs.

* Vienkārši vārdi. Lieto vārdus, kas ir īsi un visiem viegli saprotami.

“Apple” tekstu autori lieto sarežģītus vārdus gadījumos, ja tie vēlas atstāt spēcīgu iespaidu uz lasītāju ar ierīces tehnisko informāciju.

Atceries: Tehniskās detaļas ceļ tavu uzticamību.

Galvenais padoms:

Lieto īsus paragrāfus, īstus teikumus un vienkāršus vārdus, izņemot gadījumus, ja prezentē tehnisko informāciju.

3. pamācība – pielieto dizainu, lai radītu interesi

Labs web saturs neturas tikai uz tekstuālās informācijas pleciem. Tā pat kā “in” un “jaņ” arī web dizains un saturs savā starpā mijiedarbojoties rada spēcīgu iespaidu uz mājas lapas apmeklētāju. Gan dizains, gan teksts iespaido, cik saprotama un lasāma ir pasniegtā informācija. Abi iespaido produkta izskatu.

“Apple” web dizaineru komanda pielieto dažas īpašas tehnikas, lai ieinteresētu un iedrošinātu mājas lapas apmeklētājus lasīt tālāk:

* Lieto tukšos laukumus (white space), lai saturs varētu izcelties. Tas ļauj lasītājam skaidri saprast robežas starp vienu un otru informācijas laukumu.

* Izvieto tekstus un bildes gan labajā, gan kreisajā laukuma pusē. Radi dinamiskumu. Ja lasītājam jālasa garš teksts, neļauj tam zaudēt interesi. Veido īsus paragrāfus un spēlējies ar apakšvirsrakstu pozīcijām.

* “Aicinājumu uz darbību” iezīmē atšķirīgā krāsā. “Apple” pielieto zilo krāsu, lai atšķirtu “aicinājumus uz darbību” laukumus.

* Izmanto lielāka izmēra burtu šriftus, lai piesaistītu uzmanību konkrētām produkta detaļām. “Apple” parasti izceļ skaitļus, lai celtu savu uzticamību.

highlight numbers

Klientu uzmanības piesaiste.

Galvenais padoms:

Tekstu autoriem un dizaineriem būtu jāstrādā roku rokā, lai padarītu informāciju perfekti saprotamu un vizuāli pievilcīgu lasītāju acīm.

4. pamācība – ar pārliecinošu saturu radi kvalitatīvu produktu

Tavs galvenais uzdevums ir skenētāju padarīt par lasītāju. Pēc tam tev jāvedina lasītājs veikt kādu konkrētu darbību. Varbūt vēlies, lai lasītājs uzklikšķina cauri tavai produktu lapai, vai abonē e-pasta jaunumus, vai arī nopērk konkrētu preci? Kā iedrošināt lasītāju veikt šīs darbības?

Daži triki, ko pielieto “Apple” komanda:

1. Pielieto hipnozes vārdus, kā piemēram, “Tu”, “Tāpēc ka” un “Iztēlojies”. Šie vārdi ir pārliecinoši, jo tie apiet lasītāja kritisko prātu. Šeit spēlē emocijas.

2. Nepieļauj iebildumus. Ja vēlies, lai klients nopērk tavu produktu, tev jāizslēdz jebkādas iespējamības, kādēļ viņš varētu to beigu beigās neizdarīt. “Apple” apjauš, ka klienti ir norūpējušies, ka ierīču baterijas lietošanas ilgtspējība var mazināties.

Tomēr viņi pārliecina klientu ar citām priekšrocībām:

“iPad 3.1 miljonu pikseļu ekrāns un A6X čipa priekšrocības. Cik lielu efektu tas atstās uz bateriju? Gandrīz nekādu. Tu joprojām varēsi 10 stundu garumā lasīt, skatīties, spēlēt un radīt jebko ko vēlēsies.”

3. Nodrošini pierādījumus. Visos gadījumos, kad iespējams centies parādīt savus sasniegumus, apbalvojumus un produktu skaitlisko pārdošanas pārsvaru. Pat tādi milži kā “Apple” parāda savus apbalvojumus, lai celtu uzņēmuma tēla uzticamību.

4. Cieni klienta iepirkšanās procesu. Viņš vai viņa var nebūt gatavi iegādāties kādu produktu, bet nopietni to apsver. “Apple” pircējiem iesaka apmeklēt arī viņu mājas lapu, lai izpētītu produktus interneta vidē. Taču tiem, kuri šaubās, iesaka apmeklēt salīdzināšanas portālus, kuros var izprast cenu un tehniskās specifikas atšķirības.

Galvenais padoms:
Palīdzi pircējam apzināties, ka viņš ir iegādājies labāko produktu. Nešaubies par produkta kvalitāti un nodrošini teicamus pierādījumus un faktus.

5. pamācība – izturies pret katru lapu kā pret mājas lapas sākumlapu

Vai pret mājas lapas apmeklētājiem izturies kā pret cilvēkiem? Varbūt tas ir nepareizi!

Džeikobs Nielsens mājas lapas apmeklētājus salīdzina ar savvaļas zvēriem. Mājas lapas apmeklētāji medī informāciju vai iekāroto produktu, kuru iegādāties, tāpat kā izsalcis tīģeris medī savu nākamo maltīti.

Pantera saožot noteiktu smaku ātri spēj izlemt, vai turpmākais ceļš vedīs pie labas maltītes un, vai to būs viegli nomedīt. Mājas lapas apmeklētāji arī apsver iepriekšminētās lietas – vai tava mājas lapa piedāvā to, ko viņi meklē un, vai kāroto informāciju būs viegli atrast.

Tagad ņem vērā faktu, ka apmeklētāji tavā mājas lapā var arī nenokļūt caur sākumlapas durvīm. Pārdomāti strukturētas un ar labu SEO apveltītas mājas lapas pašā sākumā interneta lietotāju var aizvest arī taisni uz produkta labu vai arī kontaktu sadaļu. Tieši tādēļ katrai no mājas lapas sadaļā jāizskatās tikpat iespaidīgi kā web lapas sākumlapai.

Galvenais padoms:

Izturies pret katru lapu kā pret reklāmas laukumu. Pasaki savu galveno domu ātri un skaidri, lai ieinteresētu un iedrošinātu apmeklētāju lasīt tālāk. Neaizmirsti “Aicinājums uz darbību” pogu ievietot katrā mājas lapas sadaļā.

6. pamācība – apbur lasītājus ar skaistu tekstu

“Apple” rakstu autori saprot daiļrunīguma un raitas valodas nozīmīgumu. Viņi saprot, ka rakstīšana ir mākslas forma. Viņi pielieto poētiskus paņēmienus kā rīmes, atkārtošanu, lai raksta gabals izklausītos tā, lai spētu piesaistīt uzmanību un efektīvāk iesēstos atmiņā.

Rīmes

Rīmes ir efektīva tehnika tekstu veidošanā. Patiesi saskaņotu rīmju izveide ļauj tekstam vieglāk iezagties lasītāju atmiņā.

Piemēram:

” iPad isn’t just capable, it’s portable, too.”

” The world’s largest – and smartest – collection of apps.”

Atkārtošanās

Atkārtošanas paņēmiens nozīmē konkrēta vārda atkārtošana, lai uz to liktu uzsvaru.

Piemēram:

“And because it’s so easy to use, it’s easy to love. (iPad Mini)”

Ritms

Ritms veidojas no teikuma struktūru paraugiem. Tā ir frāžu vai teikuma daļu sekvence, kurā tiek nostiprināta galvenā apgalvojuma doma.

Piemērs:

“iPad can be whatever you want it to be. It’s your web browser. It’s your inbox. It’s your favorite novel.”

“Apple” bieži vien veido arī pavēlēs izteiksmes tekstus, ar aicinājumu veikt kādu darbību.

Piemērs:

“Expanded view. See it. Play it. Explore it. (iTunes)”

Analoģijas

Analoģijas un metaforas var palīdzēt abstrakto un netveramo padarīt konkrētu un skaidru.

Piemērs:

“iPhone 5 is made with a level of precision you’d expect from a finely crafted watch, not a smartphone.”

Kontrasti

Kontrasti piesaista uzmanību un ļauj apgalvojumam izcelties. “Apple” rakstnieki bieži vien lieto kontrastus, lai aprakstītu dažādus tehniskos parametrus.

Piemērs:

“Over 3 million pixels. Less than half an inch thin. (iPad)”

Galvenais padoms:

Apbalvo mājas lapas apmeklētājus ar patiesi daiļrunīgiem tekstiem. “Nočiep” kādu ideju no pazīstamiem rakstniekiem vai zināmiem dzejoļiem un padari savu tekstu neaizmirstamu.

7. pamācība – Parādi, nestāsti!

“Apple” mājas lapa ir izveidota tā, lai apmeklētājiem rastos vēlme pēc viņu izstrādātajiem produktiem. Liela izmēra bildes teju liek aizmirst, ka lūkojies uz vienkāršām fotogrāfijām, nevis reāliem produktiem. Produkti ir kā varoņi katrā atvērtajā lapā. Attēli ir skaidri un kvalitatīvi.

“Apple” izmanto fotogrāfijas, kurās izceļ produkta stiprās puses. Vai ir kāds efektīvāks veids parādot, cik ļoti plāns ir iPad, noliekot to blakus parastam zīmulim. Komentāri ir lieki, jo lasītājs to redz.

show don't tell

Mājas lapas dizains.

Galvenais padoms:

Atceries, lielākā daļa cilvēku nelasa, viņi skenē. Ievērojami samazini vārdu skaitu katrā lapā. Visur, kur iespējam lieto bildes vārdu vietā.

Tās bija galvenās atziņas no firmas “Apple” par satura veidošanas trikiem un gudrībām. Izmanto kādu no tām arī tu!


Saistītie raksti:

Pārdošanas mākslas maģiskie vārdi

Stiprini komunikāciju ar satura mārketingu

Kā rakstīt saistošus mājas lapas tekstus?


Lasīt vairāk: Mājas lapas teksti


Rakstā izmantotais informācijas avots: Septiņas “Apple” pamācības, radot pārliecinošu web saturu


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par pārliecinošu mājas lapas tekstu izstrādi? Jautā, mēs palīdzēsim!