Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Sīkās, bet nozīmīgās mājas lapas detaļas

WEB dizains detaļas

Tā kā mode mainās arī web dizainā, pēc kāda laika nākas uzlabot pāris detaļas uzņēmuma mājas lapā. Taču tam nav jākļūst par laikietilpīgu un kaitinošu procesu. Protams, vienkāršākais, bet dārgākais variants, ir sākt visu no pilnīgas nulles un izstrādāt svaigu web dizainu, tomēr zemāk uzskaitītas pāris web lapas dizaina izmaiņas, kuras nedaudz pakoriģējot, iespējams iegūt pilnīgi jaunu un modernu mājas lapas izskatu.

Sāc ar mērķi mājas lapas web dizaina izstrādes mērķi

Mērķis

Nekad nevajadzētu vienkārši kaut ko darīt “darīšanas pēc”. Vienmēr nepieciešams kaut kāds mērķis. Tas, būtībā, attiecināms uz jebkuru darbību un arī uz mājas lapas izstrādi.

Web dizaineri norādījuši, ka daudzi klienti vēlas mājas lapā veikt izmaiņas, nemaz nezinot, kādēļ. Bieži vien viņu pamatojums ir: “…tādēļ, ka man jau ir apnikusi tā krāsa!”. Šāda atbilde īsti nav spēcīgs pamatojums esošā web dizaina pārveidošanai.

Svarīgāk ir noskaidrot, ko tu vēlies panākt ar jauno firmas vai personīgo mājas lapu? Lai informācija ir saprotamāka? Lai web dizainā tiktu iekļauta kāda interesanta animācija? Vai, lai cilvēkiem rastos spilgtāks vizuālais iespaids par tevis izplatīto produkciju?

#1: Palielini mājas lapas burtu fontu izmēru

palielini_burtus

Interneta attīstības procesā eksistēja tāds laiks, kad lielākā daļa cilvēku lietoja monitorus ar 800 x 600 pikseļus lielu izšķirtspēju. Tieši tādēļ web dizaineri jau uzreiz spēja izveidot vienu dizainu un jau skaidri zināt, kā tas izskatīsies uz citu interneta lietotāju ekrāniem.
Tas laiks ir beidzies!

Monitori tagad ir visdažādākos izmēros. Tagad nav iespējams precīzi noteikt, kā mājas lapu redzēs tavi klienti. Iespējams, burtu izmērs ir nolasāms uz tava monitora, bet, piemēram, viedtālruņu un planšetdatoru lietotāji mājas lapas tekstu īsti nevarēs saprast.

Tādēļ labāk raksti tekstus ar daudz lielāka izmēra burtiem. Iespējams, tev sākumā liksies, ka burti ir pārāk lieli, taču labāk, ka klienti var salasīt tavas firmas sakāmo.

Iepriekš pieņemams burtu fonta izmērs bija 12 pikseļi, taču tagad šāds izmērs var būt nedaudz par mazu. Tādēļ labāk izvēlies 14, 15 vai pat 16 pikseļu burtus.

Atceries izvēlēties skaidru un nolasāmu arī pašu burtu šriftu. Pat, ja izmērs būs pietiekami liels, pārāk “greznu” burtu fontu iespējams nemaz nebūs iespēja salasīt. Labāk palikt pie vienkāršā, bet saprotamā.

Kamēr koriģē burtu izmērus un šriftu, pamaini arī atstarpes starp tekstu rindām. Jo lielāku burtu izmēru izvēlies, jo saspiestāki tie būs, tādēļ paretini tekstu rindas, lai viss ir skaidri saprotams.

#2: Vairāk tukšo laukumu (White space)

Baltie laukumi

Īsti neviens nevēlas atstāt neko tukšu savā mājas lapā. Tas vienkārši izklausās nepareizi. Mājas lapai jābūt pilnai ar informāciju, kādēļ tur būtu jāatstāj tukši laukumi (white spce)?

Taču ir diezgan maldīgi uzskatīt: “Vairāk informācijas, vairāk pārdotu produktu!”. Informācijai ir jābūt koncentrētai, taču viss nav jāspiež vienā lapas izklājumā. Nav jau tā, ka mājas lapas īpašniekiem jāmaksā mēneša īre par katru web dizainā izmantoto pikseli.

Lielais informācijas daudzums var tikai nobaidīt tavu mājas lapas apmeklētāju – viņš nesaprot, kur sākas teksts par vienu produktu, kur beidzas apraksta par uzņēmumu, utt. Tādēļ informāciju var patīkami nodalīt ar tukšajiem laukumiem (white space).

Nebūtu īpaši gudri to darīt ar citiem objektiem, ja mājas lapa jau tā ir pārpildīta ar informāciju. Atstarpes starp informācijas laukumiem ļaus lasītāju smadzenēm daudz vieglāk visu uztvert.

Nemēģini katru brīvo vietu savā mājas lapā piepildīt ar reklāmām vai animētiem baneriem. Ļauj lasītājam koncentrēties uz tava uzņēmuma piedāvājumu.

Ievēro lielākas atstarpes starp fotogrāfijām, attēliem, grafikiem, rindkopām un kolonnām.

#3: Pārvieto kontaktinformāciju augstāk

Kontakti

Pamēģini pavisam vienkāršu eksperimentu: Pārvieto uzņēmuma vai savu kontaktinformāciju no kājenes daļas uz galvenes zonu. Tādā veidā iespējams klientam uzreiz pateikt: “Ieinteresējis mūsu produkts? Tālu nav jāmeklē! Mēs atrodamies te (augšā, skaidri redzamā vietā)!”.

Ja kontaktinformācija vientulīgi “mētāsies” web dizaina kājenes zonā, iespējams, lasītāji mājas lapu tik tālu nemaz nenoritinās. Interneta lietotājiem visu vajag ātri, tādēļ neapgrūtini viņu dienu ar kontaktinformācijas noslēpšanu.

Neaizmirsti skaidri norādīt kontaktinformāciju, atrašanās vietu un uzņēmuma darbalaiku kontaktu sadaļā, lai interesentiem nebūtu jāaizpilda kontaktforuma, lai noskaidrotu elementārus jautājumus par tava uzņēmuma darbību.

#4: Mājas lapas virsrakstu spēks

Virsraksti

Mūsdienās cilvēki nelasa, viņi skenē tekstu. Varu derēt, ka neizlasīji lielāko daļu no iepriekšējā teksta. Taču gan jau izskanēji cauri virsrakstiem. Visticamāk, palasīji nedaudz vairāk no tās sadaļas, kur bija uzmanības piesaistošāks virsraksts.

Tieši tādēļ arī mājas lapas informāciju nepieciešams atdalīt ne tikai ar tukšajiem laukumiem un lielākām atstarpēm, bet arī ar piesaistošiem un skaidriem virsrakstiem. Tas taviem klientiem pasaka: “Šajā sadaļā vari izlasīt tieši par šo tematu!”. Tas lasītājam atvieglo darbu, jo tas varbūt meklē vienu konkrētu lietu – pakalpojuma izmaksas, uzņēmuma aprakstu, darba norises procesa aprakstu, utt..

#5: Nomaini krāsu un tekstu Aicinājumam uz Darbību (Call To Action)

Aicinājums uz darbību

Krāsas nomaiņa ir jautrs eksperiments, kam ir liela ietekme lasītāju uztverē. Krāsa rada kopējo noskaņu par uzņēmumu, tā darba stilu un veidu.

Protams, liksim mierā uzņēmuma logo krāsas. Tu taču nevēlēsies vienā dienā savas firmas logo zaļā un nākamajā dienā rozā krāsā. Tādām lietām jāļauj nostiprināties klientu atmiņā un to mainīšana var radīt viņos apjukumu.

Tomēr ērti iespējams eksperimentēt ar “pasūti tūlīt”, “pirkt” vai “pieteikties jaunumiem” pogām. Pogām jābūt viegli pamanāmām. Krāsa ir nozīmīgs elements, lai panāktu, ka lasītājs tik tiešām uzspiedīs uz šīs pogas.

Ja tu zinātu, ka pārdošanas reitingu iespējams uzlabot, ja iepriekšminēto pogu krāsu jānomaina no zaļas uz oranžu, vai tu to nedarītu? Tādēļ paeksperimentē ar krāsu.

Pārveido arī tekstu. Pētījumi pierādījuši, ka teksts ar aicinājumu “abonēt” ir daudz neefektīvāks par vārdu “pievienojies”. Iespējams vārds “iegādāties” strādās labāk par nedaudz agresīvo tekstu “pērc”.

Tu nekad to nenoskaidrosi, ja nepamēģināsi ieviest izmaiņas.

#6: Pielieto “Trīs sekunžu” testu

Trīs sekunžu tests

Tieši tik daudz laika ir dots, lai piesaistītu lasītāja uzmanību. Tieši tādēļ mājas lapas organizētībai, kopējam vizuālajam izskatam un tekstu salasāmībai ir ļoti liela nozīme.

Ja vēlies, lai cilvēki lasa, skenē un ritina mājas lapu tālāk, tev nepieciešams sakārtot web dizainu tā, lai lasītāji nav garlaikoti. Ievieto mājas lapā informatīvus grafikus, skaidri definētus uzņēmuma galvenos uzdevumus, patīkamas fotogrāfijas. Ja neviena no iepriekšminētajām lietām nedarbojas, maini tās un pielieto citus vizuālos elementus.

Daži piemēri, ko ievietot mājas lapas sākumā:

Par ko ir tava mājas lapa. Neliec mājas lapas apmeklētājiem spēlēt “Minēšanas spēli”. Ļoti skaidri pasaki, kas ir tavs uzņēmums, ar ko tas nodarbojas vai kādus produktus tas izplata. Centies iekļaut šo informāciju vienā teikumā. Maksimums divos.

Kādēļ mājas apmeklētājiem būtu svarīgs tavs uzņēmums? Netērē pārāk daudz laika un vietas runājot par sevi, atceries par cilvēkiem. Definē, kādēļ lasītājam būtu izdevīgi sadarboties ar tavu firmu. Skaidri izcel un definē labumus, kurus iegūs klients sadarbojoties ar tavu uzņēmumu.

#7: Mobilajām ierīcēm draudzīgs web dizains

Mobila mājas lapa

Runājot par mājas lapas aplūkošanu no mobilajām ierīcēm, jāatceras, ka šeit centrālais nav dizains, bet funkcionalitāte. Viedtālruņu lietotājiem ir svarīgi skaidri un ātri iegūt informāciju, ne tik ļoti kavēties un apbrīnot fantastisko dizainu. Mobilajās ierīcēs tieši funkcionalitāte ir dizains.

Jebkurā gadījumā, interneta lietotājs vēlas pēc iespējas ātrāk iegūt informāciju, bet, ja klients aplūko mājas lapu no mobilā telefona, steidzamība ir daudz nozīmīgāka. Iespējams viņam ātri jāveic cenu salīdzināšana, jāpiedāvā klientam kāds pakalpojuma sniedzējs vai steidzami jāiegādājas kāda noteikta prece. Mobilā interneta lietotāji visticamāk ir ceļā uz kādu notikumu, tādēļ ir svarīgi pieskaņot savu mājas lapu šo ierīču lietošanai kvalitatīvā līmenī.

Šīs bija septiņas nelielās, bet nozīmīgās web dizaina izmaiņas, kuras vari veikt, lai uzlabotu lasītāju apmierinātību ar tava uzņēmuma mājas lapu, tādā veidā ceļot pārdošanas reitingus.


Saistītie raksti:

Lielās bildes web dizainā

Noderīgi portāli dizaineriem

Iedvesmojoši mājas lapas dizaina piemēri


 Lasīt vairāk: Web dizains

Rakstā izmantotais informācijas avots: Sīkās, bet nozīmīgās mājas lapas detaļas


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas izstrādes niansēm? Jautā, mēs palīdzēsim!