Stiprini komunikāciju ar satura mārketingu

string(7) "jūnijs"

Satura mārketings

Arvien attīstoties sociālajiem medijiem Twitter, Facebook un Youtube, radītais saturs var kļūt populārs salīdzinoši ātri. Radot kvalitatīvu, aizraujošu, izglītojošu un viegli uztveramu saturu, lasītāji to var dažu minūšu laikā izplatīt neiedomājamos plašumos, tādā veidā palīdzot jums kā uzņēmējam ietaupīt ievērojamus līdzekļus. Sociālie mediji ir radījuši revolūciju satura mārketinga stratēģijās.

Nozīmīgi fakti par satura mārketingu

Aplūko dažus no sociālo mediju revolūcijas nozīmīgākajiem skaitļiem:

* Katru dienu Youtube tiek noskatīti 2 miljardi video

* Vairāk kā 200 000 000 bloga ierakstu iespējams lasīt WordPress

* Ik dienas Twitter vari izlasīt 50 miljonus jaunus tvītus

* Facebook ir vairāk kā 1 miljards aktīvo lietotāju

Tomēr galveno satura mārketinga stratēģijas uzplaukumu radīja dažādi jaunievedumi iekš Google. 2011. gada februārī Google pasauli iepazīstināja, nu jau ar nepopulāro, “Panda update“, kas sagādāja grūtības tiem mājas lapas turētājiem, kuri radīja un izplatīja zemas kvalitātes saturu. Tieši tādēļ mārketinga speciālisti tik ļoti sāka pievērsties kvalitatīva satura veidošanai un izplatīšanai. Zemāk redzamajā “Google Trends” tabulā skaidri redzams, ka sākot ar 2011. gada februāri, arvien vairāk pieauga atslēgvārda “satura mārketings” meklējumu skaits.

Interest

Satura mārketinga tendences

Un it kā jau ar to nebūtu gana, 2011. gada aprīlī Google laida klajā “Google Penguin“, kam piemīt uzlabotāks algoritms, kas spēj noteikt, kuras mājas lapas piedāvā zemas kvalitātes saturu, ar neuzticamām hipersaitēm un ir pārlieku “optimizētas”.

Abi iepriekš minētie Google jaunievedumi, ieviesa krietnas izmaiņas SEO industrijā. Pirms 2011. gada. SEO piekoptās metodes vairāk saistījās ar automātiska satura, atslēgvārdu un hipersaišu ģenerēšanu, lai iegūtu pēc iespējas augstākas vietas interneta meklētājos. Taču pēc 2011. gada aprīļa iepriekšējās SEO metodes vairs īsti nestrādāja. Tagad hipersaites ir jāiegūst dabiski, caur mājas lapām un sociālajiem portāliem, un tikai pēc satura kvalitātes pārbaudes attiecīgā mājas lapa varēs ieņemt augstākas pozīcijas interneta meklētājos.

20 Satura mārketinga idejas

Zemāk uzskaitītas noderīgas satura mārketinga idejas, lai celtu firmas zīmola un mājas lapas atpazīstamību. Šīs satura mārketinga pieejas ietver gan video, gan audio, gan blogu ierakstu tēmas, gan drukāto presi, pētījumus utt..

1. Intervijas ar biznesa industrijas līderiem

Intervijas ar industrijas pārstāvjiem un līderiem ir lielisks kvalitatīva satura veidošanas avots, kas ir saistošs un izglītojošs tavai auditorijai. Ietverot intervijas saturu bloga ierakstā vai webinārā, tu radi augstas kvalitātes saturu, kuru cilvēkiem būs interesanti izplatīt.

2. Veic klientu aptauju

Iegūsti maksimālo informāciju no sava interneta auditorijas loka. Veic aptauju! Ņem talkā Survey Monkey, mūsu pašu VisiDati.lv, vai zettool un pajautā auditorijai viņu viedokli par kādām noteiktām biznesa vai ikdienišķām parādībām.

Vari iekļaut, piemēram, šādus jautājumus:

* Kādi ir tavi lielākie [industrijas] izaicinājumi?

* Kas tevi atturēja no šīs mājas lapas abonēšanas?

* Cik bieži tu iegādājies [ievieto produkta nosaukumu]?

* Kādam mārketinga kanālam jūs palielināsiet budžetu 2014. gadā?

Būtībā, iespējams uzdot jebkāda veida jautājumu, kas informatīvi spētu vēstīt par tavas biznesa industrijas jaunumiem. Piemēram, zemākajā tabulā respondenti atbildējuši uz jautājumu par mārketinga finansējuma palielināšanu kādam noteiktam kanālam. Šis datu apkopojums ir vērtīgs avots, lai to pārvērstu, piemēram, analītiskā bloga ierakstā.

Channels

Populārākie mārketinga kanāli.

Padoms: Izplati šāda veida aptaujas arī sociālajos portālos, lai iegūtu atbildes no saviem Facebook, Google+ vai Twitter sekotājiem.

3. Ziņo par jaunumiem savā industrijā

Centies piefiksēt visu dzirdēto un redzēto saistībā ar jaunumiem savā industrijā. Vienalga, vai izlasi informatīvu avīzes rakstu, vai apmeklē izglītojošu semināru, ietver visus šos jaunumus uzņēmuma bloga ierakstos. Kļūsti teju vai par bāzi industrijas jaunumu piegādē un analīzē. Tādā veidā cilvēkiem būs interesanti ik dienas uzzināt, ko jaunu un saistošu par konkrēto biznesa nozari.

Ja esi “mārketinga cilvēks” vai vēlies izprast satura mārketinga principus savā biznesa sfērā, steidz sekot ziņām šajos portālos:

http://www.marketingcharts.com/

http://econsultancy.com/

http://contentmarketinginstitute.com/

http://www.smartinsights.com/

Tie ir noderīgi un analītiski uzziņas avoti, kurus vari izmantot uzņēmuma blogu ierakstos.

4. Dalies ar uzņēmuma prezentācijām

Katru reizi, ka uzņēmumā uzstājies ar runu, prezentāciju vai vadi saistošu webināru, visticamāk, lietosi iepriekšsagatavotu prezentācijas failu. Izplati šo informāciju ārpus notikumiem, kuros prezentācija tiek rādīta. Ievieto to mājas lapā un izplati sociālajos portālos. Portālā SlideShare ļoti viegli iespējams augšupielādēt prezentācijas un ar tām dalīties interneta tīmeklī.

Padoms: Radi lasītājā vēlmi arvien sekot tavas mājas lapas saturam. Atgādini par interesanto un lasītāko mājas lapas saturu caur e-pasta jaunumu ziņojumiem.

5. Būvē lapas apmeklētāju zināšanu bāzi

Biežāk uzdoto jautājumu sadaļa (BUJ – FAQ) atrodama vairākās mājas lapās, taču liela daļa no tām nav īpaši noderīgas. Radi izsmeļošu saturu un ievieto to BUJ sadaļā, piemēram, izveidojot viegli pārlasāmu rakstu ar top 10 sūdzībām vai jautājumiem, kurus atrakstījuši esošie klienti. Tādā veidā vari uzzināt, kādas grūtības rodas klientiem sadarbojoties ar tavu uzņēmumu, vai kādas vispārējas neskaidrības pastāv noteiktā biznesa nozarē.

Padoms: Apkopo nedēļā visbiežāk uzdotos jautājumus un pārvērt šo informāciju par iknedēļas bloga ierakstiem.

6. Novadi webināru saviem potenciālajiem klientiem

Tiem, kuriem šis termins vēl ir svešs, webinārs ir seminārs, kurš norisinās interneta tiešsaistē ar web kameras, prezentāciju, audio ierakstu, u.c. interaktīvu parādību starpniecību. Vieglākais veids, kā saprast, par kādu tēmu, lai novada pirmo webināru, sāc ar to, ko pārzini vislabāk – savu uzņēmumu. Webinārā pastāsi, ko dara tavs uzņēmums, kas tur strādā, kāda ir jūsu darba pieeja, utt..

Webināru iespējams novadīt izmantojot tādus noderīgus instrumentus kā WebEx vai GoToMeeting. Nosaki webināra datumu un izsūti paziņojumus saviem esošajiem klientiem ar e-pasta palīdzību, kā arī izplati ziņu sociālajos medijos. Vari izveidot arī atsevišķu reģistrēšanas lapu šim webināram. Atceries šim webināram izveidot video vai audio ierakstu, lai pēcāk to varētu ievietot mājas lapā vai izplatīt sociālajos medijos.

7. Dalies ar bloga rakstiem, datiem un bukletiem caur Pinterest

Interneta vidē apkārt klaiņo neskaitāmas datu kaudzes. Sākot ar industrijas iezīmēm, kompāniju atskaitēm un patēriņa statistiku. Ir salīdzinoši grūti izlasīt visu informāciju, kas interesanta un sasitoša. Tādēļ piemērots variants ir portāla Pinterest izmantošana, kur iespējams atrast vēlamos “trendus” un sadaļas par interesējošām tēmām. Veido informatīvu bāzi uzņēmuma Pinterest kontā un palūdz, lai arī darbinieki, pēc saistošas informācijas izlasīšanas kādā mājas lapā, pievieno to Pinterest.

8. Izveido infografiku

Datus ir simts reizes vieglāk pārlūkot un saprast, ja tie ir pārvērsti uzskatāmās tabulās vai grafikos. Tam ir domātas infografikas. Tās var veidot par teju jebkādu tēmu. Sākumā vari izveidot infografiku saistībā ar esošo uzņēmuma bloga saturu, vizuāli parādot, kuri raksti bijuši populārākie, cik daudz cilvēkiem ir patikuši konkrēti ieraksti un caur kādiem sociālajiem portāliem tava uzņēmuma informācija ir nodota tālāk.

9. Izveido iespēju abonēt bloga ierakstu kategorijas

Visiem nepatīk viss. Katrai lasītāju grupai ir tuvas atšķirīgas tēmas. Dod iespēju mājas lapas lasītājiem pierakstīties uz konkrētas bloga kategorijas jaunumu saņemšanu. Tas darbojas aptuveni šādi: Lasītājs piesakās konkrētai rakstu kategorijas jaunumu saņemšanai, attiecīgajā laukumā ievada savu e-pasta adresi un ik dienas, vai ik nedēļu saņem rakstu apkopojumu par izvēlēto tēmu.

Padoms: Šiem ierakstiem klāt vari pievienot arī kādu papildus labumu – iespēju izmantot programmas demo versiju bez maksas, saņemt bezmaksas konsultācijas, iegūt ievērojamu atlaidi, utt.. Tādā veidā tu lasītāju pārvērt par pircēju.

10. Izveido rakstu “10 industrijas blogeri, kuriem ir vērts sekot”

Eksperti, līderi un speciālisti eksistē jebkurā blogeru komūnā. Viens no veidiem, kā iegūt arī šo līderu uzmanību ir izveidot sarakstu ar nozares blogeriem, kuriem, pēc tava uzņēmuma ieskatiem, būtu vērts sekot. Tādā veidā tu vari gūt šo blogeru ievērību un tie, iespējams, var izveidot kādu ierakstu arī par tavu firmu.

11. Publicē e-grāmatu

Vairs nav jārēķinās ar apjomīgajām grāmatas iespiešanas izmaksām. Tagad to iespējam izdarīt virtuāli. Tādos portālos kā Burb un Amazon publishing pavisam vienkārši iespējams publicēt savu grāmatu. Tā vietā, lai rakstītu veselu autobiogrāfiju par savu uzņēmumu un visiem tā darbiniekiem, šajā grāmatā vari apvienot populārākos sava uzņēmuma bloga ierakstus, uzrakstīt saistošu ievadu un grāmata gatava!

Aplūkojot statistiku, redzams, ka elektronisko grāmatu publicēšanas skaits pēdējos gados ir krietni vien pieaudzis.

Ebook

E-grāmatu popularitāte.

12. Izveido iesācēju pamācības

Iesācēju pamācības vienmēr ir bijis populārs saturs, ar kuru cilvēkiem tīk dalīties. Radi pamācību savu produktu lietošanā, vai terminu skaidrošanā attiecīgajā pakalpojumā. Izglīto savu pircēju, lai tas jūtas droši sadarbojoties ar tavu uzņēmumu. Mazāk neskaidrību – lielāka uzticība.

13. Izveido web lapas saturu audio formātā

Vīrs vārdā Ēriks Šmits (Eric Schmidt) reiz teicis: “Pēdējo 48 stundu laikā ir saražots vairāk satura, nekā no laika gala līdz 2003. gadam.”. Tas ir neiedomājami liels satura daudzums, kas tavam ierakstam būs jāizkonkurē. 2011. gadā aptuveni 25% Amerikāņu regulāri klausījušiem audioierakstus (podcast) internetā un to skaits krietni vien pieaug. Tā vietā, lai riskētu ar iespēju, ka lasītājs uzņēmuma radīto bloga ierakstu pievieno savai “lasīt vēlāk” kategorijai, labāk izveido bloga ierakstu audio formātā un ļauj interneta lietotājam informāciju klausīties uzreiz.

Šim nolūkam ideāli noderēs iSpeach, kurš tavu rakstisko bloga ierakstu pārvērtīs audio formātā.

14. Video atsauksmes

Vienmēr ir nozīmīgi saņemt klientu atsauksmes par savu uzņēmumu. Cilvēku vārdi potenciālajiem klientiem ir uzticamāki par kompānijas mēģinājumiem nemitīgi pārliecināt par savu kvalitāti. Uzrīko konkursu un palūdz klientiem izveidot kreatīvu video, kurā tiek sniegta atsauksme par tavas firmas produktu vai pakalpojumu. Pēc tam šīs atsauksme varēsi ievietot arī savā mājas lapā.

15. Cel tālāk esošo mājas lapas saturu

Nesens pētījums parāda, ka ierakstos, kuri sastāv no vairāk kā 2 000 vārdiem, tiks ierindoti augstākās Google meklētāju pozīcijās. Tātad viss, kas jādara ir jāveido garāks un izsmeļošāks mājas lapas saturs.

Taču tā vietā, lai vienmēr censtos izdomāt jaunas bloga rakstu tēmas, pārlūko iepriekšējos īsākos bloga ierakstus un pievieno papildus vārdus, lai tas ir labāks kandidāts uz augstākām Google meklētāja pozīcijām.

16. Izveido apkopojumu: “Mēneša top 10 bloga ieraksti industrijā”

Liela daļa speciālistu ik dienas seko līdzi dažādiem informācijas avotiem par biznesa industrijas jaunumiem. Panāc šiem cilvēkiem soli pretī. Izveido ikmēneša apkopojumu par populārākajiem un interesantākajiem bloga ierakstiem savā industrijā. Tādā veidā interesenti spēs ērti pārskatīt būtiskākos nozares notikumus.

17. Vadi satikšanos (Meetup)

Lielisks veids kā sastapties un dibināt kontaktus ar lielu skaitu potenciālo klientu ir rīkojot semināru vai kādu pasākumu. Veido atpazīstamību savam pasākumam ar Meetup.com, kur iespējams izveidot pasākuma lapu, ar aprakstu, norises laiku, vietu un organizatoriem.

18. Ļauj citiem publicēt saturu savā mājas lapā

Lai veidotu dinamiskāku blogu saturu, ļauj arī citiem to papildināt ar svaigām idejām un interesantiem ierakstiem. Ja neizdodas sameklēt savas industrijas blogeri, tos var meklēt šajās vietnēs: MyBlogGuest vai arī BloggerLinkUp.

Ceram, ka šie padomi noderēja, lai apzinātos kvalitatīva satura nozīmi un kā to iespējams izmantot, lai celtu savas mājas lapas uz uzņēmuma zīmola atpazīstamību.


 Lasīt vairāk: Mārketinga pieejas

Rakstā izmantotais informācijas avots: Satura mārketinga padomi


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas nozīmi satura mārketinga komunikācijā? Jautā, mēs palīdzēsim!