Aktuāli! Konsultācija par esošās mājas lapas uzlabošanu!

Tava infografika ir galīgi garām!

Infografikas izstrāde

Tu esi izveidojis infografiku. Izklausās jau labi. Infografikas piesaista lasītājus, tās ir ērti izplatīt sociālajos medijos un palielina mājas lapas apmeklējuma statistiku. Tomēr pielietojot nepareizos infografikas veidošanas principus, viss iepriekšminētais diez vai strādās. Neskaitāmas infografikas mētājas interneta tumšākajos nostūros – ignorētas, vientuļas un nevienam nevajadzīgas.

Kā tavai infografikai izvairīties no līdzīga likteņa? Aplūko padomus un brīdinājuma zīmes, kas liecina, ka pie konkrētās infografikas vēl būtu jāpiestrādā.

Kas liecina, ka esi izvēlējies nepareizo tēmu infografikas veidošanai?

1. Tu koncentrējies nevis uz infografiku, betuz sevi.

Vai savā infografikā runā tikai un vienīgi par savu firmu, tās produktiem, vēsturi un neseno biroja ballīti? Skarbā patiesība ir tāda, ka nevienam tas neinteresē. Tā vietā radi un izplati informāciju par tavas biznesa industrijas pētījumiem. Izstāsti šos datus humoristiskā veidā, vai ari piedāvā padziļinātu padomu par konkrētu biznesa nozari.

Piemēri:

* Paskaidro galvenās lietas, kas būtu jāzina iegādājoties konkrētu produktu;

* Sniedz vērtējumu par industrijas nākotnes iezīmēm;

* Parādi, no kā tavs produkts ir izgatavots;

* Padalies ar neparastiem un smieklīgiem industrijas faktiem;

* Veic produktu salīdzinājumu, lai cilvēkiem ir vieglāk izdarīt izvēli.

Neparādi sevi no pārāk nopietnas puses. Atbrīvojies un parādi auditorijai sava uzņēmuma cilvēcisko seju.

2. Infografiku izveidē Tu neesi oriģināls

Protams, ir vērtīgi mācīties no citu infografikas radītāju veiksmēm un neveiksmēm. Nevajag pašam skriet ar galvu sienā. Visu sāc ar izpēti. Kas ir aktuāls? Kas cilvēkiem ir svarīgs?

Kādā konkrētā failā vai aplikācijā (piemēram, Evernote) apkopo:

* Jau gatavas infografikas, kuras tevi ir uzrunājušas;

* Dažādus interesantus un aizraujošus faktus;

* Saistošus virsrakstus un infografikas tēmas;

* Saglabā saites uz izglītojošiem bloga ierakstiem un pētījumiem.

dont copy other infographic ideas

Oriģinālas un nošpikotas infografikas paraugs.

Neesi infografiku zaglis! Tu vari iedvesmoties no kādas infografikas, taču ne pilnībā to nokopē. Radi savas idejas, attīsti savu vizuālo stilu.

3. Tu esi aizmirsis par savu mērķauditoriju

Neveido infografiku tikai, lai izplatītu to tālāk. Tā vietā radi infografiku, kura tiešām patiks tavai mērķauditorijai. Auditorija dalīsies ar infografiku, ja tā piedāvās interesantu saturu.

Kā izveidot uz mērķauditoriju vērstu infografiku:

*Vizualizē un iztēlojies savu mērķauditoriju – kas viņi ir?

*Apsver, ar kādām grūtībām tiem ir jāsaskaras. Kā tu vari viņiem palīdzēt?

*Vai tev pašam šķiet interesanta tēma, par ko veidosi infografiku?

Esi izpalīdzīgs savai auditorijai. Izklaidē viņus, ne tikai sevi!

4. Tava ideja ir pārāk sarežģīta

Tev būtu jāprot izskaidrot savas infografikas tēmu vienā teikumā. Pamatā ir jābūt vienai idejai.

Protams, ideju var sadalīt dažādās apakšsadaļās. Tu vari apskatīt tēmu no vairākiem skatu punktiem vai iekļaut vairākus padomus. Galvenais, lai visas lietas grozās ap vienu ideju.

5. Tava infografika ir virspusēja

Vai tu infografikā publicē informāciju, kas ir pavirši sagrābstīta vai tai ir ļoti dziļa pētnieciskā bāze? Izpēti kārtīgi infografikas tēmas izziņas avotus. Roc dziļāk. Vispārīgus faktus zinās liela daļa cilvēku, tādēļ kļūsti par to, kurš lasītājam sniedz analītiskāku skatu uz noteiktām tēmām.

Vai esi redzējis infografiku par slepkavību skaitu Teksasā? Tajā apkopota pamatīga un vērtīga informācija.

death and taxes animated gif

Noderīga infografika par noziegumiem Teksasā.

6. Tu esi pārāk paredzams.

Vai tava infografika iemidzina cilvēkus? Tev viņi ir jāpārsteidz!

Kā pievērst auditorijas uzmanību?

* Izvairies no acīmredzamas informācijas;

* Publicē neparastus un neticamus faktus;

* Aplūko savu tēmu no neierasta skatu punkta.

7. Tev nav izplatīšanas plāna.

Pat labākās infografikas nekļūst populārās ar maģijas palīdzību. Pie tā ir jāstrādā.

Piedomā pie mērķauditorijas – kurus blogus tā lasa? Kā tu vari panākt, ka tava infografika tiek publicēta šajos blogos?

Veido sadarbību ar interesējošo blogu. Esi pieklājīgs un uzraksti bloga pārvaldītājiem vēstuli, kurā paskaidro, kādēļ tava infografika būtu interesanta bloga lasītājiem. Infografikas bloga ierakstam neaizmirsti pievienot hipersaiti. Šim nolūkam vari izmantot Click to Tweet pakalpojumu. Tas padarīs vieglāku infografikas izplatīšanu un pievērsīs uzmanību uzņēmuma mājas lapai.

Kā izveidot neatvairāmu infografiku?

Tev ir brīnišķīga un oriģināla ideja infografikas izveidei. Kā tai likt labi izskatīties? Kā infografikas dizainam kļūt ievērojamam?

Zemāk aplūko kļūdas, no kurām vajadzētu izvairīties veidojot infografikas dizainu.

1. Tava infografika ir pārāk gara.

Tavas auditorijas uzmanībai ir laika limits. Tādēļ neveido pārāk garas infografikas. Ierobežo infografiku garumā līdz 8000 pikseļiem. Infografikas failu apjoma maksimums – 1,5 MB. Tu taču nevēlies, lai infografikas ielāde prasītu pārāk ilgu laiku?

2. Tavs dizains ir galīgi garām.

Tu nevari pārvērst bloga ierakstu infografikā vienkārši tekstam pievienojot dažas bildītes. Radi aci piesaistošu dizainu.

Radi loģisku informācijas plūdumu, lai lasītāja acij būtu ērti pāriet no vienas sadaļas uz nākamo.

asdf

Lielākā daļa interneta lietotāju nelasa, viņi skenē. Izmanto krāsas un izmēru atšķirības, lai veidotu vizuālo hierarhiju. Pievērs uzmanību infografikas svarīgākai informācijai.

asdf

Tēmai pieskaņota infografika. 

 

Pieskaņo dizainu izvēlētajai tēmai. Infografika par modi izskata ziņā krietni vien atšķirsies no infografikas par apdrošināšanas pakalpojumiem.

asdf

Atceries, ka katrai tēmai ir sava infografika.

3. Nav piemērota burtu fontu izvēle

Neizvēlies savu mīļāko burtu fontu tikai tādēļ, ka tas liek infografikai izskatīties nedaudz “brīvākai” un “radošākai”. Tā nav. Ierobežo burtu fontu izvēli ar diviem burtu šriftu variantiem. Kā arī pievērs uzmanību, vai fonti ir salasāmi. Veido atšķirīga izmēra burtus virsrakstos un apakšvirsrakstos.

font choices for infographics

Kādus burtu fontus izmantot infografikas izstrādē?

4. Tavs infografikas dizains izskatās pēc atrakciju parka

Tu nevar kopā jaukt atšķirīgus vizuālos stilus. Pārliecinies, ka attēli, krāsu izvēle, grafiki ir saderīgi izskata ziņā.

Ierobežo savu krāsu paleti. Pielieto Kuler vai Color Scheme Designer, lai izstrādātu saskaņotu krāsu paleti.

infographic colour schemes

Pārliecinies, ka visi grafiki veidoti saskaņotā stilā.

graphs

Ievēro atstarpes starp informācijas laukumiem.

infographics and spacing

5. Attēli ir pārāk mazi vai sliktas kvalitātes.

To taču lasītājs noteikti ievēros. Tas taču ir acīmredzams!

Kā veidot un sastādīt kvalitatīvu infografikas informāciju

Viss jau negrozās tikai ap izskatu. Vai vēlies, lai ar tavu infografiku cilvēki dalās Twitterī? Tev nepieciešams labs virsraksts!

Vēlies, lai cilvēki pievērš uzmanību visam infografikas saturam? Tev nepieciešams veidot interesantus apakšvirsrakstus!

Zemāk aplūko pāris kļūdas, no kurām būtu jāizvairās veidojot infografikas tekstuālo informāciju.

1. Tavi virsraksti nepiesaista uzmanību.

Veido īsus virsrakstus un apsoli lasītājam, ka viņš kaut ko iemācīsies no infografikas informācijas.

Labs un pārdomāts virsraksts piesaista uzmanību un rada cilvēkos ziņkārību lasīt tālāk.

Izcilā virsrakstā ir iesaistīts vismaz viens “Spēka vārds” – spēcīgs, emocionāls vārds.

Piemēram:

* “Fakti vai mīts? Patiesība par vispārējām zināšanām veselības jomā“. Šis virsraksts izraisa interesi, lai cilvēki pārliecinātos, vai viņu iepriekšējās zināšanas ir bijušas vai nebijušas pareizas. Arī vārdi “mīts” un “patiesība” spēlē nozīmīgu lomu intereses veidošanā.

* “Gramatikas kļūdas, kuras liek tev izskatīties muļķīgi“. Šis ir ļoti veiksmīgs virsraksts. Kāpēc? Tādēļ, ka neviens nevēlas izskatīties muļķīgi un noteikti palūkosies, vai viņi nepieļauj minētās gramatikas kļūdas.

2. Vārdu pārbagātība.

Infografika nav bloga ieraksta grafiskā reprezentācija. Tev ir jāatrod balanss starp vārdu, attēlu un grafiku skaitu.

word balance and infographics

Infografikā ir jāizmanto vienkārša un saprotama valodu. 

Pielieto vienkāršu valodu. Izsakies īsi un koncentrēti. Iekļauj dažādus apgalvojumus, kuri izklausās teju pēc sakāmvārdiem. Pielieto spēcīgus emocionālos vārdus.

Piemēram, infografikā “Kas cilvēkiem liek pamest tavu mājas lapu“, skaidri tiek veidoti apgalvojumi un pamācības par dažādām mājas lapas izstrādes kļūdām. Piemēram, “Sarežģīta un nevienmērīga navigācija liek lasītājam justies bezpalīdzīgam, apjukušam un saniknotam”.

3. Tavi fakti ir nepareizi.

Ir ļoti viegli internetā atrast interesantus un neparastus faktus un beigās atklāt, ka tie ir bijuši galīgi aplami. Tā gadījās ar Enliven infografiku, kurā tika atspoguļoti spēcīgi dati par izvarotāju apcietināšanas statistiku.

Tādēļ:

* Izmanto datus no uzticamiem avotiem;

* Ja iespējams, salīdzini iegūtos datus ar citiem uzticamiem avotiem;

* Noalgo kādu, kurš pārbauda faktus;

* Citē cilvēkus, no izmantotajiem informācijas avotiem. Tas rada uzticamību;

* Pārbaudi vai konkrētie dati nav pārlieku novecojuši.

4. Vizuālais izskats neatbilst infografikas tēmai.

Dažās infografikās tiek atspoguļotas salīdzinoši nopietnas tēmas. Citās, savukārt, apkopoti smieklīgi un amizanti fakti. Tādēļ nesmejies par nopietniem datiem un neesi pārāk korporatīvs, runājot par jautriem jautājumiem. Pārliecinies, vai infografikas informācija saskan ar grafisko stilu.

Patiesība par populāru infografiku veidošanu

Vai izvairoties no visām iepriekšminētajām kļūdām, izdosies izveidot populāru infografiku, kuru visi vēlēsies izplatīt tālāk?

Patiesība:

Nav stingri noteiktu vadlīniju, kas pilnībā nodrošinātu fantastiski interesantas infografikas izveidošanu.

Neeksistē tāda pamācība, kurai sekojot soli pa solim, iegūsi neticamus panākumus. Taču tu vari izvairīties no izplatītākajām infografikas veidošanas kļūdām. Nedaudz disciplīnas. Neizvēlies īsāko un vieglāko ceļu. Veiksmīgām infografikām nepieciešams laiks.

Ģenerē interesantas idejas, radi brīnišķīgu dizainu un labi raksti.


Saistītie raksti:

Infografika mājas lapu izstrādē

SEM infografika: Atveseļošanās kurss Tavai mājas lapai

Infografika: Kurš medijs ir visdraudzīgākais uzņēmuma reklāmai?


Lasīt vairāk: SEM infografikas

Rakstā izmantotais informācijas avots: 19 brīdinājumu signāli, kuri liecina, ka infografika ir galīgi garām


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas, web dizaina vai logo izstrādi? Jautā, mēs palīdzēsim!